Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:24

Oakland1990 schreef:
[

Ze vraagt ook helemaal niet om een opvolger, ze zoekt er ook helemaal geen...

Dat staat letterlijk in dit artikel en ook in voorgaande artikels heeft ze gezegd dat ze geen opvolger heeft en alleen als iemand haar een heel goed paard aanbied, dat ze dan voor de volgende OS gaat.

Ze vraagt het dus wel.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:25

Misschien zijn dit tijden die gewoonweg nooit evenaart zullen worden, en dan moeten we ons daar maar simpelweg bij neerleggen vrees ik?

Hoipiepeloii

Oakland1990 schreef:
sjaantje schreef:

Sorry ik begrijp dit niet helemaal.. Kan wellicht komen doordat ik niet alle 9 voorgaande pagina's heb gelezen... :o

Stel Anky kapt er mee en Adelinde (stel allemaal hè) dan wordt Parzival niet gelijk Salinero² hè, maar dat hoeft daarom toch ook helemaal niet?

Ehm nee..? Ik snap nog steeds niet waarom je deze opmerking plaatst.. Maar misschien is het ook niet voor mij bedoeld..
In insinueer dat ook niet namelijk.

Anoniem

sjaantje schreef:
Totilas wordt sowieso de nieuwe topper :+ Als het dan geen ruiter is dan is het wel een paard :')

Vergeet Sisther niet he ;)

Oakland1990

Pipo schreef:
Oakland1990 schreef:
[

Ze vraagt ook helemaal niet om een opvolger, ze zoekt er ook helemaal geen...

Dat staat letterlijk in dit artikel en ook in voorgaande artikels heeft ze gezegd dat ze geen opvolger heeft en alleen als iemand haar een heel goed paard aanbied, dat ze dan voor de volgende OS gaat.

Ze vraagt het dus wel.

Ze vraagt het, maar hoopt er bijlange na niet op.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:26

Pipo schreef:
sjaantje schreef:
Totilas wordt sowieso de nieuwe topper :+ Als het dan geen ruiter is dan is het wel een paard :')

Vergeet Sisther niet he ;)

Nee :+ Maar Edward kan niet met 2 paarden naar de Spelen, dus dan prefereer ik Totilas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:26

Oakland1990 schreef:
[

Waarop baseer jij deze gedachte?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:27

Pipo schreef:
Oakland1990 schreef:
[

Waarop baseer jij deze gedachte?

Anders zou ze zich toch niet volop klaarmaken voor de wereldspelen in Reining?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:27

Ik zie in Sister veel meer dan in totilas eerlijk gezegd. Als Sister haar spanning eens opzij weet te zetten... Dan denk ik eerlijk gezegd dat leerling de meester(es) verslaat.... want daar kan Salinero niet tegen op.... weet niet, sister spreekt me meer aan, totilas vind ik maar "zo zo " :o

Oakland1990

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:29

Als het nieuwe toppaard nog maar "ongeveer" een Salinero is mogen we al blij zijn, die kan namelijk niet geevanaard worden, en dat weet iedereen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:29

Oei pharagirlke := Daar ben ik het ECHT niet mee eens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:30

Oakland1990 schreef:
[

Ik denk dat je het anders moet zien, ze roept namelijk veel en vaak de laatste tijd dat ze geen opvolger heeft. Het is een duidelijke advertentie voor een goed paard.
Western is haar hobby, dressuur haar beroep.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:31

Oakland1990 schreef:

:?
Misschien vind ze dat wel een leuke hobby om erbij te doen? Ze doet al jaren aan western als hobby.
Je kunt ook alles verdraaien natuurlijk :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:31

:)) Wacht maar als Sister haar stress ooit van zich af weet te zetten ;) :)) haha, maar ook dat is weer subjectief he... Ieder ziet een ander type paard graag natuurlijk.

edit: had het verkeerde paard voor :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-01-09 20:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:32

Oakland1990 schreef:
Als het nieuwe toppaard nog maar "ongeveer" een Salinero is mogen we al blij zijn, die kan namelijk niet geevanaard worden, en dat weet iedereen.

