Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:05

Vraag ik me nu ineens af, ook leuk als dit je vrouw is.....tegenover je familie en vrienden.....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:05

@ Newnails; hoe gaat het eigenlijk verder vanaf hier? Zijn er andere stappen die genomen worden, of nog gaande zijn?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:06

snookerrr schreef:
He he eindelijk!

Wij zijn ook gedupeerde van haar hopen dat dit stopt

Ik vrees het ergste voor de slachtoffers en toekomste slachtoffers....
het nl rechtssysteem en wetgeving steekt nl niet zo in elkaar :(:)

Ik ben bang dat deze oplichtster en leugenaar gewoon doorgaat met haar praktijken
om snel en makkelijk geld te verdienen over de ruggen van onwetende onschuldige mensen.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 24-05-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:07

Mindfields schreef:
Vraag ik me nu ineens af, ook leuk als dit je vrouw is.....tegenover je familie en vrienden.....

Tja, maar dat kunnen we wel over een heleboel mensen zeggen he...
Ik moet er ook niet aan denken dat iemand die in de bak zit een familielid oid is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:08

funnyhorses schreef:
waarom loopt iedereen zo te zaniken over Newnails?
Enkel omdat ze vind dat haar kind goed kan rijden?
Wie zijn wij om daar tegenin te gaan?
En ik zou ook liever een Z gereden paardje voor mn kind kopen,daar leren ze nml snelle van dan van een B paardje,zeker als de kinderen zo jong zijn.
Een moeilijke pony schaad alleen het zelfvertrouwen van een kind,das nog veel te veel inspanning voor een 10 jarig meisje om dat eruit te rijden bij een grotere pony!

Het is in en in triest dat ze bedonderd zijn,zeker omdat het armedier met spat loopt.
Ondanks alle ellende wens ik Newnails toch héél veel succes met de pony en kind.
En denk maar zo....het recht zal zege vieren!!!

Omdat het hier barst van de jalouzie :D
Verder is het alles behalve relavant in dit topic.

En verder is er nog nooit iemand op bokt ergens ingetrapt natuurlijk want we hebben immers overal verstand van!
Bleeeee :r .

Ik wens Newnails en haar dochter veel sterkte en succes.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:09

faye1995 schreef:
Mindfields schreef:

Ik moet er ook niet aan denken dat iemand die in de bak zit een familielid oid is.

Ja in de bak zitten is vaak nog redelijk anoniem(met dit soort vergrijpen), maar als je op primetime op tv bent geweest...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:11

faye1995 schreef:
Hier is een wetsvoorstel over ja...
In de link de reactie van de pvv, (Geen commentaar over mening pvv oid, is slechts om wat info te geven)
Kan het wetsvoorstel zelf zo snel niet vinden.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2564&Itemid=1

In de VS pakken ze bijv dierenleed een stuk beter aan, in NL is dat echt 'onderontwikkeld'.
Er is veel in dit land geregeld, maar op het gebied van dieren kunnen we nog een hoop leren :)

Ik weet dat Henk Jan Ormel van het CDA hiermee bezig is geweest.... gevonden samen met Waalkens:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 11-18.html

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:13

faye1995 schreef:
Mindfields schreef:

Tip voor je: oppassen met dit soort uitspraken!!!!
Ik zou zulk soort uitspraken voor mijzelf houden, je kwetst mensen hiermee....er zijn genoeg mensen met familieleden in de gevangenis!
Om diverse oorzaken en redenen, terecht of onterecht ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:14

Ik wens Newnails en haar dochter heel veel sterkte en vooral succes!
ik voel hetzelfde als jou dochter.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:14

ik ben het met iedereen eens dat ze een bedrieger is .
maar als je een pony koopt van zoveel geld en je laat hem niet keuren.ben je zelf ook wel heel erg dom.
en die meneer die een koppel paarden kocht is ook wel heel erg dom .
sorry je laat je toch eerst goed inlichten voor dat je zoiets doet en keuren is zo belangrijk.
dom dom dom |o |o |o

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:15

listiglistje schreef:
Ik zou zulk soort uitspraken voor mijzelf houden, je kwetst mensen hiermee....er zijn genoeg mensen met familieleden in de gevangenis!

Ho wacht even, zij mag gewoon zelf voor zichzelf uitmaken hoe zij het zou vinden als er een familielid van haar in de bak zit hoor.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:15

Espie schreef:
maar als je een pony koopt van zoveel geld en je laat hem niet keuren.ben je zelf ook wel heel erg dom.
sorry je laat je toch eerst goed inlichten voor dat je zoiets doet en keuren is zo belangrijk.
dom dom dom |o |o |o

Misschien eens lezen voor je post?

