RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bir

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:02

Had ze beter voor de uitzending kunnen doen!

eva_321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:54

Stille meelezer (grotendeels):
Er is al genoeg gezegd en gescheven, op veel dingen wil ik niet ingaan, wel even mijn mening geven. Daarom toch een account aangemaakt.
Ziekte van Lyme kan geantedateerd worden dmv bloedonderzoek en kijken naar anti-lichamen.
Voor degenen die goed hebben opgelet tijdens de uitzending; volgens de advocaat van mevr. Kipp spreken die uitslagen voor zich. Dan zou kunnen blijken dat het paard al ruime tijd geleden geïnfecteerd was, dus voor de (ver)koop.
Puur gekeken naar het consumentenrecht; mevrouw heeft dan een ziek paard gekocht. En een rechtzaak aanspannen mag iedereen in Nederland, ook dat is een recht.
Daarna zal gekeken worden of de verkoper ervan af wist. Het kan zijn van niet, het is hem niet opgevallen om een of andere reden. Of wel (een goede fokker/handelaar weet hoe de conditie van zijn paarden is en houdt die nauwlettend in de gaten). Geen insinuatie hiermee, puur een beeldvorming.
Aan de andere kant, de manier van het koopcontact in handen krijgen door koper verdient zeker geen schoonheidsprijs maar is ook niet strafbaar. En over de publicaties op Bokt; dat is ieder voor zich. (sommigen houden er een struisvogelpolitiek op na, anderen kiezen er voor om niets meer te schrijven, dat is ieder voor zich).
De beste oplossing is naar mijn mening: middelen en laat elkaar in de waarde.
Ik kan me niet voorstellen dat de heer V.d. Berg er vrede mee heeft dat hij, mocht dit blijken, een ziek paard heeft verkocht en dan niets bijdraagt aan de kosten. Dat is ook niet goed voor zijn reputatie. Daarnaast zal mevr. Kipp vanwege het verloop van dit verhaal ook erg tevreden mogen zijn met de helft aan kostenvergoeding.
Wat mij wel stoort is de manier waarop er reacties vooral in het begin van het topic worden geplaatst op Bokt zonder het hele verhaal te kennen. Dat ken ik ook niet, wel de tot nu toe behandelde zaken. Daarom vind ik het niet juist om andere mensen (m.n. mevr. Kipp) aan te vallen en te beledigen. Degene die vrij is van zonde…
Gelukkig bestaat er in Nederland niet zoiets als een rechtspraak met jury maar met rechters die de wet handhaven en geen emotionele beslissingen nemen.
En een opmerking richting de mods: In de Bokt-regels staat onder: hoe gedraag je je op Bokt een aantal punten. Daar zijn er tenminste al 2 herhaaldelijk van overschreden. Ik vraag me af waarom er niet eerder ingegrepen werd.
Ik wens iedereen fijne Kerstdagen…

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:07

eva_321 schreef:
Stille meelezer (grotendeels):
Er is al genoeg gezegd en gescheven, op veel dingen wil ik niet ingaan, wel even mijn mening geven. Daarom toch een account aangemaakt.
Ziekte van Lyme kan geantedateerd worden dmv bloedonderzoek en kijken naar anti-lichamen.
Voor degenen die goed hebben opgelet tijdens de uitzending; volgens de advocaat van mevr. Kipp spreken die uitslagen voor zich. Dan zou kunnen blijken dat het paard al ruime tijd geleden geïnfecteerd was, dus voor de (ver)koop.
Puur gekeken naar het consumentenrecht; mevrouw heeft dan een ziek paard gekocht. En een rechtzaak aanspannen mag iedereen in Nederland, ook dat is een recht.
Daarna zal gekeken worden of de verkoper ervan af wist. Het kan zijn van niet, het is hem niet opgevallen om een of andere reden. Of wel (een goede fokker/handelaar weet hoe de conditie van zijn paarden is en houdt die nauwlettend in de gaten). Geen insinuatie hiermee, puur een beeldvorming.
Aan de andere kant, de manier van het koopcontact in handen krijgen door koper verdient zeker geen schoonheidsprijs maar is ook niet strafbaar. En over de publicaties op Bokt; dat is ieder voor zich. (sommigen houden er een struisvogelpolitiek op na, anderen kiezen er voor om niets meer te schrijven, dat is ieder voor zich).
De beste oplossing is naar mijn mening: middelen en laat elkaar in de waarde.
Ik kan me niet voorstellen dat de heer V.d. Berg er vrede mee heeft dat hij, mocht dit blijken, een ziek paard heeft verkocht en dan niets bijdraagt aan de kosten. Dat is ook niet goed voor zijn reputatie. Daarnaast zal mevr. Kipp vanwege het verloop van dit verhaal ook erg tevreden mogen zijn met de helft aan kostenvergoeding.
Wat mij wel stoort is de manier waarop er reacties vooral in het begin van het topic worden geplaatst op Bokt zonder het hele verhaal te kennen. Dat ken ik ook niet, wel de tot nu toe behandelde zaken. Daarom vind ik het niet juist om andere mensen (m.n. mevr. Kipp) aan te vallen en te beledigen. Degene die vrij is van zonde…
Gelukkig bestaat er in Nederland niet zoiets als een rechtspraak met jury maar met rechters die de wet handhaven en geen emotionele beslissingen nemen.
En een opmerking richting de mods: In de Bokt-regels staat onder: hoe gedraag je je op Bokt een aantal punten. Daar zijn er tenminste al 2 herhaaldelijk van overschreden. Ik vraag me af waarom er niet eerder ingegrepen werd.
Ik wens iedereen fijne Kerstdagen…

