[HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:30

Easy_Rider schreef:
R12312 schreef:
Mijn hart?

Ik zit heel relaxed op de bank anders :D :D Ik maak mij echt niet druk om andermans mening.

Nou, die indruk maak je wel als er iemand niet in jouw straatje praat.

Dat ik scherp discusseer is heel wat anders!

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:34

R12312 schreef:

Dus mij beschuldigen dat ik een hekel heb aan duitsers noem jij scherp discussieren?
Tja <<)
Bij scherp discussieren hoor je bij de feiten te blijven en geen aannames of insinuaties te doen en ook niet anderen belachelijk proberen te maken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:39

Easy_Rider schreef:
R12312 schreef:

Dus mij beschuldigen dat ik een hekel heb aan duitsers noem jij scherp discussieren?
Tja <<)
Bij scherp discussieren hoor je bij de feiten te blijven en geen aannames of insinuaties te doen en ook niet anderen belachelijk proberen te maken.

Ik vroeg het je! Waarom doe je zo lelijk over die duitsers dat ze zo blij zijn dat ze iets gewonnen hebben.

Daar komen geen feiten aan te pas, daar wordt niemand belachelijk gemaakt.

Of ben je vergeten dat je onderstaand poste? Waar je totaal andere mensen beschuldigd van iets waar ze helemaal niet bij waren.

Easy_Rider schreef:
Ergeren jullie je ook zo aan dat overdreven geknuffel en enthousiaste gedoe van een aantal Duitse ruiters, oa, Isabell Werth en die bondscoach Theodoresue? Ik ergerde mij daar ook al aan toen ze zo blij waren met de proef van de kreupele Totilas. Ze staan te juichen aan de kant en staan elkaar te knuffelen. :r
Dat is die Kristina Brorong-Sprehe veel bescheidener. Die is gewoon blij en niet zo'n nagemaakte.

Maar ik ben der klaar mee, want je haalt steeds andere dingen erbij omdat je gewezen wordt op onsportieve uitspraken en dan als een kat in het nauw iedereen gaat beschuldigen :D Heb dan de ballen zoals, weet ff de naam niet meer, gewoon eerlijk toe te geven dat je toch nog wat wrok voelt na het Totilas verhaal. Fijne avond :D Laten we weer inhoudelijk over de Special gaan praten. Veel interessanter
Laatst bijgewerkt door R12312 op 13-08-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:41

AC op FB

Citaat:
Thank you for all your messages! Overwhelming! I got a lot of questions how Parzi is doing now: well, here are the pictures! Looks to me Parzi is enjoying himself again! And just to get it off my chest: no hairline fractures of any kind! I guess some people didn't think the story was interesting enough...
Anyway, I am just happy Parzi is happy and healthy again! #TwoHearts
is dat ook weer opgehelderd

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:43

Easy_Rider schreef:
OMG, ik lees net een reactie van Dirk Willen Rosie op Horses over Isabell Werth. :=
Toch iemand die het hetzelfde ziet als ik.

Een sjor en een por

Door zijn telelens had Arnd gisteren Isabell Werth, de winnares van de Olympische Spécial, geobserveerd. Vóór de proef en ín de proef. Om de ring sjorde Isabell eens hier en porde nog eens daar. In de ring ging het gezicht op vrolijk. Na elke oefening keek ze het dichtstbijzijnde jurylid recht in de ogen, met een lachje. ‘Had je dat gezien? Wat is ‘ie goed hè?!’

Ik zag het helaas ook. Maar net als Anky heeft Isabell een klassiek geschoolde achtergrond waardoor ze nog netjes op haar paard zit maar is ook overgestapt naar het geruk en gepor. Maar wel met een lief lachje naar de jury. Voor mij toch wel een onterechte winnaar.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:47

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:48

Easy_Rider schreef:
R12312 schreef:
Mijn hart?

Ik zit heel relaxed op de bank anders :D :D Ik maak mij echt niet druk om andermans mening.

Nou, die indruk maak je wel als er iemand niet in jouw straatje praat.

Hij komt kalmer over dan jij... :=

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:08

R12312 schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ze mogen het ook maar ergens snap ik haar gevoel wel. Deels met Totilas maar niet omdat ze Totilas hadden gekocht (het kon net zo goed helemaal naar het oosten zijn) maar vooral de reden waarom ze dingen aanpakken. Dat xe er des tijds al vanuit gingen wel weer goud te halen nadat ze het na lange tijd moeten afstaan. Ik vond hun altijd als team heel erg onsportief naar anderen als het om winnen gaat. Bij de Britten en de andere teams heb ik dat veel minder.

Lange tijd af moeten staan :D :D Alleen in London ging dat goud van het dressuurteam naar GB......daarvoor jaren niet :D

Ja maar bedoel ook de EK's en WEG :D

Armitage

Re: [HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:12

Iemand al iets gehoord over het bericht op CNN dat Parzival een haarlijn fractuur heeft. Ik zie het op fb langskomen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:15

Armitage: Zie bericht van Sammie hierboven...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 07:53

Armitage schreef:
Iemand al iets gehoord over het bericht op CNN dat Parzival een haarlijn fractuur heeft. Ik zie het op fb langskomen.

