Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:28

Marigold schreef:
Nee ook niet maar vroeg me af of het deze was:

[ [url=m/cPy3rW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DFTtQU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee denk ik niet. Die ziet er nog wel een stuk beter uit.
Ik denk dat dat paard wat ze nu op FB hebben gezet op de markt niet zou zijn toegelaten. Die is echt Brookes hospital.
Hoewel ie ook wel bokvoetjes heeft achter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:05

Marigold

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:13

Ah een foto, dank je. Dat is een ander paard idd.
Die van mijn foto’s was ook totaal niet goed, misbouwd, helemaal stram in de achterhand. Die kwam dan blijkbaar wel de markt op.
Op zich voor paarden die echt slecht zijn beter om wel aangeboden te mogen worden (zodat ze via handel aan hun eind worden geholpen), niet toestaan vergroot mi de kans dat ze ‘ergens’ ongezien blijven staan lijden.
Is altijd wat dubbel.
Paardje van PZB ziet nog wel helder uit zijn ogen. Waarschijnlijk pure verwaarlozing. Schandalig.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:26

Marigold schreef:
Die van mijn foto’s was ook totaal niet goed, misbouwd, helemaal stram in de achterhand. Die kwam dan blijkbaar wel de markt op.
Op zich voor paarden die echt slecht zijn beter om wel aangeboden te mogen worden (zodat ze via handel aan hun eind worden geholpen), niet toestaan vergroot mi de kans dat ze ‘ergens’ ongezien blijven staan lijden.
Is altijd wat dubbel.
Paardje van PZB ziet nog wel helder uit zijn ogen. Waarschijnlijk pure verwaarlozing. Schandalig.

Bij de paarden die geweigerd worden omdat ze te slecht zijn wordt direct actie ondernomen. Mogelijk is dit bij deze fries ook gebeurt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:49

Marigold schreef:
Is altijd wat dubbel.

Ik weet wel dat bij veel handelaren in het lage segment paarden uiteindelijk naar de slager gaan als er niks meer aan verdiend kan worden. Maar zolang er nog geld uit te halen is blijven ze in de handel..en medische zorg gaat van de winst af. Dat maakt het zo wrang. :(

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:08

Even alles doorgelezen.
Wat vele niet, weten is dat adoptie enkel bestaat bij kinderen!

Bij paard zoekt baas, is er gewoon sprake van een consumenten aankoop.
Wat inhoudt dat, je volledig eigenaar wordt omdat je ervoor betaald hebt.
Pzb zegt, dat een rechter er een uitspraak over heeft gedaan.
Dan zie ik heel graag, de jurisprudentie van de desbetreffende uitspraak/vonnis.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:35

Ze stellen ook geen adoptiecontract op, maar een bruikleenovereenkomst. Dus dan vangen ze de volle mep, maar blijven zelf eigenaar. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen voor zulke enorme bedragen dit doen. Hopelijk is het niet rechtsgeldig, maar ik vrees dat ze dit uiterst slim hebben aangepakt op deze manier. Het geld gaat dus ook niet naar pzb, maar naar een BV. Die sluit het contract af met de "kopers".

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:17

Een bruikleenovereenkomst, is een bruikleen.
Het lenen van een goed, daar is geen tegenprestatie tegenover vereist.

Het is echt in strijd met de wet.
Mensen blijven erin trappen helaas.
Bij bruikleen hoeft, er geen eens voor betaald te worden.

Wat hun doen, is gewoon in strijd met de wet.
Ik wacht nog steeds, op de jurisprudentie, waar volgens pzb uit zou blijken.
Dat het wettelijk gezien mag).
Zie ook review op google.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:39

Tja, de meeste asiels in Nederland werken op dezelfde manier. Je betaalt een bedrag als bijdrage in de kosten en ontvangt een kat of hond in bruikleen. Dus waarom het bij Pzb dan ineens een probleem is, snap ik niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:46

Veel asiels zijn juist van zulke contracten afgestapt na gezeur. Daar zijn het tegenwoordig dus wel koopovereenkomsten. Vroeger waren het wel 'adoptie' of bruikleen contracten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:49

Dat ze een bijdrage vragen voor adoptie is opzich het probleem niet.
Denk dat de meeste mensen hier in dit topic er overeens is dat je prima een bijdrage mag vragen voor adoptie zoals asiels ook doen.
Maar waar de meeste mensen zich aan storen is de absurde bedragen die pzb vraagt. Dat zijn geen adoptie prijzen meer maar gewoon handels prijzen.
4.000 voor een veulen waar je nauwelijks kosten aan hebt gehad, die binnen vrij korte termij de stallen alweer verlaten heeft is gewoon belachelijk.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:46

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Want ze hebben het nog niet "druk" genoeg?
Ze nemen wel érg veel hooi op hun vork.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:48

Lang leve de vrijwilligers...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:57

Laatst vertelden ze nog dat ze ruimtegebrek hadden om paarden op te vangen. Lijkt mij dus dat ze die ruimte wel anders kunnen besteden. Maar ja, dan brengt het natuurlijk veel minder op.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:50

