RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:52

Johnnydepony schreef:
Ik meen zelfs dat het sinds kort verplicht is (tenminste dat zei een da een keer tegen mij). Het staat wel standaard op een keuringsrapport (er is wel/geen bloed afgenomen).

Er is niks verplicht bij een klinische aankoopkeuring.
De opdrachtgever geeft aan waarop gekeurd moet worden.
Je kan bv rustig een klinische keuring aanvragen zonder buigproef.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:54

Ja goed dat is dus wat een da een keer tegen mij gezegd heeft. Dat bloedafname eigenlijk verplicht is bij een aankoopkeuring tegenwoordig, maar dat veel da's daar niet van op de hoogte zijn. Wellicht is dat meer voor hun eigen aansprakelijkheidsverzekering oid hoor. Geen idee.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:16

Brainless schreef:
Johnnydepony schreef:
Ik meen zelfs dat het sinds kort verplicht is (tenminste dat zei een da een keer tegen mij). Het staat wel standaard op een keuringsrapport (er is wel/geen bloed afgenomen).

volgends mij is het nog niet verplicht.
maar je kan het zowat verplicht noemen want hierdoor kun je heel veel dingen terug vinden in het bloed als er wel wat aan de hand is
en zal je misschien ook een stuk sterker staan om wat aan te kunnen tonen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:17

Brainless schreef:
Johnnydepony schreef:

Bij de keuringen die wij afgelopen jaar gehad hebben, werd er standaard bloed afgenomen. Werd mij niet eens gevraagd, werd gewoon gedaan...

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:10

En dan geen reactie meer van Phia eindelijk...... :+ dan kan het een rustige discussie worden zonder veel olie op het vuur!
Wees wijs Phia en hou dat zo je doet met het reageren je vriendin meer kwaad dan goed .

Batlow

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:46

Ik vind het vervelend dat ze op tv verkeerde informatie mee geven aan de kijkers... Vooral toen martijn naar een dierenarts ging met foto's van een heel mager paard en dat zo'n paard niet goed gekeurd zou moeten worden. Maar ik begrijp dat Rubis pas toen hij begon af te takelen zo mager was? Nu krijgen kijkers het idee dat ze een mager paard heeft aangekocht. Zo zijn er nog wel enkele dingetjes... Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik trek geen partij ik weet namelijk niks, heb alleen de informatie die iedereen hier heeft en daar kan ik niks mee...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:48

doppie45 schreef:
En dan geen reactie meer van Phia eindelijk...... :+ dan kan het een rustige discussie worden zonder veel olie op het vuur!
Wees wijs Phia en hou dat zo je doet met het reageren je vriendin meer kwaad dan goed .

ik dacht werkelijk dat dit een reaktie was van een jong meisje.
maar nee, jee wat een nutteloze kinderachtige opmerking maak je daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:44

Het topic leent zich er voor en dan krijg je dit....het is de teneur in het topic...

Was ook even gaan googlen op de naam, vind 2 tweets, dus ook dat is stemmingmakerij om iemand over heel het net belachelijk te maken...

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:47

doppie45 schreef:

Phia stuurt mij PB`s hoor nav mijn reacties in het topic, beetje jammer ;)

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:54

Love_myhorse schreef:
doppie45 schreef:

phia stuurt mij PB`s hoor, beetje jammer ;)

Beetje jammer dat de post verkeerd opgevat wordt door sommige van jullie,gelukkig leest Phia wel goed wat ik ermee bedoel :j

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:01

Ik vind het een beetje jammer dat ze gaat PBen, reageer dan gewoon in het topic.

Ik ga er verder ook niet meer op in, ik blijf bij mijn mening en Phia dus ook ;) Iedereen mag haar/zijn eigen mening geven.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:43

ik vind het vreemd, eerst wordt er gezegd dat phia maar niet meer moet reageren in het topic, dat dat misschien wel beter is. Stuurt ze een berichtje moet ze dat ineens in het topic melden. Mensen wat willen we nou :')

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:27

Je mag een menig hebben, maar dan wel een mening over het programma dat maar voor 30% uit uitgezonden, meerdere malen verteld! en dan ook nog met verkeerde info, ook vermeld. Daar mag je een mening over hebben, maar geen dingen verzinnen, expres gaan zoeken om er alles aan te doen om iemand zo te vernederen, af te schilderen als fraudeur, leugenaar, bedriegster en weet ik weet wat nog meer. Dan de speculaties van de 'advocaten en rechters" hier op bokt. Met onvolledige info denken te weten wat er gebeurt is. Het hele verhaal is een eigen leven gaan leiden.

