RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:10

volgens mij was dat ook het feit dat hij de consumentenbepaling had doorgehaald omdat het inmiddels al 3 maanden later was en hij niet wist wat er met het paard in de tussentijd gebeurde.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:29

Ja dat was inderdaad ook dat gedeelte,wat ook logisch is inderdaad

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:44

klopt indd wat jullie zeggen. Heb 't stukje nog ff terug gekeken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:01

Inderdaad!! Ga mee met bovenstaande posts.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:19

en zijn jullie er allemaal al uit wie de Bad Guy is?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:23

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:28

Ach.. bad guy.. ik denk dat het vooral gaat om onnozelheid en gebrek aan kennis.
Op basis van wat men nu weet ( c.q. getoond is) kun je alleen maar zeggen dat het verkeerd aangepakt is.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 17-12-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:29

Is meer een speculatie topic met pro handelaar..

Meer mensen hebben binnen 6 maanden problemen met hun paarden die kennelijk al langer wat onder de leden hebben...soms lopen ze dan op de wei en lijkt het prima totdat ze verkocht worden en aan de bak gaan, verandering van omgeving dus ook stress krijgen, dan ineens gaat het niet meer zo goed. Daarvan zijn er talloze topics op bokt. Maar de handelaar is een bekende in de fjorden wereld en hij lijkt mij ook niet iemand ter kwade trouw, maar er is wel een probleem ontstaan wat dus bij vele andere bokkers ook is gebeurd, dan niet het typische probleem van ts, andere lichamelijke problemen, (bij andere verkopers dan , om niet weer verkeerdlezers over mij heen te krijgen)...
Deze bokkers worden dan weer in het gelijk gesteld en ook natuurlijk beschimpt met eigen schuld dikke bult, want keuringen zijn heilig, daar denkt men alles uit te kunnen halen..als je er heel veel geld in pompt vast wel...

Ik vind het maar raar dat dit topic nog steeds open is, is geen discussie topic meer maar een afzeik topic geworden en als er maar een beetje lol geschopt wordt op bokt, zit topic meteen potdicht...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:59

Russel,je bent imo ook bezig met afzeiken.... Mensen met een andere mening zet je heel bekrompen neer.

Ik ben ook van mening dat als de koopster direct de problemen had gemeld,het heel anders had verlopen. Dat heeft imo niks met afzeiken te maken... En ook dat zij heeft gekozen voor het programma...ja,daar kun je wel wat meningen van verwachten. Dat is haar keuze geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:08

Sommigen reageren ook heel bekrompen...

Wat is direkt...3 maanden is niet lang...wat zoekt iemand achter een hoestje of snotneusje?? en dikke knieen, ik zo ook meteen denken hij beukt tegen de staldeur....je kent het paard niet he? Als ik nu wat met mijn paarden merk, heb ik meteen een alarmbel omdat ik weet wat wel en niet normaal is...paard was gekeurd..

Ik heb hier ratten lopen, dus ik ben nu gewaarschuwd, dankzij dit topic....maar wie staat daar bij stil en gaat daar op testen?? Om voor Lyme te testen moet je toch eerst een rijtje klachten samen hebben ...

Ga jij een paard terug brengen met een hoestje?? Ikke niet..ik ga dat eest oplossen, maar als er dan na verloop van tijd steeds meer dingen boven water komen, dan ga je achter je oren krabben en 3 maanden is zo voorbij hoor.

Ik ben anderhalf jaar bezig geweest om een nieuw paard aan de vaste mest te krijgen!!! Had ook darmkanker kunnen zijn of wat anders of wat dan ook....nooit een moment aan gedacht dat dat had kunnen zijn......

Lyme openbaart zich na een incubatie tijd....het eerste traject is helaas ook voor mensen iets waar aan voorbij gegaan kan worden.....

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:12

Ik moet zeggen dat een goede handelaar zelf zorgt voor een verkoopcontract. Ik heb nog nooit een paard gekocht met contract maar bij een handelaar zou ik daar wel op staan. Mijn vriendin heeft een vaste handelaar en die biedt zelf altijd het contract aan. De laatste keer zei mijn vriendin, ach het zit wel goed. Maar hij wilde dit absoluut niet. Als handelaar sta je dan ook veel sterker, je biedt het contract aan waar jij mee en naar wilt handelen.
Dat vind ik wel een minpuntje van van de berg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:14

Ik vind eigenlijk juist dat het topic nu weer netter verloopt :o. Men richt zich weer wat meer op de beschikbare info en minder op de achtergrond van de TS.

Overigens heb ik ook een PB van PhiaB gekregen, daar ben ik ten eerste al niet van gecharmeerd maar dat ze vervolgens niet meer reageert op mijn mail vind ik wel erg kwalijk :n .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:15

Maar dat is het probleem toch ook? Dat het niet te bewijzen is dat het paard al ziek was? Het hoestje en het dikke been kan ook komen door andere oorzaken, het is niet te bewijzen dat dit kwam door Lyme.
Er zijn maar 3 mogelijkheden:
Het paard was ziek en de verkoper wist het niet
Het paard was ziek en de verkoper wist het wel
Het paard was niet ziek.
In de eerste 2 gevallen is de verkoper verantwoordelijk, maar door het gestuntel van Yitte, kreeg de verkoper niet de kans om er iets aan te doen. Dat heb ik tenminste begrepen uit de uitzending, het kan zijn dat het iets anders is gelopen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:35

russel schreef:
Sommigen reageren ook heel bekrompen...

