Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:47

Snoevie schreef:
nee je hoeft je mening niet te veranderen hoor.
ieder zn ding,alleen hangt het af van de manier van zeggen.

als ze echt zo raar zit komt ze niet tot dit niveau met haar pony.(en nogmaals ik zeg het er even bij het kan best heel goed zijn dat dit hun top is,maar ze is er toch wel gekomen)

Ikheb olympische ruiters gezien waarvan ik zin had om te janken toen ik hun zit zag, nogmaals, hoe ver je gekomen bent zegt niets over je rijkunsten, hóe je daar gekomen bent wel. (kortom; niet het bereikte doel maar de weg er naar toe zegt wat over de persoon en zijn of haar capaciteiten)

pvandenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:39

Lies_Beuker schreef:
In het begin van Bokt dacht ik altijd dat het een positieve club paarden LIEFHEBBERS was. Nou dat was het toen ook.
De laatste jaren zijn er veel dresZUUR 'ruiters' bij gekomen. Ik denk dat ik maar stop met het lezen van Bokt.
Lees even het onderschrift, dat is al 40 jaar mijn 'paardenmotto'.

"C'est la ton qui fait la musique" . Het is de toon die de muziek bepaalt, zoals de Fransen zeggen. Ben het met je eens Lies.....wat een hoop jaloers gez.... hier zeg. Ik heb niets met fjorden (in tegenstelling tot jou Haha! ) maar ik vindt het echt superknap van Guusje en Jolanda. En een hoop van de zogenaamde "deskundigen" hier kunnen een voorbeeld nemen aan het doorzettingsvermogen en de prestaties van Jolanda met Guusje.

Ik bedoel....ga zelf maar eens op een fjord dit niveau proberen te halen. De meesten van jullie halen het nog niet eens met een KWPN'r. Kijken hoe geweldig rechtop jullie daarop zitten! Ik vindt het top van Jolanda en Guus!

Zet 'm op Jolanda! Laat ze maar lekker kletsen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:25

sorry pharagirlke ik heb niets tegen je persoonlijk maar je komt erg uit de hoogte over op deze manier.

alleen omdat haar manier van rijden je niet aanstaat(wat natuurlijk kan)zal ze wel op een andere manier dit niveau hebben behaald?
echt heel onaardig

hoe ver je komt zegt echt wel íets over je rijkunsten.
als je echt zwaar beroerd rijdt kom je niet zo ver.

maar jij zal het vast beter weten.

oke er zijn ook ruiters waarbij ik mijn bedenkingen heb,maarja dat zal altijd blijven.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:51

crossmonster schreef:
In mijn tijd zag je al duidelijk dat het totaal misging daar...
Toen ik in het laatste jaar zat,werd ook het tussenjaar stage afgeschaft, voor die tijd was het zo dat als je niet goed genoeg reed, je een jaar op stage moest, en daarna werd gekeken of je genoeg verbeterd was, zo niet dan zou je naar de houderij verwezen worden. Zo wel, dan mocht je wel door met de sportrichting.
Maar toen werd dat dus afgeschaft, en mochten mensen gewoon door naar het volgende jaar, alleen moesten ze dan nog wel het rijden van het jaar ervoor "inhalen"
Maar goed, dat was al een groot minpunt, naderhand is het niveau van leraren en leerlingen, dankzij het nieuwe beleid, nog meer gedaald. Nu zie ik geen enkele toegevoegde waarde meer aan het behalen van dit diploma ( en orun evenmin)

In 'jou' tijd was het blijkbaar oook al slecht want als ik jou zie rijden raak ik daar ook niet erg van gecharmeerd moet ik zeggen.

On-topic: ik zit op Deurne en heb Jolanda had Guus laatst mee naar school. Heb heel even een klein stukje gezien. Of ik er wel of niet van gecharmeerd ben kan ik niet zeggen maar ik vind het wel heel erg knap dat ze het voor elkaar heeft gekregen om met een fjord toegelaten te worden tot de Masterclass.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:41

Voel je je aangesproken margon?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:44

Je zou het bijna denken cross Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:45

blijkt Haha! Haha!

