Mishandelende Duitse amazone in november voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wallysuus

Re: Mishandelende Duitse amazone in november voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:28

Vind het echt schandalig!!! Dit soort praktijken moeten heel hard gestraft worden!!! Heb me een beetje verdiept in de zaak, haar achternaam achterhaald.
Nieuwschierig........... zoek op hyves naar wallysuus en lees mijn blog!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:37

wallysuus schreef:
Vind het echt schandalig!!! Dit soort praktijken moeten heel hard gestraft worden!!! Heb me een beetje verdiept in de zaak, haar achternaam achterhaald.
Nieuwschierig........... zoek op hyves naar wallysuus en lees mijn blog!

Haar achternaam was al achterhaald Lachen , er staat alleen haast geen informatie op internet verder ook geen beeldmateriaal

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:40

Echt te bizar om te lezen en beeldmateriaal van de filmpjes te zien.. Erg krom zoals het lijkt alsof dit soort praktijken bijna ongestraft blijven.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:42

Net op het nieuws. Heb niet alles wat er gezegd is kunnen onthouden Bloos
Citaat:
De eigenaar van het terrein was in beeld en vertelde met tranen in haar ogen en een bibberende stem dat ze helemaal niets van het verleden van CW af wist. De zaak kwam pas aan het licht toen zij een keer in de buurt van een nieuw paard kwam wat enorm schuw was. Toen ze verder ging kijken zag ze ook verwonde paarden.
CW had daar meerdere paarden staan van meerdere eigenaars. Ze is vandaag samen met 1 van die eigenaars een paard (een blauwschimmel, dus niet het paard van het filmpje) op komen halen. De betreffende eigenaar was niet gediend van de camera in zijn gezicht maar, CW heeft nog wel een uitspraak gedaan. "Ik heb niets verkeerds gedaan. Ga maar kijken naar mijn paarden die mankeren niets." Verder wilde zij niets zeggen. Ze was herkenbaar in beeld maar er werd geen naam gezegd.
Verder was de politie nog even in beeld die in de stal foto's aan het maken waren van een paard.

Voor zover ik het goed heb begrepen, staan de paarden daar nog op stal maar CW komt daar dus niet meer. Ik weet niet of ze weer terug naar duitsland is verhuist of dat ze nog steeds hier zit. Ze was met de paarden uitgeweken naar Denemarken omdat ze dus in Duitsland niet meer met paarden mag werken.
Haar uitspraak klinkt alsof ze alleen maar andermans paarden mishandeld.
Wat mij betreft is die eigenaar van die blauwschimmel net zo schuldig aangezien hij dus nog steeds contact met haar heeft en ik heb het vermoeden dat zijn paard nog steeds door haar "verzorgd" wordt.

Ik ga op zoek naar meer persberichten.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:48

Fijn om weer nieuws te horen! Ik vrees voor de schimmel.. maar kijk uit naar meer nieuws en natuurlijk de 18e.. Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:57

Ja, nog 6 weken we kunnen gaan aftellen. Ergens ben ik wel blij dat ze in duitsland voor een rechter moet verschijnen ookal is het hier gebeurd. Denemarken heeft op het gebied van dierenmishandeling niet zulke strenge straffen als andere europese landen.

wallysuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:01

heb kunnen achterhalen welk paard zijn oa uitgebracht heeft, Werthers Wels (hengst). in de periode van Christine Stuckelberger.
Dat het paard in 2006 uitgebracht is door Dieter Laugks

http://www.horse-gate.com/archiv/olympi ... ressur.htm
staat ook een stukje over het paard

en volgens mij hier een foto van haar
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-10-08 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:01

Ooh dat is ook zo ja..hm maar wat gebeurt er met de duitse beslissingen/uitspraken als ze naar Denemarken gaat? Waar ik me nog steeds over verbaas is dat het bekent is dat in nederlands en in de VS na een mishandeling-questie toch altijd wordt gecontroleerd na het ongeval..dus daarna vaak langsgaan en controleren of het mishandelen niet doorgegaan is. Wat is er fout gegaan na de eerste melding?..pff zoveel vragen onbeantwoord Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:06

die tweede foto was niet juist he? haha had het nog snel even kunnen zien en volgens mij was dat isabel.

ik hoop dat er veel mensen zullen zijn die tegen haar willen getuigen,na al die jaren moeten er toch wel mensen zijn die nu eindelijk hun mond open willen en durven te doen,ben zo benieuwd naar de rechtzaak.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:14

Ja, ben ik weer met nog een persbericht. Mensen met een zwak hart niet verder lezen.

Er was in april dit jaar al een keer aangifte gedaan voor mishandeling van paarden in denemarken. Hierna is er controle geweest maar de bewijzen die ze toen hadden waren niet genoeg voor een uitgebreid onderzoek.

Als een rechter in duitsland een uitspraak doet, doet de deense politie daar niet veel mee, nieuw land, nieuwe kansen.

Ze woont al een jaar hier en is nu weer terug naar duitsland met, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef, 2 paarden van 2 eigenaars. Beide eigenaars wenste geen commentaar te geven. CW heeft nog wel gezegd dat ze nu geen tijd had voor een intervieuw maar morgen belt naar het tv station. Ik ben benieuwd.

http://www.tvsyd.dk/dressurheste-mishan ... r%C3%A6ner

Hier staat het nieuwsbericht. Er wordt hoofdzakelijk deens gesproken maar ook een beetje duits, oa door CW zelf (vrouw die in de auto zit). Verder wordt er een klein beetje van het bekende filmpje getoond. En het paard van het filmpje terwijl het in de stal staat en onderzocht wordt op wonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:21

Huh? Begrijp ik nou dus goed dat de eigenaars het goed vinden dat CW de paarden weer meeneemt naar een nieuwe locatie?
(Ook gezien deze quote:

Citaat:
CW had daar meerdere paarden staan van meerdere eigenaars. Ze is vandaag samen met 1 van die eigenaars een paard (een blauwschimmel, dus niet het paard van het filmpje) op komen halen.
)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:21

Is dus die vrouw in de auto christine? Wat zegt ze allemaal tegen die vent want ik versta er weinig van met mijn slechte geluid? Als de deense politie nu al niet veel gaat doen (verwachting) waarom worden daar dan geen afspraken over gemaakt of gaat de nederlandse db daarheen? Pff..sneusneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:25

Volgens mij zegt ze dat ze de paarden gewoon mogen bekijken omdat ze volgens haar niets mankeren/ niets hebben.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:26

deens klinkt voor mij net als chinees versta er dus ook helemaal niks van,ja die vrouw in die auto is christine,en nu zag ik goed dat ze ouder is geworden ze schijnt al 60 te zijn.
heb inderdaad gehoord dat ze van 1 eigenaar twee paarden meeneemt naar een andere locatie ik hoop dat ze snel uitgeprutst is met deze paarden,en ik snap die eigenaar dus echt niet hoor.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:41

Storm76 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
JA WIE IS DIE VENT DIE ER MET ZIJN NEUS BOVENOP STOND TOEN ZE ZO BEZIG WAS HAAR PAARD AFTE RANSELEN?

dat kan prima een stagair oid zijn, die hebben niet zo gek veel te vertellen jammer genoeg.
Christine heeft de zweep gebruikt, dus zij is schuldig.

Stagair of niet, die vent is wel degelijk schuldig Boos! ! Er zijn misschien dingen waar je je schouders nog over op kunt halen, maar met je neus erboven op staan als er een dier zó wordt mishandeld en dan niet ingrijpen!is voor mij net zo onbegrijpelijk als het gemep van dit ehhh .... mens .... Lips are sealed !
Het enigste excuus voor niet ingrijpen van die man, is (imo) als hij in het "complot" van het heimelijke filmen zit, zodat er aangifte tegen Fr. W. gedaan kan worden.

Caira schreef:
ho ho misschien even onderzoek doen tickels, mevrouw is in dl veroordeeld en mag zich niet beroepsmatig met paarden bezig houden. Film is dan ook in denemarken gemaakt waar mevrouw naar uitgeweken is.

