Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:35

Sjoert: okee, thanks :)

zonnestraal2

Sibade schreef:
Hmm, het staat me niets aan dat die Duitsers nu hun kansen weer zien in 2012... En ik vind het zo erg voor Edward.. Bah, stomme centen! Alsof 1,4 miljoen per jaar niet genoeg is. (dekgeld) (Nee, ik ben niet zo zakelijk en daarom de rest van mijn leven arm waarschijnlijk...maar ik heb nog wel mijn liefjes op stal staan!) En toch...als ik de centen had, kocht het de helft voor Edward terug! En dan erbij uithouden natuurlijk dat het paard voor NL uitkomt in 2012! Grr.... Duitsers.... ;)

+:)+ je haalt de woorden uit mn mond!

Bomba

horseyfries schreef:
Is er ook maar één van de paarden die je noemt opgeleidt door een Duitser Bomba? Nee! Het is nog altijd de verdienste van de Nederlandse ruiters dat die paarden het zo goed doen!
Het gaat erom dat Edward het paard tot topniveau opgeleidt heeft en iemand anders er straks de vruchten van plukt.

Salinero is opgeleid door Ashley Holzer. Wünschtraum van Adelinde is opgeleid in Duitsland. Maar geen Duitser met een haar op z'n hoofd die er aan denkt om zo over ons te praten.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:36

misschien is dit wel het einde van de hype eromheen en kan iedereen weer terug naar normaal.

@horseyfries, zo kan je ook zeggen dat Edward hem kant en klaar (geen GP oefeningen uiteraard) kreeg toen ie 6 was... zo blijf je doorgaan natuurlijk.

Moeni11

Is Steffen peters ook zo afgemaakt op het internet? Die kocht Ravel ook behoorlijk kant en klaar.

Anoniem

Bomba schreef:
horseyfries schreef:
Is er ook maar één van de paarden die je noemt opgeleidt door een Duitser Bomba? Nee! Het is nog altijd de verdienste van de Nederlandse ruiters dat die paarden het zo goed doen!
Het gaat erom dat Edward het paard tot topniveau opgeleidt heeft en iemand anders er straks de vruchten van plukt.

Salinero is opgeleid door Ashley Holzer. Wünschtraum van Adelinde is opgeleid in Duitsland. Maar geen Duitser met een haar op z'n hoofd die er aan denkt om zo over ons te praten.

http://www.chronofhorse.com/article/tot ... s-neighbor :)

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:38

Onvoorstelbaar! Niet te geloven gewoon.. :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:43

Bomba schreef:
horseyfries schreef:

Zaten die paarden uberhaupt in de top 10 van de wereld voordat ze werden gekocht? Ik had voordien nog nooit van ze gehoord.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:44

Johanna59 schreef:
Horseyfries: De knopjes heeft zijn vorige amazone erop gezet hoor!! Jiske van de Akker, ere wie ere toekomt.

Sorry?
Jiska heeft hem de beginselen geleerd, het grote werk is de hand van Edward.
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=48780

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:45

Zowel Salinero als Totilas zijn niet tot Grand prix niveau opgeleid door de genoemde mensen, dus dat is geen vergelijking.....

pasdedeux

Sannnn

Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag. Totilas en Edward hadden toch al ticket op zak om naar Londen 2012 te mogen door Kentucky?
Is het niet heel lastig voor een nieuwe ruiter om zich alsnog te kwalificeren binnen deze korte tijd.. Daarbij komt mag dat wel omdat Totilas zich al met andere ruiter gekwalificieerd heeft? edit: kan waarschijnlijk wel want is al wel eens gebeurd dacht ik.

Correct me if i'm wrong.. Vroeg het me gewoon af.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 15-10-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:46

Ik blijf gewoon stiekum hopen dat toto eenkennig is(A)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:46

Sorry, hoor dat Matthias Rath me niks zegt....zolang zit hij niet aan de top.
En als hij indruk op me had gemaakt, was ik hem vast niet vergeten.
Als je hem intoetst bij "Youtube" krijg je geen paardenfilmpje!!!
Met scrollen hem eindelijk gevonden, maar ben echt niet onder de indruk. Veel met de handen gereden, veel slordigheden en een heel ander paard onder de kont dan Totilas.
Tuurlijk zitten de knopjes nu op Totilas, maar als je zelf niet goed genoeg bent vervagen die knopjes langzaam.
Het mooiste zou ik vinden als Totilas voor Duitsland meedoet en Adelinde goud wint...YES!!! *\o/*
Dan zijn al haar teleurstellingen vast in een keer vergeten +:)+
Laatst bijgewerkt door manubres op 15-10-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:47

Niezel schreef:
Johanna59 schreef:
Horseyfries: De knopjes heeft zijn vorige amazone erop gezet hoor!! Jiske van de Akker, ere wie ere toekomt.

