AnnevM schreef:Stream doet het weer
Lekker op tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Zo erg is het toch niet dat Nederland een keer niet bij de medailles zit? Juist goed in mijn ogen, geeft voer om kritisch te kijken naar wat andere landen doen. In Duitsland waren Weihegold, Cosmo en Showtime vorig jaar helemaal nog niet op dit niveau.
De Nederlandse paarden (alle vier, ook Parzival) lopen al ruim 4 jaar op dit niveau.
Kendra schreef:Ik denk dat er niet zo heel veel mis is met de uitslag. Nederland mist op dit moment een paar combinaties die makkelijk boven de 80% scoren. Erg jammer, maar dat is dan niet anders. Dus moeten we zorgen dat (potentiële) toppaarden in NL blijven, bij NL-ruiters.
Ook ogen de huidige combinaties niet erg ontspannen en daardoor missen de paarden wel eens wat schwung. Dat telt blijkbaar zwaar en - zie ook de opmerking van R12312 over het gebrek aan Durglässigkeit.
Je kunt veel van Valegro zeggen, maar hij doet de moeilijkste oefeningen ogenschijnlijk met het grootste gemak, met 2 vingers in de neus. Dat is natuurlijk wel bijzonder en ook hetgeen waar we in de dressuur naar streven. Dan krijg je inderdaad minder spektakel, maar dat is ook echt verleden tijd en wordt niet meer gewaardeerd (en dat is misschien maar goed ook).
Aranel schreef:Oké? Arlando op zijn zesde al Grand Prix? Make that the cat wise. En dat Parzival langer meeloopt wisten we allemaal wel tochmaar je hebt gelijk wat betreft ontspanning bij bvb Johnson en Voice. Arlando vond ik wel losser en fijn in de aanleuning overkomen.
Aranel schreef:Janine1990 schreef:Zo erg is het toch niet dat Nederland een keer niet bij de medailles zit? Juist goed in mijn ogen, geeft voer om kritisch te kijken naar wat andere landen doen. In Duitsland waren Weihegold, Cosmo en Showtime vorig jaar helemaal nog niet op dit niveau.
De Nederlandse paarden (alle vier, ook Parzival) lopen al ruim 4 jaar op dit niveau.
Oké? Arlando op zijn zesde al Grand Prix? Make that the cat wise. En dat Parzival langer meeloopt wisten we allemaal wel tochmaar je hebt gelijk wat betreft ontspanning bij bvb Johnson en Voice. Arlando vond ik wel losser en fijn in de aanleuning overkomen.
vur schreef:Ik vind de proeven van de Nederlanders over het algemeen technisch duidelijk slechter dan van de Duitsers. Bovendien ziet het er over het algemeen veel strakker, onrustiger en met meer spanning uit dan de Duitsers. Ik vind het eerlijk gezegd prima dat de Duitsers er duidelijk boven staan. Ik kan echt genieten van hoe de Duitsers zitten te sturen.
vur schreef:Ik vind de proeven van de Nederlanders over het algemeen technisch duidelijk slechter dan van de Duitsers. Bovendien ziet het er over het algemeen veel strakker, onrustiger en met meer spanning uit dan de Duitsers. Ik vind het eerlijk gezegd prima dat de Duitsers er duidelijk boven staan. Ik kan echt genieten van hoe de Duitsers zitten te sturen.
Queen123 schreef:Ik heb Isabell en Weihegold betere proeven zien rijden waarmee ze een lager percentage haalden dan vandaag. Vind het wel een mooie combinatie, maar vandaag wat overgewaardeerd.
Ik hoop dat NL nog brons kan halen, het is nog mogelijk.
Over 4 jaar verwacht ik eerlijk gezegd Zonik in het team als die zulke scores blijft lopen! En Diederik en HP hebben ook echt toppers klaarstaan, en andere Nederlanders ook!
Fenrir schreef:[
Hier ben ik het mee eensVraag me af of die extra spanning niet toch ook een beetje met Adelinde te maken heeft, er staat nu natuurlijk wel meer druk op de overgebleven ruiters.
jirina schreef:vur schreef:Ik vind de proeven van de Nederlanders over het algemeen technisch duidelijk slechter dan van de Duitsers. Bovendien ziet het er over het algemeen veel strakker, onrustiger en met meer spanning uit dan de Duitsers. Ik vind het eerlijk gezegd prima dat de Duitsers er duidelijk boven staan. Ik kan echt genieten van hoe de Duitsers zitten te sturen.
Ik vraag me af - resultaat van de Nederlandse/Sjefs school ?
R12312 schreef:Fenrir schreef:[
Hier ben ik het mee eensVraag me af of die extra spanning niet toch ook een beetje met Adelinde te maken heeft, er staat nu natuurlijk wel meer druk op de overgebleven ruiters.
Nee, dat doen ze altijd. Zoals hierboven al benoemd is dat de nederlandse school en het is wel duidelijk dat we wereldwijd daar vanaf willen.