Opnieuw een dood paard in Nietap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Re: Opnieuw een dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:39

Nicole288 schreef:
En hier dan het verhaal van de eigenaar zelf: hij heeft de pony's uit hobby, hij zou het zonde vinden als ze naar de slacht zouden moeten, daarom koopt hij ze op, zodat ze dan niet naar de slager hoeven. Ze zouden ook allemaal binnen kunnen in een grote schuur daar.

klik op de link onder het berichtje voor een interviewtje met hem:
(verslaggever zocht eigenaar op)
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... pid=77598#

Ik ben benieuwd naar foto's van de resterende paarden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:42

Zeeuwtje68 schreef:
Tobila schreef:
Een petitie tegen de wetgeving, die over de bescherming van dieren gaat met als voorbeeld Nietap, lijkt mij ook het beste

Hier sluit ik mij bij aan! er moet een wet komen die dit soort zaken verbied!

het enige wat verboden moet worden dan is dat paarden boven de 17 niet meer verkocht mogen worden, dat elk paard bij verkoop medisch onderzocht moet worden en dat kapotte paarden niet verkocht mogen worden..........

dat helpt de handel om zeep

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:43

Hij zegt: Vind je 2 dode pony's op een totaal aantal van 40 veel dan? Tjongjonge wat is dit erg, zeg!!

Winged

yvette46

Zit naar de uitzending te luisteren van radio noord
als we erheen gaan zei hij tegen de omroeper en we zeggen dat de pony's niet goed verzorgt worden waar hij bijstaat krijgen we 1000,00 euuro per hoofd wat er staat.
wie wil er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
wat een eikel klik de link aan en luister.

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:45

de link staat hierboven bij jodi.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:50

volgens mij zei hij dat over de mensen die zeiden dat er 15 ponys dood waren .
want volgens hem waren het er maar 2 .

vind het een rare zaak verslaggever geeft ook aan dat er droogvoer is en dat ze zelfs schuilhok hebben .
en als hij idd oude ponys heeft lopen is het niet apart dat er een sterfd .
wel vind ik het bezwaarlijk dat de pony die dood is gegaan zo lang heeft moeten liggen .

ben beniewd naar de fotos en de verhalen als bokt er is geweest voor mezelf is het echt te ver om te gaan kijken .
maar ben erg beniewd hoe het allemaal in elkaar steekt .

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:51

yvette46 schreef:
als we erheen gaan zei hij tegen de omroeper en we zeggen dat de pony's niet goed verzorgt worden waar hij bijstaat krijgen we 1000,00 euuro per hoofd wat er staat.
wat een eikel klik de link aan en luister.

Moet je goed luisteren. Hij wil die getuiges wel spreken die hebben gezegd dat er wel 15 doodgegaan zijn.

Ik wens jullie trouwens veel succes, de paarden staan een heel eind vd weg hoorde ik net. Niet bereikbaar voor camera's tenzij je het terrein op gaat en dan ben je in overtreding... lijkt me niet dat je dat moet riskeren wil je geloofwaardig blijven.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:51

hmmz 1000 euro per hoofd, 40 paarden (ow ja min 2) dus 38 = 38000 eurotjes klinkt niet gek

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:52

yvette46 schreef:

Dat is niet helemaal juist yvette, het ging er over of er de afgelopen tijd daar 15 paarden zijn overleden. Als iemand dat zou durven zeggen waar hij bij was.. En dat kun jij niet zeggen want je bent er niet eerder geweest Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:53

Een petitie tegen de handel (in zieke en oude paarden) lijkt me een goed idee. Je kunt dan wel aanvoeren dat de situatie in Nietap aanleiding was tot grote zorgen over het welzijn van de dieren in dit soort gevallen. En dat we denken dat er in ieder geval al wat misstanden wordt tegengegaan door handel in dit soort dieren te verbieden.
Het zou mooi zijn als je er andere dingen (onmacht toezichthoudende en controlerende instanties) aan op zou kunnen hangen, maar misschien wordt het dan te oninzichtelijk.
Als we straks een petitie hebben, lijkt het me goed dit te communiceren naar diverse kanalen (regionale radio en tv, regionale en evt. landelijke dagbladen, tv-programma's). Dan zou het vast handig zijn als iemand zich beschikbaar stelt als contactpersoon met de buitenwereld?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:56

KiWiKo heeft absoluut gelijk, je moet de zaak bij de wortel aanpakken.... zoals ik al eerder aangaf.
Dus niet met oude/zieke dieren gaan lopen slepen en handelen.
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en voor het dier blijven zorgen als dank voor vele jaren lol, en anders zelf laten slachten.
Dat is het enige dat echt helpt.

