Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiekbram schreef:http://www.rtvoost.nl
In Kampen is een paard zo geschrokken van vuurwerk dat het in de vlucht drie benen heeft gebroken en daarna is afgemaakt.
Het jonge paard liep samen met twee andere paarden in een weiland aan de Trekvaart. Een voorbijganger zag dat vier jongens vuurwerk in de wei gooiden waardoor de paarden op hol sloegen en uitgleden.
Twee van de drie konden weer overeind komen en mankeerden niks, het derde paard bleef zwaargewond liggen.
De politie is op zoek naar de jongens.
Bonita_Bon schreef:Van de week gooiden ze ook al vuurwerk naar een paar eendjes, zijn vriendlief en ik ook even uit onze 'bolide' gestapt, ik kan vrij pittig uit de hoek komen en vriendlief is bijna 2 mtr. Dus de beste knulletjes waren snel weg. Ik zou doorslaan als ik zag dat ze het bij mijn paarden in het land gooiden!
Sterkte voor de eigenaar van dit paardje...
hittepit_12 schreef:En dat is is 1 van de redenen dat ik toch zon schurfthekel heb aan vuurwerk:
Diet opgeschoten kl*te jongeren die met vuurwerk lopen te gooien.
Verleden jaar werd er vuurwerk naar mijn kinderen gegooid die gastjes hadden alleen de pech dat mijn hubbie er bij was.
Die is normaal al lichtontvlambaar maar nu explodeerde hij.
Die jochies waren op dat moment even genezen van vuurwerk..........
Het is gewoon intriest dat een paardje hierdoor om het leven komt, mdeleven voor de eigenaar.
En die gasten mogen van mij hier even stevig voor opdraaien en een stevige schop onder hun r**t krijgen.