Sterker nog: ze mag zich in Dld niet meer beroepsmatig én privé (die 2 jr. dus) met paarden bezig houden!
Denemarken gaat er nu ook achteraan en met een beetje geluk komt boven op de (gevangenis)straf die ze in Dld zou krijgen (voor die eerste keer dat ze in het nieuws kwam, heeft ze voorwaardelijk gekregen), ook van de deense kant een mooie straf Whoosh! !

Weltevreden schreef:
Sneu voor het paard, vraag me af waarom deze dame in kwestie wél voor de camera laat zien wat het paard voor bloeduitstortingen heeft over zijn lijf en benen en dat ze de ingescheurde mondhoeken van de vos in kwestie laat zien.

Het is niet deze vrouw die voor de camera de bloeduitstortingen en de wonden van het paard laat zien, maar iemand van een dierenbeschermingsorganisatie Knipoog .
Citaat:
Vraag me ook werkelijk af wat er in haar hoofd omgaat, zou het manische depressie te noemen zijn, dwangmatige neurose, heeft ze een slechte jeugd gehad waardoor ze een trauma heeft overgehouden??? Allemaal aspecten die straks aan het licht komen als ze veroordeeld wordt. En wat ongetwijfeld ook invloed zal hebben op de straf die ze opgelegd zal krijgen.

Tja, daar gaan we weer, wijt het maar aan een slechte jeugd Rolleyes !
Deze vrouw heeft van de rechter het verbod opgelegd gekregen, dat zij zich niet meer met paarden bezig mag houden en daar heeft ze overduidelijk maling aan Lips are sealed ....
Citaat:
Triest. Voor paard als zowel de amazone.

Voor het paard (de paarden, dit paard was niet het enige wat ze trainde) iig wel Scheve mond

Zeeuwtje68 schreef:
Ik las net elders dat ze zo doet omdat ze aan de alcohol verslaafd is en net haar man heeft verloren!
Tenminste dat is haar excuus! Boos! Boos! Boos!

Gaaaap
(Niet naar jou toe bedoelt Zeeuwtje Knipoog !)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:00

Onbegrijpelijk dat die eigenaren hun paarden weer gewoon aan haar meegeven.
Blijkbaar zijn er dus nog steeds mensen die dit als normale trainingspraktijken zien. Teveel onder de indruk van haar sportverleden misschien?

Volgens mij is er dringend behoefte aan een systeem waarbij er welzijns- en vaardigheidseisen worden gesteld aan de paardensector. Met duidelijke regels over wat wel en niet toelaatbaar is.

Zowel voor penny´s die achter de boerenschuur aan een slof lopen te trekken als voor topruiters die denken dat een paard afrossen een trainingsmethode is. Waarbij deze vrouw natuurlijk een extreem uiterste is die alle realiteit kwijt is. Maar toch, de grenzen zijn vaag.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:06

De vos heet Wölker begrijp ik?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:53

Citaat:
Sterre:
Sterker nog: ze mag zich in Dld niet meer beroepsmatig én privé (die 2 jr. dus) met paarden bezig houden!

.. dit klopt niet. In het RTL-filmpje zegt de advocaat dat aanvankelijk de uitspraak was dat ze zich noch beroepsmatig, noch privé met paarden mocht bezig houden. Maar daar heeft de dame beroep tegen aangetekend en is het bijgesteld naar 'niet beroepsmatig met paarden werken'. Haar tegenpartij heeft daar dan weer beroep tegen aangetekend en die uitspraak daarop is nog in beraad. Ik neem aan dat dit dan ook de reden is dat ze op 18 november weer voor het gerecht staat.
Het is te hopen dat de (Duitse) rechter zich door het nieuwe beeldmateriaal laat overtuigen dat deze dame helemaal niks meer met paarden mag doen.
Zo opmerkelijk hoe ze star beweerd dat ze niks misdaan heeft en dat je gerust naar de paarden mag kijken.. ik vermoed een schizofrene stoornis.