Sorry?
Jiska heeft hem de beginselen geleerd, het grote werk is de hand van Edward.
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=48780

Maar het ging om 'vanaf niets opleiden', ja das wel wat anders dan tot het Z en dan hoppa naar een andere ruiter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:48

manubres schreef:
Met scrollen hem eindelijk gevonden, maar ben echt niet onder de indruk. Veel met de handen gereden, veel slordigheden en een heel ander paard onder de kont dan Totilas.
Tuurlijk zitten de knopjes nu op Totilas, maar als je zelf niet goed genoeg bent vervagen die knopjes langzaam.
Het mooiste zou ik vinden als Totilas voor Duitsland meedoet en Adelinde goud wint...YES!!! *\o/*

Dat kan ook nog, dat Adelinde gewoon goud gaat winnen ipv Totilas :D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:49

Weet er iemand of het al duidelijk is wie er nu op Totilas gaat rijden?

Sorry als dit al ergens staat, ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:49

Zonnetje81 schreef:
manubres schreef:

Dat kan ook nog, dat Adelinde gewoon goud gaat winnen ipv Totilas :D

Dat zou écht zuur zijn voor de duitse equipe, word de grootste concurrent uitgekocht, winnen ze alsnog :')

@Aulaantje_x
Vermoed werd Meneer Rath, maar hij zegt zelf van niks te weten. Niemand van de duitse equipe wil zn vingers er aan branden, en uit engeland en de states blijft het nog steeds heel stil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:50

manubres schreef:

Grappig, bij mij is een filmpje met Sterntaler Unicef de eerste hit.......

De knopjes niet kunnen vinden heeft niets met goed zijn te maken, dat heeft te maken met rijstijl, en die is bij iedereen weer anders. Daarbij kan Totilas wel eens heeeel onwennig zijn als er iemand op zijn rug gaat zitten die anders zit dan Edward... Sterker nog, ik denk dat Totilas helemaal uit de mik zou zijn als Edward zelf er anders op zou gaan zitten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:50

Het ging om het zelf opleiden van een paard tot Grand Prix niveau, en dat heeft niet Jiska maar Edward gedaan in het geval van Totilas.

Ik hoop idd ook dat dit de welverdiende kans van Adelinde wordt om al haar pech in één keer goed te maken, want zolang Edward en Totilas een team waren had zij niet veel kans terwijl ze eigenlijk ook zo supergoed zijn dat ze dat wel verdienen.
Dus ik zeg: Adelinde goud voor Nederland op de OS2012!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:52

horseyfries schreef:
Het ging om het zelf opleiden van een paard tot Grand Prix niveau, en dat heeft niet Jiska maar Edward gedaan in het geval van Totilas.

Ik hoop idd ook dat dit de welverdiende kans van Adelinde wordt om al haar pech in één keer goed te maken, want zolang Edward en Totilas een team waren had zij niet veel kans terwijl ze eigenlijk ook zo supergoed zijn dat ze dat wel verdienen.
Dus ik zeg: Adelinde goud voor Nederland op de OS2012!!

Adelinde reed super resultaten, er was alleen toevallig op het zelfde moment een combinatie die net nóg beter deed waardoor zij werd overschaduwd. Hoe krom het ook is, deze verkoop bied voor haar perspectieven.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:53

http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... 761438.ece

Vissers heeft Totilas zelfs pas willen kopen nadat Edward hem een maand gereden had. Juli 2010 werd nog gezegd dat hij niet te koop was en niet zou gaan dekken. Begin dit jaar is er waarschijnlijk al ergens besloten dat hij meer op moest leveren dan alleen iets leuks om naar de kijken. In eerste instantie was dat alleen dekgeld, en toen de geboden bedragen nog verder opliepen zal het wel de druppel geweest zijn.
Vraag me ook echt af of iemand er zo snel de scores uithaalt als met Edward. Al staat in dat artikel wel dat Totilas de druk goed aankan. En ik moet zeggen dat hij op mijn niet overkomt als een eenkennig of lastig paard. Ik heb er nooit echt gekke fratsen van gezien zoals je die van veel andere toppaarden wel ziet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:53

Ik denk dat Jeanette Haazen nu ook wel even gedacht heeft: Wat als ik Nartan nu niet verkocht had................

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:54

Moeni11 schreef:
Is Steffen peters ook zo afgemaakt op het internet? Die kocht Ravel ook behoorlijk kant en klaar.

Ravel liep op dat moment Lichte Tour en had dus nog geen goud gewonnen op de WEG.....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:54

Maar Laura rijdt ook super, dus ik vind het wel voorbarig om nu al zoiets te zeggen over goud in Londen. ;)
Hield m'n hart ook even vast in Kentucky met de kur op muziek.. Toen had ik het nog zien gebeuren dat zij het goud pakte. Gelukkig niet gebeurd, maar ze rijdt ook super!