Ik vind deurne ook bijzonder achteruit gegaan de laatste 10/15 jaar........... echt! kan er niks anders van maken.

Vroeger was je iemand als je van Deurne afkwam, KON je ook wat....... tegenwoordig is het echt huilen...... op een enkeling na

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:53

En zover ik weet heeft die dame mij nog nooit zien rijden Knipoog

Maar goed, we gaan offtopic, in veel topics word ook al beaamt dat deurne en orun niks meer voorstellen.
En dat is erg jammer.
Voor mijn tijd, kregen 15 van de 300 leerlingen hun diploma, toen had je iets om trots op te zijn. Nu word je zelfs uitgelachen met deurne of orun diploma, maar op maneges is het verplicht , dus sja daar hebben veel mensen dan wel wat aan.
Hoewel het loon op manege's ook om te huilen is.

Ik gun het de eigenaresse van de fjord van harte, en snap nog steeds niet waar iedereen zich druk om maakt, snap ook niet waarom dit topic uberhaupt nog open is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:56

Is deze persoon lid van bokt?

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:58

Wat een gezeur hier zeg in dit topic :S
Maar ik gun het Jolanda echt ze is al zover gekomen met Guusje heb echt respect voor haar Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:01

Margon schreef:
crossmonster schreef:
In mijn tijd zag je al duidelijk dat het totaal misging daar...
Toen ik in het laatste jaar zat,werd ook het tussenjaar stage afgeschaft, voor die tijd was het zo dat als je niet goed genoeg reed, je een jaar op stage moest, en daarna werd gekeken of je genoeg verbeterd was, zo niet dan zou je naar de houderij verwezen worden. Zo wel, dan mocht je wel door met de sportrichting.
Maar toen werd dat dus afgeschaft, en mochten mensen gewoon door naar het volgende jaar, alleen moesten ze dan nog wel het rijden van het jaar ervoor "inhalen"
Maar goed, dat was al een groot minpunt, naderhand is het niveau van leraren en leerlingen, dankzij het nieuwe beleid, nog meer gedaald. Nu zie ik geen enkele toegevoegde waarde meer aan het behalen van dit diploma ( en orun evenmin)

In 'jou' tijd was het blijkbaar oook al slecht want als ik jou zie rijden raak ik daar ook niet erg van gecharmeerd moet ik zeggen.

On-topic: ik zit op Deurne en heb Jolanda had Guus laatst mee naar school. Heb heel even een klein stukje gezien. Of ik er wel of niet van gecharmeerd ben kan ik niet zeggen maar ik vind het wel heel erg knap dat ze het voor elkaar heeft gekregen om met een fjord toegelaten te worden tot de Masterclass.

Eh wat een botte opmerking zeg! Lips are sealed

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:32

Snoevie schreef:
sorry pharagirlke ik heb niets tegen je persoonlijk maar je komt erg uit de hoogte over op deze manier.

alleen omdat haar manier van rijden je niet aanstaat(wat natuurlijk kan)zal ze wel op een andere manier dit niveau hebben behaald?
echt heel onaardig

hoe ver je komt zegt echt wel íets over je rijkunsten.
als je echt zwaar beroerd rijdt kom je niet zo ver.

maar jij zal het vast beter weten.

oke er zijn ook ruiters waarbij ik mijn bedenkingen heb,maarja dat zal altijd blijven.

Oh haar manier van rijden boeit me niet zo, van mij part zit ze achterstevoren op haar paard. Knipoog Wat me echter zwaar tegen de borst stuit is dat iedereen haar de hemel in prijst terwijl ze
1. Geen proef kan tonen die van het niveau is waarop ze rijd
2. haar paard lek prikt met haar sporen en hem tegelijkertijd vanvoor vast houd
3. ze haar paard al ruim over zijn grens heen heeft gejaagd en hem alleen maar verder pushed
4. zichzelf het "gezicht van de fjorden" noemt. Nou als ik deze combinatie zie, zie ik geen dressuurfjord. Absoluut niet. Ik zie hier bokkes met koudbloeden die ik veel eerder als reclame zou nemen als deze dame. Als ik hier naar kijk, en me enkel hier op baseer denk ik "houd die arme beesten voor wat ze gemaakt zijn, boerenwerk en recreatie, maar laat ze geen oefeningen doen waarop ze niet gebouwd zijn."

