Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:55

upendo schreef:
Maar ondertussen houd je wel de handel in dit soort sneue gevallen in stand.

Ja maar wat moet je anders? Zeggen " Is niet mijn probleem" en doorlopen??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:55

upendo schreef:
Maar ondertussen houd je wel de handel in dit soort sneue gevallen in stand.

Precies. Ze lossen hier niets mee op. Ga dan in samenwerking met de politie die markt op om te zien of zulke dieren per direct in beslag kunnen worden genomen. Zo'n mager dier opvangen, dat is waar de stichting voor bedoeld is. En als ze zich daarbij zouden houden, denk ik dat ze veel meer steun zouden krijgen.

Maar dan zie ik een bericht op Facebook "al deze paarden zoeken nog een huisje"

Ja, gek he, als je 4000 euro voor een kruising veulen vraagt? Of 6000 voor een paard dat een gebroken griffelbeen heeft gehad? Zéker als je je dan bedenkt dat je niet eens eigenaar wordt.

Maar volgens mij wil PZB daar niks van weten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:56

Het is een illusie dat die handel stopt als de markten verboden worden, die handel blijft altijd in stand gehouden worden omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen om zieke paarden de medische zorg te geven die ze nodig hebben en oude en ongezonde paarden of paarden met andere problemen te verkopen. Alleen als niemand ze op de markt meer koopt dan gebeurd het gewoon bij handelaren thuis, is er nog minder zicht op.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:59

Gwenvd schreef:
1. Zou dat erg zijn? Een dier als deze vraagt een plek waar hij opgevangen kan worden, stel ik zou donateur zijn dan zou ik het een goede actie vinden.
2. Ze geven aan dat ze altijd noodopvangplekken hebben.
3. Dit is waar de stichting voor is, het zou pas erg zijn as ze een dier als deze zouden laten staan omdat ze niet genoeg donaties krijgen.

Ik ben overigens geen voorstander van ze hoor, dat laten adopteren van de kapotte troep van een ander vind ik niks. Maar zo’n paard als deze is waar ze voor zijn, ik kan dit alleen maar aanmoedigen dat ze hier hun focus op blijven houden.

En ik bedoel te zeggen dat er ook niet op alle slakken zout gelegd moet worden en dat gebeurt nu steeds wel. Daarmee wordt ook de geloofwaardigheid van dit topic geen goed mee gedaan.

Zeker een goede zaak hoor, dat zo'n paard bij hun terecht komt. Maar wat ik probeerde te zeggen; het zou fijn zijn als er meer transparantie is. Dat scheelt een hoop vragen bij mensen. Stel dat deze van de markt is, wees daar dan gewoon open en eerlijk over. Niet van de markt, ook prima. Iedereen wil toch weten waar hun donatie naar toe gaat.

Communiceren, daar valt of staat alles mee. En daar kunnen ze nog wel flink mee geholpen worden, zou een boel misverstanden de wereld uit kunnen helpen.

Gwenvd

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:01

Communicatie is niet hun sterkste kant, zeker mee eens hoor. Ze zijn helemaal niet open over de donaties en wat ze er mee doen.

Ik probeer alleen aan te geven dat er nu een soort heksenjacht is op elke scheet die ze laten. Terwijl ze dus ook gewoon goede dingen doen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:04

Dit paard heeft al het hooi dat gekocht wordt van donaties ook echt wel nodig.

Ik ben niet tegen de markt of handel, maar de beelden van de magere paarden/pony's vind ik wel schandalig. Daar hadden ze ter plekke iets aan moeten doen. Niet PZB, maar de markt of politie.

Maar als we toch regels gaan maken, vind ik veulens die te jong worden verkocht ook een groot probleem. En zo kan je wel even doorgaan.

Ik zou ook wel willen weten hoeveel % op de markt verkocht wordt en de markt in die zin nog meerwaarde heeft. Als paarden en pony's er een hele dag voor niks staan of voor de lol van mensen, moeten we eens gaan nadenken of dit nog de manier is.
Maar volgend mij zijn er nog mensen met paarden en pony's naar huis gegaan.

In theorie zou PZB alle magere paarden en pony's hebben meegenomen. Daar zijn ze voor.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:06

Ik ben het helemaal met Elisa eens; beter markten met goed toezicht (dat is dan wel de voorwaarde) dan dat het nog meer via het 'achterkamertje' gaat.

Ik vind er op zich dus ook niets mis mee dat PZB nu om hooibaaltjes vraagt voor dit paard, dat is in principe het doel van hun stichting.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:17

Er staat nu een artikel op bokt waarin duidelijk staat dat paarden die er slecht uit zien geweigerd worden en er verdere actie ondernomen wordt. Dus of dit paard komt niet van de markt of ze hebben het wellicht al gekocht voor het terug gestuurd werd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:25

Ja je kan je afvragen waar de gezonde grenzen liggen inderdaad, zoals ze dat paard hadden met een enorm doorgezakte rug. Sommige paarden zijn dood beter af helaas.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:35

Er kwamen toch echt beelden vanaf de markt met te magere pony's. Waren er niet veel, maar sws 2.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:45

superpony schreef:
Er kwamen toch echt beelden vanaf de markt met te magere pony's. Waren er niet veel, maar sws 2.