MyWishMax schreef:
Veel asiels zijn juist van zulke contracten afgestapt na gezeur. Daar zijn het tegenwoordig dus wel koopovereenkomsten. Vroeger waren het wel 'adoptie' of bruikleen contracten

Dat klopt echt niet. Het eerste asiel dat ik google is meteen raak.

https://dierenasielcrailo.nl/voorwaarden-herplaatsen/

Dat mensen Pzb niet moeten, snap ik. Maar de manier waarop hier in deze draad met halve waarheden en onjuistheden wordt gestrooid, is gewoon niet netjes.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:52

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:

Dat mensen Pzb niet moeten, snap ik. Maar de manier waarop hier in deze draad met halve waarheden en onjuistheden wordt gestrooid, is gewoon niet netjes.

Een asiel vraagt geen handelsprijzen voor een hond of kat, vaak sterelisatie kosten en nog n klein bedrag maar geen €400 voor n pup of kitten.
Daar is waar mede bokkers over vallen.

€6000 voor een paard wat gezond binnen kwam...... daar koop je een paard voor en adopteer je nu bij hun en je mag er minder mee als waneer het je eigen paard is, het wordt nooit maar dan ook nooit je eigendom.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:58

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:

Hier de verschillende asiels juist wel. Ook degene waar ik vroeger geweest ben allemaal wel. Ik zeg daarom ook juist veel en niet allemaal. Plus dat die prijzen vele malen normaler zijn.

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:44

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:

Dat klopt echt niet.
(Correctie, adoptie bestaat enkel bij kinderen.
Er is sprake van een consumenten koop.
Asiel kletst maar wat

Het eerste asiel dat ik google is meteen raak.

Er wordt niet met halve waarheden gestrooid.
Wat pzb doet, is nietig zon contract is in strijd met de wet!

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 00:54

Annemiekev schreef:
Een asiel vraagt geen handelsprijzen voor een hond of kat, vaak sterelisatie kosten en nog n klein bedrag maar geen €400 voor n pup of kitten.

€6000 voor een paard wat gezond binnen kwam...... daar koop je een paard voor en adopteer je nu bij hun en je mag er minder mee als waneer het je eigen paard is, het wordt nooit maar dan ook nooit je eigendom.

Nou daar vergis je je in. De dierenbescherming vraagt toch echt bijna 400 euro voor een hond. Ik vind de prijzen echt wel stevig hoor. Al moet ik wel bekennen dat mij dit niets zou uitmaken, als mijn geld maar goed terecht komt.
Afbeelding

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 02:00

400 euro voor een puppy, die daarna gratis gesteriliseerd/gecastreerd mag worden vind ik heel schappelijk. En oudere dieren zijn veel goedkoper. Kosten sterilisatie: 300-550 euro en castratie 200-350 euro. Dan valt die 400 euro voor dat EN de hond best mee.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:18

In aanvulling daarop:

Citaat:
* Als Dierenbescherming gebruiken wij de term adoptie om de verplichtingen die een eigenaar voor een dier heeft uit te drukken. Wettelijk gezien kan een dier echter niet worden geadopteerd en dient er te worden gesproken van een koop. De Dierenbescherming volgt bij het aanschaffen van een dier alle wettelijke bepalingen die van toepassing zijn bij een (consumenten)koop.

https://www.dierenbescherming.nl/tarieven#adoptieuitleg

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:38

KB12 schreef:
Annemiekev schreef:

Nou daar vergis je je in. De dierenbescherming vraagt toch echt bijna 400 euro voor een hond. Ik vind de prijzen echt wel stevig hoor. Al moet ik wel bekennen dat mij dit niets zou uitmaken, als mijn geld maar goed terecht komt.
[ [url=m/pn5kD9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vindt €365 niet enorm veel als je ziet dat daar ook castratie/sterelisatie bij zit a €100 minimaal.
Dit is geen dikke verdien model, pzb krijgt een pony soms in top conditie en is binnen 1 maand weg, onkosten ongeveer €500/€1000 ruim berekend.... adoptie prijs:€6000!! Daar valt iedereen over, onkosten eruit halen prima maar geen dikke winst eruit halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:39

beert schreef:
In aanvulling daarop:

Citaat:
* Als Dierenbescherming gebruiken wij de term adoptie om de verplichtingen die een eigenaar voor een dier heeft uit te drukken. Wettelijk gezien kan een dier echter niet worden geadopteerd en dient er te worden gesproken van een koop. De Dierenbescherming volgt bij het aanschaffen van een dier alle wettelijke bepalingen die van toepassing zijn bij een (consumenten)koop.

https://www.dierenbescherming.nl/tarieven#adoptieuitleg

Dat is wel interessant. Hoe zit het dan met een paard terug halen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:51

En wat ook nog een verschil is, de dierenbescherming past de prijs niet per dier aan. Dus voor een labradoodle betaal je evenveel als voor een vuilnisbakkie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:53

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.