Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dees schreef:Je hebt een beperkt beeld op de gang van zaken, Polly. Volg de pagina Cynthia en Annemieke. Lees de artikelen eens goed.
Geloof me, ook jij gaat er anders tegenaan kijken.
Polly schreef:Dees schreef:Je hebt een beperkt beeld op de gang van zaken, Polly. Volg de pagina Cynthia en Annemieke. Lees de artikelen eens goed.
Dat geloof ik meteen. Ik zeg ook nergens (toch?) dat ik het eens ben met de manier van doen van sbb, ik zeg alleen dat ik die hysterie van sommige demonstranten wat ver vind gaan
Dees schreef:Hysterie is overigens wel de enige manier om deze situatie in de media te krijgen.
SBB had met het schieten de demonstranten niet beter in de kaart kunnen spelen dan ze met haar knullige optreden deed.
Het doel heiligt de middelen: als er vanmiddag een dikke knokpartij ontstaat heeft dat wellicht niet de schoonheidsprijs. Maar als dat betekent dat de media en de landelijke politiek zich er dan eindelijk écht mee gaan bemoeien en er daar iets gaat veranderen, dan kan ik er wel blij van worden.
Dees schreef:Het gaat er per saldo helemaal niet om wat jij (of ik) ervan vinden.
Het grotere doel is dat de politiek (provinciaal of landelijk) het gezeur zat wordt en gaat ingrijpen.
Als dat alleen maar lukt in hysterie en ellende, prima. Het lukt in ieder geval al jaren niet met gedegen journalistieke stukken op niveau (NRC, Elsevier etc) of een stukje satire op televisie (Lubach).
Nou, als het dan nu wel lukt met deze acties, echt waar, helemaal prima. Het is tijd dat er wat aan gedaan wordt. Verstandige mensen spreken er al jaren schande van. Wat je nu ziet gebeuren is dat het voetstuk onder SBB langzaam maar zeker afbrokkelt. Dankzij de hysterie wellicht? Prima, zolang het maar gebeurt. Ze hadden ook eerder kunnen luisteren, de geluiden zijn er al jaren dat het anders moet maar SBB heeft dat willens en wetens genegeerd.
Polly schreef:Dat zal best maar dat hysterische gegil en gesjor aan beesten maakt dat ik het niet meer serieus neem en dus ook de moeite niet neem om de hele discussie te gaan volgen.
Als sbb daar hert niet geschoten had was daar wel weer een discussie over ontstaan. Want wat ze ook doen, ze doen het toch niet goed.
Citaat:Nee, dat bevestigd voor veel mensen, inclusief, SBB, alleen maar dat het om een kudde hysterisch dolgedraaide mensen gaat.
Polly schreef:Dees schreef:Je hebt een beperkt beeld op de gang van zaken, Polly. Volg de pagina Cynthia en Annemieke. Lees de artikelen eens goed.
Dat geloof ik meteen. Ik zeg ook nergens (toch?) dat ik het eens ben met de manier van doen van sbb, ik zeg alleen dat ik die hysterie van sommige demonstranten wat ver vind gaan
randalinpony schreef:Tegelijkertijd is dit niet het hele verhaal, want vanuit de voergroepen zijn diverse pogingen gaande om ook in gesprekken iets aan het beleid te doen.
fransje23 schreef:randalinpony schreef:Tegelijkertijd is dit niet het hele verhaal, want vanuit de voergroepen zijn diverse pogingen gaande om ook in gesprekken iets aan het beleid te doen.
Precies, en dat is constructief. Ben bang dat die hysterische mensen het nu juist verpesten voor hun.
Dat hert moest uit zijn lijden verlost. Sommige dieren zijn te ver heen, los je niet op met hooi. De dood is dan een verlossing, niet alles kan het redden.
Citaat:Maar graag wel juist schieten. Hert was duidelijk niet dood na eerste schot.
Dees schreef:Je hebt een beperkt beeld op de gang van zaken, Polly. Volg de pagina Cynthia en Annemieke. Lees de artikelen eens goed.
Dees schreef:Het gaat er per saldo helemaal niet om wat jij (of ik) ervan vinden.
Het grotere doel is dat de politiek (provinciaal of landelijk) het gezeur zat wordt en gaat ingrijpen.
Als dat alleen maar lukt in hysterie en ellende, prima. Het lukt in ieder geval al jaren niet met gedegen journalistieke stukken op niveau (NRC, Elsevier etc) of een stukje satire op televisie (Lubach).
Nou, als het dan nu wel lukt met deze acties, echt waar, helemaal prima. Het is tijd dat er wat aan gedaan wordt. Verstandige mensen spreken er al jaren schande van. Wat je nu ziet gebeuren is dat het voetstuk onder SBB langzaam maar zeker afbrokkelt. Dankzij de hysterie wellicht? Prima, zolang het maar gebeurt. Ze hadden ook eerder kunnen luisteren, de geluiden zijn er al jaren dat het anders moet maar SBB heeft dat willens en wetens genegeerd.
fransje23 schreef:Citaat:Maar graag wel juist schieten. Hert was duidelijk niet dood na eerste schot.
Dat verdient geen schoonheidsprijs maar misschien een geval sociale druk?
Kan mij voorstellen dat je druk voelt met zoveel priemende en veroordelende ogen op je gericht.
Daarnaast kan ook gewoon misgaan als een dier net zijn kop beweegt. Niet goed, maar wél realiteit.