RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:44

Zo, met iets minder vraagtekens maak je je punt ook wel, hoor :D.

Bokt pretendeert toch een discussieforum te zijn? Niet alle discussies gaan over leuke en gezellige onderwerpen. En dat in de grond stampen valt reuze mee, ja er zijn een paar bokkers die te ver gaan in beschuldigingen en spitten, maar over het algemeen gaat het toch prima :).

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:04

Type prodeo of j. Kipp in op google en voila, je ziet dat er niet alleen op bokt hierover gesproken word, ook op facebook, twitter en andere social media word er hierover gesproken, zelfs op kattenforums en weet ik waar kom ik prodeo verhalen tegen. Als je zo op tv komt kun je reacties verwachten, zeker op een paard gerelateerd forum. Dat er dan door het kromme verhaal zoveel % het eens is met de verkoper geef ik ze volkomen gelijk in. Als bart niet had getekend en had geweten van deze problemen maar niets zou doen, dan zou jytte de hemel in geprezen zijn. Nu is het helaas andersom, risico van op tv komen met het knip en plakwerk van dien.

Dat het nu een bokker betreft is voor haar kant van het verhaal nu knap bagger daar alle berichten terug te lezen zijn. Hoe je ze ook leest en of het nou als geintje bedoeld is of niet, blijft feit dat iedereen het op zijn manier leest, en er dus gespeculeerd word..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:34

Sjolvir schreef:
Snoevie schreef:
ik heb een tijdje meegelezen,maar wat wordt er door sommigen ontzettend flauw en betweterig gereageerd! ik begrijp niet helemaal dat dit topic nog open is.

ik begrijp dat Jytte haar profiel leeghaald! en keurig van beide kanten dat er hier niet (meer) in gereageerd wordt.

Denk eigenlijk dat dat niet zo veel met keurig te maken heeft, meer met verstandig.
Lijkt me zeer onwijs om als je in rechtzaak verwikkeld zit, die nodeloos om zeep te helpen door
op internet zaken te zetten die je er beter niet neer had kunnen zetten.

(heerlijk kromme zin, geworden, maar who cares)

Eerder met zwijgplicht, opgelegd door het tv-programma om de juridische rechtgang niet nog meer te ondermijnen dan al gedaan is.
Die advocaat is niet echt gratis, he? Voor niets gaat de zon op! ;)
Dit contract zal haar wel vooraf zijn aangeboden en moest zij ongetwijfeld eerst tekenen voordat er ook maar iets ging gebeuren op tv-gebied...
Maar als iemand denkt zo haar 'recht' te halen, tja.
Ik ben geen rechter, maar denk wel het mijne ervan. En hoop ook dat het zo afloopt.
Eerlijk duurt het langst. ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:54

astridelise schreef:
Hebben jullie nou werkelijk niks beters te doen dan je hierover druk te maken??
Ik vind dit topic meer dan lachwekkend worden, al die vingertjes die naar elkaar geschud worden.
Ga lekker verder met jullie eigen ding en maak je niet zo druk over zaken waar je meer dan de helft geen weet van hebt.

Dat is het risico als je met iets op tv gaat.... daar wordt over gepraat en mensen vormen een mening naar aanleiding van datgene wat op tv uitgezonden is.
Dan heb je ook nog een openbaar Bokt forum .... tsja, als je de publiciteit zoekt, dan moet je er mee handelen. Ik zie hier niet dat echt iemand de grond ingeboord wordt. Er worden alleen heel veel vraagtekens geplaatst. En dat moet toch kunnen op een discussieforum?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:56

Ik zie het topic zelf pas net maar heb het programma wel gezien.. Persoonlijk wordt ik in eerste instantie een beetje van de ene mening in de andere geslingerd.. Maar na afloop denk ik dat t mes van 2 kanten snijd en er ook veel emotie bij zit bij beide partijen..

Ik zeg ook wel eens dingen op een heeeeele andere manier dan eigelijk zou moeten en in werkelijk is als ik erg emotioneel ben, en emotionele mensen doen nou eenmaal dingen die niet helemaal redelijk zijn..

Ik ben van mening dat er geen schuld kan zijn.. Zoon ziekte is nou eenmaal lastig en hoe deze weg is bewandeld is nou eenmaal weinig bewijsmateriaal etc in..

