Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:27

Wat verschrikkelijk zeg!!

Ben blij dat ik die van mij achter het huis heb staan!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:37

wat verschrikkelijk, echt afschuwelijk!
Het zal inderdaad je paard maar zijn.....
Dat een paard moet omkomen door iets wat eigenlijk voor de feestviering bedoeld is....

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:45

Annemiekbram schreef:
http://www.rtvoost.nl

In Kampen is een paard zo geschrokken van vuurwerk dat het in de vlucht drie benen heeft gebroken en daarna is afgemaakt.

Het jonge paard liep samen met twee andere paarden in een weiland aan de Trekvaart. Een voorbijganger zag dat vier jongens vuurwerk in de wei gooiden waardoor de paarden op hol sloegen en uitgleden.

Twee van de drie konden weer overeind komen en mankeerden niks, het derde paard bleef zwaargewond liggen.
De politie is op zoek naar de jongens.

Heel veel sterkte aan de eigenaar. Dat ze nooit dieren in rust kunnen laten.Ieder jaar hou ik mijn hart vast. Ik kan de groepjes jongeren wel wat doen vandalisme en dierenmishandeling en dat heb ik nu ook al zo vaak meegemaakt. Zelfs net een pony dood omdat het uit de wei gehaald is.Er ontbreekt de laatsten jaren toch echt iets in de opvoeding. Ze hebben geen respect voor alles wat leeft ik vrees voor de wereld in de toekomst. Heel heel veel sterkte.
Groetjes Andrea

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:51

Zoiets maakt mij nou echt boos!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:23

dit vind ik dus echt schandalig
niet normaal gwn Verdrietig

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:29

Ook ouders zie je momenteel al samen met hun kinderen vuurwerk afsteken. Volgens mij krijgt een kind van onder de 16 niet eens zelf vuurwerk mee bij een winkel, dus als ze er aan komen is het vaak via de ouders. Die denken allemaal dat die paar rotjes geen kwaad kunnen, en dat hun kind heel sociaal is en geen andere mensen/dieren lastig valt.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:41

dat is gewoon echt niet normaal meer ..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:55

Niet normaal Scheve mond echt....

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:10

nou ja zeg Misselijk

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:34

Van de week gooiden ze ook al vuurwerk naar een paar eendjes, zijn vriendlief en ik ook even uit onze 'bolide' gestapt, ik kan vrij pittig uit de hoek komen en vriendlief is bijna 2 mtr. Dus de beste knulletjes waren snel weg. Ik zou doorslaan als ik zag dat ze het bij mijn paarden in het land gooiden!
Sterkte voor de eigenaar van dit paardje...

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:36

Die jongens hebben echt geen verstand..
Arme paarden

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:36

Boos! Boos! Boos! Ongelovelijk dit. Hoe ziek kan je zijn om vuurwerk naar dieren te gooien.. Het zal je paardje maar wezen.. Van mij mag vuurwerk echt verboden worden Lachen Lachen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:37

Wat een gekke bah hoop dat ze snel de jongens vinden een leuk cel strafje en een dikke bekeuring mag er wel opgelegd worden daarbij ook nog een werkstraf van 48 uur.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:49

Bonita_Bon schreef:
Van de week gooiden ze ook al vuurwerk naar een paar eendjes, zijn vriendlief en ik ook even uit onze 'bolide' gestapt, ik kan vrij pittig uit de hoek komen en vriendlief is bijna 2 mtr. Dus de beste knulletjes waren snel weg. Ik zou doorslaan als ik zag dat ze het bij mijn paarden in het land gooiden!
Sterkte voor de eigenaar van dit paardje...

Ik moet dit soort dingen ook niet zien, want dan slaan bij mij ook de stoppen door. Ja
Ik had gisteren ook met alle plezier een paar keiharde zweepslagen uitgedeeld aan de rotjochies die wij op de hei tegenkwamen met vuurwerk, ware het niet dat ik geen zweep bij me had en mijn paard zo schrok dat hij met geen mogelijkheid de kant van die gasten op wilde. Scheve mond

Ik heb ook totaal geen begrip voor de ouders van kinderen die dit doen. Waar zijn ze in vredesnaam Verward ? Waarschijnlijk op hun werk en/of te erg bezig met zichzelf. Ze hebben al verzaakt hun kinderen te leren met respect om te gaan met dieren en de natuur. Daar is het helaas al mee begonnen....... Verdrietig

