RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:29

Phia: kan jij mij dan vertellen of er ook daadwerkelijk een zaak komt? Dat bleek namelijk niet uit de uitzending. Daarnaast zegt een top advocaat niets. Het is namelijk een strafrecht advocaat en dat is hetzelfde als een hart chirurg naar je gehoor laten kijken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:33

Love_myhorse schreef:
doppie45 schreef:
En dan geen reactie meer van Phia eindelijk...... :+ dan kan het een rustige discussie worden zonder veel olie op het vuur!
Wees wijs Phia en hou dat zo je doet met het reageren je vriendin meer kwaad dan goed .

Phia stuurt mij PB`s hoor nav mijn reacties in het topic, beetje jammer ;)

Hier nog 1, dus die Phia is hardstikke druk met pb's versturen, discussies uitlokken, kortgezegd: negatief gedrag.
Moet ze gewoon niet doen. ;)
Emoties nav dit verhaal met Rubis kan ik heeeeel goed begrijpen: frustratie, moedeloosheid, machteloosheid, kosten.
Ja, ik herken het allemaal.
Maar ik stap niet naar zo'n soort tv-programma.

Iedereen weet dat er geknipt wordt, een soort van overzicht wordt gemaakt, dus de essentie van het verhaal wordt getoond in beknopte vorm en daar moeten we het mee doen.
Wat een ieder daar van denkt, is aan de persoon zelf.

Maar kom op mensen: een koopcontract regel je gelijk bij de overdracht. Niet 3 maanden later als er problemen zijn.
En dat de verkoper alsnog op verzoek na 3 maanden een koopcontract opstuurt, waarschijnlijk met doorhaling van de terugbreng-garantie omdat deze logischerwijs is verstreken alszijnde proeftermijn, lijkt mij hardstikke logisch en eigenlijk nog erg klantvriendelijk.

Sowieso is dat paardenkoop/verkoop-gedoe juridisch nog steeds een grijs vlak.
Maar het mooi weer-spelen richting verkoper, vervolgens toch een koopcontract vragen en na ontvangst direct willen ontbinden ivm problemen is niet gunstig.
Zonder koopcontract had deze verkoper het vast ook wel geregeld, gezien zijn goede naam in de Fjordenfokkerij.
Bij direct melden van problemen dan.

Het verzwijgen van koper tegenover verkoper zit mij dwars.
Gelukkig ben ik geen rechter.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:34

Misschien mag Phia daar wel helemaal niets over zeggen? :P Er wordt constant gehamerd dat Phia en ieder ander die volgens jullie meer zou moeten weten maar eens meer informatie zou moeten geven, maar wordt er wel bij nagedacht dat als er een zaak loopt dat er weinig tot niets (openbaar) verteld mag worden? Vooral niet áls er een zaak loopt en de uitslag komt nog op tv (dat begreep ik in ieder geval, dat er nog een vervolg aflevering zou komen met alle uitslagen van rechtzaken van alle afleveringen)...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:45

Jorinda__ schreef:
Misschien mag Phia daar wel helemaal niets over zeggen? :P Er wordt constant gehamerd dat Phia en ieder ander die volgens jullie meer zou moeten weten maar eens meer informatie zou moeten geven, maar wordt er wel bij nagedacht dat als er een zaak loopt dat er weinig tot niets (openbaar) verteld mag worden? Vooral niet áls er een zaak loopt en de uitslag komt nog op tv (dat begreep ik in ieder geval, dat er nog een vervolg aflevering zou komen met alle uitslagen van rechtzaken van alle afleveringen)...

Maar waarom stuurt ze dan wel pb's?
Tuurlijk heeft ze empathie met de kopende partij, maar is daardoor wel partijdig.
En niemand die reageert in dit topic zit te wachten op een pb van haar.
Iedereen heeft een mening nu op basis van het tv-programma en bij een mening posten, zit niemand te wachten op een pb van een betrokkene? die vast veel meer weet, maar alleen negatief reageert tov posters die niet in hun straatje praten?
Verachtelijk gedoe dus.

Ik hoop op een heldere rechter.
Duidelijke jurisprudentie voor bokt ook in soortgelijk geval.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:53

_Aurora_ schreef:
Phia: kan jij mij dan vertellen of er ook daadwerkelijk een zaak komt? Dat bleek namelijk niet uit de uitzending. Daarnaast zegt een top advocaat niets. Het is namelijk een strafrecht advocaat en dat is hetzelfde als een hart chirurg naar je gehoor laten kijken.

