vencedor schreef:Zie het topic nu pas..
Wat ik eruit opmaak is dat de koper een paard (hengst) heeft gekocht die een maatje te groot voor haar was. Agressie hoort niet typisch bij lyme zou eventueel wel kunnen door pijn. Paard KAN best al lyme gehad hebben maar vaak wordt dit pas ontdekt als het al te laat is. Lyme sluimerd heel erg lang voordat je echt doorkrijgt dat er iets niet klopt. Dus dikke kans dat ALS hij het al had de verkoper er niks van wist.. Wat mij ook opviel is de vraagprijs voor een dekhengst, nou ben ik niet huis in prijzen van fjorden maar hij is goedgekeurd EN heeft een aparte kleur dus daar zou je een hogere vp van verwachten? En verder vind ik de koopsters op sommige gebieden echt zelf nalating, geen bloed afgenomen, weken later aan komen zetten met een koopcontract is gewoon suffig.
Niet goedgekeurd in NL, hebben ze wel geprobeerd, maar hij kwam steeds de keuringen niet door.
En meeste merrie eigenaren willen toch wel Nederlands vol papier bij hun veulens, dat kon niet bij deze hengst,
dus voor veel merrie eigenaren niet interessant, ondanks leuke kleurtje.
En kleurtje vererft bovendien pas als je merrie ook betreffende gen ergens aan boord heeft, dus voor
beperkt aantal merrie's kleur interessant.
Vind 3000 euro voor niet in NL goed gekeurde hengst, maar wel jong en leuke maat en bijzondere kleur eigenlijk helemaal geen
gekke prijs.
edit tik fout! er moest natuurlijk staan Geen gekke prijs.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 16-12-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt