Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:23

enniee schreef:
hoe hoog is een geldboete van de vierde categorie?
500 € hier in nederland zeker? :n

nee, die is vrij hoog; Rond de 20.000 euro..
heb mn wettenbundel niet bij de hand, maar ergens rond art. 23 wetboek van SR moet ie te vinden zijn!

Maare, er wordt in NL natuurlijk ook naar draagkracht gekeken; Deze mevrouw zal best wat centjes hebben, maar niet op de bank en ik vraag me af of ze daarachter komen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:24

Jenny21 schreef:
Ik heb net dat topic eens doorgelezen over dat veulen wat ze gratis wilde geven. Maar er is niet echt een einde...
Is dit nu uiteindelijk gebeurt?!?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boete
wat faye zei, rond de 20.000!

edit; ze moet eigenlijk gewoon de 6de catogorie krijgen :9

reddieforu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:25

enniee schreef:

De straffen variëren van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e, 3e, 4e of 5e categorie. De hoogte van deze boetes zijn:

■Tweede €3.700
■Derde €7.400
■Vierde €18.500
■Vijfde €74.000

bron: http://pc-en-internet.infonu.nl/diverse ... oaden.html

dus geen 500 euro hoor ;)

enniee

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:28

Nee geen 500€ weet ik, maar meestal zijn de straffen in Ned. zo laag..

De 5de moet ze hebben.

ze heeft toch genoegg geld,

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:29

reddieforu schreef:
enniee schreef:

De straffen variëren van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e, 3e, 4e of 5e categorie. De hoogte van deze boetes zijn:

■Tweede €3.700
■Derde €7.400
■Vierde €18.500
■Vijfde €74.000

bron: http://pc-en-internet.infonu.nl/diverse ... oaden.html

dus geen 500 euro hoor ;)

Dit zijn de oude bedragen,
http://lexius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel23

Overigens, deze geldboetes worden zelfen opgelegd, vooral de hogeren...
Veel mensen kunnen het niet betalen, en er kan een combinatie straf worden opgelegd
(gevangenis + boete)

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:32

pff.. wat een opmerkingen soms zeg..
maar goed.. die advocaat ook zeg van die vrouw.. HOU OP SCHEI UIT!! als iemand er geen verstand van heeft bleegh ik walg er van.. en vooral omdat hij zelf de beelden te zien krijgt en er dan nog tegenin gaat.. dat is toch te bizar voor woorden..

hoe scheef is nederland.. en wanneer zal het rechtgetrokken worden..

ik denk dat deze mevrouw er makkelijk vanaf komt. het zou mooi zijn als haar dit gewoon verboden word. (de handel in paarden) we zullen zien.. en ik ben erg benieuwd hoe dit verder allemaal gaat lopen..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:33

Tja hij moet zijn client verdedigen..

al dan niet dat ik het belachelijk vind ;\

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:34

Wallie schreef:
maar goed.. die advocaat ook zeg van die vrouw.. HOU OP SCHEI UIT!! als iemand er geen verstand van heeft bleegh ik walg er van.. en vooral omdat hij zelf de beelden te zien krijgt en er dan nog tegenin gaat.. dat is toch te bizar voor woorden..

Daar is ie toch advocaat voor.. :+

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:34

Wat ik me afvraag; De moeder van het meisje (pony Lucky) gaan jullie juridische stappen ondernemen?
Want, dat kan best nog wel eens een hele dure pony worden als er geen bewijzen zijn!

reddieforu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:35

Dit is trouwens niet de eerste handelaar die zo te werk gaat, in de buurt van deurne zitten er ook twee. Heb er jaren geleden ooit bijna een paard van gekocht, was volgens hun goedgekeurd, wilden de naam van dierenarts niet geven.

Via via toch de dierenarts weten op te sporen, die zei dat dat paard inderdaad gekeurd was maar zwaar afgekeurd op de voorbenen. De handelaar dreigde toen met een rechtszaak toen ik de koop alsnog afblies. Heb hem voor de voeten gegooid dat ik zijn dierenarts had gesproken..nooit meer wat van gehoord!

Wil ermee zeggen dat er veel van dit soort handelaren zijn. Als koper moet je gewoon goed opletten ermee.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:35

xMendy schreef:
Wallie schreef:

Daar is ie toch advocaat voor.. :+

heb je gezien hoe zenuwachtig meneer erbij zat.. :Y) met zijn pennetje spelen enz enz ... wat een k*t baan heb je dan gewoon een lachertje

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:37

Wallie schreef:

ik denk dat deze mevrouw er makkelijk vanaf komt. het zou mooi zijn als haar dit gewoon verboden word. (de handel in paarden) we zullen zien.. en ik ben erg benieuwd hoe dit verder allemaal gaat lopen..

Wat is hier scheef aan? Iedereen heeft recht op verdediging op juridisch gebied zelfs de grootste criminelen...
En dat is af en toe maar goed ook, anders zouden er een heleboel mensen allerlei beschuldigingen etc op hun naam hebben staan terwijl zij hardstikke onschuldig zijn.
Denk aan de casus over een vermoord meisje (weet niet precies meer de naam) Deze beste man had 6 jaar vastgezeten terwijl hij later onschuldig bleek...!!! Als je als crimineel aangezien wordt terwijl je het niet bent en je krijgt geen verdediging dan ben je toch behoorlijk het haasje!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:39

zo bedoel ik het ook niet..
nederland is scheef met straffen enz enz.. (te laag wanneer het MOET!!) en te hoog wanneer het dus niet moet.. of niet goed is uitgezocht zoals jou voorbeeld dus..

maar goed nu weer ontopic

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:41

mja, daarover zullen we het niet hebben want dat is een ellenlange discussie :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:41

Tja wat je een kutbaan noemt, wss is deze meneer op ander gebied veel sterker.. denk niet dat je t nog een kutbaan vindt als je hoort wat een gemiddelde advocaat verdient per uur.. daar zou ik t ook voor doen ;) Lijkt me logisch dat hij het er niet mee eens is wat zn cliente flikt, maar zijn mening doet er niet toe.. hij moet haar verdedigen, daar betaalt ze hem ook dik voor :D

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:43

ja idd.. die meneer ziet ook dollar tekens!! := daar heeft hij ook wel een punt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:47

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:48

pff wat een onzin weer..
dames, echt de ene advocaat is stinkend rijk, de ander kan er net van rondkomen. Dus, die vooroordelen en over één kam scheren kunnen jullie beter achterwegen laten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:51

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:54

Wallie schreef:

Euhm dat is zijn werk :)*
Gelukkig leven we nog in een land waar iedereen het recht heeft op een advocaat. Hoe scheef het ook mag lijken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:57

En verder zoals ik al vertelde, als hij iets met paarden had zou hij haar niet kunnen vertegenwoordigen.
Denk dat je zo een zaak beter kunt aanpakken als paardennoob voor je innerlijke rust

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:09

Heb de aflevering helaa gemist, kan je het het terug kijken op sbs.nl?
Ik blijf dit topic wel volgen.. Want ik heb ook genoeg meegemaakt met paarden en gezien hoe handelaren te werk gaan, heb op genoeg stallen gewerkt !! afmaken die mensen. _-:(
Laatst bijgewerkt door DON___RUBIN op 24-05-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:14

de link staat maar een keer of 100 in het topic ;)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:16

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:20

sorry, Maar toch bedankt !! ;)