yvette46 schreef:Het is een doodlopende weg als ik het goed gelezen heb royaltjuh dus als het goed is hoef je het land niet op en dan ben je ook niet in overtreding. Als je je maar aan de regels houd.
Nou zeeuwtje ik hoef geen pony of paard voor een appel en een ei, Ik betaal liever meer en laten keuren dan dat ik een dier koop dat volgende week b.v. dood ligt om maar wat te noemen.
Hier bij ons zit ook zo'n handelaar die flink is aangepakt heeft wel lang geduurd maar die is gelukkig alles kwijt en mag de komende 5 jaar ook niets meer houden.
en................... en dan???????? dan mag die handelaar niet meer handelen, maar het aanbod blijft, dus die handelaren ook.......... kan bij handelaar x, handelaar y of handelaar Z zijn......... feit is dat alle handelaren in dat segment ietwat minder gevoellig zijn voor het welzijn, ze houden net zoveel van het paard als van de bos bloemen die ze voor hun vrouw hebben gekocht die ochtend.......
Het enige wat die paarden moeten doen is geld opleveren....... doodgaan in hun weide is dus heel onhandig........ maar op een stal zetten/veearts bezoeken/optimale verzorging is niet in financieel evenwicht 
De enige mensen die deze handel in stand houden zijn de verkopers, en de kopers