Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taormina

Re: Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:51

[quote="amondi"]Maar Insider heeft toch gereageerd... Power zou geen pony zijn en dat wist ik ook al( maar omdat hij nog steeds in NL werd uitgebracht had ik zoiets van..... misschien viel het mee)

Power en Paint is dus wel een pony volgens de FEI normen anders was hij in 2007 in Freudenberg op het EK wel gediskwalificeerd vanwege zijn maat.

Ik hoop dat Power op stal staat bij zijn Duitse eigenaar en na zoveel jaar succes fijn van zijn oude dag mag gaan genieten en nu fijn de wei op kan.Dat heeft deze geweldige pony dubbel en dwars verdient.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:01

Dat lijkt mij een beetje ijdele hoop. Deze familie in duitsland heeft geen grasmaaier gekocht voor een hoge prijs dus het lijkt me sterk dat ze hem dan opeens als grasmaaiertje neer gaan zetten. Ze waren immers op zoek naar heel wat anders dan een dure grasmaaier. Koopvernietigend betekent imo dat ze hun geld terug willen en de pony terug willen geven dus van het beestje af willen.

Helaas Taormina, hij heeft het zeker dubbel en dwars verdiend maar je denkt iets te romantisch ben ik bang... Knipoog

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:10

Perrokai schreef:
Dat lijkt mij een beetje ijdele hoop. Deze familie in duitsland heeft geen grasmaaier gekocht voor een hoge prijs dus het lijkt me sterk dat ze hem dan opeens als grasmaaiertje neer gaan zetten. Ze waren immers op zoek naar heel wat anders dan een dure grasmaaier. Koopvernietigend betekent imo dat ze hun geld terug willen en de pony terug willen geven dus van het beestje af willen.

Helaas Taormina, hij heeft het zeker dubbel en dwars verdiend maar je denkt iets te romantisch ben ik bang... Knipoog

De fam. in Duitsland is altijd al eigenaar geweest van P&P,de fam. Fokker huurde P&P via stal van Baalen.
Voor het eerst wordt er nu gesproken over koop,terwijl Rachel Fokker ging rijden op P&P dit in de media werdt vermeld als de nieuwe amazone die via stal van Baalen P&P ter beschikking kreeg(lees huurde voor circa 2.500,-per maand plus lidmaatschap via de C. van Baalen club.

De duitse eigenaar heeft zijn investering reeds lang terug verdiend dus kunnen ze hem nu wel op de wei zetten dunkt mij.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:57

Ik las op wiki nog wat dat p&p 1.47 is. Wat haalt die paar cm dan uit? Het is toch nog een pony tot 1.57/58. Daarna word het toch pas een paard?

En waarom zou hij geen goede nakomelingen hebben? Als je een goede merrie hebt en p&p erop zet Bloos , dan kan er denk ik best wat leuks uit komen. Iedere hengst kan nog zo top zijn en slechte nakomelingen hebben.

Heel zielig voor die kleine, dappere meid.

Je kan gaan gissen, daar is niks mis mee maar je kan beter wachten op een eventuele reactie binnenkort, aangezien dit nu vollop in de media is. Bloos

Hoe kwam hij aan de blessure? Misschien dat er met een operatie nog wel wat aan gedaan kan worden. Misschien is de blessure onzin om de media even zoet te houden en is er heel wat anders aan de hand.

Graag een reactie van iemand die met honderd % even de waarheid kan vertellen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:25

wino schreef:
Ik las op wiki nog wat dat p&p 1.47 is. Wat haalt die paar cm dan uit? Het is toch nog een pony tot 1.57/58. Daarna word het toch pas een paard?

E-pony is Nederlandse uitvinding, internationaal, dus bv voor EK, etc. is 1.48 de maximale maat. Alles daarboven is paard.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:29

shir schreef:
amondi schreef:
wie weet nog in welk topic er rijfoto's stonden van Rachel met Power?

Ze is er wel mee gestart dit jaar, en ze had toen iets van 61%? met zoeken kon ik het niet meer terug vinden.

Ik heb ook op filmloop nog een filmpje gezien, toen ie in weert gelopen heeft. Toen vond ik hem ook al niet helemaal de P&P zoals we hem kennen

Kan je die link hier zetten? Ben benieuwd

Het was een heel gezoek, maar op filmloop ga je naar > videogallery > archive > Youth Dressage Festival 2008 RING 1: (dan staat het schuifje voor de bladzijde te verschuiven ongeveer op de helft) en dan moet je op 18-05, 10:30 - 14:00:Final Kur op Muziek Ponies Int / STAL IJZEREN MAN klikken

Op de tijd 56:00 komt P&P ongeveer de ring in.

Ik kon er geen link van krijgen Boos! , dus dan maar zo

hellow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:15

Heb bovenstaande filmpje eventjes bekeken, geloof mij ik ben echt geen expert..hihi. Maar iedereen heeft het oa over pensioen maar volgens mij is hij nog energiek genoeg...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:22

nou Paint mag best een paar jaartjes bij mij komen uitrusten hoor Bloos

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:27

Helaas, filmloop maakt een crash en Firefox sluit af... Ben ik de enige of hebben meer mensen er last van?

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:28

hellow123 schreef:
Heb bovenstaande filmpje eventjes bekeken, geloof mij ik ben echt geen expert..hihi. Maar iedereen heeft het oa over pensioen maar volgens mij is hij nog energiek genoeg...