Daar gaan we denk ik ook niks over horen. Ik zag wel foto's op facebook maar ik vind zijn wang nog steeds verdikt. Net een hamster.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:34

Mocht dat waar zijn van die haarscheur (ik zeg niet dát het waar is), dan is dat een zware domper voor de paardensport.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:40

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:42

En daarom gaan we er ook niks over horen mocht het wel zo zijn. Ik kan me nog de foto's van U2 van Lonneke Peter herinneren. Maar parzival was voor de wedstrijd al niet ok. Tong hing er tijdens de vetcheck al uit. En met de training vond ik het een boos paard. Oren in zijn nek, angstige ogen, mond open en ook weer die tong....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:59

Jemig... Een jandoedel haalt twee dingen door elkaar en hop... Het leeft z'n eigen leven. Idioterie!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:04

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:16

Sammie schreef:
Jemig... Een jandoedel haalt twee dingen door elkaar en hop... Het leeft z'n eigen leven. Idioterie!

Echt he. -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:10

Adelinde heeft gister zelf op facebook aangegeven dat Parzival weer gezond en blij is en dat ze geen idee heeft waar dat verhaal over die breuk vandaan komt. Ze gokt erop dat iemand het verhaal nog niet interessant genoeg vond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:09

Sammie schreef:

Het is wat.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:30

pffft als ik de berichtgeving over de hele spelen lees wordt ik een tikkie boos.
"stelt teleur" is wat ik bijna overal lees als er geen goud gehaald wordt.. sinds wanneer worden NL sporters afgebrand als ze niet winnen? kan me een geweldig feestje herinneren toen we 2e werden met voetbal...
En nu weer die internationale kritiek op Adelinde. De hele hetze waarin ze afgebrand wordt ben ik helemaal klaar mee.
Overal wordt dierenmishandeling geroepen over de dressuur, alsof ze bij eventing en springen allemaal poezelzacht de teugels vasthouden..
Laat ze al deze internationale aandacht eens besteden aan soring in Amerika.
Zo ik ga een kopje thee drinken om mijn bloeddruk weer onder controle te krijgen :P

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:12

mellanion84 schreef:
pffft als ik de berichtgeving over de hele spelen lees wordt ik een tikkie boos.
"stelt teleur" is wat ik bijna overal lees als er geen goud gehaald wordt.. sinds wanneer worden NL sporters afgebrand als ze niet winnen? kan me een geweldig feestje herinneren toen we 2e werden met voetbal...
En nu weer die internationale kritiek op Adelinde. De hele hetze waarin ze afgebrand wordt ben ik helemaal klaar mee.
Overal wordt dierenmishandeling geroepen over de dressuur, alsof ze bij eventing en springen allemaal poezelzacht de teugels vasthouden..
Laat ze al deze internationale aandacht eens besteden aan soring in Amerika.
Zo ik ga een kopje thee drinken om mijn bloeddruk weer onder controle te krijgen :P

Nou, zo is dat! En nb dingen verzinnen/speculeren?! Ik kan er niet bij. Je schaadt mensen er onwijs mee dus misschien even 2x nadenken voor je zulke dingen gaat verspreiden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:14

Ik denk dat er heel veel mensen klaar zijn met de rijdstijl van adelinde en dit is natuurlijk een mooie reden om dit uit te vergroten.
En ja, ik vind het dierenmishandeling als een paard met open mond en een blauwe tong rond loopt omdat iemand in zijn mond loopt te trekken en de spoorstrepen op zijn vlanken staan. Heb je de foto's van U2 gezien? Je hoeft niet een kaak te breken, maar met die trekkerijen beschadig je toch echt een paard. Parzival loopt niet voor niks met zijn tong buiten zijn mond.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:31

Maar waarom wordt dan Adelinde alleen afgebrand? ik heb heel wat combi's voorbij zien komen waarbij ik spontaan plaatsvervangende schaamte van kreeg. Hangen aan teugel, zagen in de mond, stang zo strak dat deze bijna horizontaal staat... zolang de jury dit allemaal maar goed vind gaan we nooit tot een "mooie" sport komen.
En dat is niet alleen op topniveau hoor, in de amateur klasse wordt ook veel te veel goed gevonden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:33

mellanion84 schreef:
Maar waarom wordt dan Adelinde alleen afgebrand? ik heb heel wat combi's voorbij zien komen waarbij ik spontaan plaatsvervangende schaamte van kreeg. Hangen aan teugel, zagen in de mond, stang zo strak dat deze bijna horizontaal staat... zolang de jury dit allemaal maar goed vind gaan we nooit tot een "mooie" sport komen.
En dat is niet alleen op topniveau hoor, in de amateur klasse wordt ook veel te veel goed gevonden.

Ik zie ook veel commentaar op andere ruiters anders, maar Adelinde had gewoon nooit de ring in moeten rijden na alles wat gebeurd was. In de blog van de fotograaf hierboven gaat het ook over de hoogst geplaatste ruiters bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:46

mellanion84 schreef:

Omdat Adelinde geen goud meer oplevert de komende tijd (tenzij die nieuwe het heel goed gaat doen) en de rest mogelijk wel nog in de meer nabije toekomst.