[HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:55

petraaken schreef:
Sammie schreef:
Dat was vroeger petraaken, nu is het voor het eerst dat de Special ook meetelt in de landenwedstrijd.

Oh, dat wist ik niet. Toch nog kans op een bronzen medaille voor Nederland. Gezien jullie zo dicht zitten op de Amerikanen. :)

Ik hoop het, zou wel leuk wezen nu na het drama met Adelinde! Al had ik op voorhand al plaats 4 verwacht. Voice heeft een extra rustdag gehad en de heren hadden aangegeven dat ze nu wel meer risico gaan nemen.

Overigens best kans dat bij de volgende Spelen de regels weer anders zijn hoor :))

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:01

Denk dat het nog een flinke kluif gaat worden om een plaats te stijgen.
Ik heb het gisteren overigens op mijn telefoon moeten bekijken, dus wel klein schermpje. Voor mij viel Valegro wel een beetje tegen. Op zich wel netjes, maar braaf en niet dat extra wat ik vorige spelen en in Normandie wel echt zag. Ik vond van wat ik op dat kleine beeld kon zien niet dat het 3% verschil waard was met de nummer 2. Maar misschien komt het door het scherm hoor, want heb nog nooit eerder op telefoon gekeken en Normandie zelfs vanaf de tribune, dus dat is helemaal anders.

Olympia

Re: [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:07

Zoo heb ik ff geluk dat ik om 15 uur vrij ben.m kan ik ze mooi zien rijden als de stream het dit keer wel doet :=

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:12

Olympia schreef:
Zoo heb ik ff geluk dat ik om 15 uur vrij ben.m kan ik ze mooi zien rijden als de stream het dit keer wel doet :=

Ik moet precies om 15 uur beginnen -O-

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:14

Ik was eigenlijk tot 15.. maar net ff geregeld dat iemand die tot 15 werkte tot 17 blijft :))

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:22

Aranel schreef:
Zou zeker kunnen :j
Alhoewel koning van wedstrijdspanning Undercover ook een ruin is.

Klopt, maar dat heeft grotendeels ook te maken met een nare wedstrijdervaring en deels zal karakter mee spelen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:31

Sammie schreef:
Overigens best kans dat bij de volgende Spelen de regels weer anders zijn hoor :))

Als de paardensport op de OS blijft....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:38

Dan zijn de regels sowieso anders :+

Dat gemekker en gedreig over dat die sport weg gaat.. Voor 2020 staan ze gewoon nog op het programma.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:50

Ik kan vandaag alles zien :D Word inderdaad een flinke kluif. Hoeveelste staat Edward nu eigenlijk?

Pfoe dat gezeur of wel of niet paardensport op de olympische spelen. Laten ze eerst maar het stomme boogschieten wegschrappen :')

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:52

HorseTimeXL schreef:
Ik kan vandaag alles zien :D Word inderdaad een flinke kluif. Hoeveelste staat Edward nu eigenlijk?

Pfoe dat gezeur of wel of niet paardensport op de olympische spelen. Laten ze eerst maar het stomme boogschieten wegschrappen :')

http://rio2016.live.fei.org/Dressage1/results

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:53

Sammie schreef:

Dat gemekker en gedreig over dat die sport weg gaat.. Voor 2020 staan ze gewoon nog op het programma.

Word echt elke OS mee gedreigd :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:00

Volgens mijn vader willen ze van de F1 ook een Olympische sport maken maar het kan niet omdat er geen gemotoriseerde sporten mogen deelnemen aan de Spelen.

Ik vind Golf nu wel geen sport die op de Spelen thuis hoort.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:03

O Edward moet dus uitkijken. De beste 15 mogen toch door? Of hoe zat dat ook alweer?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:05

Dit staat op de vorige pagina:
De beste achttien combinaties uit de Grand Prix Special (met een maximum van drie combinaties per land) mogen deelnemen aan de Kür op muziek die maandag 15 augustus wordt verreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:05

Sammie schreef:

Ja daar wordt al heel lang over gesproken, vooralsnog staan ze gewoon op het programma voor 2020! Maar als je naar die lege tribunes kijkt is het niet een gewilde tak van sport.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:06

Ben benieuwd hoe Johnson het gaat doen. HP gaf aan dat hij zo lekker liep eerder deze week dat hij hem wel een rustdag had willen geven, maar in overleg met de bondscoach dit niet had gedaan. Dat resulteerde in een flitsend begin van de proef (vond ik ook) maar daarna kakte hij wat in en moest hij er echt aan rijden...Helaas geen rustdag voor deze combi.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:07

MarrieLeen schreef:
Dit staat op de vorige pagina:
De beste achttien combinaties uit de Grand Prix Special (met een maximum van drie combinaties per land) mogen deelnemen aan de Kür op muziek die maandag 15 augustus wordt verreden.