Pony is klinisch gekeurd.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:16

Espie schreef:
dom dom dom |o |o |o

vreemde uitspraak, er zijn genoeg mensen die erin luizen (waaronder mijn ouders & ik) en ik vind dat je dit niet zo hoeft te zeggen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:16

listiglistje schreef:
faye1995 schreef:

Wat is hier kwetsend aan?
Ik geef mijn mening, en ik moet er niet aan denken dat er een familielid van mij in de bak zit..
Terecht of onterecht, iedereen kijkt je met de nek aan. En voor deze mevrouw idem dito :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:17

Espie schreef:
dom dom dom |o |o |o

Topic niet lezen is ook een beetje dom als je zoiets post. Tik links onderin het witte balkje eens het woord "gekeurd" en dan op "enter".... en lees dan nog eens deze post van je ;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:18

slimmerik schreef:
faye1995 schreef:
Hier is een wetsvoorstel over ja...
In de link de reactie van de pvv, (Geen commentaar over mening pvv oid, is slechts om wat info te geven)
Kan het wetsvoorstel zelf zo snel niet vinden.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2564&Itemid=1

In de VS pakken ze bijv dierenleed een stuk beter aan, in NL is dat echt 'onderontwikkeld'.
Er is veel in dit land geregeld, maar op het gebied van dieren kunnen we nog een hoop leren :)

Ik weet dat Henk Jan Ormel van het CDA hiermee bezig is geweest.... gevonden samen met Waalkens:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 11-18.html

Ah, top dat je het hebt gevonden :)

Lees dit artikel:
Artikel 254b
1. Mishandeling van een of meer dieren wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
2. Met mishandeling wordt gelijkgesteld de opzettelijke benadeling van de gezondheid van één of meer dieren.
3. Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.

Opzettelijke benadeling; Moeilijk te bewijzen er moet opzet in het spel zitten. Dit wordt nog een beste kluif voor de advocaten van de gedupeerden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:19

Gentlegiant schreef:
LL en als je er geen geld voor hebt?
Want het is niet goedkoop

Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak

Veel slagers zijn ook gewoon handelaar... en waarom zou ene slager geen paard mogen verkopen?
ken ze zelfs die zeld paardenfokken :)

Op het moment dat je verkoopt ben je eigenaar af, en mag de nieuwe eigenaar er mee doen en laten wat hij wil, of het nu de slager, groenteman of je buurvrouw is.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:20

dure lesgeld voor de gedupeerden, of ze zelf niet goed (genoeg) gehandeld hebben laat ik in het midden.

Nederland kennende zal ze vandaag alweer klanten over de vloer hebben...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:20

faye1995 schreef:
Wat is hier kwetsend aan?
Ik geef mijn mening, en ik moet er niet aan denken dat er een familielid van mij in de bak zit..
Terecht of onterecht, iedereen kijkt je met de nek aan. En voor deze mevrouw idem dito :)

Jij kijkt ze met de nek aan. Dat is wel een verschil. Ik zou iemand niet als minder zien omdat hij/zij een familie lid heeft die in de bak zit.
Al vind ik verder niks kwetsend aan je opmerking. Ieder zijn mening.

Nu ontoppic:

Kan iemand mij vertellen welke dierenarts praktijk hier bij betrokken is/was?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:21

hoe hoog is een geldboete van de vierde categorie?
500 € hier in nederland zeker? :n

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:21

Alane schreef:
Gentlegiant schreef:

Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak

Veel slagers zijn ook gewoon handelaar... en waarom zou ene slager geen paard mogen verkopen?

Op het moment dat je verkoopt ben je eigenaar af, en mag de nieuwe eigenaar er mee doen en laten wat hij wil, of het nu de slager, groenteman of je buurvrouw is.

Ik vraag me af in hoeverre dit waar is..
Als slager heb je een zorgplicht en ik neem aan dat deze mensen niet doodleuk paarden mogen 'kopen' als slachtpaard en vervolgens weer lekker door mogen verkopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:22

Alane schreef:
Gentlegiant schreef:

Als je het paard voor de "slacht" verkoopt, mag je er vanuit gaat dat dat er ook mee gebeurt. Anders is het wel degelijk oplichting imo.
Zou de DA zo ook een hondenhandeltje ongestraft kunnen beginnen?

En wéér worden dergelijke praktijken "goed" gepraat door je. Ben je zelf ook zo bezig? Of een van je vrienden?
Geen beschuldiging maar een vorm van intresse van mijn kant ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:23

Vinden jullie niet dat het OM ook grote steken heeft laten vallen.
dit wat betreft het paard en oude dag, die nooit doorverkocht had mogen worden?
waar toen dat strafrechtelijke proces over ging? getuigen zijn daarin nooit gehoord.
waar is een contract dan voor
zij tekende met valse naam.
moet je dan iedereen paspoort vragen als er een koop of verkoop plaatst vind?

heb een keer dit soort praktijken meegemaakt met een handelaar uit spanje (was nederlandse) die werkte wel onder 4 verschillende namen.

enniee

dat lijkt mij ook niet , is dat wel zo is het een vreemde zaak waar verandering in moet komen..

een paard die pijn heeft en moet worden geslacht, hoort ook te worden geslacht en niet te worden doorverkocht.

Jenny21

Ik heb net dat topic eens doorgelezen over dat veulen wat ze gratis wilde geven. Maar er is niet echt een einde...
Is dit nu uiteindelijk gebeurt?!?