Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:51

Moeni11 schreef:
Janine1990 schreef:
Je bent niet de enige die dat hoopt, Moeni11 heeft het niet tegen jou specifiek volgens mij... Er zijn een hoop meer die zich aangesproken zouden moeten voelen.

Het is inderdaad niet specifiek naar HF, maar op iedereen die de nieuwe ruiter/duitsers het niet gunt.

Sowieso vind ik anderen iets niet gunnen een nare eigenschap.

Dus jij vind het ook een nare eigenschap van de Duitsers dat ze Nederland het goud niet gunnen maar hun toppaard kopen om zelf goud te halen?? ;)

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:51

Vind t echt jammer voor Edward en ook voor ons NL! Edward verdient eeuwige roem doordat hij Totilas op dit niveau heeft gebracht.

Maaaaar vind t wel zeer vreemd om geen respect voor iemand te hebben die met een "kant en klaar paard" start.
1) zie er maar eens net zo veel uit te halen,(met al die dressuur"kenner"ogen op je gericht), diegene heeft dus wel lef.
2)dit zou betekenen dat als een paard eenmaal grand-prix loopt niet meer te verkopen zou zijn....omdat anders tere zieltjes het niet netjes vinden om met andermans veren te gaan pronken...tja en dat is natuurlijk helemaal belachelijk.

Heb ook heel veel respect voor mensen die hun paard helemaal vanaf t begin zelf opleiden, maar ook voor mensen die met een ervaren paard starten en de moeilijke taak krijgen om t niveau te evenaren of miss te verbeteren. (wat in dit geval wrs niet mogelijk is).

Hoop dat Totilas niet zijn dagen gaat slijten alleen als dekhengst, maar dat we hem toch nog eens kunnen bewonderen live in de Grand Prix!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:52

Matthias Rath gaat Totilas berijden. Zijn stiefmoeder heeft de rechten gekocht om Totilas te berijden.

En zo koopt Duitsland idd goud terug. Walgelijk.
:r
Laatst bijgewerkt door Seasons op 15-10-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:52

Verkoop het paard en iedereen keert zich er opeens tegen. Want stel je voor dat datzelfde paard Nederland het goud gaat ontnemen.. Nee, dan hopen we liever dat Totilas bij zijn mogelijke nieuwe (Duitse) ruiter of amazone in de staak gaat.
Het bewijst wel weer hoe liefhebbend Nederland is..
De Duitsers zijn onze buren en we hebben veel aan hen te danken. Een beetje meer respect voor ons buurland zal geen kwaad kunnen..

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:54

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:55

zonnestraal2

HARSKAMP - De Duitser Matthias Rath is de nieuwe ruiter van Totilas, de afgelopen jaren het paard van Harskamper Edward Gal.

Donderdag werd bekend dat de Duitser Paul Schockemöhle het wonderpaard gekocht heeft. Volgens een woordvoerder van de voormalige eigenaar Kees Visser is Totilas verkocht voor een bedrag "dichter bij de 15 dan bij de 10 miljoen euro".

Gal won met Totilas bijna alles wat er te winnen valt in de hippische sport. Vorige maand won de Harskamper nog drie gouden medailles op het WK in Amerika.

:( :( :(

Moeni11

En al hebben ze dat paard gekocht omdat ze een medaille willen vastleggen ( waar ik niets van geloof, dat terzijde)

Dan noem ik het een gevalletje: Erg slim!!!
Visser heeft gewaarschuwd dat het paard bij een bepaald bedrag verkocht werd, dat is geboden.............dus dan gaat ie.
Dan hadden we vanuit Nederland maar een syndicaat moeten oprichten net als destijds met Jazz.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:56

Er is bekend gemaakt dat Matthias Rath Het rijden van Totilas over gaat nemen van Edward Gal.

Matthias heeft deze ongelofelijke kans gekregen van zijn stiefmoeder omdat zij de rechten heeft gekocht om Totilas te rijden.

Bekend gemaakt, of conclusies getrokken?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:57

Het lijkt mij duidelijk dat Totilas gekocht is om voor Duitsland uit te komen, en de toekomst zal wel uitwijzen of ik gelijk had.

Bomba: nee, ik koop geen paarden van een ander om uit te brengen, wij fokken ze zelf....

ceasario

Famke160301 schreef:
Edward verdient eeuwige roem doordat hij Totilas op dit niveau heeft gebracht.
!

