[HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:26

Azmay schreef:
Ik zie ook veel commentaar op andere ruiters anders, maar Adelinde had gewoon nooit de ring in moeten rijden na alles wat gebeurd was. In de blog van de fotograaf hierboven gaat het ook over de hoogst geplaatste ruiters bijvoorbeeld.

Maar dan zou het vooral moeten gaan over de reservecombinatie die er niet was...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:31

mellanion84 schreef:
pffft als ik de berichtgeving over de hele spelen lees wordt ik een tikkie boos.
"stelt teleur" is wat ik bijna overal lees als er geen goud gehaald wordt.. sinds wanneer worden NL sporters afgebrand als ze niet winnen? kan me een geweldig feestje herinneren toen we 2e werden met voetbal...
En nu weer die internationale kritiek op Adelinde. De hele hetze waarin ze afgebrand wordt ben ik helemaal klaar mee.
Overal wordt dierenmishandeling geroepen over de dressuur, alsof ze bij eventing en springen allemaal poezelzacht de teugels vasthouden..
Laat ze al deze internationale aandacht eens besteden aan soring in Amerika.
Zo ik ga een kopje thee drinken om mijn bloeddruk weer onder controle te krijgen :P

Je hebt helemaal gelijk !

Romanoff

Re: [HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:55

Op hoger nivo gaat er op t moment veel kritiek over vanalle takken paardensport, maar ook amateuristisch of mss wel bij je zelf op stal rijzen vast wel eens vraagtekens...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:26

topsport is zoooo afhankelijk van pieken op het juiste moment met een top fysiek gestel en een top mentaliteit. Zit er ergens een kink in de kabel, kan het ineens afgelopen zijn en krijg je bakken met kritiek over je heen gestort. Ja, je bent het visitekaartje van je land nu in Rio maar geen man overboord. Ik vind het jammer dat dat te vaak vergeten wordt. Kijk nou eens naar Daphne Schippers...Topwijf!
Ik ga vandaag weer genieten van topsport. Dorian die straks alleen maar nog staand op zijn plank binnen hoeft te komen, de springruiters. Kijken of Elis Ligtlee weer zo'n magnifieke prestatie kan neerzetten. De Holland acht was de underdog met roeien, ze halen brons. Ik geniet!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:30

karijn schreef:
topsport is zoooo afhankelijk van pieken op het juiste moment met een top fysiek gestel en een top mentaliteit. Zit er ergens een kink in de kabel, kan het ineens afgelopen zijn en krijg je bakken met kritiek over je heen gestort. Ja, je bent het visitekaartje van je land nu in Rio maar geen man overboord. Ik vind het jammer dat dat te vaak vergeten wordt. Kijk nou eens naar Daphne Schippers...Topwijf!
Ik ga vandaag weer genieten van topsport. Dorian die straks alleen maar nog staand op zijn plank binnen hoeft te komen, de springruiters. Kijken of Elis Ligtlee weer zo'n magnifieke prestatie kan neerzetten. De Holland acht was de underdog met roeien, ze halen brons. Ik geniet!

absoluut Karijn. Ik geniet er nog steeds van. We moeten ook stoppen met al die verwachtingen creëren van te voren (met name door NOC) '26 medailles is zeker mogelijk'.

We staan zelfs gewoon nog 12e. Dat is toch hartstikke mooi. En ach zoiets zorgt ook weer voor een eye opener en een leermoment eenkik maar zo.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:36

Ik sluit me ook aan bij bovenstaande. Is altijd zo lekker makkelijk om ergens een mening over te hebben terwijl je langs de zijlijn staat (of erger nog, achter de pc oid).
Het team heeft alsnog een knappe prestatie gereden ondanks dat ze er dit jaar geen echte toppers tussen hadden zitten (zoals HP dat zelf aangaf). Bijna brons zelfs.. Dikke pluim!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:15

Ik moet even wat terug gaan kijken straks denk ik, Charlotte 93% zag ik :oo.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:18