+:)+ ben het met je eens! :j

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:14

Het verbaasde me heel erg hoe sommige mensen hier reageerden maar er iets van zeggen is natuurlijk aan de mods, wat ze ook prima deden! Maar met eva_321 ben ik het echt volledig eens, super reactie en je hebt helemaal gelijk.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:19

Citaat:

Welkom op bokt. Als je iets langer op dit forum rondhangt kom je er vanzelf achter dat dat de "regels" vaak naar meerdere kanten uitgelegd kunnen worden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:23

Vanwege dit topic heb ik gisteren toch maar eens gekeken bij uitzending gemist. Ik had als koper en advocaat een andere strategie gekozen. De verkoper was van mening dat hij schuld zou bekennen als hij zou schikken. Beter was geweest als dat idee bij de verkoper was weggehaald. Dus, ga er van uit dat hij niet wist dat het paard ziek was. Maar toch heel erg sneu voor koper dat het zo is gelopen. Wellicht was hij dan wel bereid geweest om de helft van de aankoopprijs terug te betalen. Of een ander paard te leveren.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:24

Misschien is er een advocaat op bokt die bereid is om een stuk voor de wiki te schrijven. Dit topic is voornamelijk gekakel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:36

Johnnydepony schreef:
Misschien is er een advocaat op bokt die bereid is om een stuk voor de wiki te schrijven. Dit topic is voornamelijk gekakel.

Is per situatie anders lijkt me. En als je het gekakel vind, dan lees jet toch niet mee?

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:46

eva_321 schreef:

Puur vanuit mijn eigen interesse en geen aanval oid: Heb je hier een bron van? Ik kan het nergens terugvinden en het klinkt mij vrij onmogelijk in de oren, zeker als er al maanden overheen zijn gegaan in een ziekteproces waar meerdere ziektes bij betrokken zijn/waren.
Je kan met antilichamen aantonen dat die ziekte er is of is geweest in het lichaam, omdat je deze reactie van het immuunsysteem hebt gevonden. Je kan bij lyme (volgens de Nederlandse Vereniging voor Lymepatienten) vanaf 8 weken na de infectie antilichamen terugvinden. Dat is de enige antedatering die ik kan vinden.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:40

Ik wilde eigenlijk niet reageren. Maar ik vraag me eigen toch iets af.
Wie van jullie kent de heer vd Berg en Jytte eigenlijk? En dan heb ik het niet over het kennen van een forum.
Waarschijnlijk zo goed als niemand. En toch heeft iedereen zijn oordeel klaar.
Ik mag hopen dat jullie nooit in de schoenen van Jytte komen te staan, dat je je paard op zo'n manier ziet aftakelen.
Of in de schoenen van de heer vd Berg, die niet beter denkt te weten dan een gezond paard te hebben verkocht.
Hou dus op met speculeren en reacties geven waar je eigenlijk niks van weet, behalve van het zien van een tv programma dat niet alles compleet kan uitzenden.

Kom op mensen, dit zou een gezellig forum moeten zijn en geen forum om iemand de grond in te boren.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:44

Hebben jullie nou werkelijk niks beters te doen dan je hierover druk te maken??
Ik vind dit topic meer dan lachwekkend worden, al die vingertjes die naar elkaar geschud worden.
Ga lekker verder met jullie eigen ding en maak je niet zo druk over zaken waar je meer dan de helft geen weet van hebt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:49

Gulpje schreef:
dreamer80 schreef:
Toch vreemd dat Jytte (esmir) ineens haar hele profiel leeghaald, want als je niks te verbergen hebt...............................???