Maar lees wel goed; want ik ben er van overtuigd dat oa Taco en Banshee hier op bokt véél correcter gereden zijn dan deze "ZZ-L" fjord en daar boven op ook nog eens veel meer talent hebben. Guus heeft het alleen maar van zijn oneindige goede wil en ik hoop voor hem dat hij een keer haar op zijn tanden kweekt en Jolanda laat weten dat het verder gewoon niet meer gaat, dat piaffe en passage simpelweg te hoog gegrepen is voor hem. Want zo is het nu eenmaal, niet alle paarden zijn weggelegd voor die oefeningen, en dan denk ik niet aan rassen maar gewoon aan paarden, er zijn zat KWPN'ers die het ook niet zouden kunnen. Maar die mensen kennen de grenzen van hun paard en stoppen daar... Zij pushed hem er constant overheen terwijl hij nu al duidelijk maakt dat hij het niet kan (staken) en neemt hem dan ook nog eens mee op shows. "Kijk eens hoe goedig mijn fjord is, ik push hem 700km over zijn grens, hij verteld me dat elke dag weer, en toch laat hij me niet zandhappen. Zolang ik zijn vragen negeer kan ik hem er gewoon verder overheen pushen".
Ja, over het gouden karakter van die fjorden zegt het inderdaad veel... Maar over Jolanda des te meer.

Je mag me best arrogant vinden hoor, mij niet gelaten. Jij mag haar vereren en de hemel in prijzen zoveel je wil, maar ik heb hetzelfde recht om er tegen in te gaan als ik vind dat het niet juist is. Knipoog Dat noemt men een discussie. Doodzonde dat je dan persoonlijk wordt en me arrogant gaat noemen. Dat is IMO een teken van onmacht. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:32

KiWiKo schreef:
blijkt Haha! Haha!

Ik vind deurne ook bijzonder achteruit gegaan de laatste 10/15 jaar........... echt! kan er niks anders van maken.
Vroeger was je iemand als je van Deurne afkwam, KON je ook wat....... tegenwoordig is het echt huilen...... op een enkeling na

Off topic, maar toch een reactie: ik heb jaren les gehad van iemand van het 'oude Deurne', denk dat dat ook niet meer in deze tijd past: het was een erg eenzijdige opleiding waar inderdaad mensen afkwamen die iets konden, maar of dat hetgene is wat de markt op dit moment vraagt? Ik heb ook geen hoge pet op van de opleiding zoals die er nu is, maar je kunt nu éénmaal niet in een publiek bekostigd onderwijssysteem een hele strenge selectie aan de poort maken. Dan moet je gewoon een particuliere opleiding maken.

Maar goed, on topic: ik ken deze dame niet maar heb een beetje rondgekeken en ben met de meesten van jullie niet onder de indruk. Maar laten we haar het voordeel van de twijfel geven, van die andere 20 (of hoeveel het dan ook maar zijn) weten we óók niet hoe ze rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:35

ik moet zeggen dat ik het wel met Phara eens ben..........

ik heb ooit een demonstratie mogen zien......... en het enige wat ze zij was dat hij zo heet was............ en toen dacht ik bij mezelf....... heet is hij niet, gek wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:59

Margon schreef:

Is het toeval dat de foto's in je profiel het nu niet doen? Schijnheilig

Vind je opmerking behoorlijk lomp iig..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:00

Wat een gemekker over dat meisje met die fjord zeg! Wat maakt het uit wat zij met haar pony doet. Rijtechnisch gezien denk ik dat zij beter rijdt dan menig bokker, als zij een kwalitatief beter paard zou hebben zou zij op wedstrijden wel eens erg goed uit de verf kunnen komen.