Was niet te merken toen hij op schiphol aan kwam...Niemand van de Bokkers te zien of van de KNHS of KWPN> :(:)

Janine1990

Moeni11 schreef:
En al hebben ze dat paard gekocht omdat ze een medaille willen vastleggen ( waar ik niets van geloof, dat terzijde)

Dan noem ik het een gevalletje: Erg slim!!!
Visser heeft gewaarschuwd dat het paard bij een bepaald bedrag verkocht werd, dat is geboden.............dus dan gaat ie.
Dan hadden we vanuit Nederland maar een syndicaat moeten oprichten net als destijds met Jazz.

Medaille vastleggen, hadden ze beter pas over een jaar kunnen gaan kopen... Heb je al een jaar minder risico :P

xSaarSaar

Seasons schreef:
Matthias Rath gaat Totilas berijden. Zijn stiefmoeder heeft de rechten gekocht om Totilas te berijden.

En zo koopt Duitsland idd goud terug. Walgelijk.
:r

indd echt walgelijk! je koopt gewoon het toppaard onder de kont van je grootste concurrent vandaan... :(
en dan vind ik het eerlijk gezegd toch ook raar van de fam. visser, omdat ze weten dat hij nu naar de grootste concurrent gaat, maar toch verkopen...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:58

Janine1990 schreef:
Medaille vastleggen, hadden ze beter pas over een jaar kunnen gaan kopen... Heb je al een jaar minder risico :P

:D :D :D ;)

cyrano

Ik denk dat de nieuwe ruiter toch echt wel een risico neemt om met onze Toot de dressuurarena in te rijden.
Iedereen heeft mega hoge verwachtingen van het paard en de meeste zullen er bij voorbaat vanuit gaan dat Totilas het met elke ruiter goed zal doen maar als dat niet het geval is dan is de kans behoorlijk groot dat de naam van de nieuwe ruiter behoorlijk de afgrond in zal donderen.

Weet niet of ik dat risico zou willen lopen mocht ik in de schoenen staan van de nieuwe ruiter.

Maar buiten alles vind ik het ontzettend balen voor zowel Edward als Totilas, die twee horen samen tot in de lengte van dagen. Vind het ook onsportief als een ander met Edward's veren gaat lopen pronken.

Janine1990

horseyfries schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat Totilas gekocht is om voor Duitsland uit te komen, en de toekomst zal wel uitwijzen of ik gelijk had.

Bomba: nee, ik koop geen paarden van een ander om uit te brengen, wij fokken ze zelf....

Nou, gefeliciteerd :Y)

Je begrijpt neem ik aan best wat Bomba bedoelt, en dat herken je vast ook wel vanuit je omgeving ;)

Anoniem

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:00

horseyfries

Bomba zegt dat ik ook wel eens paarden koop van een ander, en dat doe ik niet en heb ik nooit gedaan, dus ik zou niet weten hoe ik het anders op moet vatten?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-10-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Moeni11 schreef:
Janine1990 schreef:

:D :D :D ;)

Maar dan heb je weer zo kort de tijd om een combinatie te vormen en je te kwalificeren.

Sammie

Enige wat nu echt (en enkel) bevestigd is dat sportrechten zijn aangekocht door Rath's stiefmoeder.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:01

Sammie schreef:
Enige wat nu echt (en enkel) bevestigd is dat sportrechten zijn aangekocht door Rath's stiefmoeder.

Valt dekken ook onder sport ?? :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:01

Tsja, maar voor wie zou die het anders kopen. Het lijkt me niet dat ze er zelf op gaat rijden...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:02

horseyfries schreef:

Nou goed, met die uitspraak van je "Duitsland gunt Nederland geen goud door Totilas te kopen" raak je denk ik bij iedere ruiter of amazone die een paard heeft gekocht een gevoelige snaar. De Young Riders amazone die Painted Black heeft gekocht heeft dat vast ook gedaan om Nederland goud te ontnemen. Kirsten Beckers heeft Broere Riondine gekocht omdat ze niet wilde dat Emmelie er succesvol Grand Prix mee zou gaan rijden. Emma Hindle heeft Lancet gekocht omdat Imke Schellekens anders een grote bedreiging was voor Engeland.
Als, als, als. Dat wij andere landen geen goud gunnen houdt niet in dat andere landen ons geen goud gunnen. Die vent wilde Totilas gewoon graag kopen, klaar.
Laatst bijgewerkt door Bomba op 15-10-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:02

ceasario schreef:
Sammie schreef:

Valt dekken ook onder sport ?? :D

Nee, exploitatie van de dekdiensten blijft bij Paul.