Ik denk dat het voor beide partijen op niets uitdraaid, er wordt denk ik niet veel bereikt...

En helaas... Het is een levend wezen en wat vandaag niet is kan morgen wel zijn dus je weet het nooit...

Ik denk dat "de hoofdpersonen in deze" het het beste zelf zullen weten en dat wij eigelijk niet zoveel "mogen" zeggen hierover...

Helaas een heel triest verhaal dit.. Sterkte voor de mensen die hiermee betrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:24

Symbeami schreef:
astridelise schreef:
Hebben jullie nou werkelijk niks beters te doen dan je hierover druk te maken??
Ik vind dit topic meer dan lachwekkend worden, al die vingertjes die naar elkaar geschud worden.
Ga lekker verder met jullie eigen ding en maak je niet zo druk over zaken waar je meer dan de helft geen weet van hebt.

Dat is het risico als je met iets op tv gaat.... daar wordt over gepraat en mensen vormen een mening naar aanleiding van datgene wat op tv uitgezonden is.
Dan heb je ook nog een openbaar Bokt forum .... tsja, als je de publiciteit zoekt, dan moet je er mee handelen. Ik zie hier niet dat echt iemand de grond ingeboord wordt. Er worden alleen heel veel vraagtekens geplaatst. En dat moet toch kunnen op een discussieforum?

Heeft ts dan een topic gestart, " ik kom op tv"? Of is de bokt politie op onderzoek uitgegaan?

Omdat er mensen zijn die de handelaar kennen is er een 2 kamp, logisch......

Maar meestal lopen dit soort topics pro bokker :j en nu is er jacht op de bokker zelf...

Laten we wel zijn, wij met zijn allen hadden in de schoenen van ts kunnen staan......

Nog even, wie heeft bloed proef laten doen met alle mogelijke ziekte verschijnselen?? Ikke ik dus niet :+ , maar met een super duur twlentvol dressurpaard zou ik het wel doen, vandaar die bloedproef opmerking steeds, deze mensen hebben dat ook niet gedaan....duh!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:38

Ik ga niet hier op reageren maar ik vraag me wat af..
Snoevie onder in jou bijschrift staat hercules (rubis d'ober x orsta) betreft dit de rubis waar dit verhaal om gaat?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:44

Jodi93 schreef:
Snoevie onder in jou bijschrift staat hercules (rubis d'ober x orsta) betreft dit de rubis waar dit verhaal om gaat?

Dat is idd de rubis waar het hier om gaat :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:28

Als je zoekt in jurisprudentie (eerdere uitspraken van rechters in soortgelijke zaken en een veel gebruikte rechtsbron) dan zie je toch veel dat vorderingen van eisers worden afgewezen..

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:28

Jodi93 schreef:
Ik ga niet hier op reageren maar ik vraag me wat af..

Als je haar profiel aanklikt zie je dat het om DIT paard gaat!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:29

Jaime_ schreef:
Als je zoekt in jurisprudentie (eerdere uitspraken van rechters in soortgelijke zaken en een veel gebruikte rechtsbron) dan zie je toch veel dat vorderingen van eisers worden afgewezen..

Wat een geruststelling! ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:59

waar iedereen al geen zin in heeft om uit te zoeken,

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:48

dipstaartje schreef:
waar iedereen al geen zin in heeft om uit te zoeken,

mensen met geen eigen leven waarschijnlijk

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:52

dat zal het idd wel zijn

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:35

_San87_ schreef:
Zo, met iets minder vraagtekens maak je je punt ook wel, hoor :D.

Bokt pretendeert toch een discussieforum te zijn? Niet alle discussies gaan over leuke en gezellige onderwerpen. En dat in de grond stampen valt reuze mee, ja er zijn een paar bokkers die te ver gaan in beschuldigingen en spitten, maar over het algemeen gaat het toch prima :).

Hier staat nergens een regel hoeveel ? je mag gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kreeg ook al van iemand een mail over het gebruiken van tekens! Wordt niet goed van. Iedereen mag zich op zijn eigen manier hier verwoorden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:36

Bir, zit je uitroepteken knop vast ofzo? Beetje storend :) Het voegt ook helemaal niks toe, 1 ! is genoeg ;)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:38

Dat bedoel ik dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:47

Jonge jonge, Heb dit topic echt met stijgende verbazing zitten lezen.