Overigens, de foto die bij de link van de verschillende dressuurpaarden staat ( Werthers'Wels) is niet CW. Deze foto is in Athene gemaakt 2004 met een andere ruiter erop.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:30

Jezus, echt onwijs zielig dat paard. Zo iemand moeten ze echt TBS geven en een gevangenis straf. En nooit meer een paard mogen. Zelfs niet in de buurt komen. Boos!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:03

lautje76 schreef:
De vos heet Wölker begrijp ik?

Hij heet Volke volgens de ondertiteling. Maar, het kan best dat het in het Duits met een W geschreven wordt. Denen spreken de "V" uit als een "W".
amazone77 schreef:
deens klinkt voor mij net als chinees versta er dus ook helemaal niks van,ja die vrouw in die auto is christine,en nu zag ik goed dat ze ouder is geworden ze schijnt al 60 te zijn.
heb inderdaad gehoord dat ze van 1 eigenaar twee paarden meeneemt naar een andere locatie ik hoop dat ze snel uitgeprutst is met deze paarden,en ik snap die eigenaar dus echt niet hoor.

Hihihi, deens is best wel te verstaan hoor, chinees is heel anders en onverstaanbaar Haha!
Die 2 paarden die ze op is komen halen zijn ook van 2 eigenaars. Bestemming onbekend maar, aangezien zij samen met de eigenaars was bij het ophalen zou het best kunnen dat ze met z'n 3en ergens anders heen zijn gegaan, helaas Ach gut
Joceline schreef:
Als de deense politie nu al niet veel gaat doen (verwachting) waarom worden daar dan geen afspraken over gemaakt of gaat de nederlandse db daarheen? Pff..sneusneu

De deense poilitie werkt nu samen met de duitse. Ze zijn hier wel bezig om de straffen voor dierenmishandeling aan te scherpen maar, net zoals in ieder ander land, duurt het even voordat zo'n wetsvoorstel erdoor is. De nederlandse DB heeft hier helemaal niets mee te maken en kan dus ook niet zomaar in een ander land aan het werk gaan. Als voorbeeld, een amerikaanse agent kan jou ook geen boete geven als je in amsterdam door het rood fietst.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:33

Dat begrijp je toch niet dat na zo veel bewijs, sommige eigenaren gewoon weer met haar mee gaan! Naar een andere locatie om verder te gaan met deze vreselijke praktijken????
Gelukkig zijn er wel al twee paarden weggehaald bij haar!
Die zijn er van verlost maar haar eigen paard volke! Heeft ze die gewoon mee dan?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:39

ik lees op Duitse fora dat de vos uit de video Wolke heet.
Volke is de Deense vertaling dus.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:46

Precies wat ik zei dus, de V en de W even verwisseld.
Voor zo ver ik op die video en op het nieuws kon zien staat dit paard nog steeds in dezelfde stal, dus hier in Denemarken.
Zeeuwtje, ik weet niet of die 2 paarden ook uit haar handen verlost zijn. Ik weet dat ze hier door hun eigenaars opgehaald zijn maar, daar was CW dus bij aanwezig. Dus geen idee of die eigenaars nu het contact gebroken hebben of dat ze mee verhuist zijn naar een nieuwe locatie.
Of jij moet andere informatie gevonden hebben?

d14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:49

heel mooi, je mishandeld toch geen paarden, dan ben je ook niet helemaal wijs Gestoord

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:01

MandyR schreef:
Precies wat ik zei dus, de V en de W even verwisseld.
Voor zo ver ik op die video en op het nieuws kon zien staat dit paard nog steeds in dezelfde stal, dus hier in Denemarken.
Zeeuwtje, ik weet niet of die 2 paarden ook uit haar handen verlost zijn. Ik weet dat ze hier door hun eigenaars opgehaald zijn maar, daar was CW dus bij aanwezig. Dus geen idee of die eigenaars nu het contact gebroken hebben of dat ze mee verhuist zijn naar een nieuwe locatie.
Of jij moet andere informatie gevonden hebben?

Oh dat had ik dan verkeerd begrepen, dacht dat te lezen in je vertaling eerder!
Maar de paarden staan daar nog en CW is terug naar duitsland? Of klopt dat ook niet?
IK ga het nog even opnieuw lezen dan!