Wat is direkt...3 maanden is niet lang...wat zoekt iemand achter een hoestje of snotneusje?? en dikke knieen, ik zo ook meteen denken hij beukt tegen de staldeur....je kent het paard niet he? Als ik nu wat met mijn paarden merk, heb ik meteen een alarmbel omdat ik weet wat wel en niet normaal is...paard was gekeurd..

Ik heb hier ratten lopen, dus ik ben nu gewaarschuwd, dankzij dit topic....maar wie staat daar bij stil en gaat daar op testen?? Om voor Lyme te testen moet je toch eerst een rijtje klachten samen hebben ...

Ga jij een paard terug brengen met een hoestje?? Ikke niet..ik ga dat eest oplossen, maar als er dan na verloop van tijd steeds meer dingen boven water komen, dan ga je achter je oren krabben en 3 maanden is zo voorbij hoor.

Ik ben anderhalf jaar bezig geweest om een nieuw paard aan de vaste mest te krijgen!!! Had ook darmkanker kunnen zijn of wat anders of wat dan ook....nooit een moment aan gedacht dat dat had kunnen zijn......

Lyme openbaart zich na een incubatie tijd....het eerste traject is helaas ook voor mensen iets waar aan voorbij gegaan kan worden.....

Laat het een les voor je zijn. Bij het kopen van een nieuw paard, direct de verkoper melden wanneer er iets aan de hand is.
Zelf zou ik dat ook niet snel doen, máár daarom zou ik ook niet terug gaan met het paard... dat is een keuze..
Dat sommige andere in dit topic bekrompen reageren.....is wel een kinderachtige opmerking of niet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:43

nynke55 schreef:
Maar dat is het probleem toch ook? Dat het niet te bewijzen is dat het paard al ziek was? Het hoestje en het dikke been kan ook komen door andere oorzaken, het is niet te bewijzen dat dit kwam door Lyme.
Er zijn maar 3 mogelijkheden:
Het paard was ziek en de verkoper wist het niet
Het paard was ziek en de verkoper wist het wel
Het paard was niet ziek.
In de eerste 2 gevallen is de verkoper verantwoordelijk, maar door het gestuntel van Yitte, kreeg de verkoper niet de kans om er iets aan te doen. Dat heb ik tenminste begrepen uit de uitzending, het kan zijn dat het iets anders is gelopen.

zo zie ik het idd ook.
Nu zou ik het woord gestuntel niet benoemen, maar dat ze op een gegeven moment bewust niet heeft verteld dat het paard ziek was om zo het contract ondertekend terug te krijgen, vind ik schandalig en zink je in aanzien tot het dieptepunt bij mij. Wat komt er straks nog meer uit, waar mvr over gelogen heeft om er zelf beter van te worden? Maar goed, dat laatste is duidelijk mijn mening en gissen of er nog meer is...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:53

Myfairytale schreef:
Dat werd na 3 maanden pas opgestuurd door Jytte en de verkoper heeft er nog even over gedaan om hem te tekenen.

kijk en op dit punt zitten jullie nou compleet fout

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:57

Het RTL 4 programma zei dit anders wel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:00

missje schreef:
Myfairytale schreef:
Dat werd na 3 maanden pas opgestuurd door Jytte en de verkoper heeft er nog even over gedaan om hem te tekenen.

kijk en op dit punt zitten jullie nou compleet fout

Klopt contract lag er al een hele tijd, is eerst zonder handtekening terug gestuurd en moest Jytte er weer achteraan, maar door het gestook en ge-rel hier blijven ze maar hameren erop. Maar goed geeft niet ben allang blij te lezen dat er weer normaal gecommuniceerd wordt. En er op het contract en de 3 maanden na, gesproken vanuit meningen, en daar heeft iedereen recht op zeker als ze het op normale wijze brengen is daar niets of niemand die er wat van zegt. Of je het er nou mee eens bent of niet....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:02

Het blijft zowiezo gissen, ben overigens wel benieuwd of ze ons ook op de hoogte houden d.m.v. het programma of er al progress is?
Toch hoop ik voor beide partijen zonder teveel gedoe dat ze eruit komen, zoiets kan jaren duren en daar zit je vaak ook niet op te wachten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:02

Ik ben ook bang dat het nog een hele tijd gaat duren eer we hier wat van horen .....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:04

Ja denk dat er volgend jaar pas weer nieuws is uit eerste hand of van haar zelf misschien dat ze ooit wil reageren hier op t topic? Maar toch hoop ik dat beide geen schade lopen en ze eruit komen op een vriendelijke manier :) (als dat nog kan in rechtzaak evt)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:11

ik gok dat Jytte tegen die tijd dat alles achter de rug is zelf wel een bericht zal plaatsen of topic openen :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:17

vd berg zit ook op forums, dus via hem kunnen we ook een evt uitspraak te horen krijgen...
dat met het contract zet ik nog vraagtekens bij, ze heeft rubis 21-02-2011 gekocht, en volens phia is het contract 1 juli ondertekend binnen gekomen... wat is er gebeurd in die 5 maanden? pas na terugsturen is er actie ondernomen tegen vd berg, dus niet na 3, maar na 5 maanden. niet zo gek dan dat hij dan dat deel doorkrast, de tijd waarin je problemen kon melden was al bijna verstreken en het leek allemaal goed te gaan ( gezien de teksten en foto's die ze stuurde)

misschien dat jytte zelf een keer een reactie plaatst inderdaad als er uitspraak is geweest

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:25

Voor het consumententecht heb je geen contract nodig. Dat gaat in zodra je als particulier van een bedrijf koopt. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:26

Maar neem ook aan als je consumentenecht over hebt, dat dit niet meer geld na 5 maanden na de aankoop?