Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:47

Alane schreef:
Met alle respect....
2 X week priveles zegt niet zo heel veel, ligt er net aan van wie je les krijgt en wat de les inhoudt...
Iedere moeder denkt dat haar kind ene natuurtalent is... zou je dochter dat zijn dan zouden er wel aanbiedingen komen, hadden ze wel verteld over goede pony's en had je jezelf niet hoeven aanbieden en laten misbruiken als goedkope stalknechten.

Met alle respect... wanneer houden jullie op met dit soort berichten? Ik vind het erg jammer dat er zo op de ouders wordt gereageerd.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:48

magda_90 schreef:
Alane schreef:
Met alle respect....
2 X week priveles zegt niet zo heel veel, ligt er net aan van wie je les krijgt en wat de les inhoudt...
Iedere moeder denkt dat haar kind ene natuurtalent is... zou je dochter dat zijn dan zouden er wel aanbiedingen komen, hadden ze wel verteld over goede pony's en had je jezelf niet hoeven aanbieden en laten misbruiken als goedkope stalknechten.

Met alle respect... wanneer houden jullie op met dit soort berichten? Ik vind het erg jammer dat er zo op de ouders wordt gereageerd.

_/-\o_

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:48

magda_90 schreef:
Alane schreef:
Met alle respect....

Triest zoals de slachtoffers/kopers hier aangevallen worden. (hadden ze maar op moeten letten.... ze bieden de gelegenheid om opgelicht te worden.... bladiebla) Ben het met je eens magda....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-05-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:49

corinepgek schreef:
melissaxx94 schreef:
@ Corinepgek nee Ze had Kamilia gehad van de slacht GRATIS :)

Volgens mij is dat niet wat er in de uitzending gezegt werd hoor. En dat lijkt me nogal sterk. Als je een paard van de slacht wilt kopen zal je toch minstens de prijs moeten betalen die het paard op zou brengen als het daadwerkelijk geslacht zou worden. Slachter zou anders wel dom zijn als hij dat zo zou doen, neem aan dat ie zelf ook het paard gekocht zou moeten hebben.

Nee, ik denk dat het idd ook niet zo is gegaan. Waarschijnlijk zou het paard naar de slacht zijn gebracht, maar mevrouw X zal zich barmhartig hebben voorgedaan en hebben gezegd dat het paard bij haar zijn oude dag zou kunnen slijten, en alleen voor de fok zou worden gebruikt. Werd er in de uitzending trouwens niet gezegd dat de vorige eigenaar geen klachten met betrekking tot dit paard had gehad, of was dat weer een van haar andere paarden?

Anoniem

Wij gaan hier met zijn allen niet beoordelen of iemand een natuurtalentje is. Ook is het zo dat de ouders nu ineens een klap meer paardenkennis heeft vergaard. Duur leergeld, maar zou niet hoeven als er eindelijk eens keurmerken voor paardenhandelaren zou komen.....

FaberSmid

magda_90 ben ik geheel met u eens, is het nu nodig tegen de slachtoffers te schrijven?

funnyhorses

waarom loopt iedereen zo te zaniken over Newnails?
Enkel omdat ze vind dat haar kind goed kan rijden?
Wie zijn wij om daar tegenin te gaan?
En ik zou ook liever een Z gereden paardje voor mn kind kopen,daar leren ze nml snelle van dan van een B paardje,zeker als de kinderen zo jong zijn.
Een moeilijke pony schaad alleen het zelfvertrouwen van een kind,das nog veel te veel inspanning voor een 10 jarig meisje om dat eruit te rijden bij een grotere pony!

Het is in en in triest dat ze bedonderd zijn,zeker omdat het armedier met spat loopt.
Ondanks alle ellende wens ik Newnails toch héél veel succes met de pony en kind.
En denk maar zo....het recht zal zege vieren!!!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:50

magda_90 schreef:
Alane schreef:
Met alle respect....

