Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:34

Dames dames, we zijn allemaal zeer emotioneel en toegedaan door het toeval, maar ga nou niet Nicole en Anky na doen :)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:34

Aangezien jij je bericht aanpast Horseyfries. Waar zeg ik dat JIJ mensen het succes niet gunt? Nergens, ik praat over de algemene sfeer op dressuurwedstrijden in de basis.
En die is niet best te noemen, laten we reeel blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:35

Moeni11 schreef:
Aangezien jij je bericht aanpast Horseyfries. Waar zeg ik dat JIJ mensen het succes niet gunt? Nergens, ik praat over de algemene sfeer op dressuurwedstrijden in de basis.

Goh, omdat 50% daar op papas geld rijd, basis sport kan je niet vergelijken met de topsport. (al lijkt het nu wel het geval)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:35

Asyaa schreef:
Dames dames, we zijn allemaal zeer emotioneel en toegedaan door het toeval, maar ga nou niet Nicole en Anky na doen :)

Ben niet emotioneel :D

Het is gewoon handel. De een zijn dood is de ander zijn brood. Helaas maar waar.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:36

hestejente schreef:
horseyfries schreef:
En als er iemand de beste ruiter en beste combinatie de winst gunt op een dressuurwedstrijd, dan ben ik het wel, dus je opmerking slaat echt kant noch wal. Maar goed, je weet niet beter.

Zeg, wil jij niet zo walgelijk bevooroordeeld op je medebokkers reageren? Er zit je vast iets dwars maar reageer dat niet op een ander af zeg. Please :roll:

Nogmaals, wil jij een beetje normaal reageren? Als er iemand een opmerking tegen mij maakt met de strekking "dressuurruiters gunnen elkaar de winst niet, bah bah bah", dan is het mijn goed recht om te zeggen hoe ik dat zie.
Dus als er iemand blijkbaar iets dwars zit dan ben jij dat wel, door telkens op mijn posts die niet aan jou zijn te reageren met rare opmerkingen.
Ik dacht dat jij zonodig on-topic wilde blijven maar blijkbaar zeg je dat liever tegen anderen dan dat je het zelf doet??

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:37

BAH BAH ... allemaal speculatie !!!!!
Toch super sportief dat Isabelle Werth heeft aangegeven Totilas nooit te wille uitbrengen :)

Niezel

Moeni11 schreef:

Ik kan veel volgen maar de overstap van Totilas naar de sfeer op basiswedstrijdjes.... nee, die volg ik niet.

Anoniem

devi786 schreef:
BAH BAH ... allemaal speculatie !!!!!
Toch super sportief dat Isabelle Werth heeft aangegeven Totilas nooit te wille uitbrengen :)

Rath heeft ook al aangegeven van niks te weten. Niemand durft er uitspraken over te doen :)

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:38

chevax schreef:
Ja, natuurlijk gaat het om geld! De eigenaar wil graag verdienen en de handelsstal die hem nu heeft gekocht ook. Van liefdadigheid kan niemand leven en van "waarom is dit gebeurd" is ook nog nooit een pensioen betaald.

Dat klopt, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. En dat is tegenwoordig ver te zoeken. Ze hadden toch minstens kunnen wachten tot na de OS. Maar dat is mijn mening :+

chevax

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:39

Maar wat heeft de verkoop van een eigen paard nu met fatsoen te maken?

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:39

Cowgirl schreef:
Ik heb niet alle 75 pagina's doorgelezen dat snappen jullie wel he. ;)

Maar waarom krijg ik altijd zo'n wrang gevoel in mijn maag als ik de naam Shockemole hoor.
De oudere bokkers onder ons zullen wellicht nog weten dat meneer in de jaren 80 betrapt is op barreren van springpaarden. Ik zie de foto's nog voor me.

