Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:54

Maar 20 paarden op 1,8 hectare? Dat is toch gewoon veel te veel. Ik kan mij niet voorstellen dat dat niet direct 1 grote blubber wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:04

Ja dat is wel erg veel, maar goed als ze een track maken of een goede gedraineerde paddock etc. met management is er nog wel voor te zorgen dat het geen grote blubberbende wordt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:50

Ik zag de foto's op FB voorbij komen en eerlijk is eerlijk zo op het eerste oog ziet het er prima uit.

.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:57

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Snap ik het goed dat je 300 of 350 euro betaalt voor een pensionado, maar daarnaast ook zelf nog je extra voer en / of de medicijnen moet aanleveren?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:01

Is dan dus gewoon pensionstalling voor senioren.

Wat prima is natuurlijk, maar noem het dan ook zo.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:07

Dreamboy schreef:
Laatst vertelden ze nog dat ze ruimtegebrek hadden om paarden op te vangen. Lijkt mij dus dat ze die ruimte wel anders kunnen besteden. Maar ja, dan brengt het natuurlijk veel minder op.

Precies. Lijkt mij wel duidelijk dat ze zich voornamelijk gaan richten op commerciële activiteiten.

Moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vraag me af hoe ze dat goed gescheiden gaan houden van de stichting. Het klinkt mij namelijk alsof er al wat moeite was met scheiden van die zaken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:11

Dat doen ze nu al niet. Je kan natuurlijk onmogelijk blijven verkopen dat die hoge adoptiebedragen nodig zijn om de kosten te dekken. Nu zeggen ze op hun website dat de adoptiebedragen enerzijds de kostendekken en anderzijds een donatie betreffen. Ze hebben de jaarrekening nog steeds niet gepubliceerd op de website. Er staat wel een beleidsplan op met een of andere vage financiele paragraaf.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:28

AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Meestal duurt een jaarrekening 12 maanden ;)
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:32

Annemiekev schreef:
KB12 schreef:

Nou daar vergis je je in. De dierenbescherming vraagt toch echt bijna 400 euro voor een hond. Ik vind de prijzen echt wel stevig hoor. Al moet ik wel bekennen dat mij dit niets zou uitmaken, als mijn geld maar goed terecht komt.
[ [url=m/pn5kD9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vindt €365 niet enorm veel als je ziet dat daar ook castratie/sterelisatie bij zit a €100 minimaal.
Dit is geen dikke verdien model, pzb krijgt een pony soms in top conditie en is binnen 1 maand weg, onkosten ongeveer €500/€1000 ruim berekend.... adoptie prijs:€6000!! Daar valt iedereen over, onkosten eruit halen prima maar geen dikke winst eruit halen.

Er zit geen castratie of sterelisatie bij. Ze zijn alleen gechipt en gevaccineerd volgens hun eigen website. En als ik kijk tussen hub beschikbare dieren is er idd bij een groot gedeelte niet gecastreerd of gesteriliseerd. Nogmaals mij maakt het niet wat ze vragen. Al vragen ze 600 euro zou ik het persoonlijk nog een dikke prima vinden. In mijn ogen doen ze goede dingen en kunnen ze mijn geld vast wel voor iets goed gebruiken. Ik bedoel te zeggen dat ook hun stevigere prijzen zijn gaan hanteren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:34

Er staat juist bij die pups van 365 dat he ze binnen een jaar bij hun kunt neutraliseren dus castreren. Dat zit dus al in die prijs.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:38

Ailill schreef:
AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
.

We hebben het over de jaarrekeningen vanaf 2019
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:43

Ailill schreef:
AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Als je oude topics rerug leest beweert Henk al een paar jaar met jaarrekeningen te komenn. Had die in ieder geval al 1 klaar kunnen hebben

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:17

Ik snap jullie, het was een (flauw) grapje :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:42

KB12 schreef:
Er zit geen castratie of sterelisatie bij. Ze zijn alleen gechipt en gevaccineerd volgens hun eigen website. En als ik kijk tussen hub beschikbare dieren is er idd bij een groot gedeelte niet gecastreerd of gesteriliseerd. Nogmaals mij maakt het niet wat ze vragen. Al vragen ze 600 euro zou ik het persoonlijk nog een dikke prima vinden. In mijn ogen doen ze goede dingen en kunnen ze mijn geld vast wel voor iets goed gebruiken. Ik bedoel te zeggen dat ook hun stevigere prijzen zijn gaan hanteren.

Ik heb eerder dit jaar drie ratten gehaald bij een asiel van de Dierenbescherming. Daar betaalde ik een vergoeding van 13 euro per dier voor (39 euro dus). Maar zij plaatsen alleen gecastreerd, dus werden alle drie de dieren gecastreerd. Dat kost bij een reguliere dierenarts minimaal 350 euro in totaal.

