Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:20

Janine 1990:
Ik ben heus nog wel fan van Totilas, maar de combi Edward/Totilas was onovertrefbaar.
Tuurlijk gun ik Totilas het beste, maar het idee dat de duitsers hem hebben gekocht om als verwende kinderen het goud van nederland af te pakken DAAR kan ik niet tegen!
En dan gun ik Adelinde het des te meer na al haar teleurstellingen om een heel paardenminnend Nederland HAPPY te maken inclusief haarzelf.
Snappie???? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:20

Niezel schreef:
"hopen dat hij geen stap meer zet e.d. Hopen dat hij niets meer wint" was een halve zin ;-) die bovendien werd aangevult met "onder die betreffende ruiter".
Maakt het weer wat anders, niet?

Nou, de algemene strekking van vele reacties heeft geen betrekking op een specifieke ruiter. Hooguit op een specifiek land.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:21

Tsja, vind je het verwonderlijk dat veel Nederlanders de teleurstelling van Edward begrijpen en het dus niet erg zouden vinden dat Totilas voor Duitsland niet zo goed presteert onder een andere ruiter?
Dat maakt Totilas geen slecht paard, maar dan is het wel helemaal duidelijk dat ze een unieke combinatie die elkaar aanvoelden op een heel aparte manier uit elkaar gehaald hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:21

Niezel schreef:
Je mist systematisch het woord 'combinatie' ;)

Ik ben ook nergens begonnen over de combinatie. Het gaat toch over een verkoop van Totilas en een mogelijk andere ruiter?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:22

_Daniquee schreef:
Lovely schreef:
Er waren in dit topic ook mensen die Schockemohle niet kenden :?.

Dan vraag ik me soms toch af, hoe veel verstand je van de dressuursport hebt, hoef je geen verstand voor te hebben.. Maar de handel stal Schockemohle hoor je toch heel erg vaak!

Ik kende hem inderdaad niet. Terwijl ik dagelijks op Bokt zit en veel paardrijd.
Maar is dat dan een schade? Ik snap jullie punt niet echt...

Moeni11

Niezel schreef:
[
The point is dat er iemand 15 miljoen over heeft om die eerste plek bij de OS te gaan halen en daarvoor zonder enige scrupules de mooiste combinatie ooit uit elkaar trekt.

Kom op, dit is een grote mensenwereld en Nederland leeft van de handel. Dus ook van deze handel.

Janine1990

horseyfries schreef:
Tsja, vind je het verwonderlijk dat veel Nederlanders de teleurstelling van Edward begrijpen en het dus niet erg zouden vinden dat Totilas voor Duitsland niet zo goed presteert onder een andere ruiter?
Dat maakt Totilas geen slecht paard, maar dan is het wel helemaal duidelijk dat ze een unieke combinatie die elkaar aanvoelden op een heel aparte manier uit elkaar gehaald hebben.

Maakt Totilas geen slecht paard, maar issie wel meteen wat minder waard ;) En is het mysterieuze er omweg, zoals al vele keren werd gemeld in dit topic. Dan is er waarschijnlijk ook geen sprake meer van een living legend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:23

manubres schreef:
Janine 1990:
Ik ben heus nog wel fan van Totilas, maar de combi Edward/Totilas was onovertrefbaar.
Tuurlijk gun ik Totilas het beste, maar het idee dat de duitsers hem hebben gekocht om als verwende kinderen het goud van nederland af te pakken DAAR kan ik niet tegen!
En dan gun ik Adelinde het des te meer na al haar teleurstellingen om een heel paardenminnend Nederland HAPPY te maken inclusief haarzelf.
Snappie???? :D

En ALS dat hun doel was, who cares???
Dan zijn er ook genoeg mensen die zeggen: Dat goud is niet zuur verdiend...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:24

horseyfries schreef:

Met dat soort reacties proef je ook gelijk de verziekte sfeer op normale dressuurwedstrijden, men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Bah..........