Of ze (nog meer) sportambities met die pony zou moeten hebben? Ik vind van niet. Ik vind dat die pony niet op dat niveau thuis hoort. Ik vind fjorden in de dressuur zowiezo geen succes, ongeacht hoe goed ze gereden worden. Ik vind het gewoon geen dressuurpaarden. Maar als zij er plezier in heeft, moet ze dat gewoon lekker doen en moeten anderen zich gewoon lekker met zichzelf bemoeien. Het beest ziet er gezond uit en zo te zien is ze er hartsikke lief voor en hartstikke gek mee, dus dat gezeur over dat wat ze doet allemaal zo zielig is, hem teveel pusht? Kom op zeg!!! Er zijn ergere dingen op de wereld hoor!

Haar shows vind ik leuk om naar te kijken, en je kan zien dat zij heel veel tijd en creativiteit in de dingen heeft gestoken die zij met en rondom haar pony doet. Je kan ook zien dat zij echt passie heeft. En dat is bewonderingswaardig.

Ik begrijp wel dat zij veel jaloezie oproept hoor. Het is een prachtige meid om te zien, waarschijnlijk ook nog met een redelijk stel hersens gezien de PR er omheen. Staat bijzonder positief in de belangstelling bij met name kinderen, is super fotogeniek en creatief. Daarnaast heeft ze rijtechnisch gezien wel meer talent/aanleg dan de gemiddelde bokker. Ze zet leuke shows neer en heeft er zelf zo te zien ook nog eens verschrikkelijk veel plezier in.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:06

Het is nog heel weinig gebeurd op bokt.... maar ik ben het volledig met Pharagirlke eens. En ook met KiWiKo met dat verschil van dat oude en nieuwe Deurne Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:08

primeur!!!! Haha! Haha! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:11

jasmijn heb je al ooit een show van dichtbij bekeken? Heb je al ooit een filmpje van haar kritisch bekeken? (en dan bedoel ik niet dat je kritisch beslist of haar haar nu kastanjebruin of eikenbruin is)

Fjorden kunnen wel degelijk op dit niveau mee maar deze fjord níet. Zeker de fjorden van tegenwoordig. Het zijn lang niet meer de "koudbloeden van vroeger". Zie een hoop warmbloeden op wedstrijd waarvan ik denk "asjeblieft doe dat paard stoppen want zo dadelijk breken die smalle beetjes onder zijn gewicht Bloos!"

Ik denk dat als je haar op een kwallitatief beter paard zou zetten (en dan denk ik richting een type alla Salinero Knipoog Kortom: een paard met talent en bijgevolg ook met karakter, want ze móeten karakter hebben om talent te hebben) dan vrees ik dat Jolanda niet eens een B proefje gereden krijgt zonder 4x de bordjes van heel dichtbij te kunnen bekijken... Die paarden laten niet zo op hun kop zitten als arme Guus...

He Slimmerik kijk eens aan... Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:13

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij dat het niet nodig is om elkaar af te gaan kraken op rijstijl of om elkaar persoonlijk aan te vallen. Graag weer ontopic Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:19

jasmijn78 schreef:
Rijtechnisch gezien denk ik dat zij beter rijdt dan menig bokker, als zij een kwalitatief beter paard zou hebben zou zij op wedstrijden wel eens erg goed uit de verf kunnen komen.

Dat is jouw mening, die deel ik in elk geval absoluut niet. Sterker nog, ze heeft een kwalitatief goed paard gehad, dat werd één grote mislukking want die pikte haar rare fratsen niet, wat die fjord nog steeds wel doet.

jasmijn78 schreef:
Het beest ziet er gezond uit en zo te zien is ze er hartsikke lief voor en hartstikke gek mee, dus dat gezeur over dat wat ze doet allemaal zo zielig is, hem teveel pusht? Kom op zeg!!! Er zijn ergere dingen op de wereld hoor!

Als ze er zo gek mee is snap ik niet dat ze hem dwingt tot dingen boven zijn kunnen, laten we wel wezen, komt hij op jou over als een 'happy athlete'? Op mij in elk geval niet, het plezier straalt er niet bepaald af bij de pony. En heel simpel, voor zowat alles zijn er wel dingen te bedenken die erger zijn, dat maakt een 'minder erg iets' nog niet goed hoor!

jasmijn78 schreef:
Ik begrijp wel dat zij veel jaloezie oproept hoor.