Iemand gaat niet voor zijn lol met dr kop op TV in zo programma. Als je alles al heb geprobeerd, is dit de laatste kans. Uit 3000 aanmeldingen is ze uitgekozen. Een top advocaat gaat niet zijn naam lenen aan een programma als het geen zaak is, niet te winnen is of wat dan ook. Als ze zeker zijn, nemen ze een zaak aan, anders niet. Ze hebben wel wat meer te doen dacht ik zo!

Het ware verhaal komt heus wel op bokt te staan, als de uitspraak is gedaan door een echte rechter! Dat kan nog een tijdje duren. De laatste opnames waren nl. 3 weken geleden gemaakt!

Als de relschoppers stoppen om te rellen en de sensatie zoekers stoppen om te zoeken naar een letter of smily die verkeerd staat in een topic die Jyt ooit eens heeft geschreven, stoppen met speculeren en helemaal je mond houden als je er helemaal niks van af weet, Jytte niet kent, het echte verhaal niet kent, kan het nog gezellig worden! :D

Amen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:37

PhiaBink schreef:
Uit 3000 aanmeldingen is ze uitgekozen. Een top advocaat gaat niet zijn naam lenen aan een programma als het geen zaak is, niet te winnen is of wat dan ook. Als ze zeker zijn, nemen ze een zaak aan, anders niet. Ze hebben wel wat meer te doen dacht ik zo!!

over onzin gesproken.... bij een eerdere uitzending was al gebleken dat ze tijdens de uitzending hun twijfels kregen over de zaak. (wil dus zeggen, dat ze niet vooraf gaan graven of ze de zaak kunnen winnen en of ze vertrouwen hebben in de persoon waar ze voor gaan "vechten"

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:43

Ten eerste PhiaBink, iedereen mag praten wat hij/zij wil. Zelfs mensen zonder bokt in mijn omgeving praten er over, moeten die ook hun mond maar houden? Het is op tv geweest, vind je het gek dat iedereen praat?
Maar als maar 30% is verteld, waarbij dus volgens jou dingen verkeert zijn verteld ligt de schuld dus toch bij het programma? Wij kunnen er niks aan doen dat er mogelijk verkeerde dingen zijn gezegt en dat het programma volgens jou verkeerd geknipt en geplakt heeft.

Echter blijf ik het toch heel raar vinden dat pas na langere tijd om een koopcontract word gevraagd. Ik zou nooit en te nimmer een paard kopen waarbij ik niet gelijk het koopcontract bij krijg zodra alles is afgehandeld.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:03

zucht de vete is van Jytte naar Phia gegaan.... en nu krijg ik ze ws ook over me heen.... pffffff wat je ook zegt en hoe je het ook uitlegt mensen hebben zelf hun eigen (soms bekrompen respectloze) mening erover.... Tunnelvisie den top. Phia: geef het op, hoe je ook je best doen mensen een andere kijk op de zaak te geven, dat lukt niet. Het is trappen om het trappen geworden. Erg jammer. Mensen die wel ene gezond verstand hebben en nooit fouten maken in hun ogen zullen nooit open staan voor het feit dat er wellicht wat informatie is achtergehouden en dat het koop contract er wellicht al veel langer lag. Maargoed ze blijven hakken op die 3 maanden en dat is een DOOD zonde, want oh wee je gebeente dat je een fout maakt of dat je door veel adviezen wellicht het niet handig hebt verwoord. Het is gewoon een schande dat je een mens bent.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:49

Misschien houdt het programma wel bewust feiten achter om in een procedure troeven achter de hand te hebben.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:49

miss_lizje schreef:
Echter blijf ik het toch heel raar vinden dat pas na langere tijd om een koopcontract word gevraagd. Ik zou nooit en te nimmer een paard kopen waarbij ik niet gelijk het koopcontract bij krijg zodra alles is afgehandeld.

zou het heel misschien zo kunnen zijn dat het contract al eerder is aangeboden
door koper maar dat verkoper er 3maanden over heeft gedaan om te tekenen en op te sturen?

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:56

Voor mijn gevoel heeft het programma juist meer kwaad dan goed gedaan voor Jytte. Ik stond automatisch aan "haar" kant (omdat ik ook weet hoeveel narigheid er is in de paardenwereld), maar gaandeweg kreeg ik eigenlijk meer respect voor de verkoper. Ben er daarom ook op dit moment van overtuigd, dat hij echt niet wist dat hij een ziek paard verkocht, ALS Rubis al ziek was op dat moment.
Maar, zoals al eerder gezegd, deze zaak kent alleen maar verliezers. Ik hoop dat beide partijen er, in redelijke tevredenheid voor beiden, er uit zullen komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:08

Zie het topic nu pas..

