Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:Inmiddels een filmpje online waarin je Ziet dat het hert nog leeft na 3 schoten.
Gefilmt vanaf een cm of 40...sbb praat als brugman... Dames worden meegenome naar het bureau... 2 zitten nog vast...
Jolliegirl schreef:Inmiddels een filmpje online waarin je Ziet dat het hert nog leeft na 3 schoten.
Gefilmt vanaf een cm of 40...sbb praat als brugman... Dames worden meegenome naar het bureau... 2 zitten nog vast...
Janneke2 schreef:Alane schreef:
ehm.... zand is niet erg voedzaam of gezond...
zwakkeren worden niet geschoten, de uitgemergelde bijna dood dieren worden geschoten...
In februari waren dat behoorlijk aantallen per dag.... de bodem is vruchtbaar, moet er wel iets groeien...
Zandkoliek - geen idee.
Waar had je dat zand vandaan willen halen trouwens? Ovp is zeeklei - 50 jaar terug was het nog water.
Drenthe heeft zandgrond, maar hier krijgen ze ook niet allemaal zandkoliek als ze op een arme wei staan.
Fact check: er wordt wel degelijk afgeschoten. En nee: er zijn momenteel nul bolle, overvoerde paarden daar. Dat hoeft niet, het is het einde van de winter.
Ik word daar niet blij van - maar feiten moet je onder ogen zien.
Ook als ze over de ovp gaan en niet leuk zijn.
En ik ben opgevoed met 'kijk uit, een paard kan niet braken - opeens ander voer kan voor koliek zorgen'.
...maanden laag calorisch voer (riet, mos) en dan "goed" hooi - nee.
SBB voert doelbewust oud, relatief laag calorisch hooi bij.
Ik reageerde op mensen die hulde toezwaaiden aan diegenen die menen 'hooi bij te moeten voeren'.
Ik weet zo net nog niet of dat verstandig is. Overbodig is het sowieso en mogelijk draagt het eerder bij aan leed dan iets anders.
Marie_Anne schreef:safina schreef:
Interessant om te lezen. Geeft mooi de dilemma's weer. Thanks!
Ik mag van NRC al een tijdje geen gratis artikelen meer lezen.
Wat is een beetje de strekking van het artikel? Misschien kan ik hem morgen ergens op een andere wifi lezen.
DiscoDipp schreef:Idd zoals hierboven
Is zojuist een hert geschoten, in 3 keer.. en ook nog in de kaak. Mensen waar hier bij wat al niet mag, ook een dierenarts waa niet ter plekke.
Hier een foto ( niet voor de zwakke magen )
Ik heb inmiddels een vriend die bij de gemeente raad hier zit gecontacteerd (CDA) dan wel. Zijn vader heeft behoorlijk invloed. Ik hoop dat hij ergens iets erin kan krijgen.Spoiler:
[ [url=m/WE0DZp.jpg]Afbeelding[/url] ]
safina schreef:Waarom gaan mensen daar over het hek klimmen en in de weg lopen als ze een dier gaan schieten? Wat schiet zo'n dier daar mee op?
sterregoud schreef:@Nikass
Jij stelt, jij bewijst , ja toch ?
Je maakt het geeneens aannemelijk dat de paarden geen zandkoliek kunnen krijgen. Het lijkt me veel logischer dat het wel gebeurt, maar niet wordt opgemerkt door de dierenarts die maar een enkele keer een ronde doet.
safina schreef:Arrestaties na confrontatie bij Oostvaardersplassen - http://nos.nl/l/2222986
tamary schreef:safina schreef:Waarom gaan mensen daar over het hek klimmen en in de weg lopen als ze een dier gaan schieten? Wat schiet zo'n dier daar mee op?
Niks en een jager mag eigenlijk niet schieten onder die omstandigheden.
tamary schreef:DiscoDipp schreef:Idd zoals hierboven
Is zojuist een hert geschoten, in 3 keer.. en ook nog in de kaak. Mensen waar hier bij wat al niet mag, ook een dierenarts waa niet ter plekke.
Hier een foto ( niet voor de zwakke magen )
Ik heb inmiddels een vriend die bij de gemeente raad hier zit gecontacteerd (CDA) dan wel. Zijn vader heeft behoorlijk invloed. Ik hoop dat hij ergens iets erin kan krijgen.Spoiler:
[ [url=m/WE0DZp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Raak schieten bij windkracht 7? is niet zo makkelijk, baan van de kogel wijkt er behoorlijk door af en niet altijd voorspelbaar, daar komt aardig wat wiskunde bij kijken. Aan de andere kant is het inderdaad beschamend dat een dier wat dus kennelijk al niet meer wegloopt bij benadering niet correct geraakt kan worden, wapen bijna op het lijf kunnen zetten is nl wel 100% kans op dodelijk schot.
Nikass schreef:safina schreef:Arrestaties na confrontatie bij Oostvaardersplassen - http://nos.nl/l/2222986
Terechte arrestaties!
Ik heb toch zo'n hekel aan dat soort asociaal gedrag