Als je het laatste stukje heb gehoord in het TV programma heb je een antwoord op je vraag. Dus nog een keer kijken of beter lezen, want dat is al een paar keer gevraagd en het antwoord heb ik daar gegeven :D .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:55

Mening geven mag, zie nu ook meningen die op een respectvolle manier worden gegeven. Iedereen mag het zijne ervan denken. Phia reageert met name op de mensen die zulke uit zijn verband rukkende speculaties maken en daarmee Jytte door het slijk trekken op een disrespectvolle manier, dat hoeft toch niet? Je kan het er gewoon niet mee eens zijn, ieder zijn recht om dit te melden, maar de manier waarop valt mij zo tegen. Dat mensen het niet netjes vinden kan natuurlijk en sommige onderdelen hadden wellicht anders gekund, maar om iemand nou daarvoor zo hard af te straffen gaat imo erg ver, zeker het gezever over opleidingsniveau. En er zijn idd bronnen (niet Phia, want ken Jytte en Pia niet persoonlijk) dat dit koopcontract er al langer lag dan de 3 maanden waar iedereen zo over valt.

Ik heb begrepen overigens dat in het kader van de voorbereiding van de zaak bepaalde details expres zijn weggehouden uit de uitzending. Ik neem aan dat zowel Phia als Jytte in het kader van deze zaak dergelijke informatie niet naar buiten mag brengen aangezien dit schade oplevert voor de zaak.

Ik ben wel erg benieuwd naar het verloop van deze zaak en wat de uitkomst is. Want het komt duidelijk naar voren uit het laatste stukje van de uitzending dat het wel degelijk uit gaat draaien op een zaak....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:03

Tipje voor degene die "gestalked" worden door PB's van Phia, lekker bij je vijanden zetten in je profiel, heb je dr geen last meer van ;)
En anders melden bij een Mod.

Dat een "betrokkene" een gekleurde mening heeft is logisch, maar daarmee kun je niet meer onpartijdig oordelen in dit geschil. Dus meest wijze lijkt me om in zo'n geval je mond te houden en te stoppen met anderen (die verder van de zaak af staan) van alles en nogwat te verwijten via dit topic of PB. Laat een onafhankelijk rechter hier een uitspraak over doen, hoe meer je je als "betrokkene" met de zaak bemoeit hoe meer het negatief (gezien de uitlatingen) kan uitpakken voor degene die je probeert te verdedigen.

Voor nu lijkt het me dat we moeten wachten op de uitspraak, en tot die tijd kunnen we een hoop bespreken, discuseren of bekritiseren, maar daar schiet niemand nu iets mee op.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:10

Mer1980 schreef:
Ik ben wel erg benieuwd naar het verloop van deze zaak en wat de uitkomst is. Want het komt duidelijk naar voren uit het laatste stukje van de uitzending dat het wel degelijk uit gaat draaien op een zaak....

Ja, speculaties en bedenkingen hebben verder geen zin.
Phia is een derde in deze, maar kan in het belang van Jytte beter niks zeggen, ook niet via pb.
Dus het ruzie zoeken of discussie uitlokken via pb werkt bij mij niet Phia.
En kan je ook beter niet doen bij anderen.
Advocaten zijn engnekken, ze kunnen alles op gaan vragen wat in hun belang is en eventueel tegen Jytte pleiten.
ff nadenken voor je iets doet. ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:12

Volgens eerdere informatie zou er een dagvaarding verstuurd zijn.
In die dagvaarding behoort een tijd en plaats van de eerste behandeling te staan.
De gedaagde (vdB) kan bezwaar maken tegen de dagvaarding binnen 8 dagen - mocht de rechter het bezwaar gegrond vinden, dan kan er wel eens helemaal geen zaak komen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:17

Jannepauli schreef:
Volgens eerdere informatie zou er een dagvaarding verstuurd zijn.
In die dagvaarding behoort een tijd en plaats van de eerste behandeling te staan.
De gedaagde (vdB) kan bezwaar maken tegen de dagvaarding binnen 8 dagen - mocht de rechter het bezwaar gegrond vinden, dan kan er wel eens helemaal geen zaak komen.

