Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
peehtje schreef:sorry, maar dan kom ik nu met mijn reactie.
Het is maar 1 keer in het jaar. Meerderdeel vind het geweldig, waarom afschaffen of vermindering? Waar slaat dat op!?
Kunnen paarden voor 3 dagen/nachten niet meer op stal?
Ik vind dit echt zwaar overdreven!!

Quellian schreef:Er zijn ook mensen die bang zijn voor bv auto's en daarom niet naar buiten durven, moeten de auto's dan ook maar verboden worden?
Ik zie nog steeds het probleem niet. Hier wordt een paar dagen van tevoren geknald, 1 januari is het nog onrustig en daarna is het klaar.

MISTRAL94 schreef:Wat is er mis met georganiseerd vuurwerk afsteken dan?

MISTRAL94 schreef:Jij vind het geen reden, anderen wel waaronder ikzelf. Dan is oud en nieuw straks weer voor iedereen leuk ipv een beperkt groepje.

Niemand kan met iedereen rekening houden. Gaat gewoon niet. Tot dusver zijn er altijd nog meer mensen die niets op vuurwerk tegen hebben. Bange dieren neem ik die ene dag wel voor lief (want ja, nergens gaat het weken zo tekeer als op 31 december) Hoe komt iedereen er trouwens bij dat iedereen blij is als vuurwerk centraal wordt afgestoken? Er zal dan maar iets misgaan
Want ja, dat kan ook bij een professionel gebeuren. Of 1 of andere grapjas vind het leuk om er iets tussen te gooien. Gehandicapte mensen? Oudere mensen die slecht ter been zijn etc? Geen vuurwerk daarvoor dan maar? 
Ik zeg dat het nergens ZO ERG is als op oudjaarsdag. 

WildWings schreef:En ja, rotjochies die vuurwerk overal heengooien.en rotzooi uithalen... die verpesten het voor de rest. Want veel mensen kunnen WEL leuk en verantwoord met vuurwerk omgaan. Ik denk dat het aantal ongelukken met vuurwerk over het gehele jaar genomen minder is dan het aantal ongelukken over het hele jaar met bijvoorbeeld auto's, of fietsen, of misschien zelfs met paarden. Overal geldt dat sommige mensen die onverantwoord met hun zaken bezig zijn het verpesten voor anderen, en dat is jammer. Strengere straffen, betere controles en direct hard ingrijpen zouden al veel uitmaken. Als mensen weten dat ze direct in de kraag gevat worden en hun oudjaarsnacht verder in de cel mogen uitzitten (en een stom voorbeeld, maar voor het idee), dan laten een hoop het echt wel uit hun hoofd. Echter komt iedereen overal maar mee weg en dat werkt natuurlijk niet.
Je eigen brievenbus dichtplakken is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid. 't Is jammer dat het nodig is en het zou niet mogen, maar we weten inmiddels dat het helaas gewoon moet, dus doe het dan ook. Voorkomt een hoop narigheid.