Dat is nou echt gelül van een dronken aardbei, als je haar niet geweldig vindt betekent dat dus meteen dat je jaloers bent? Haha, ga toch spelen zeg, dat heeft niets met jaloezie te maken, dat heeft te maken met een heldere kijk op een combinatie, zonder verblind te worden door het feit dat het toevallig een fjord is en dat dus alles wat ze laten zien geweldig is. Technisch schort er echt heel veel aan de oefeningen die ze laten zien in die 'leuke shows' hoor, het is niet voor niets dat ze verlies rijdt in het ZZ-licht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:26

@pharagirlke:

je ziet het verkeerd,ik wil je helemaal niet aanvallen want ik heb helemaal niets persoonlijk tegen je.
ik vind het alleen erg uit de hoogte overkomen zoals je reageert.
mijn excuus als dat wat rot overkwam.

je moet het niet zien als onmacht,mij stoort het gewoon zoals jij reageert. dat dat als onmacht gezien word vind ik nogal vreemd
maar je hebt gelijk ook jij mag je mening hebben.
er zijn meerderen hier die jouw mening delen,maar die het op een andere toon plaatsen.

nogmaals,ik prijs haar helemaal niet de hemel in als je goed had gelezen,ik denk namelijk dat ze ook wel aan haar top zit.
maar zoals sommigen reageren vind ik soms gewoon erg onaardig overkomen.
ze is toch op dit niveau terecht gekomen.

nogmaals sorry want ik wil niet de indruk wekken iets tegen je persoonlijk te hebben,maar dat stuitte mij ook gewoon even zwaar tegen de borst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:27

Hoge bomen vangen veel wind. Zeker als die bomen ook nog zélf de media gaan opzoeken. Knipoog Als ze écht goed was, ging de media wel naar haar....... Lachen

Ik durf er mijn kop op te zetten dat als ik dat wil, ik ook op dat niveau terecht kan komen. Ik wil er alleen geen tijdsduur op zetten. Is dat een faire weddenschap voor jou? Laten we er een paard op zetten... Knipoog

Als je genoeg wedstrijden rijd kom je uiteindelijk toch wel aan die puntjes Clown Mijn merrie is daar zelfs het levende bewijs van. Kon geen jota, beest liet me alle hoeken van de bak zien. Clown Niet zo erg op B niveau? Nee dat zou het niet zijn als missy niet bokkend en steigerend door de bak hupste Clown Toch had ik op een seizoen tijd mijn punten om naar het niveau hoger te gaan (ons niveau 1 is bij jullie L/M1)

Ik heb de merrie een tijd thuis gehouden, wilde haar vaak mee op wedstrijd nemen in het begin omdat ze echt moest wennen en ik haar gewoon die kans wilde nemen. De dame is voor mijn gevoel nog altijd niet 100% correct in de aanleuning (wat je toch wel verwacht op M niveau) maar omdat ik haar niet weer wil "ontwennen" neem ik haar toch geregeld mee op wedstrijd, op drie wedstrijden zit ik alweer 6 wp verder... Knipoog En daar zaten proeven bij waarvan ik naar de jury wilde gaan om te vragen of hij aub die punten omlaag wilde gooien.......

Zie, zelfs mij lukt het om met een idioot op vier benen onverdient winstpunten te krijgen. En ik ben geen fotomodel en ik heb nog minder talent *LOL*
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:29

nou ik wil best een weddenschap met je aangaan,krijg je een dikke bos bloemen van me Haha!

nee serieus,ik ken je niet en weet ook niet hoe je rijdt,maar wie weet redt je het wel,daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.

er zijn een boel goede ruiters waar de media niet opzit nee,maar dat maakt ze nog niet minder goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:30

Heb mijn bericht nog even aangepast Knipoog Even verder uitgelegd hoe ik het bedoel.