Wat ik eruit opmaak is dat de koper een paard (hengst) heeft gekocht die een maatje te groot voor haar was. Agressie hoort niet typisch bij lyme zou eventueel wel kunnen door pijn. Paard KAN best al lyme gehad hebben maar vaak wordt dit pas ontdekt als het al te laat is. Lyme sluimerd heel erg lang voordat je echt doorkrijgt dat er iets niet klopt. Dus dikke kans dat ALS hij het al had de verkoper er niks van wist.. Wat mij ook opviel is de vraagprijs voor een dekhengst, nou ben ik niet huis in prijzen van fjorden maar hij is goedgekeurd EN heeft een aparte kleur dus daar zou je een hogere vp van verwachten? En verder vind ik de koopsters op sommige gebieden echt zelf nalating, geen bloed afgenomen, weken later aan komen zetten met een koopcontract is gewoon suffig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:12

vencedor schreef:
Zie het topic nu pas..

Wat ik eruit opmaak is dat de koper een paard (hengst) heeft gekocht die een maatje te groot voor haar was. Agressie hoort niet typisch bij lyme zou eventueel wel kunnen door pijn. Paard KAN best al lyme gehad hebben maar vaak wordt dit pas ontdekt als het al te laat is. Lyme sluimerd heel erg lang voordat je echt doorkrijgt dat er iets niet klopt. Dus dikke kans dat ALS hij het al had de verkoper er niks van wist.. Wat mij ook opviel is de vraagprijs voor een dekhengst, nou ben ik niet huis in prijzen van fjorden maar hij is goedgekeurd EN heeft een aparte kleur dus daar zou je een hogere vp van verwachten? En verder vind ik de koopsters op sommige gebieden echt zelf nalating, geen bloed afgenomen, weken later aan komen zetten met een koopcontract is gewoon suffig.

Niet goedgekeurd in NL, hebben ze wel geprobeerd, maar hij kwam steeds de keuringen niet door.
En meeste merrie eigenaren willen toch wel Nederlands vol papier bij hun veulens, dat kon niet bij deze hengst,
dus voor veel merrie eigenaren niet interessant, ondanks leuke kleurtje.
En kleurtje vererft bovendien pas als je merrie ook betreffende gen ergens aan boord heeft, dus voor
beperkt aantal merrie's kleur interessant.

Vind 3000 euro voor niet in NL goed gekeurde hengst, maar wel jong en leuke maat en bijzondere kleur eigenlijk helemaal geen
gekke prijs.

edit tik fout! er moest natuurlijk staan Geen gekke prijs.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 16-12-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:14

Mer1980 schreef:
zucht de vete is van Jytte naar Phia gegaan.... en nu krijg ik ze ws ook over me heen.... pffffff wat je ook zegt en hoe je het ook uitlegt mensen hebben zelf hun eigen (soms bekrompen respectloze) mening erover.... Tunnelvisie den top. Phia: geef het op, hoe je ook je best doen mensen een andere kijk op de zaak te geven, dat lukt niet. Het is trappen om het trappen geworden. Erg jammer. Mensen die wel ene gezond verstand hebben en nooit fouten maken in hun ogen zullen nooit open staan voor het feit dat er wellicht wat informatie is achtergehouden en dat het koop contract er wellicht al veel langer lag. Maargoed ze blijven hakken op die 3 maanden en dat is een DOOD zonde, want oh wee je gebeente dat je een fout maakt of dat je door veel adviezen wellicht het niet handig hebt verwoord. Het is gewoon een schande dat je een mens bent.....

Phia heeft er zelf voor gekozen in de topic te reageren. Daarnaast komt Phia wel langer als vandaag op Bokt en zou ze moeten weten hoe zulke zaken een eigen leven gaan krijgen op het internet.
Teksten worden verkeerd opgevat en uit hun verband getrokken. Daarnaast heeft een verhaal altijd 2 kanten en is TV meer op sensatie gericht en kun je zo'n zaak als deze gewoon niet in 40 minuten op de buis laten zien.

Ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:15

@sjolvir.Oké nou dan gaat dat argument niet meer op :D. Zoals ik al zei niet thuis in de fjorden, dankje voor de uitleg weer wat geleerd.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:25

@vencedor, agressie hoort niet direkt bij lyme, maar gedragsverandering wel.
Dus dat zou wel mee gespeeld kunnen hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:28

mijn moeder heeft lyme en de ballen verstand van paarden maar zij kon zich helemaal erin vinden dat de symptomen en kwalen die dit paard had allemaal konden komen door de lyme, nou heeft dit paard meer ziektes onder de leden, hoogstwaarschijnlijk dus ook een verzwakt immuunsysteem toen die dus net in het bezit was van de betreffende bokker. Al met al gewoon geen gezond paard.