Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:08

xx_Irisje schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik hier van vind, leuk dat ze haar horizon verbreed maar ergens heb ik ook zoiets van: schoenmaker blijf bij je leest...

Hoezo dat, je kunt prima verschillende diciplines naast elkaar rijden. Western en dressuur bijten elkaar niet dus why not (ik doe al jaren niet anders maar dan met 1 paard). Ik vind het geweldig dat een topruiter zich nu naast het verdiepen ook gaat verbreden in de sport. Dan heb je lef.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:25

Miss_Malfoy schreef:
Haha dat filmpje, ze rijd er echt zo mee weg!

*Ziet anky de ring al binnenkomen op haar piafferende paard, aan een lang teugeltje.* Huilen van het lachen

Dat mag ook wel als je al tijden western les hebt Knipoog .

Ik ben geen Anky fan, in tegendeel, maar dit vind ik een super zet van haar. En een betere instructrice als Rieky Young kan ze naar mijn mening niet hebben Haha! .

Edit: typo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:37

Ik vind het wel heel gaaf eigenlijk. Lachen
Groot gelijk dat ze ook eens wat anders wil proberen en ze doet het zeker niet slecht.
Als Anky dressuur rijd is leuk, maar ik zou niet staan blijven kijken maar als ze western zou rijden dan wel.
Zou leuk zijn als ze in 2010 mee zou doen. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:41

ik vind het eigenlijk erg leuk,tof van anky dat ze ook wat anders probeerd.
de schoenmaker blijf bij je leest opmerking vind ik nogal dom......waarom zou iemand niet een andere tak van de sport proberen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:42

Ik weet nog wel een paar mensen waar ze echt wat van op kan steken, zowel voor western als dressuur.............
Leert ze tenminste eens echt paardrijden Knipoog Cool

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:48

Leuk man!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:50

Goede keus Pling

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:59

Gewoon harstikke leuk!...dit is een vrouw die graag met paarden werkt, die niet vast zit aan alleen dressuur...en so what!..als ze een vet gaaf paard er voor koopt!..heeft ze verdient ook...met prisco moest ze ook vanaf nul beginnen

en idd misschien komt er voor de western liefhebbers wel een te gek gave anky lijn..

denk trouwens dat Yanick Jansen ook wel de western ziet zitten, die zie je ook op elke foto met Cowboyhoed op

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:00

Geweldig, als ze het leuk vind vooral doen!
Goede promotie voor western in ieder geval .

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:15

Dat Anky een uitstapje naar de westernsport leuk vindt, moet ze helemaal zelf weten. Maar om nu meteen Kentucky 2010 in gedachten te nemen... Ik zie het een beetje als aandachttrekkerij, want stel je voor dat ze dat goud niet kan blijven verdedigen! Als je zo vaak gewonnen hebt, kun je alleen nog maar vallen en dat doet pijn! Daarvoor moet je jezelf wel indekken natuurlijk.

Bovendien zijn westernrijden en Engels rijden nou niet bepaald optimaal te combineren! Kan ze beter gaan springen, maar dat durft ze natuurlijk niet Tong uitsteken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:26

Wat een berg flauwe reactie zeg; als je zoveel geld hebt is het allemaal makkelijk. Ze zal het wel doen, omdat ze bang is dat ze in de dressuur niet meer kan winnen. Ze zal het wel doen voor het geld, zodat ze een extra afzetmarkt heeft voor de ankydekjes, het is aandacht te trekken... allemaal Slapen

Deze vrouw heeft alles al bereikt wat er bereikt kan worden in de dressuursport, en vind het misschien gewoon leuk om eens wat anders te proberen. Als je al zo'n topruiter bent, dan pak je het waarschijnlijk gewoon snel op. Niets mis mee! We zouden elkaar allemaal eens wat meer moeten gunnen. Anky, heel veel plezier met wat je gaat doen, mij maakt het niet uit, doe gewoon lekker waar je pret in hebt OK dan!

missieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:34

Jammer dat er mensen zijn die er niet meteen positief over denken. Ik denk dat dit een mooie stap is, zeker als je op zo'n niveau , alle knopjes al zo lang kent/rijdt.
Waarom zou een ruiter die zo lang in het vak zit, zovell kennis bezit niet een andere tak erbij doen. een spirngruiter kan volgens veel mensen wel dressuur en andersom, dus waarom zou een dressuurruiter geen western moegen rijden ?

