Bij de Belgen moeten we het doen met Stefaan Lammers en die heeft duidelijk geen kaas gegeten van dressuur. Schouder binnenwaarts noemt hij schuin naar voren rijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petraaken schreef:Of een Laurens van Lieren. Heerlijk hoe hij commentaar geeft zelfs bij het springen.
Bij de Belgen moeten we het doen met Stefaan Lammers en die heeft duidelijk geen kaas gegeten van dressuur. Schouder binnenwaarts noemt hij schuin naar voren rijden.Dat moet leek begrijpen.
Fenrir schreef:petraaken schreef:Of een Laurens van Lieren. Heerlijk hoe hij commentaar geeft zelfs bij het springen.
Bij de Belgen moeten we het doen met Stefaan Lammers en die heeft duidelijk geen kaas gegeten van dressuur. Schouder binnenwaarts noemt hij schuin naar voren rijden.Dat moet leek begrijpen.
Dat is toch juist makkelijker te begrijpen voor een leek
Monster_tos schreef:Ik zat gisteren voor het Turnen, en bedacht met dat het puntensysteem wat ze daar hanteren voor de Dressuur ook nog wel eens een idee is. Blijft een jurysport, maar met veel duidelijkere kaderingen.
Waarschijnlijk compleet onmogelijk, maar het zorgt er wel voor dat een jursport toch iets eerlijker beoordeeld kan worden, en het maakt het voor kijkers ook makkelijker om te volgen. Zet er dan een Hans van Zetten typ bij voor het commentaar, krijg je vast meer kijkers, altijd een genot om naar hem te luisteren bij het turnen!
Nies_ schreef:Ik vind Laurens dus juist gewoon ronduit vervelend als commentatorDie bij het turnen is op zich goed te doen, maar hij heeft het wel standaard over "een nahup" en "amplitude", dat mag ook wel iets minder. De cross heb ik op de Duitse zender gekeken, dat was nog eens een enthousiaste meneer. "Jawohl!!" riep hij zo goed als continu
Valegro vind ik inderdaad een dik mormel om te zien. Ik vond het fijnste beeld misschien nog wel Sonke en Cosmo, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik gister een flink deel gemist heb.
Tango1979 schreef:Beetje chauvinisme is de Nederlanders ook niet vreemd he. Ik zie ook weinig vreemds in de jurering, behalve Charlotte een paar procent overgewaardeerd. Ik kan echt genieten van het Duitse team momenteel. Sneu ook voor Sonke, zo'n wereldscore en waarschijnlijk niet eens starten in de kur
En het commentaar vind ik altijd beroerd, vaak te veel op de leek gericht
Michelle77 schreef:Ach beetje chauvinisme mag altijd vind ik.
Ik zie het liefste nederland altijd winnen, maar reëel is het natuurlijk niet.
Als je nu naar Duitsland kijkt, als er daar 1 wegvalt hebben ze nog 3 mega goede ruiters. Alle 4 zijn gewoon echt goed. Ze rijden gedurfd en fijn. Alle 4 boven de 77% is gewoon enorm goed.
De Engelse hebben vnl Charlotte die de teamscore vrij hoog brengt. Maar als zij wegvalt wordt het toch ook een stuk moeilijker.
Bij NL is er nu gewoon even geen echte topper. Ze zijn allemaal goed, dat zeker wel. Maar niet zo goed als de Duitsers.
Als Adelinde wel gestart was, weet ik niet of het veel had uitgemaakt, ze zijn allemaal wel redelijk vergelijkbaar in hun scores. Wat dat betreft net als de Duitsers, alleen dan een paar % lager haha
Dee_Es schreef:DU1 en DU2Gelukkig mag dat niet anders hadden we nog minder kansen
. Ik hoop natuurlijk wel dat we vandaag Amerika weer voorbij gaan.
En zo niet, dan ga ik gewoon heel veel geduld hebben totdat Gal met Toto Jr GP rijdt en iedereen naar huis rijdt. *durf te dromen*
Aranel schreef:Jaaaa Zonikvan zowel hem als Toto je heb ik wel hoge verwachtingen!
Maar Toto jr loopt nog altijd onder Marieke van der Putten toch? Vraag me af wanneer Edward de teugels gaat overnemen.