[HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:58

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:22

Niqui schreef:
Citaat:
Er is van te voren gemeld dat er in Rio heel erg op het welzijn gejureerd zou worden. Mijn inziens is er precies gejureerd zoals de FEI het voorschrijft.
Prima ontwikkeling. Het viel ook op dat na de kur werd ingezoomd op spoorgebruik, teugelvoering en open monden. Bij Adelinde, Edward en bij HP gebeurde dat ook (dacht ik).
Internationaal lijken we ook niet als erg paardvriendelijk te worden gezien. Als je bijvoorbeeld deze Facebook pagina ziet: hippocampus.horse.trainings.methods.discussion. Dat zal wellicht zijn invloed hebben gehad op de punten..

Ik vind het ook een prima ontwikkeling. 2016 ligt de nadruk op de Duitse Durglassigheit, iets waar de Nederlandse ruiters niet in uitblinken. En ik denk dat dit echt wel invloed heeft gehad op de punten. En daarbij, ze reden ook niet denderend. Neem een voorbeeld aan het rijden in gebroken diagonalen.
Hoeveel van onze ruiters rijden in gebroken diagonalen? Dat is volgende FEI regels niet goed. Net als het achter de loodlijn komen etc. Ik snap de punten wel.
Afbeelding

Ik heb echt hele nare fotos voorbij zien komen van boze paarden, oren naar achteren, open monden, paarse tongen. Ik denk dat we na deze spelen eens achter onze oren moeten krabben of de huidige trainingsmethoden niet meer de ooit zo hoge punten krijgen.
Afbeelding

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:45

horsies5 schreef:
Ik heb overigens verder niet echt een mening over de Adelinde als ruiter of het hele voorval.. maar was wel benieuwd hoe jullie er tegen aan keken

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik het een beetje een raar verhaal vind. Ik heb eens een paard gehad die een allergische reactie heeft gehad op een prik en daarbij was zijn hele hoofd opgezwollen. Die heeft een prik prednison gehad omdat anders zijn luchtpijp ook dicht ging.
Maar ik neem aan dat je dan niet meer door de dopingcontrole heen komt.

Tijdens de trainingen was hij ook al bezig met zijn tong en hing zijn tong er bij de vet check ook al uit.
http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... hoofdring/
Dus tja, het fijne zullen we denk ik wel nooit te weten komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:46

Citaat:
June Mulrooney
21 hrs ·
A broken Jaw ..a fucking Broken Jaw !!!!! Bug bite was a load of bollocks .. Crocodile tears from this cruel owner rider at Olympics ..when will it bloody stop ..
Pics of her warm up and last ride befor she pulled him up ...and said she's retiring him ..this poor horse like so many at this level have suffered for years ....Rollkur trained to the point of fractured jaw ..and tried hide from press grrrrr ..FEI shame shame shame on you for awarding this barbaric dressage riding and training ...I will never ever support this EVER ....

Ik kreeg dit ineens voorbij op mijn facebook en een hoop franse tekst erbij.
heb maar even om een verklaring gevraagd of dit een officieel bericht dat de kaak is gebroken.

Hier lees ik over een haarscheurtje...ook geen goed woord voor over natuurlijk maar toch anders dan een breuk.

In afwachting tot een officieel bericht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:52

Er is niks officieel naar buiten gebracht over een haarscheur, toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:02

De ene dag was het mega gezwollen en had hij koorts en de volgende dag was het weg. Dat is toch wel echt een allergische reactie op een insect of iets dergelijks. Daar zitten heel andere insecten dan hier. Als er iets anders aan de hand was geweest was het echt niet meteen de volgende dag weg. Wat een misselijkmakend verhaal zeg, dat ze dit zo in de wereld brengen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:05

Oei dat zou echt heel vreemd zijn zeg! Lul verhaal ophangen terwijl Parzival een gebroken kaak heeft?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:12

damian23 schreef:
HorseTimeXL schreef:
.