O excuus maar bedenkt in ieder geval :)

Ik hoop dat ze ook weer niet teveel risico's gaan nemen. Kortom t kan lekker spannend worden vandaag :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:09

Picasso schreef:
Ja daar wordt al heel lang over gesproken, vooralsnog staan ze gewoon op het programma voor 2020! Maar als je naar die lege tribunes kijkt is het niet een gewilde tak van sport.

Net zo vol als tijdens de WEG in Caen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:11

Sammie schreef:
Picasso schreef:

Net zo vol als tijdens de WEG in Caen.

Jammer hè?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:13

wacht maar tot het springen gaat beginnen. Dan zitten de tribunes op elk evenement wel vol. Zelfs de kur trekt nog het meeste volk bij de dressuurliefhebbers.

In London zaten de tribunes bij de paardesport toch aardig vol dacht ik. London is ook niet zo ver voor de Europeanen. Brazilië houdt nu eenmaal meer van voetbal. Verder zijn de ticketten voor de gewone Braziliaan stinkend duur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:15

Dressuur is sowieso een rare sport om te bekijken als je er niks mee hebt. Dan houden ze het in Rio, een stad waar elke dag 16 mensen (!) worden vermoord en de mensen in het hele land te arm zijn om een kaartje te kopen. Er zijn héél veel evenementen van de OS niet uitverkocht in Rio, dat heb je als een land koste wat het kost de OS wil organiseren en daarvoor over lijken gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:16

Sammie schreef:
Dressuur is sowieso een rare sport om te bekijken als je er niks mee hebt. Dan houden ze het in Rio, een stad waar elke dag 16 mensen (!) worden vermoord en de mensen in het hele land te arm zijn om een kaartje te kopen. Er zijn héél veel evenementen niet uitverkocht in Rio, dat heb je als een land koste wat het kost de OS wil organiseren en daarvoor over lijken gaat.

Zo is het inderdaad. Het springen is makkelijker te begrijpen voor de leek en een stuk spectaculairder dan het 'suffe' proefje keer op keer.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:19

Picasso schreef:
Sammie schreef:

In London zaten de tribunes propvol. Als het ergens in Europa zou worden gehouden zou het anders zijn. Ik denk dat het bij het springen veel voller zal zitten in Brazilië.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 12-08-16 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:19

Ik zat gisteren voor het Turnen, en bedacht met dat het puntensysteem wat ze daar hanteren voor de Dressuur ook nog wel eens een idee is. Blijft een jurysport, maar met veel duidelijkere kaderingen.
Waarschijnlijk compleet onmogelijk, maar het zorgt er wel voor dat een jursport toch iets eerlijker beoordeeld kan worden, en het maakt het voor kijkers ook makkelijker om te volgen. Zet er dan een Hans van Zetten typ bij voor het commentaar, krijg je vast meer kijkers, altijd een genot om naar hem te luisteren bij het turnen!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:21

Monster_tos schreef:
Ik zat gisteren voor het Turnen, en bedacht met dat het puntensysteem wat ze daar hanteren voor de Dressuur ook nog wel eens een idee is. Blijft een jurysport, maar met veel duidelijkere kaderingen.
Waarschijnlijk compleet onmogelijk, maar het zorgt er wel voor dat een jursport toch iets eerlijker beoordeeld kan worden, en het maakt het voor kijkers ook makkelijker om te volgen. Zet er dan een Hans van Zetten typ bij voor het commentaar, krijg je vast meer kijkers, altijd een genot om naar hem te luisteren bij het turnen!

Het probleem is dat dressuur met 'vage' begrippen werkt. Durchlassig, ontspanning, swung... is allemaal voor interpretatie vatbaar. Turnen is wat dat betreft duidelijker: benen uit elkaar in een salto-aftrek. Geen gestrekte tenen- aftrek