Dus qua stevige prijzen vind ik het wel meevallen bij dieren uit een asiel van de Dierenbescherming.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:51

KB12 schreef:
Annemiekev schreef:
Een asiel vraagt geen handelsprijzen voor een hond of kat, vaak sterelisatie kosten en nog n klein bedrag maar geen €400 voor n pup of kitten.
Daar is waar mede bokkers over vallen.

€6000 voor een paard wat gezond binnen kwam...... daar koop je een paard voor en adopteer je nu bij hun en je mag er minder mee als waneer het je eigen paard is, het wordt nooit maar dan ook nooit je eigendom.

Nou daar vergis je je in. De dierenbescherming vraagt toch echt bijna 400 euro voor een hond. Ik vind de prijzen echt wel stevig hoor. Al moet ik wel bekennen dat mij dit niets zou uitmaken, als mijn geld maar goed terecht komt.
[ [url=m/pn5kD9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb bij een dierenasiel stage gelopen.
Daar werden alle dieren "geholpen".
Kittens en pups, mochten binnen een jaar en na de eerste loopsheid gratis geholpen worden bij de betreffende aangesloten dierenarts.

Castratie teef, wat in de volksmond sterilisatie wordt genoemd, was voor een teef van 18 kg, 250 euro.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:58

Ik heb een hele tijd in een asiel gewerkt, dieren werden in principe gewoon verkocht, had er zelf ook een paar uit het asiel.
Katten worden standaard gecastreerd, al dan niet na plaatsen bij kittens.
Honden niet standaard, reuen wel vaak. En pitbull/staffie teefjes en reuen ook zodat mensen er niet mee konden fokken. Pups ook vaak, vonden wij dierenartsen leuk, dus als we tijd hadden deden we dat. Ook konden mensen daar voor kiezen voor dacht ik 250 euro extra.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:07

Ik vraag me af, is €300/€350.- niet belachelijk veel geld voor een pensionadoplek? Ik weet niet wat het bij andere 'rusthuizen' kost, maar ik zou juist denken dat ik een plek voor een oudje zoek waar het niet zo duur is.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:16

Earth schreef:
Ik vraag me af, is €300/€350.- niet belachelijk veel geld voor een pensionadoplek? Ik weet niet wat het bij andere 'rusthuizen' kost, maar ik zou juist denken dat ik een plek voor een oudje zoek waar het niet zo duur is.

Ik betaal voor mijn pony in volpension €385, en kan van alles gebruik maken....
Vindt €350 ook erg aan de prijs in die regio....

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:17

Zijn er meer die de facebookpagina niet meer kunnen zien? Reageren op berichten kan ik al een tijdje niet maar nu kan ik ook niets meer zien.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:18

Earth schreef:

Ik vind het erg duur. Weet op Texel een pensioenplek die vorig jaar 240€ was incl. Enten, bekappen en wormenkuur. Dit is dan in een kudde met schuilstal. Toevallig is daar de da, de man van de eigenaresse. Snap dat het dit jaar duurder is geworden maar vind het wel serieus geld hoor

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:23

Antwoord op Cayenne.

Hoe het zit, met het terughalen van een paard/pony.

Er valt niks terug te halen, omdat de eigenaar een subjectief recht heeft op het goed.
Hij of zij, kan er als enige over beslissen, wat men met het goed doet.
Al zou hij of zij het dier in de handel gooien.
Dan nog heeft, pzb niks te vertellen.
Wat pzb doet is gewoon handel.

Dwz bij adoptie, is het zo dat, het alleen bij kinderen bestaat.
En niet bij dieren, betaal jij voor zon dier, een prijs dan is er sprake van een consumenten aankoop.

Bij bruikleen, hoeft er geen tegenprestatie verricht te worden.
Dan is er sprake van lenen.
Dan wordt je ook nooit eigenaar.

Bij betaling van de prijs, juist wel omdat er sprake is van een consumenten aankoop.

Zou paard zoekt baas, het dier dan bij jouw ontvreemden, dan is er sprake van een onrechtmatige daad.
Namelijk diefstal, van consumentenrecht kan niet worden afgeweken, omdat het net als het arbeidsrecht dwingend recht bevat.
Van dwingend recht kan men, nooit afwijken.

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:41

Als dit echt zo is, dat die contracten niet rechtsgeldig zijn, dan moet er toch iets aan deze idiote praktijken te doen zijn? Ik denk dat het een hele klus is om een jaarverslag op te maken, gezien het om allemaal losse bv's gaat. Die overigens wel verplicht ieder jaar een jaarrekening moeten deponeren. Die zijn er ook niet?
Laatst bijgewerkt door Paardenfann4 op 30-10-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:43

Dreamboy schreef:
Zijn er meer die de facebookpagina niet meer kunnen zien? Reageren op berichten kan ik al een tijdje niet maar nu kan ik ook niets meer zien.

Blijkbaar ben ik ineens geblokkeerd want via het account van mijn man kan ik de pagina wel zien.