Cliffhanger dus!

PS of weet Phia meer?

Jorinda

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:32

MarvanTom schreef:
PS of weet Phia meer?

Wat heeft deze opmerking nou weer voor zin? Al zou ze meer weten, dan nog mag ze zeer waarschijnlijk helemaal geen woord over zeggen.
Als jullie je daar nou eens bij neer zouden leggen en gewoon afwachten of er een zaak komt en zo ja, wat daar de uitslag van is? Hier heeft niemand iets aan.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:55

Mer1980: sorry hoor, maar ik heb niks uit zijn verband getrokken alleen mijn mening geven (zie mijn berichten).. dus ik vindt het een beetje raar dat je via de PB je gelijk moet gaan halen...

Iedereen heeft zijn eigen visie op de dit verhaal en dat mag gegeven worden.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:10

Ik kom even als spuit 11 binnenvallen.... maar ik heb net met krullende tenen en trillende neusvleugels van irritatie de uitzending bekeken... (heb hem niet afgekeken) Ik wil toch ook nog iets kwijt....

Eind januari 2011 (26 januari om precies te zijn) ben ik bij Bart vdB gaan kijken naar een fjordje. Ik was op zoek naar een jong paardje. Rubis (die ik kende uit de fjordenwereld) stond er natuurlijk ook en ik hoorde daar toen dat hij ook te koop stond. Bart heeft hem toen even uit de stal gehaald en wat er voor me stond was een prachtige, goed in het vel zittende hengst, blakend van gezondheid. Ik was echter op zoek naar een jonger paardje, dus Rubis zou het voor mij niet worden...

Toen mijn jaarling (die ik uiteindelijk bij hem gekocht had) bij mij werd gebracht door Bart, was hij net bekapt (dat had ik ook met hem afgesproken). Hij liep de dagen erna erg gevoelig en ik vroeg me af of dat door het bekappen zou kunnen komen of niet. Ik heb meteen met Bart gebeld met de mededeling dat het veulen niet helemaal goed liep en Bart zei me "Hou het in de gaten. Het zou door het bekappen kunnen komen. Als ie over twee weken nog steeds niet goed loopt, dan moet je me terugbellen, want dan mag je hem terugbrengen/ruilen". Overigens liep Genista (het veulen) na een week al weer goed.

Ik ben super netjes behandeld door Bart vdB en ik ben erg tevreden over zijn manier van handelen. Ik raad nog steeds iedereen aan, die op zoek is naar een goede, leuke fjord, te gaan kijken in Wanneperveen.

Het kijken van de uitzending irriteert me enorm. Men gaat er direct van uit dat de paardenhandelaar willens en wetens fout handelde.
Mijns inziens verdient het handelen van de koper van Rubis helemaal geen schoonheidsprijs.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:05

vientijntje schreef:
Ik kom even als spuit 11 binnenvallen.... maar ik heb net met krullende tenen en trillende neusvleugels van irritatie de uitzending bekeken... (heb hem niet afgekeken) Ik wil toch ook nog iets kwijt....

Eind januari 2011 (26 januari om precies te zijn) ben ik bij Bart vdB gaan kijken naar een fjordje. Ik was op zoek naar een jong paardje. Rubis (die ik kende uit de fjordenwereld) stond er natuurlijk ook en ik hoorde daar toen dat hij ook te koop stond. Bart heeft hem toen even uit de stal gehaald en wat er voor me stond was een prachtige, goed in het vel zittende hengst, blakend van gezondheid. Ik was echter op zoek naar een jonger paardje, dus Rubis zou het voor mij niet worden...

Toen mijn jaarling (die ik uiteindelijk bij hem gekocht had) bij mij werd gebracht door Bart, was hij net bekapt (dat had ik ook met hem afgesproken). Hij liep de dagen erna erg gevoelig en ik vroeg me af of dat door het bekappen zou kunnen komen of niet. Ik heb meteen met Bart gebeld met de mededeling dat het veulen niet helemaal goed liep en Bart zei me "Hou het in de gaten. Het zou door het bekappen kunnen komen. Als ie over twee weken nog steeds niet goed loopt, dan moet je me terugbellen, want dan mag je hem terugbrengen/ruilen". Overigens liep Genista (het veulen) na een week al weer goed.