Dat doet echter niets aan de huidige situatie die echt nijpend is.
Ik kan en wil niet afwachten totdat ze allemaal dood zijn.
Samen met Amy777 ga ik werken aan een tekst e.d.
Hopelijk kunnen we de komende dagen nog meer getuigen vinden, die zijn echt van groot belang voor de AID.
Ook wil ik weten wat de situatie nu echt is... het wordt wel wat verwarrend nu....

Ik moet nu de deur uit om voor de paarden te zorgen (andere paarden...whehe) en als ik terug kom kruip ik op msn met Amy777.
Ben dus wel even wat uurtjes afwezig...

Iedereen die goede ideeen, tips of raad heeft... blijf maar schieten.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:01

Precies het is niet deze handelaar........... het is de handel an sich............ en die moet je aanpakken bij de wortel......... en de wortel is nog altijd de eigenaar die hun kneus verkoopt

Zolang er mensen zijn die de verantwoordelijkheid niet nemen voor hun paard en/of hun paard nog willen verkopen voor iets meer dan de slachtwaarde.......... en zolang er mensen zijn die een salinero voor net boven de slachtprijs willen kopen........ zolang zal ook de handel bestaan, en zolang zullen die kneuzen gewoon doodgaan bij de handelaar die ze per dozijn opkoopt.

Let wel, elk dood paard kost die handelaar geld!!!!! en een handelaar zit in de handel om geld te verdienen............ een dood paard levert niks op, dus hij heeft nul aan verwaarlozing, dat kost hem alleen maar geld, want elk dood paard levert niks op!! Dus hij doet wat er binnen zijn budget ligt om die dieren in leven te houden, want alleen levend leveren ze geld op........

gewoon hand in eigen boezem steken............. want WIJ maken deze handel interessant, want WIJ willen een paard voor een appel en een ei, en we willen ook nog altijd een leuk prijssie vangen voor die afgeschreven knol!!!!![/quote]

En ja je hebt helemaal gelijk. Hier begint de ellende mee!
Maar dat wil niet zeggen dat deze handelaar goed fout zit natuurlijk toch?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:04

Ik denk dat het simpeler en bij het onderwerp moet blijven: iemand die paarden eigenaar is moet fatsoenlijk voor zijn dieren zorgen. Of je nu wedstrijdruiter bent, fokker, tussenhandelaar of zelfs de slager die ze nog een paar dagen heeft lopen, ze zijn van jou dus je hoort er voor te deugen, klaar.
Daar gaat het hier toch over? Dat de man niet goed voor de paarden zorgt en dat daar niet op ingegrepen kan worden. Dat is wat moet veranderen. Dat is breder dan hoe het paard daar terecht is gekomen, het pakt ook mensen aan die gewoon niet goed zijn voor paarden die al jaren in hun bezit zijn. Instanties moeten kunnen ingrijpen waardoor de kwaliteit van het leven van die paarden verbeterd wordt, proberen de handel aan te pakken is mooi voor de toekomst, maar daar schieten de dieren die al verhandeld zijn of bij een 1e eigenaar staan te verpieteren niets mee op.

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:09

Het is een doodlopende weg als ik het goed gelezen heb royaltjuh dus als het goed is hoef je het land niet op en dan ben je ook niet in overtreding. Als je je maar aan de regels houd.

Nou zeeuwtje ik hoef geen pony of paard voor een appel en een ei, Ik betaal liever meer en laten keuren dan dat ik een dier koop dat volgende week b.v. dood ligt om maar wat te noemen.

Hier bij ons zit ook zo'n handelaar die flink is aangepakt heeft wel lang geduurd maar die is gelukkig alles kwijt en mag de komende 5 jaar ook niets meer houden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:11

ik kan die linken niet geopend krijgen Boos! wil eigenlijk wel foto's zien? kan niemand ze hier plaatsen in het topic? Bloos

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:11

Gelukkig voor de handelaar..In de petitie Kan hij NIET als voorbeeld gebruikt worden.
Wel kunnen we in de tekst verwijzen naar schrijnende gevallen die momenteel de volle aandacht in de media krijgen..
Deze handelaar kan zonder naam genoemd worden, maar iedereen weet naar wie die leid en dan ben je als petitie opsteller fout bezig.
Nu dus aan het uitzoeken in hoeverre dit als voorbeeld gebruikt kan worden om mensen wakker te schudden.