Anky zet hem op, en ik wacht zeker op de leuke resultaten, ik hoop dat je snel een goed paard vind waarmee de klik is, en ik wacht 2010 af, haha

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:35

DubbelDun schreef:
@CHery: ik had het meer over het publiek Knipoog

Afbeelding

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:49

Anoeska schreef:
Wat een berg flauwe reactie zeg; als je zoveel geld hebt is het allemaal makkelijk. Ze zal het wel doen, omdat ze bang is dat ze in de dressuur niet meer kan winnen. Ze zal het wel doen voor het geld, zodat ze een extra afzetmarkt heeft voor de ankydekjes, het is aandacht te trekken... allemaal Slapen

Deze vrouw heeft alles al bereikt wat er bereikt kan worden in de dressuursport, en vind het misschien gewoon leuk om eens wat anders te proberen. Als je al zo'n topruiter bent, dan pak je het waarschijnlijk gewoon snel op. Niets mis mee! We zouden elkaar allemaal eens wat meer moeten gunnen. Anky, heel veel plezier met wat je gaat doen, mij maakt het niet uit, doe gewoon lekker waar je pret in hebt OK dan!

OK dan! OK dan! OK dan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:55

IrisLove schreef:
Dat Anky een uitstapje naar de westernsport leuk vindt, moet ze helemaal zelf weten. Maar om nu meteen Kentucky 2010 in gedachten te nemen... Ik zie het een beetje als aandachttrekkerij, want stel je voor dat ze dat goud niet kan blijven verdedigen! Als je zo vaak gewonnen hebt, kun je alleen nog maar vallen en dat doet pijn! Daarvoor moet je jezelf wel indekken natuurlijk.

Bovendien zijn westernrijden en Engels rijden nou niet bepaald optimaal te combineren! Kan ze beter gaan springen, maar dat durft ze natuurlijk niet Tong uitsteken.

Misschien niet met 1 paard op het niveau dat zij graag wil rijden, maar een getalenteerde ruiter die om kan schakelen kan het prima combineren en ze is op zoek naar een goed wedsternpaard. Dus waarom niet? Lijkt me best grappig tussen al die reuzen van sportpaarden een 1,50 hoge quarter te zien staan Haha! En misschien dan nog een rijbaan met slidingbodem op het terrein Tong uitsteken

En is het een ramp dat ze niet durft te springen? Durf ik ook niet, in elk geval niet op zo'n hoogte dat ik er leuk mee in de wedstrijden rond kan rijden Tong uitsteken
En wedstrijden rijden voor publiek vind ze wel leuk Knipoog

Lekker genieten van de paardensport! Dressuur of western, of desnoods boomloos en bitloos... Wat maakt dat nou uit?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:02

Bij sommige mensen hier is het 'Anky-dressuur-plaatje' aan gruzelementen geslagen, geloof ik... En verandering van een ge-eikt plaatje wekt altijd een beetje weerstand op. Ach gut

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:08

De hele wijze van rijden is anders bij westernrijden. Zelf heb ik ook een aantal westernlessen gehad en toen werd mij duidelijk verteld dat als je verder wilt je groeien, dat je dan echt een keus moet maken! En ik geloof niet dat dat alleen maar met talent te maken heeft.

En van Anky kan ik helaas niet genieten... Wat voor tak van paardensport ze ook kiest!

a) Ik vind haar niet sympathiek
b) Haar manier van trainen staat me niet aan, maar we mogen er nu wel allemaal voor gaan boeten!

En nee, deze mening ben ik niet toegedaan omdat ze nou toevallig goed presteert in de sport!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:14

IrisLove schreef:
De hele wijze van rijden is anders bij westernrijden. Zelf heb ik ook een aantal westernlessen gehad en toen werd mij duidelijk verteld dat als je verder wilt je groeien, dat je dan echt een keus moet maken! En ik geloof niet dat dat alleen maar met talent te maken heeft.!

Ben ik niet met je eens. Net als binnen de dressuur zijn er ook meerdere wegen in westernland die naar Rome wijzen Knipoog
Dus het is maar net welke trainer je treft.

Voor iedereen die wel eens een western(reining) wedstrijd gezien heeft zal moeten erkennen dat daar meestal nog het nodige schort aan basistechniek.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:34

Zo als CounTree het al perfect omschreef “Het heeft even geduurd , maar eindelijk komt Anky dan officieel uit de kast!”

Het is jammer dat in het artikel niet naar voren komt dat de tijdslijn toch net wat anders ligt en ze toch al heel wat jaren af en aan zich zelf in een western zadel heeft gehesen. (Langer al dan vele western bokkers hier)

Super dat ze nu de knoop heeft door gehakt Haha!
Ik hoop alleen dat ze geen spijt gaat krijgen van haar amitieuze uitspraken. (voor zo ver dit allemaal niet een beetje opgeklopt is door de krant)

In een goed jaar tijd een super paard vinden en je kwalificeren voor het A-kader is al een een hele kluif. Dat doen en ook nog al je GP wedstrijden blijven rijden lijkt me iets te veel van het goede. Maar we zullen het wel merken.
Gelukkig schrijven ze niet dat ze in 2010 als doel heeft in beide disciplines te winnen. Alleen mensen die geen idee hebben wat Reining inhoud zullen zich aan dit soort “domme” opmerkingen wagen.