_/-\o_ Misschien heeft ze wel geen geld voor super goede privé les van een top amazone! niet iedereen is rijk in de paarden sport!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:52

Girl In The Mirror schreef:
corinepgek schreef:

Volgens mij is dat niet wat er in de uitzending gezegt werd hoor. En dat lijkt me nogal sterk. Als je een paard van de slacht wilt kopen zal je toch minstens de prijs moeten betalen die het paard op zou brengen als het daadwerkelijk geslacht zou worden. Slachter zou anders wel dom zijn als hij dat zo zou doen, neem aan dat ie zelf ook het paard gekocht zou moeten hebben.

Nee, ik denk dat het idd ook niet zo is gegaan. Waarschijnlijk zou het paard naar de slacht zijn gebracht, maar mevrouw X zal zich barmhartig hebben voorgedaan en hebben gezegd dat het paard bij haar zijn oude dag zou kunnen slijten, en alleen voor de fok zou worden gebruikt. Werd er in de uitzending trouwens niet gezegd dat de vorige eigenaar geen klachten met betrekking tot dit paard had gehad, of was dat weer een van haar andere paarden?

Ik heb de uitzending net nog eens zitten kijken! en er werd wel gezegt dat ze van de slacht vandaan komt ;)
We kunnen hier een grote discussie op na houden maar ik denk dat Roelie echt de enigste is die hier antwoord op kan geven :)

Drunksheep

jammer dat mensen uberhaupt ook het lef hebben te zeggen dat newnails' kind géén natuurtalent is. iemand hier die haar heeft zien rijden? didn't think so!

_Patriciaa

Alane schreef:
newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

Met alle respect....

Mensen hou hier nou eens mee op :\
het gaat er helemaal niet om of haar dochter nu zo geweldig rijd (Dit zegt elke moeder, is dat nou zo raar? )
het gaat erom dat haar dochter wedstijden wou rijden met lucky en dat nu dus niet kan!

Als jullie het daar nu eens over zouden hebben :roll:

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:53

Bovendien voegt het helemaal niets toe aan het topic of ze wel of geen natuurtalent is, met een pony die Z was had ze zich waarschijnlijk veel beter kunnen ontwikkelen maar ipv dat heeft ze nu een pony die niet meer geschikt is voor de sport.
Dankzij die handelaar.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 24-05-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:54

Gentlegiant schreef:
Wat er met deze vrouw gebeurt geen idee ik hoop op een ''vervolg''

Maar ik denk dat ze zelf enkeltje schiphol zal neme?

Ik denk dat deze mevrouw wel 'wat slimmer' is..
Als ze 40 kilo afvalt, en het spelletje slim speelt dan is ze zo weer back in business!
NL zou zoiets moeten hebben als in de VS, daar kunnen ze dieren bij verwaarlozing in beslag nemen, en bij andere praktijken ook besluiten dat iemand geen dieren meer mag houden.
In NL kan het natuurlijk ook, maar het komt zo weinig voor.. Jammer!
Deze dame verdient het niet ooit nog dieren te mogen houden.

Ik hoop op vervolg, maar ben er bang voor!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:54

Lieszje schreef:
Ik ga gewoon geen 80 pagina's lezen..
Maar wat ik eruit begrepen is, is dat het paard niet volledig gekeurd is..
En dat de foto's dus pas later zijn gemaakt..
Dat hadden ze ook direct kunnen laten doen, en al helemaal voor dat bedrag..

Ik weet niet of je het weet Lieszje maar je spreekt tegen de persoon van de pony Lucky :+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:55

Wij zijn niet allemaal even slim en ervaren en daardoor vallen er een aantal wel eens door de mand.
Hou er dus rekening mee.

Ik zie wel hier van mensen die slimmer/ervaren zijn die ander mensen eerder aanvallen terwijl je ze eerder kan laten informeren dan aanvallen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:56

faye1995 schreef:

Is daar niet pas een nieuw wetsvoorstel voor geweest? Zou niet eens zo gek zijn inderdaad. Ikzelf verwacht dat deze dame in Belgie of Duitsland haar heil gaat zoeken.