Zoals Ninx al zei, strakjes gaan we verder.

Doel is iig in de petitie te verwerken dat de dieren rechten moeten krijgen, er harder opgetreden moet worden..zodra er nl wetten zijn die het welzijn nauwkeuriger omschrijft en er idd fikse straffen opstaan, denk ik dat automatisch de handel ook al prettiger zal worden..een handelaar als deze bv, zonder zijn paarden heeft hij geen brood en als die in beslag genomen worden heeft hij dus niets meer..
Dus ons niet persé richten op het verhandelen van zieke oude dieren, maar het verder daarvoor al opzoeken, hoe komen die paarden ziek? Waarom wordt daar niet wat mee gedaan..
Mee eens?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:12

Juist Nicole, dat is wat ik be3doel, goe domschreven!

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:14

Dat bedoel ik nicole voordat je de bron hebt ben je jaren verder want dan moet de wet ook aangepakt worden. Dus in dit geval is het de handelaar die aangepakt moet worden en dat duurt al een hele tijd voordat je al je bewijs voering hebt en het hard hebt tegen het aid. als je die handelaar zo hoort beweert hij vanalles om maar niet in te zien dat hij wel fout bezig is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:15

yvette46 schreef:
Het is een doodlopende weg als ik het goed gelezen heb royaltjuh dus als het goed is hoef je het land niet op en dan ben je ook niet in overtreding. Als je je maar aan de regels houd.

Nou zeeuwtje ik hoef geen pony of paard voor een appel en een ei, Ik betaal liever meer en laten keuren dan dat ik een dier koop dat volgende week b.v. dood ligt om maar wat te noemen.

Hier bij ons zit ook zo'n handelaar die flink is aangepakt heeft wel lang geduurd maar die is gelukkig alles kwijt en mag de komende 5 jaar ook niets meer houden.

en................... en dan???????? dan mag die handelaar niet meer handelen, maar het aanbod blijft, dus die handelaren ook.......... kan bij handelaar x, handelaar y of handelaar Z zijn......... feit is dat alle handelaren in dat segment ietwat minder gevoellig zijn voor het welzijn, ze houden net zoveel van het paard als van de bos bloemen die ze voor hun vrouw hebben gekocht die ochtend.......

Het enige wat die paarden moeten doen is geld opleveren....... doodgaan in hun weide is dus heel onhandig........ maar op een stal zetten/veearts bezoeken/optimale verzorging is niet in financieel evenwicht Lachen

De enige mensen die deze handel in stand houden zijn de verkopers, en de kopers

Wendel

Re: Weer dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:15

Flew schreef:
En als iemand mij op kan pikken (ik zit net niet op fietsafstand zeg maar) kan ik mee.

Ik zou je wel op kunnen pikken. Woon in buitenpost. Maar ik ben zelf alleen maar savonds beschikbaar. Om foto's te maken schiet je er natuurlijk niets mee op

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:16

wat de tekst van de pepetitie ook wordt ik doe zeker mee en ik wil ook graag mee als die aangeboden gaat worden

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:17

Wat kost het nu om pony's in een wei te gooien niets toch, hij zegt dat de dode pony er 2 dagen heeft gelegen en de buren zeggen 2 en een halve week.
Dan weet je toch dat hij er niet naar omkijkt.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:18

Ik vind dit dus echt BE-LACHE-LIJK
Heb alles gevolgt.Hieruit blijkt echt dat dit een zielige pietleus is,z'n brood moet op tafel komen en laat de paarden maar lijden totdat de slager ze zelf op komt halen.

Ik woon zelf 8km van Nietap af en ga morgen na school zeker die kant op dan is het maar 2km fietsen.Eens kijken of het daadwerkelijk waar is Boos!
Dus verwacht morgen morgen of overmorgen foto's.

En als het aan mij licht neem ik meteen een trailer mee en neem die paarden maar mee genoeg wei hier.Maar helaas is deze maatschapij daar te zielig voor Boos!
Echt geen woorden voor. Boos!

Een imbesiel die niks doet hier in Nederland heeft wel rechten,maar dieren?Nee hoor.
De beesten zitten hier zelf Nederland Boos!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:18

Succes met schrijven Amy en Ninx! Als jullie nog iemand zoeken die de tekst moet redigeren, ik houd me van harte aanbevolen. Ben vanavond met thuis en check de mail wel.