Jawel hoor, die nieuwe topper moet Totilas aankunnen. En dat redt Salinero waarschijnlijk ook niet :D

Ik vind Sisther zelf ook een waanzinnig talent, maar ik denk dat Totilas naast zijn enorme kwaliteit ook een simpeler karakter heeft in tegenstelling tot Sisther om op topnivo mee te draaien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:33

Waarschijnlijk, maar ik troost mezelf altijd met: "hoe krankzinniger, hoe beter ze worden als je ze eens voor je hebt gewonnen" als mijn merrie weer eens de idioot uit hangt :))

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:33

Absoluut Pipo. Daarbij heeft Totilas ook een 10x beter achterbeengebruik dan Sisther.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:34

Wat ik uit het stukje van Anky opmaak is, dat het kennelijk haar ware gedachten zijn over alles. Ik kan er eigenlijk helemaal in mee gaan. Misschien lijkt het nu bot of arrogant, omdat ze al die jaren naar mijn idee nooit helemaal het achterste van haar tong heeft laten zien. Althans, die gedachte had ik altijd. Zij praatte met de pers over het feit dat ze geen verwachtingen had over de uitkomst van een te rijden wedstrijd. Het ging altijd over het goeie gevoel over houden en dan maar zien waar ze eindigde. Dat is natuurlijk een hele bekende techniek om te kunnen presteren, maar achter de schermen wordt dan natuurlijk alles op alles gezet om zo goed mogelijk te presteren en dan is het leven hard. Keihard. Zo kun je alleen topsport bedrijven. Dat weten topsporters. Het is soms letterlijk bloed, zweet en tranen. En dan bedoel ik met bloed, blessures bij Anky (gebroken schouder en toch rijden etc) en tranen achter de schermen. Als topsporter moet je alles opzij zetten en kun je niet zo zijn zoals je naar buiten naar de pers toetreed. Althans, de woorden die je gebruikt, moeten ietwat gekleurd zijn, anders word je uitgekotst. Dus wat dat betreft. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Anky heeft altijd een topsportmentaliteit gehad en daar neem ik mijn petje zeer diep voor af. Ook al zou ik niet helemaal zo willen zoals zij (laag, diep en neus tegen de borst), maar een paard prepareren voor een grote wedstrijd... dat kan zij als geen ander. Painted was in Amsterdam wel langs de tribune te rijden, in tegenstelling tot veel anderen. DAt dit niet te maken had met een sloom karakter, bleek wel na de proef, toen hij de ring niet uitdurfde. Zij had hem zo goed aan de hulpen staan, dat Painted maar 1 ding kon doen en dat is doen wat ze zei. De piaffe had ze ook zoveel verbeterd. Echt goed. Dit in tegenstelling van bijvoorbeeld Max, die nog steeds slingert in de wissels (al jaren), Nadine die nog steeds in de kur moeite heeft met de eerste piaffes volhouden en een Parcival die nog steeds niet kan passageren tot de slotopstelling.
Anky, petje af. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:34

:D aangepast

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:36

Ik denk dat Anky de dressuur een beetje opgeeft en met het vooruitzicht op een onvindbare topper kan ik me dit best inbeelden. Nu heeft ze een "goede" eigen Quarter waar ze op de Wereldspelen wil verschijnen, kan toch best dat ze haar doel verlegt heeft nu ze "alles" gewonnen heeft wat er viel te winnen in het dressuurwereldje?

Dat is uiteraard mijn visie.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:41

Volgens mij zit ze te springen om een nieuw top paard. Ben benieuwd wat ze vindt, ze mag gerust mijn paard lenen voor Londen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:43

Die van mij mag ze ook proberen maar denk dat die de LDR niet leuk gaat vinden :(:)

En denk dat 1.56 niet de geschikte maat is :') (hoewel ik er zeker van ben dat ze niet lang er op zal blijven zitten ivm Pret haar kuren :') Vrees dat ze na vijf min zegt "hou dat ding maar" als ze al zo weinig paarden vind met het juiste karakter en talent. :') )

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:04

:= Ze mag oak gerust ophalen, alleen moet ze dan een tikkeltje oppassen met haar stang, anders kan het wel eens een 8secondsride worden :P

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:04

Leuk stuk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:25

Wat de boodschap eigenlijk is, is dat er geen nieuwe topper klaar staat waarmee ze gegarandeerd eerste wordt. Met PB lukt dat niet, dat is een feit en met Nelson ook niet. Ze heeft dus een paard nodig om Parzival, Totilas, Sisther, Nadine, Warum Nicht, Satchmo en de rest te verslaan. Tweede worden is geen optie in Erp.