En voor de rest: het draait allemaal om die stomme centen. Edward en Totilas zijn gewoon een uniek stel. Net als Okidoki en Albert Zoer of Zenyatta en Mike Smith. Denk ook dat een andere ruiter het er nooit uit zal halen.
Mag hopen dat Edward het paard mag blijven rijden anders ben ik bang dat we er niks meer van zullen horen.

heel mooi geschreven :)
zo denk ik der ook over!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:40

chevax schreef:

Joh, zovéél, dat wil jij niet weten :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:40

Moeni11 schreef:

Jij zegt dat je die sfeer proeft uit MIJN bericht, waarop je reageert met die opmerking en zelfs nog BAH BAH BAH erachter. Als je het niet zo bedoelt, zeg het dan anders. Want er staat bepaald niet "algemene sfeer op dressuurwedstrijden in de basis".

En ik heb ook andere ervaringen met die sfeer, ik heb over het algemeen heel leuke contacten met mijn collega's dus zo rot is die sfeer niet volgens mij.
Misschien ligt dat ook aan hoe jezelf bent, ik gun anderen succes, wens hen vantevoren succes en feliciteer hen achteraf met hun succes, en dan krijg je dat ook terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:41

chevax schreef:

Ze hebben doen geloven dat combinatie behouden bleef tot OS2012, nu wijken ze daar opeens vanaf.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:42

Ik snap de overtrokken reacties hier op bokt niet. Totilas is een buitengewoon paard en ik kan me heel goed voorstellen dat anderen graag zo'n paard zouden willen rijden. Als je ruim 10 miljoen investeert in een gok (paard kan morgen zijn been breken) dan wens ik de koper het allerbeste ermee. Nogmaals als je dat in een paard durft te investeren......Het kan morgen over zijn (zie Okidoki)...respect!
De eigenaren snap ik ook. Het paard krijgt absoluut een goed tehuis en blijft nogsteeds in de picture. Ze kunnen er nog net zo van genieten en daarbij van hun geld :$
Voor Edward is het wat anders, die zal er meer een band mee hebben dan de eigenaren, maar ook hij wist dat dit kon gebeuren.
Edward Gal krijgt genoeg credits voor zijn gedane werk (zie alleen hier al op bokt) en 10% provisie is ook niet verkeerd, bedenk dat ook. Misschien rijdt de nieuwe ruiter/amazone hem nog wel beter. Het enige jammere is dat het Duitsland is _O- maar goed dan zijn we ook meteen van het gezeur af dat we in NL paarden niet correct trainen.

Boeh gaan roepen naar een nieuwe amazone/ruiter.... ben je bela :( :( als je zelf kon investeren in een goed paard om van te leren of een goed paard om te kunnen opleiden deed je het ook! Ja natuurlijk zijn de meeste van ons niet zo vermogend. Dat maakt het ook zo makkelijk om met een vinger te wijzen naar degene die het wel zijn. De nieuwe amazone/ruiter staat onder behoorlijke druk met zo'n paard en ik heb er petje voor af, ga er maar aan staan. En je moet nog steeds kunnen rijden hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:42

Asyaa schreef:
chevax schreef:

Ze hebben doen geloven dat combinatie behouden bleef tot OS2012, nu wijken ze daar opeens vanaf.

Nah, volgens mij werd dat enkel geïnterpreteerd... Want in een eerder bericht heeft Visser al gezegd dat boven de 10 miljoen hij weg zou gaan.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:43

Moeni11 schreef:
horseyfries schreef:
Tsja, vind je het verwonderlijk dat veel Nederlanders de teleurstelling van Edward begrijpen en het dus niet erg zouden vinden dat Totilas voor Duitsland niet zo goed presteert onder een andere ruiter?
Dat maakt Totilas geen slecht paard, maar dan is het wel helemaal duidelijk dat ze een unieke combinatie die elkaar aanvoelden op een heel aparte manier uit elkaar gehaald hebben.

Met dat soort reacties proef je ook gelijk de verziekte sfeer op normale dressuurwedstrijden, men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Bah..........

