Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jotoma schreef:*heeft de aflevering net gezien
Ik vind het wel logisch dat ze online niets plaatst over het hoesten, anders krijgt ze het contract nooit.
Wat ik niet begrijp: waarom niet gelijk bij aanschaf het contract beide ondertekenen? Had een hoop ellende voorkomen..
missje schreef:Jotoma schreef:*heeft de aflevering net gezien
Ik vind het wel logisch dat ze online niets plaatst over het hoesten, anders krijgt ze het contract nooit.
Wat ik niet begrijp: waarom niet gelijk bij aanschaf het contract beide ondertekenen? Had een hoop ellende voorkomen..
misschien omdat verkoper dat zo wilde
Percy schreef:Ik
Bij jou Yvonnedv heeft de handelaar aantoonbaar fout gehandeld en is hij terecht in het ongelijk gesteld maar dat ligt hier niet zo zwart/wit (wat een verhaal trouwens met die deurwaarder, ongelooflijk).
PhiaBink schreef:Er wordt eindelijk normaal gedaan, dus waag ik een poging om wat neer te zetten![]()
De meeste paarden gaan hoesten bij een verhuizing van de ene stal naar de andere. Ander hooi, omgeving, andere schimmels en bacterien in de stal. Paard gaat hoesten. Daar moet weerstand tegen opgebouwd worden. Je gaat dan niet meteen de verkoper bellen. Eerst acclimatiseren. Zo denk ik en vele andere.
Met een dik gewricht ook niet. Kan zijn knie hebben gestoten aan bijv. de voerbak of tegen de deur geramd met voeren of zo. Dat zou voor velen geen reden zijn om de verkoper te bellen. Die dingen kunnen gebeuren. Zo zou 9 van de 10 denken, ook Jytte.
Meer zeg ik niet.
Jotoma schreef:Zoals die hoefringen, die komen voort als een paard eerder medicatie heeft gebruikt? Is daar dan uit af te leiden dat hier een gebrek/ziekte speelt wat de verkoper verzuimd heeft om te vertellen?
Nien1984 schreef:Als deze zaak behandeld wordt volgens het consumentenrecht, dan is het toch zo dat de verkopende partij de kans moet krijgen om het defecte 'product' te repareren of te vervangen als reparatie niet meer mogelijk is of te kostbaar wordt? Het lijkt mij voor de rechter nog wel een belangrijk punt dat Dhr vdB in de eerste maanden waarin het paardje ziek was geen kans heeft gekregen om te 'repareren' en de kopende partij eerst zelf één en ander gesleuteld heeft aan het paard (en niet heeft verteld aan de verkopende partij) waardoor de gemaakte schade misschien groter is geworden dan het oorspronkelijke disfunctioneren van het 'product'. Want als ik me niet vergis wordt een paard gezien als 'product' in het rechtssysteem?
yvonnedv schreef:Nien1984 schreef:Als deze zaak behandeld wordt volgens het consumentenrecht, dan is het toch zo dat de verkopende partij de kans moet krijgen om het defecte 'product' te repareren of te vervangen als reparatie niet meer mogelijk is of te kostbaar wordt? Het lijkt mij voor de rechter nog wel een belangrijk punt dat Dhr vdB in de eerste maanden waarin het paardje ziek was geen kans heeft gekregen om te 'repareren' en de kopende partij eerst zelf één en ander gesleuteld heeft aan het paard (en niet heeft verteld aan de verkopende partij) waardoor de gemaakte schade misschien groter is geworden dan het oorspronkelijke disfunctioneren van het 'product'. Want als ik me niet vergis wordt een paard gezien als 'product' in het rechtssysteem?
Volgens mij heeft de koper de verkoper op de hoogte gesteld kort nadat de diagnose Lyme ed is gesteld. De verkoper gaf toen niet thuis.
yvonnedv schreef:Nien1984 schreef:Als deze zaak behandeld wordt volgens het consumentenrecht, dan is het toch zo dat de verkopende partij de kans moet krijgen om het defecte 'product' te repareren of te vervangen als reparatie niet meer mogelijk is of te kostbaar wordt? Het lijkt mij voor de rechter nog wel een belangrijk punt dat Dhr vdB in de eerste maanden waarin het paardje ziek was geen kans heeft gekregen om te 'repareren' en de kopende partij eerst zelf één en ander gesleuteld heeft aan het paard (en niet heeft verteld aan de verkopende partij) waardoor de gemaakte schade misschien groter is geworden dan het oorspronkelijke disfunctioneren van het 'product'. Want als ik me niet vergis wordt een paard gezien als 'product' in het rechtssysteem?
Volgens mij heeft de koper de verkoper op de hoogte gesteld kort nadat de diagnose Lyme ed is gesteld. De verkoper gaf toen niet thuis.
yvonnedv schreef:Volgens mij heeft de koper de verkoper op de hoogte gesteld kort nadat de diagnose Lyme ed is gesteld. De verkoper gaf toen niet thuis.