Ja die halve tuiger van Amerika steelt toch stiekem wel m'n hart.

Die van mij ook <3 . En onze bonscoach maar zeuren dat we betere paarden moeten hebben.
Neem een halve tuiger zou ik zeggen :P

Haha ja nou bijna wel. Ik had op een gegeven moment ook als bijrijdpaard dan wel een hele tuiger. Nou bewegen kon die <3

Ik vind vooral het verhaal achter dat paard zo mooi. Scheen echt een kreng te zijn. Toen wilde ze hem verkopen, maar niemand lukte het erop te komen. Town heeft ze met alle rust alles opnieuw geprobeerd en kijk nu het resultaat.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:19

We hebben toch de fotos gezien op Adelinde haar FB pagina hoe dik die kaak was? Bij een breuk krijgen ze dat echt niet zo snel weer dun.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:23

Belachelijk hoe ze zoiets de wereld inbrengen hoor..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:28

Weet je wat ik wel een beetje vreemd vind? Er word hier gesproken dat de dressuur losser mag en meer ongedwongen. Neusje er meer uit etc. etc.

http://www.kwpnutrecht.nl/wp-content/up ... X57281.jpg

Zegt dit niet genoeg? Ik kan zó genieten van de proeven van Diederik. Neusje eruit, ongedwongen rijden. Waarom vinden de jury's dit beeld van Diederik dan zo slecht dat hij maar 76% verdient?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:34

Marjoow schreef:
Weet je wat ik wel een beetje vreemd vind? Er word hier gesproken dat de dressuur losser mag en meer ongedwongen. Neusje er meer uit etc. etc.

http://www.kwpnutrecht.nl/wp-content/up ... X57281.jpg

Zegt dit niet genoeg? Ik kan zó genieten van de proeven van Diederik. Neusje eruit, ongedwongen rijden. Waarom vinden de jury's dit beeld van Diederik dan zo slecht dat hij maar 76% verdient?

Neusje is er absoluut uit, maar ik vind er persoonlijk nog veel spanning in zitten, zie je ook terug in stap, daar blijft hij te kort stappen.
En het beeld zou mijn inziens wat meer berg op mogen.

Allemaal dingen waar hij echt nog wel in gaat groeien, paard is pas 11!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:37

Ik vind persoonlijk het beeld van Arlando te hectisch. Ook vind ik de bovenlijn van de rug niet mooi met die weggedrukte lendenen. Dus lijkt het vaak wat gespannen en strak. De aanleuning en hoofd hals houding vind ik wel heel goed. Dus tja, ik denk dat dat het wel zo'n beetje is. O ja, en de uitgestrekte stap is natuurlijk echt niet goed en de uitgestrekte draf is ook niet echt een toponderdeel (de verruiming is niet echt overtuigend). Daarnaast zijn de overgangen van passage naar piaffe meestal niet goed gemarkeerd en de piaffe vaak iets te veel voorwaarts met te weinig passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:37

'Maar' 76% is voor zo'n jong, relatief onervaren paard op zijn eerste OS een prachtige score :).

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:39

Stap is inderdaad niet heel goed bij Arlando, en soms wordt hij wat hectisch maar dat heeft hij echt van zichzelf volgens mij.

Maar qua aanleuning vind ik hem heerlijk om naar te kijken!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:46

Okee, ja ik vind de stap bij meerdere paarden erg matig, maar dat komt denk ik door de algemene spanning die zo'n paard heeft tijdens een wedstrijd?
Ik vond het echt tegen vallen :')

Maar kan misschien nog komen inderdaad :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:58

R12312 schreef:
We hebben toch de fotos gezien op Adelinde haar FB pagina hoe dik die kaak was? Bij een breuk krijgen ze dat echt niet zo snel weer dun.

Precies was ook mijn gedachte hoor..