Kijk, ik snap dat als je geinteresseerd bent in rechtspraak (en er ook enig verstand van hebt) of wat dan ook deelneemt in dit topic en dat vind ik ook een redelijk integere reden om op basis daarvan te reageren (zolang het onderlegd is met feiten ed. ).
Maar al die mensen die 30 minuten naar een programma hebben zitten kijken, daar een vaag onderbuikgevoek van kregen, en nu opgehitst door alle andere bokkers haar zwart gaan zitten maken en voor advocaatje gaan zitten spelen met zogenaamd halfslachtige bewijsstukken en wilde speculaties.... Waarom?

De manier waarop dat dek-berichtje hier is uitgebuit vind ik echt sneu hoor. Als ze nou een advertentie had geplaatst waarop hij ter dekking was aangeboden dan hadden sommigen nog enigszins recht van spreken gehad imo,maar een zinnetje van ' Als je nog bent ist'ie nog hengst :D ' ... Als dit als bewijs tegen Jytte gebruikt word, dan ben ik echt teleurgesteld in de Nederlandse rechtspraak. Uit dat zinnetje valt totaal niet op te maken hoe serieus ze het bedoelt (ja. Het kan serieus zijn. Het kan ook niet serieus zijn. Ze heeft er geen dekprijzen ofzo bij gezet :+ Het verschaft imo totaal geen informatie. Behalve dan dat ' ie nog hengst is ) . En hier worden meteen tig pagina's besteeds aan het feit ' Dat Rubis nog wel aangeboden werd als dekhengst ' . En bokkers die zich dan verschuilen achter 'We geven alleen ons mening... Maar we maken haar niet zwart hoor' maar ondertussen zit iedereen elkaar op te hitsen met wilde speculaties en opmerkingen als ' hahah, ja mijn vader vond het ook maar ook een misselijk geval' ... Maar nee hoor ' we maken niemand zwart ' (Zelfreflectie :(:).... Het doet echt geen pijn! ) .
Hoe zouden jullie het vinden als er zo over jullie gepraat wordt (en als je zo iemand bent die nooit op TV wil verschijnen dan bv. maar op basis van sommige van je boktberichten die ook voor honderdduizenden mensen zichtbaar is? Ik moet er niet aan denken dat er een gek is die in mijn geval aan de haal gaat met mijn berichten geschiedenis. Ik ben al vanaf mijn 10e lid (helaas :+ ) en genoeg materiaal om mij als een compleet achterlijk, naar persoon neer te zetten als je het een beetje in een andere context zet )
Ze is dan wel op TV geweest, maar nog steeds een echt persoon, en dan moet je toch even kijken op basis waarvan (een niet al te best in elkaar gezet programma van 30 minuten) je iemand nou compleet door het slijk heen haalt. Helemaal als je er in het echte leven compleet buiten staat snap ik daar echt totaal niets van :+ .

Ok, dat is dat.
Verder wil ik nog even opmerken dat ik het programma Pro deo vaker kijk, en dat het opzich best een objectief opgezet programma is. Het was nu niet onpartijdig, maar ik geloof wel dat dat zo was omdat ze oprecht in de onschuld van de koopster geloofde en niet ' omdat het programma het altijd voor de eiser opneemt' . Er is ook wel eens een aflevering geweest van een man wiens tas met allerlei belangrijke papieren gejat was waardoor er ' ineens ' een lening op zijn naam was afgesloten. En toen werden er toch wel openlijk insinuaties gedaan over het feit dat zowel de advocate als Martijn twijfels hadden bij de waarheidsgetrouwheid van het verhaal van de eiser. Hoewel de advocate tot een schikking is gekomen, kwam de eiser echt niet al te best uit de verf in het programma := .