Beeeeeeeeh

Paul Schockemöhle heeft Totilas echt niet gekocht om Nederland een hak te zetten of het paard door een Duitser te laten rijden. Paul heeft hem ongetwijfeld gekocht om geld met hem te verdienen als dekhengst. De reden dat hij de sportrechten heeft verkocht is mijn inziens puur omd het aankoopbedrag te verlagen en daarmee dus de kans te vergroten dat het een goede investering is.

manubres

Enne...misschien is het gevoel ook een beetje...."met geld is niet alles te koop!!!!!" :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:25

Beeeeeeeeh schreef:
Paul Schockemöhle heeft Totilas echt niet gekocht om Nederland een hak te zetten of het paard door een Duitser te laten rijden. Paul heeft hem ongetwijfeld gekocht om geld met hem te verdienen als dekhengst. De reden dat hij de sportrechten heeft verkocht is mijn inziens puur omd het aankoopbedrag te verlagen en daarmee dus de kans te vergroten dat het een goede investering is.

En zo komen we weer terug op wat ik eerder zei.
Asyaa schreef:
Waarom zou die persoon paardlief niet direct kopen? Enigste wat ik kan bedenken wat voor beide partijen positief is dat er een lease contract word opgesteld. Paul exploiteert de dekdiensten van totilas, en een andere ruiter mag totilas rijden tegen een prijs. (Of puur de dekdiensten alleen)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:25

waarom!? je ziet nu weer, dat het altijd toch om het geld gaat... :n

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:26

Heb wel gelezen dat Duitsland het hem zeeeeeeeer kwalijk neemt als hij Totilas niet door een duitser zal laten rijden....
Dus misschien heeft Paul het niet zo bedoeld/gewild maar heel veel anderen wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:27

xJasmijn schreef:

Money makes the world go round :)ddd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:28

xJasmijn schreef:

Ja. Onder wat voor steen kom jij vandaan gekropen? :D

chevax

Ja, natuurlijk gaat het om geld! De eigenaar wil graag verdienen en de handelsstal die hem nu heeft gekocht ook. Van liefdadigheid kan niemand leven en van "waarom is dit gebeurd" is ook nog nooit een pensioen betaald.

horseyfries

Moeni11 schreef:
horseyfries schreef:

Met dat soort reacties proef je ook gelijk de verziekte sfeer op normale dressuurwedstrijden, men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Bah..........

Als de Duitsers de Nederlanders de winst zouden gunnen, zou Totilas dan verkocht zijn voor 15 miljoen???

En als er iemand de beste ruiter en beste combinatie de winst gunt op een dressuurwedstrijd, dan ben ik het wel, dus je opmerking slaat echt kant noch wal. Maar goed, je weet niet beter.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-10-10 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:30

horseyfries schreef:
[
Als de Duitsers de Nederlanders de winst zouden gunnen, zou Totilas dan verkocht zijn voor 15 miljoen???

Dan had Visser hem wel aan een ander verkocht!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:30

horseyfries schreef:

En als er iemand de beste ruiter en beste combinatie de winst gunt op een dressuurwedstrijd, dan ben ik het wel, dus je opmerking slaat echt kant noch wal. Maar goed, je weet niet beter.

uuu.. Hoe weet jij zo zeker 15 miljoen?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:31

OMG, dat had ik echt niet verwacht :(
Dit vind ik echt niet leuk, edward en Toti waren een super combinatie, ik hoop wel dat ze samenblijven (wellicht dat Gal een deel kan kopen), maar hij hem iig mag blijven rijden!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:31

Ik draai de vraag om, hoezo geen 15 miljoen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:32

_Daniquee schreef:
horseyfries schreef:

uuu.. Hoe weet jij zo zeker 15 miljoen?

Ach, tussen de 10 en de 15 is ook goed, maakt dat nog wat uit? Dat is in het persbericht gezegd. Het punt van mijn opmerking wordt er niet anders
van geloof ik.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:32

horseyfries schreef:

Zeg, wil jij niet zo walgelijk bevooroordeeld op je medebokkers reageren? Er zit je vast iets dwars maar reageer dat niet op een ander af zeg. Please :roll:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:33

xJasmijn schreef:

Waar dacht je anders dat het over zou gaan? :D