Je bedoelt in het filmpje? dat lijken me eerder miscommunicaties tussen amazone en pony.
In het uitstrekken kun je, naar mijn mening, duidelijk zien dat hij niet helemaal gelijk over de benen gaat.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:59

Wel eeuwig zonde dat een pony van 15 al met pensioen moet. Dier is in de kracht van zijn leven. Hopelijk kunnen ze er nog mee fokken. Ook leuk voor de pony Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:16

lautje76 schreef:
Wel eeuwig zonde dat een pony van 15 al met pensioen moet. Dier is in de kracht van zijn leven. Hopelijk kunnen ze er nog mee fokken. Ook leuk voor de pony Knipoog

Kun je je nader verklaren? Ik geloof dat ik je post niet snap.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:22

Wat snap je niet aan mijn post dan Verward Het is misschien niet enorm ontopic omdat ik niet inga op de juridische kant maar verder lijkt het me vrij duidelijk toch Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:23

Ik snap niet waarom het zonde is dat een pony met 15 jaar met pensioen gaat, en ik snap ook niet wat er leuk aan fokken is voor een pony. Kun je me dat uitleggen?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:32

Suleilitha doe je nu met opzet zo dom of snap je dat echt niet? Als ik ons shethengstje bekijk is fokken zo enorm leuk voor de pony dat hij continu (uit vrije wil!) zijn best doet om zijn vriendin van 1.65 te dekken, hij kan er niet bij, maar je kan hem er niet van beschuldigen dat hij het niet probeert..... Haha!
En dat iemand het zonde vindt dat een pony met 15 jaar met pensioen gaat lijkt me toch ook niet zo heel moeilijk te snappen, blijven ze heel dan hebben ze op die leeftijd over het algemeen nog heel wat 'werkzame jaren' tegoed.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:34

Suleilitha heeft zin in discussie denk ik. Maar ik doe wel even onnozel mee:

Omdat een paard wel 30 of ouder kan worden en dus in principe nog lang niet bejaard is met 15. Dat is net zoiets als met 35 arbeidsongeschikt worden. Voor een eigenaar lijkt mij dat zonde en voor een werklustig paard ook. En dat fokken was meer een grapje, gezien ook de knipoog smiley erachter. Dat het in theorie leuk is voor de pony dat hij mag copuleren Huilen van het lachen

Zo duidelijk? Zo, nu weer ontopic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:39

Weet je, ik vind vijftien jaar een hele normale leeftijd voor een paard wat op topinivo heeft gepresteerd, om met pensioen te gaan. En pensioen hoeft niet te betekenen dat zo'n dier alleen maar vakantie heeft.
Ik denk niet dat het leven van een pony als deze er leuker op wordt als ze hem laten dekken, een hengst die dekt wordt er doorgaans niet gemakkelijker op om te hanteren als er merries in de buurt komen wat weer gevolgen kan hebben voor de leefomstandigheden van het dier.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:57

Ik geloof ook dat het aan de instelling/karakter van het dier ligt of pensioen leuk is of niet. Mijn oude ruin had een broertje dood aan werken, toen hij op zijn 16e met pensioen ging, dwz alleen nog buitenritjes deed, was hij daar heel gelukkig mee. Mijn merrie van 19 met peesblessure wordt juist weer heel sjagrijnig van het niks doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:01

zucht wie is er nou dom???????

suleilitha of de anderen?

Een pony van 15 hoort nog lang niet met pensioen te gaan, vaak zijn ze nog op hun top van hun kunnen.

En thisisme denk je nou echt dat Power ff mag dekken op de natuurlijkijke manier..nee vergeet het maar

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:04

Het is maar net wat je definitie van pensioen is. En als Power daadwerkelijk zo'n zware blessure heeft zal ie wel met pensioen moeten toch?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:20

suleilitha schreef:
Ik snap niet waarom het zonde is dat een pony met 15 jaar met pensioen gaat, en ik snap ook niet wat er leuk aan fokken is voor een pony. Kun je me dat uitleggen?

Ik denk dat hier het misverstand is tussen 'met pensioen gaan' en 'teruggetrokken worden uit de wedstrijdsport'. 2 hele verschillende dingen in mijn ogen. Een paard dat met pensioen gaat, wordt niet meer bereden en gaat lekker de wei op. Een paard dat uit de wedstrijdsport wordt teruggetrokken, wordt afgetraind tot een basisniveau en wordt gewerkt op een lager niveau en geniet verder van het niet meer hoeven reizen van wedstrijd naar wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:41

suleilitha schreef:

Nou bijv omdat 15 jaar voor een pony absoluut niet oud is? En veel te jong is om met pensioen te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:40

@Tita, ik ben niet dom, dat is maar schijn. Trouwens, jullie weten ook vast wel dat bijvoorbeeld Bonfire na zijn pensionering ook niet hele dagen staat te niksen. Dat zal met P&P ook heus niet gebeuren. Vergelijk het met een getrainde topsporter, als die van de ene dag op de andere stopt komen er ook geheid klachten en dat zal bij een paard niet anders zijn. Jemig, het gekef is hier weer niet van de lucht, het lijkt Bokt wel Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:36

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:08

Eerst zien, dan geloven... het is voor de rest van Bokt slechts gissen hoe betrouwbaar die bron wel of niet is Knipoog