Mindfields

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:56

Dan wens ik haar veel succes want in duitsland wordt veel en veel harder opgetreden tegen dit soort mensen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:57

Als jullie gewoon eens praten over de handelaar en de pony lucky en de eigenaren erbuiten houden!

Deze mensen hebben meer als genoeg te verduren en dan ook nog z'n reactie's van keuren blablabla

Daar worden ze echt niet beter van

Deze handelaar moet en zal gestopt worden en daar gaat het topic over en niet over het keuren dan open je maar een eigen topic!

LAAT DAT NU EENS DUIDELIJK ZIJN

funnyhorses

de manier van hoe ze tegen dat witte paard deed praten vond ik al echt eng klinken!
In mijn ogen een zieke geest die vrouw,die gaat echt over lijken!
Welke debiel zegt dat er een kind zo op kan weg rijden terwijl de berijdster knalhard ermee achterover is geklapt.
Dan heb je duidelijk een hele grote dikke plank voor je kop als je het lef hebt om er een kind op te zetten!

gebruiker002

waarom al dat gezeur hier?
het doet er helemaal niet toe of newnails dochter wel of niet talent heeft,, er is niemand hier op bokt die dat kan beoordelen vanaf zijn/haar pc.

het gaat erom dat deze handelaar paarden verkoopt met een fout verhaal.

of dit paard nu 1000 of 10000 euro kost.. ze is niet eerlijk!

je kunt wel zeggen.. eigen schuld dikke bult! maar niet iedereen is zo slim als sommige mensen zich hier voor doen.

het gaat hier toch om die handelaar? niet om de kopers..
kopers zijn geen oplichters..dat is de handelaar.

dat een koper achteraf verkeerd gehandeld heeft..tja kan gebeuren. maar dag geeft de handelaar het recht niet om ze dan maar een slachtpaard met mooie woorden te verkopen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:58

Dit soort mensen zouden ze op moeten sluiten :n
Helaas is het hier te makkelijk om weer aan de slag te gaan (Kijk maar naar de uitzending van vorige week)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:00

funnyhorses schreef:
de manier van hoe ze tegen dat witte paard deed praten vond ik al echt eng klinken!
In mijn ogen een zieke geest die vrouw,die gaat echt over lijken!
Welke debiel zegt dat er een kind zo op kan weg rijden terwijl de berijdster knalhard ermee achterover is geklapt.
Dan heb je duidelijk een hele grote dikke plank voor je kop als je het lef hebt om er een kind op te zetten!

En al helemaal als je zelf een kind hebt :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:00

daarom moet men als burger samen houden om zulke mallafide mafkezen uit te roeien!
Zoals ik al eerder zei,dit zijn hele wijze lessen ook voor mensen die ooit nog es een paard willen kopen.
Hopelijk zullen ze 3x nadenken voor ze tot aankoop over gaan.
Dus laat het dier en verkoper effe checken!
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 24-05-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kyam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:02

He he eindelijk!

Wij zijn ook gedupeerde van haar hopen dat dit stopt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:04

slimmerik schreef:
faye1995 schreef:

Is daar niet pas een nieuw wetsvoorstel voor geweest? Zou niet eens zo gek zijn inderdaad. Ikzelf verwacht dat deze dame in Belgie of Duitsland haar heil gaat zoeken.

Hier is een wetsvoorstel over ja...
In de link de reactie van de pvv, (Geen commentaar over mening pvv oid, is slechts om wat info te geven)
Kan het wetsvoorstel zelf zo snel niet vinden.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2564&Itemid=1

In de VS pakken ze bijv dierenleed een stuk beter aan, in NL is dat echt 'onderontwikkeld'.
Er is veel in dit land geregeld, maar op het gebied van dieren kunnen we nog een hoop leren :)