Dan is het maar net wat die dierenartsen te mager vinden of miscchien er tussendoor geglipt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:56

Ik heb er niks op tegen dat pzb een paard zoals deze fries op de markt koopt. En inderdaad voor dit soort gevallen is de stichting in het leven geroepen.
Wel vind ik dat ze hier gewoon eerlijk over moeten zijn. Stel de fries komt wel van de markt, prima alleen maar goed dat je zo'n paard helpt maar wees er wel eerlijk over.

Kan natuurlijk ook zijn dat iemand de fries heeft zien staan op de markt of erbuiten (als hij niet toegelaten zou zijn op de markt) en pzb hierover heeft ingelicht.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:40

Volgens mij heeft niemand hun daadwerkelijk gezien op de markt. Of ik heb er over heen gelezen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:12

IHN schreef:
dus ze waren ook daadwerkelijk op de markt? Terwijl ze zeiden dat ze geen paarden zouden opkopen kort geleden?

even ter verduidelijking:het maakt me niet uit als het zo is. Wat mij betreft hadden ze alle magere paarden opgekocht, want ze worden prima verzorgd daar dus einde lijden voor paard. MAAR:als je aan de ene kant zegt dat donaties teruglopen en het bijna niet te doen is en aan de andere kant dus zelf op zoek gaarmt naar paarden en dan ook nog doet of ze is binnengekomen ipv gekocht vind ik daar wel wat van. Nogmaals:ALS dit zo zou zijn. Dat weet ik dus niet.

edit:ik denk dat ze echt vd markt komt. Ik had spoedmelding verkeerd gelezen, maar dat gaat erom dat ze dringend hooibaaltjes nodig hebben. Ze zeggen nergens waar ze wegkomt en liegen dus niet. Nou ja, dan heb ik er weinig problemen mee.

Ik heb een beetje moeite met de eerste alinea. Het staat iedereen toch vrij om naar die markt te gaan? Of je nu iets koopt of niet.
Bovendien staat er wel degelijk spoedmelding boven het bericht. Het is dus helemaal niet zeker dat het paard van de markt komt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:43

Dreamboy, ik zeg nergens dat dat niet mag? Ik zeg alleen dat ik het toevallig vind dat ze daar rondliepen en dat er dezelfde dag ineens een mager paard komt.

laatste alinea van jou blijkt volgens mij uit dat je niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Dus mss nog even mijn vorige en dit bericht lezen, want je trekt nu alles uit verband.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:11

Moderatoropmerking:
Zolang stichting Paard zoekt baas geen uitspraak doet over waar deze fries vandaan komt, zijn uitspraken als "komt vast van de paardenmarkt" speculatie. Er is duidelijk aangegeven dat speculeren in dit topic niet is toegestaan. Hierbij het verzoek dit achter wegen te laten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:50

IHN schreef:
Dreamboy, ik zeg nergens dat dat niet mag? Ik zeg alleen dat ik het toevallig vind dat ze daar rondliepen en dat er dezelfde dag ineens een mager paard komt.

laatste alinea van jou blijkt volgens mij uit dat je niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Dus mss nog even mijn vorige en dit bericht lezen, want je trekt nu alles uit verband.

Ik trek helemaal niets uit zijn verband. Zoals het daar geschreven staat kan ik er niets anders van maken. Maar goed, dat is verder niet belangrijk. Wellicht begrijp ik jouw manier van schrijven verkeerd. Komt vooral door het woordje "terwijl". In de volgende alinea zeg je inderdaad dat het niets uit maakt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:39

Waar zien jullie die fries dan eigenlijk? Is deze alleen via FB te zien of.. ik heb geen facebook en ben wel nieuwsgierig

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:42

Marigold schreef:
Waar zien jullie die fries dan eigenlijk? Is deze alleen via FB te zien of.. ik heb geen facebook en ben wel nieuwsgierig

Fb inderdaad.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:10

Of instagram als je dat wel hebt :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:21

Nee ook niet maar vroeg me af of het deze was:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marigold op 19-10-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:22

PowerOfZoef schreef:
Volgens mij heeft niemand hun daadwerkelijk gezien op de markt. Of ik heb er over heen gelezen.

Jawel, in het Zuidlaren topic is gemeld dat ze er wel degelijk waren.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:23

Marigold schreef:
Nee ook niet maar vroeg me af of het deze was:
[ [url=m/QaooQx.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W5rgbt.png]Afbeelding[/url] ]

Nee deze is het niet denk ik. Die zij opvangen is helaas nog magerder