(Hoeft mijn dochter later echt niet te flikken!!! Maar die leert ook met respect om te gaan met dieren en de natuur, hopelijk scheelt dat al. Overigens gebeurden dit soort dingen 20, 30 jaar geleden ook al, hoor. Dat is helaas wel waar.....).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:01

Mijn jonge paard staat ook 24 uur per dag buiten. En het weiland waar ze staan ligt pal naast een tuincentrum waar ook vuurwerk wordt verkocht. Gelukkig is het weiland wel groot en kunnen ze helemaal naar achteren. Maar wij hebben geen mogelijkheid om alle 8 de paarden op stal te zetten, dus we laten ze staan. Er wordt wel vuurwerk afgestoken op het parkeerterrein van het tuincentrum, maar onze paarden worden gelukkig van alle kanten goed in de gaten gehouden. En ze reageren eigenlijk niet echt op het vuurwerk gelukkig. Een paar weken geleden was er een vuurwerkshow bij het tuincentrum om te laten zien wat ze allemaal in het assortiment hebben en toen stonden alle paarden in het midden van het weiland toe te kijken.
Maar als ik dit zo lees ben ik er ook wel bang voor dat iemand de paarden naar het hek lokt om een rot geintje uit te halen, daar krijg ik dan helemaal de kriebels van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:16

wat verschrikkelijk,niet alleen voor de eigenaars ook voor de weide paarden.
die hebben de schrik nu goed te pakken

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:29

Toen ik het las dacht ik eerst dat ze gewoon op hol waren geslagen, maar dat ze het er daadwerkelijk ook nog naar toe gooiden..

Ten eerste zal het je paard maar zijn, maar het zal je zoon ook maar zijn? Wat zijn dat voor mensen? Ik kan het me niet voorstellen, er is bij ons nog nooit eens de gedachte ook nog nooit een seconde geweest om dieren met vuurwerk te bestoken.. Sprakeloos van ongeloof

SuperSmurf

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:30

hittepit_12 schreef:
En dat is is 1 van de redenen dat ik toch zon schurfthekel heb aan vuurwerk:
Diet opgeschoten kl*te jongeren die met vuurwerk lopen te gooien.
Verleden jaar werd er vuurwerk naar mijn kinderen gegooid die gastjes hadden alleen de pech dat mijn hubbie er bij was.
Die is normaal al lichtontvlambaar maar nu explodeerde hij.
Die jochies waren op dat moment even genezen van vuurwerk..........
Het is gewoon intriest dat een paardje hierdoor om het leven komt, mdeleven voor de eigenaar.
En die gasten mogen van mij hier even stevig voor opdraaien en een stevige schop onder hun r**t krijgen.

Ook ik heb om déze reden zo'n hekel aan vuurwerk. Die klote jochies die t leuk vinden om vuurwerk naar mens en dier te gooien. Echt joh.. Je zou toch eigenlijk gewoon een rotje in hun oren moeten stoppen... Mijn kat mag ook niet meer naar buiten deze dagen. Vaak zat verhalen gehoord dat dieren zijn overleden of gewond zijn geraakt door vuurwerk..

Vreselijk dat dit paard slachtoffer is geworden...

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:31

dit is toch echt niet te geloven.wat een triest gebeuren

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:44

Ik kon het ook amper geloven. Het was ook al op de radio geweest. (radio oost). Echt VERSCHRIKKELKIJK

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:45

hebben ze die achterlijke megolen al??? zet de namen hier maar is neer, dan daar is een paar benen breken!! achterlijke @$#$^#$%%% lijers.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:45

Bah, schandalig.
ik zou eens vuurwerk naar hun gooien, kijken hoe hard ze dan wegrennen..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:48

dat is toch niet te geloven ? Als het paard zou geschrokken zijn van vuurwerk dat gewoon in de lucht ging, dan zou het nog erg genoeg zijn, maar dit ?? Welke randdebiel gooit nu in godsnaam vuurwerk in een wei.

Ik hoop dat ze ze vinden. Boos!

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:50

Ongelofelijk gewoon ik snap niet dat je dat in je hoofd haalt om dat te doen Boos!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:53

Ik weet nog wel 8 benen te breken :@