Zo als het op Bokt Western gebruikelijk is geworden “Anky, welkom in de wereld die westernrijden heet! Veel plezier en succes!”
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 09-10-08 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:37

wat een onzin wordt er weer gezegd

Ten eerste is ze al veel langer met western bezig, die contacten met Riecky liggen er al jaren dus ze zal heus wel weten wat ze zegt.
Dressuur en western liggen helemaal niet zover uit elkaar als sommige beweren.

Verder zou ik even naar Ann Poels willen verwijzen.
Deze dame reed ook eerst dressuur op een aardig niveau maar nog lang niet op dat van Anky.
Binnen een aantal jaren was ze een topruiter in de reining die tig prijzen op haar naam zette.
Als zij dat kan ,dan kan Anky dat ook , zeker met het talent en gedrevenheid die ze heeft.

Ik hoop wel dat ze afstapt van een bepaalde rijmethode want die zie ik echt niet graag , maar zij misschien ook wel niet en komt het besef nu dat het ook anders kan.
Dat zou dan nog het allermooiste zijn van deze wending!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:43

spatter schreef:
wat een onzin wordt er weer gezegd

Ten eerste is ze al veel langer met western bezig, die contacten met Riecky liggen er al jaren dus ze zal heus wel weten wat ze zegt.
Dressuur en western liggen helemaal niet zover uit elkaar als sommige beweren.

Verder zou ik even naar Ann Poels willen verwijzen.
Deze dame reed ook eerst dressuur op een aardig niveau maar nog lang niet op dat van Anky.
Binnen een aantal jaren was ze een topruiter in de reining die tig prijzen op haar naam zette.
Als zij dat kan ,dan kan Anky dat ook , zeker met het talent en gedrevenheid die ze heeft.

Ik hoop wel dat ze afstapt van een bepaalde rijmethode want die zie ik echt niet graag , maar zij misschien ook wel niet en komt het besef nu dat het ook anders kan.
Dat zou dan nog het allermooiste zijn van deze wending
!

Dat ben ik met je eens!!! In het filmpje ziet het er nog erg "dressuurachtig" uit, mijn ervaring als "net komen kijken westernruiter" is toch dat dat loslaten voor MIJ erg moeilijk is!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:25

Ha, wat gaaf! Haha! Leuk dat ze een nieuwe hobby heeft gevonden. Hoop alleen dat mensen niet te hoge verwachtingen gaan stellen, puur omdat ze in de dressuur zo ver is gekomen.

Het is natuurlijk voor haar ook lol met je knol, en tja, ze is toch 'Anky' en alles zal wel weer onder een loep worden genomen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:25

Op zich vind ik het leuk dat Anky zich met western gaat bezig houden, en misschien is het wel goede reclame ook voor de westernsport. Zolang ze de rest van de westernwereld maar niet gaat leren dat je een paardennek in de krul hoort te trekken, of over-controleren vind ik het allang best. (Het leuke van de westernsport vind ik dat een paard daar nog enigszins als een paard mag lopen.)

Al gaat ze voltigeren, gymkhana's doen, zaklopen of koekhappen, mag ze helemaal zelf weten, ze is oud genoeg om te weten waar ze zin in heeft, ze is geen eigendom van het publiek.

Ik zou zeggen: gun een ander haar/zijn geluk. Haha!

Ook waarom ze het doet en hoe ze het betalen kan, zal me een zorg zijn, ik meen wat kinnesinne wat dat betreft, door sommige opmerkingen heen, te hebben waargenomen...

Wat het vantevoren geschonken westernzadel betreft: ik neem aan, dat het desnoods omgebouwd kan worden, tot een beter passend geheel, mocht het niet passen. Of misschien wel geruild??? Daar zal de familie vast wel een oplossing voor kunnen vinden. Pling

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:26

Nou ik zie het ook nog niet zo gebeuren, anky en western??
mm nee ik heb niet zo iets van jah dat word wat..
Maja als het echt leuk vind ( wat het is!) vooral blijfen doen..

groetjes

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:27

Neantje schreef:
Nou ik zie het ook nog niet zo gebeuren, anky en western??
mm nee ik heb niet zo iets van jah dat word wat..
Maja als het echt leuk vind ( wat het is!) vooral blijfen doen..

groetjes

Misschien eens naar alle geplaatste foto's en filmpjes kijken?