GabberGill schreef:Het ging erom wat voor soort breuk het kon zijn en welke soorten er veel in een hoefbeen voorkomen en wat we tegen kunnen komen.
Heb je het over een scheurtje, breuk of een heleboel fracturen. In hoeverre valt iets te revalideren en in hoeverre is het eerlijk om die kant op te gaan.
In mijn "natuurlijk" bedoel ik te zeggen dat we verschillende breuken bespraken en dat dat dan natuurlijk is voor mij omdat dat een hele bekende gedeelde breuk is waar ze mee revalideren en ook nog eens alles heel erg openbaar delen waardoor dit dus ter spraken komt als je gaat nadenken over breuken. Daarbij was herstel belangrijk omdat ze 20 jaar is en het allemaal minder makkelijk en snel gaat. Wat kan er op de röntgen gevonden gaan worden, waar denken jullie aan, waarom gaan we foto's maken en ga zo maar door. Ik wissel heel veel stof uit voordat ik beeld ontvang waar ik me misschien wel de tandjes van schrik.
Daarbij is niet iedere hoefbeenbreuk hetzelfde net als dat niet iedereen zijn pols hetzelfde breekt indien hij breekt.
Het ging dus puur om de soorten breuken en als we een paar voorbeelden kunnen noemen van bekende breuken en hoe dit type breuk eruitziet hoeft deze niet op dezelfde plek te zijn.
Mijn paard had een lage, dunne en weke zool en was daarmee op een steen gaan staan en erna heeft ze en misstap gemaakt op de laadklep en plaat op de grond geklapt. Hier werd dus over een breukje gepraat in de zin van scheurtje of miss een stukje in het puntje eraf en niet allemaal losse fragmentjes.
Ik ben overigens blij dat ik altijd alle kanten opkijk en niet iedereen zal dat zo doen maar ik wel.
Ik heb overigens ook een paar opgelapte renpaarden met breuken besproken en bijv een verhaal wat mij fascineerde omtrent ruffian, ook een racepaardje.
Het is wel superfijn dat de dierenarts zoveel tijd heeft om dit allemaal met je door te nemen! Zeker als het je gerust stelt diverse casussen door te nemen!