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:13

Ja klopt bij veel paarden is de stap niet al te best (meer). En daar verlies je dan best wat punten op, telt toch dubbel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:35

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:40

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:30

Ik heb hier met plezier meegelezen en genoten van al het commentaar van de bokt deskundigen en was eigenlijk niet van plan hier te reageren.
Verbaasd over het "haarscheurtje in de kaak van Parzival het ik het artikel gelezen waarop deze bewering gebaseerd is.

In het artikel: http://www.nbcolympics.com/news/recap-d ... ix-day-1-0
gaat het in alinea 3 over Fiona Bigwood die door een ongeval met een paard een haarscheurtje in haar schedel heeft opgelopen en daaraan dubbel zicht heeft overgehouden. Dat is ook de reden dat ze met een ooglapje rijdt.

Aan het einde van alinea 8 gaat het pas over Parzival waar gesproken wordt over een zwelling aan de zijkant van het hoofd.

Ik geloof dat hier dus twee zaken door elkaar worden gehaald en dat Parzival geen haarscheurtje, breuk o.i.d. heeft.

De overige aangehaalde blogs zijn slechts speculatie en geen feiten.

Ik heb overigens niets met de "Nederlandse school" en hoop dat door deze uitslagen de dressuur en daarmee ook de manier van rijden in de basiswedstrijdsport in Nederland weer de richting van de "Duitse school" gaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:35

tiwi1969 schreef:
Ik heb hier met plezier meegelezen en genoten van al het commentaar van de bokt deskundigen en was eigenlijk niet van plan hier te reageren.
Verbaasd over het "haarscheurtje in de kaak van Parzival het ik het artikel gelezen waarop deze bewering gebaseerd is.

In het artikel: http://www.nbcolympics.com/news/recap-d ... ix-day-1-0
gaat het in alinea 3 over Fiona Bigwood die door een ongeval met een paard een haarscheurtje in haar schedel heeft opgelopen en daaraan dubbel zicht heeft overgehouden. Dat is ook de reden dat ze met een ooglapje rijdt.

Aan het einde van alinea 8 gaat het pas over Parzival waar gesproken wordt over een zwelling aan de zijkant van het hoofd.

Ik geloof dat hier dus twee zaken door elkaar worden gehaald en dat Parzival geen haarscheurtje, breuk o.i.d. heeft.

De overige aangehaalde blogs zijn slechts speculatie en geen feiten.

Ik heb overigens niets met de "Nederlandse school" en hoop dat door deze uitslagen de dressuur en daarmee ook de manier van rijden in de basiswedstrijdsport in Nederland weer de richting van de "Duitse school" gaat.

Dan is dat zo te zien veranderd, want dat stond er toch eerst echt wel :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:39

Ik vond net op Facebook deze blog: http://www.horses.nl/sport/blog-7-en-schijn/
Vind het wel een mooie, en herken het ook wel. Ik heb zelf tijdens de WEG wat foto's geschoten en dan is het zó lastig om iets te vinden wat geen schade brengt. Nu maakt het voor mij weinig uit of ik een foto met open mond plaats maar iemand als Arnd moet daar beter over nadenken.
Overigens is dat natuurlijk ook bij de Nederlandse ruiters zo :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:46

Jep, maar zoals ik al zei.. kan best zijn dat die site het gewoon verkeerd heeft overgenomen. Of in dit geval 2 dingen door elkaar haalt.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:56

Ergeren jullie je ook zo aan dat overdreven geknuffel en enthousiaste gedoe van een aantal Duitse ruiters, oa, Isabell Werth en die bondscoach Theodoresue? Ik ergerde mij daar ook al aan toen ze zo blij waren met de proef van de kreupele Totilas. Ze staan te juichen aan de kant en staan elkaar te knuffelen. :r
Dat is die Kristina Brorong-Sprehe veel bescheidener. Die is gewoon blij en niet zo'n nagemaakte.