Ben benieuwd hoe jij zou reageren als elke Penny Advocaat van Bokt over je zou vallen -O-

Penny Advocaat :Y)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:50

Ik snap niet dat hier geen slotje op komt, dacht toch echt dat de mods van bokt het niet zouden accepteren dat er zo over mensen word gepraat.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:51

Myfairytale schreef:
Johnnydepony schreef:

Is per situatie anders lijkt me. En als je het gekakel vind, dan lees jet toch niet mee?

Stap toch op, ga iemand anders quoten.

Ania

uudje schreef:
Ik snap niet dat hier geen slotje op komt, dacht toch echt dat de mods van bokt het niet zouden accepteren dat er zo over mensen word gepraat.

iets met 2 maten meten.

CindyUniek

uudje heb je ook gelijk in hoor!
jytte en v/d berg en de dames die daar lopen houden zich netjes stil :j wat ik van beide partijen erg netjes vind

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:52

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze haar profiel hebt leeg gehaald. Maar veel zin heeft het toch niet want alle informatie en foto's staan toch in dit topic :')

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:54

CindyUniek schreef:
uudje heb je ook gelijk in hoor!
jytte en v/d berg en de dames die daar lopen houden zich netjes stil :j wat ik van beide partijen erg netjes vind

En dat zijn de enige die precies weten hoe het zit, dus laat het mensen alsjeblieft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:35

ik heb een tijdje meegelezen,maar wat wordt er door sommigen ontzettend flauw en betweterig gereageerd! ik begrijp niet helemaal dat dit topic nog open is.

ik begrijp dat Jytte haar profiel leeghaald! en keurig van beide kanten dat er hier niet (meer) in gereageerd wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:39

Snoevie schreef:
ik heb een tijdje meegelezen,maar wat wordt er door sommigen ontzettend flauw en betweterig gereageerd! ik begrijp niet helemaal dat dit topic nog open is.

ik begrijp dat Jytte haar profiel leeghaald! en keurig van beide kanten dat er hier niet (meer) in gereageerd wordt.

Denk eigenlijk dat dat niet zo veel met keurig te maken heeft, meer met verstandig.
Lijkt me zeer onwijs om als je in rechtzaak verwikkeld zit, die nodeloos om zeep te helpen door
op internet zaken te zetten die je er beter niet neer had kunnen zetten.

(heerlijk kromme zin, geworden, maar who cares)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:40

jep daar heb je zeker een punt, maar evengoed vind ik t ook netjes.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:43

Jeminee wat een rel topic wordt dit zeg.
Geef haar groot gelijk dat ze haar hele profiel heeft leeggehaald ik had hetzelfde gedaan.
Ik denk dat de fokker haar wel tegemoet had kunnen komen niet voor het hele bedrag maar wel een deel.
Ze heeft zelf ook domme dingen gedaan maar om haar dan zo aan te vallen slaat nergens op.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:12

astridelise schreef:
Hebben jullie nou werkelijk niks beters te doen dan je hierover druk te maken??
Ik vind dit topic meer dan lachwekkend worden, al die vingertjes die naar elkaar geschud worden.
Ga lekker verder met jullie eigen ding en maak je niet zo druk over zaken waar je meer dan de helft geen weet van hebt.

stille meelezer meld zich. Ik ben het helemaal met je eens! +:)+ Snap ook niet zo goed waarom dat slotje er weer afgehaald is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:23

tribeworld schreef:
Jeminee wat een rel topic wordt dit zeg.
Geef haar groot gelijk dat ze haar hele profiel heeft leeggehaald ik had hetzelfde gedaan.
Ik denk dat de fokker haar wel tegemoet had kunnen komen niet voor het hele bedrag maar wel een deel.
Ze heeft zelf ook domme dingen gedaan maar om haar dan zo aan te vallen slaat nergens op.

Wat doe jij dan op een openbaar forum, hier een beetje alle forumleden betuttelen...
Bokt is een openbaar forum, waar iedereen vrijheid van meningsuiting heeft!
Tja en als je ervoor kiest om je vuile was buiten te hangen op een commerciële zender primetime, dan heeft iedereen daar een mening over ja ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:30

Bokt is inderdaad een openbaar forum, maar is een forum er niet voor gemaakt om gezellig over dingen te praten zoals je paarden?????????????????????????????????? Volgens mij is een forum er niet voor bedoeld om mensen de grond in te stampen.