Alsjeblieft HF.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:43

Nou, en nu hebben ze een bod gekregen wat ze niet kunnen afslaan. Je zou toch helemaal gek zijn als je niet zou verkopen? Volgens mij zou je jezelf het nooit vergeven als je uit sentimentele overwegingen wacht om vervolgens deze prijs niet meer te kunnen maken. De eigenaar heeft een heel ander band met dit paard dan de ruiter. En als je paarden voor anderen rijdt, dan weet je toch dat dit kan gebeuren? In het geval van Totilas was het ook geen vraag óf, maar wanneer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:45

horseyfries schreef:
Jij zegt dat je die sfeer proeft uit MIJN bericht, waarop je reageert met die opmerking en zelfs nog BAH BAH BAH erachter. Als je het niet zo bedoelt, zeg het dan anders. Want er staat bepaald niet "algemene sfeer op dressuurwedstrijden in de basis".

Aha, ik geloof dat ik 'm eindelijk door heb. Jij bent, naar ik uit je berichten opmaak, uit op een semantische discussie. Vraag me af waarom dus ik wacht rustig af ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:46

Moeni11 schreef:
Moeni11 schreef:
Met dat soort reacties proef je ook gelijk de verziekte sfeer op normale dressuurwedstrijden, men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Bah..........

Alsjeblieft HF.

Voor het geval het niet duidelijk is, "met dat soort reacties" verwijst naar mijn reactie, en daarmee stel je dat ik deel uitmaak van die verziekte sfeer.
Dus nog geen "dankjewel", want dit maakt het niet anders.... ;)

Hestejente, vanaf nu reageer ik niet meer op jouw opmerkingen hier, omdat het duidelijk is dat je ruzie zoekt. Sneu.... :(:)
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-10-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:46

chevax schreef:
Nou, en nu hebben ze een bod gekregen wat ze niet kunnen afslaan. Je zou toch helemaal gek zijn als je niet zou verkopen? Volgens mij zou je jezelf het nooit vergeven als je uit sentimentele overwegingen wacht om vervolgens deze prijs niet meer te kunnen maken. De eigenaar heeft een heel ander band met dit paard dan de ruiter. En als je paarden voor anderen rijdt, dan weet je toch dat dit kan gebeuren? In het geval van Totilas was het ook geen vraag óf, maar wanneer.

Klopt, maar volgens anderen heeft het behouden van een paard te maken met fatsoen...

Ik kan me er ook niet druk om maken, vind het knap dat Visser 'm zo lang nog heeft aangehouden. Hij had ook bij dat eerste bod kunnen zeggen verkocht, strik er om en ik breng em gisteren!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:47

horseyfries schreef:
Voor het geval het niet duidelijk is, "met dat soort reacties" verwijst naar mijn reactie, en daarmee stel je dat ik deel uitmaak van die verziekte sfeer.
Dus nog geen "dankjewel", want dit maakt het niet anders.... ;)

Je bent niet de enige die dat hoopt, Moeni11 heeft het niet tegen jou specifiek volgens mij... Er zijn een hoop meer die zich aangesproken zouden moeten voelen.

Hoooo hoooo, die dat zegt... Niet hoopt, dat heb je niet gezegd... Voordat dit verkeerd valt.. :Y)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 15-10-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:49

Het is erg jammer voor Edward moets hij Totilas niet meer mogen rijden.
Maar ik begrijp de eigenaar wel. Als je een paard in de stal hebt dat zoveel waard is zou ik niet meer elke nacht gerust kunnen slapen.
Een ongeluk is snel gebeurd en dan is het paard niets meer waard.

Moeni11

Janine1990 schreef:
Je bent niet de enige die dat hoopt, Moeni11 heeft het niet tegen jou specifiek volgens mij... Er zijn een hoop meer die zich aangesproken zouden moeten voelen.

Het is inderdaad niet specifiek naar HF, maar op iedereen die de nieuwe ruiter/duitsers het niet gunt.

Sowieso vind ik anderen iets niet gunnen een nare eigenschap.

NathalietjeB

wat jammer zeg en ik hoop voor gal dat hij op toot kan blijven rijden zo niet zou ik dat heel erg jammer vinden maar ben altijd benieuwd hoe hij het zou doen onder een andere ruiter..