Buiten dat wil ik ook echt een compliment geven aan de mods dat dit topic weer open is en er niet ( teveel ?) geknipt is. Hoewel ik de speculaties echt veels te ver vind gaan (en het vooral iets vindt zeggen over de mensen die het plaatsen) vind ik het echt oprecht goed dat er niet geknipt is en geen slotje is. Anders zou het wel een beetje censuur-achtig zeggen, en hoe sneu sommige berichten (imo) ook, ben ik blij dat iedereen de ruimte heeft gekregen om te zeggen wat hij vindt :Y) .
Verder sta ik niet echt aan de kant van iemand. Ik vind dat er best wat voor te zeggen valt dat die fokker het een en ander heeft doorstreept enzo, en op basis van het programma vind ik het feit dat ze mooi weer heeft gespeeld begrijpelijk, maar niet echt netjes en ik snap wel dat dat weer kwaad bloed heeft gezet bij de fokker. Maar ik geloof ook wel echt in het 30-70% verhaal en dat er verder heel weinig te concluderen valt (en dat dat ook echt helemaal niet aan ons is om te doen. Het oproepen tot inzamelingsacties en informatie doorsturen naar de fokker vind ik echt vrij ver gaand:+ ) voor ons.... En dat dat zowel in het voordeel van de fokker kan zijn of van Jytte.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:54

Super geschreven Menino.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:05

russel schreef:
Heeft ts dan een topic gestart, " ik kom op tv"? Of is de bokt politie op onderzoek uitgegaan?

Omdat er mensen zijn die de handelaar kennen is er een 2 kamp, logisch......

Maar meestal lopen dit soort topics pro bokker :j en nu is er jacht op de bokker zelf...

Laten we wel zijn, wij met zijn allen hadden in de schoenen van ts kunnen staan......

Nog even, wie heeft bloed proef laten doen met alle mogelijke ziekte verschijnselen?? Ikke ik dus niet :+ , maar met een super duur twlentvol dressurpaard zou ik het wel doen, vandaar die bloedproef opmerking steeds, deze mensen hebben dat ook niet gedaan....duh!

Je moet het bloed ook niet laten onderzoeken op het moment van aankoop.
Je moet het bloed laten trekken en bewaren! Dat kost helemaal niet veel.

Komen er dan problemen, denk aan dat je verkoper verdenkt van paard pijnstilling te hebben gegeven, omdat hij ineens gaat kreupelen, laat je het bloed daar op onderzoeken.
Stuitert het paard ineens 2 meter boven je hoofd uit en je verdenkt verkoper van het geven van rustgevende middellen, laat je het
bloed daar op onderzoeken.
Wordt je paard ziek en verdenk je hem van??? ziekte??, dan laat je daar op onderzoeken.
Kortom je doet niets met het bloed, totdat je er een aanleiding toe hebt.
Vandaar dat het dus meestal niets kost, omdat het voor niets is bewaard en na half jaar de prullenbak in kan.
Echter gebeurt er wel iets, heb je een monster van moment van aankoop.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:35

Er wordt bij een klinische keuring toch standaard bloed getrokken? Tenminste... de keren dat hier paarden klinisch werden gekeurd (tot 3 weken geleden nog) is er wel altijd bloed afgenomen...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:36

Ik meen zelfs dat het sinds kort verplicht is (tenminste dat zei een da een keer tegen mij). Het staat wel standaard op een keuringsrapport (er is wel/geen bloed afgenomen).

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:41

Ik wilde door veel bokkers hier niet eens meer reageren, niveau was niet te harden, leer 'leuke' mensen opeens op een andere manier kennen, maar menino _/-\o_ _/-\o_ Voor bokkers echt gelukkig worden over de rug van een ander zal dit tegen dovemansoren zijn, maar ik vind dat je het respectvol hebt omschreven voor beide partijen. Overigens ben ik benieuwd naar de uitspraak in deze zaak....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:42

Johnnydepony schreef:
Ik meen zelfs dat het sinds kort verplicht is (tenminste dat zei een da een keer tegen mij). Het staat wel standaard op een keuringsrapport (er is wel/geen bloed afgenomen).

Oh dat weet ik niet... dan zou het kunnen dat er begin 2011 dus nog niet standaard werd afgenomen. Bij alle keuringen die wij dit jaar gehad hebben, werd idd bloed afgenomen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:51

Ik wilde nog even inhaken op dat sommige vinden dat Jytte kipp door het slijk wordt gehaald vindt ik niet... er word een mening geven nav openbare televisie .. oke sommige dingen gaan misschien wat ver oa. opleiding na trekken.

Dat het toevallig een Bokker betreft is vervelend... en dat het anders uitpakt op tv dan misschien de werkelijk is ook vervelend.

Maar wat ik mij heel goed kan indenken is als B v de berg opzettelijk een zieke Rubis had verkocht, Hij dik door het slijk gehaald zou worden op Bokt... en ik denk zomaar dat het dan geen probleem zou geven in het topic..