Ik ben super netjes behandeld door Bart vdB en ik ben erg tevreden over zijn manier van handelen. Ik raad nog steeds iedereen aan, die op zoek is naar een goede, leuke fjord, te gaan kijken in Wanneperveen.

Het kijken van de uitzending irriteert me enorm. Men gaat er direct van uit dat de paardenhandelaar willens en wetens fout handelde.
Mijns inziens verdient het handelen van de koper van Rubis helemaal geen schoonheidsprijs.

Dit bericht zou voor Bart erg belangrijk zijn als het komt tot een rechtszaak!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:19

PhiaBink schreef:
_Aurora_ schreef:

Als je het laatste stukje heb gehoord in het TV programma heb je een antwoord op je vraag. Dus nog een keer kijken of beter lezen, want dat is al een paar keer gevraagd en het antwoord heb ik daar gegeven :D .

Dat was ik al een paar keer. Ze zeggen namelijk dat de advocaat het zou doen.. niet dat hij het GAAT doen. Het blijven advocaten he :-)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:47

Overigens niet helemaal onbelangrijk dat in een andere aflevering van pro-deo de advocaten hebben opgegeven omdat ze zich uiteindelijk toch niet zo sterk vonden staan.
Ik vind het argument van: de advocaten zetten hun naam niet op het spel, dus niet zo heel erg sterk.
Wie weet dat ze naderhand de feiten op een rijtje hebben gezet en er toch achter zijn gekomen dat ze niet sterk staan en daardoor de rechtszaak toch niet aangaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:54

missje schreef:
miss_lizje schreef:
Echter blijf ik het toch heel raar vinden dat pas na langere tijd om een koopcontract word gevraagd. Ik zou nooit en te nimmer een paard kopen waarbij ik niet gelijk het koopcontract bij krijg zodra alles is afgehandeld.

zou het heel misschien zo kunnen zijn dat het contract al eerder is aangeboden
door koper maar dat verkoper er 3maanden over heeft gedaan om te tekenen en op te sturen?

Nee, zij stuurde het na 3 maanden pas naar verkoper op!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:13

Myfairytale schreef:
]

Nee, zij stuurde het na 3 maanden pas naar verkoper op!

Dat is mij niet helemaal duidelijk. In de uitzending sprak men er over dat het een poosje duurde voor de verkoper het contract terugstuurde, en dat was dus 3 maanden na aankoop.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:15

Zoals in programma gezegd is, was het contract na 3 maanden gestuurd naar de verkoper, die heeft even gewacht om uit te zoeken hoe of wat met het tekenen, en die is na een week of 2 geloof ik als ik t goed heb gehoord teruggestuurd met handtekening

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:18

Het contract was al eerder verstuurd hoor. Niet pas na 3 maanden....

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:20

Mioux schreef:
Zoals in programma gezegd is, was het contract na 3 maanden gestuurd naar de verkoper, die heeft even gewacht om uit te zoeken hoe of wat met het tekenen, en die is na een week of 2 geloof ik als ik t goed heb gehoord teruggestuurd met handtekening

Zo was het!
En naar 3 dagen kreeg v.d.Berg een claim aan zijn kont!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:21

Volgens mij was in het programma anders verteld? maar goed, programma kan t ook fout hebben :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:22

Dat werd na 3 maanden pas opgestuurd door Jytte en de verkoper heeft er nog even over gedaan om hem te tekenen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:22

bir schreef:
Mioux schreef:

Zo was het!
En naar 3 dagen kreeg v.d.Berg een claim aan zijn kont!

Klopt ook inderdaad, 3 dagen na handtekening.

Meneer wilde ook even wachten om dat hij wilde uitzoeken hoe rechtvaardig dit was,mede omdat het al 3 maanden later was en omdat hij niet wist hoe of wat er na 3 maanden gebeurde of binnen 3 maanden met het paardje, wilde hij niet onterecht dingen aan zijn kont te hebben geclaimd.
Daarom heeft hij ook 1 chapter doorgekrast omdat hij zei dat hij dus niet wist wat er in 3 maanden mee gebeurd is, en dus niet meer wil dat die garantie geldig is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:25

Ja, dat is ook zo, jullie hebben gelijk, dat was ik vergeten, dat hij dat gezegd heeft.