[HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:23

Ik ben het er zeker mee eens dat nederland gewoon niet goed genoeg was en ik gun het de amerikanan van harte. Terecht gewonnen denk ik. Dan hadden de NL'ders gewoon beter moeten rijden.

Maar buiten dat, Eddy de Wolff van Westerode moet gewoon netjes jureren. De Nederlanders de punten geven die ze verdienen en dus niet onderwaarderen en de Duitsers de punten geven die ze verdienen en dus niet overwaarderen. :j

IsabelHx

Re: [HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:23

Heb het helaas gemist vandaag :(
Weet iemand of je de uitzending van npo1 met anky kan terugkijken? Kan het niet vinden op uitzendinggemist

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:24

Iemand enig idee waar ik de proef van Charlotte en Isabel kan terug zien? Heb ze beide net gemist :(

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:25

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:31

Jotoma schreef:
Helemaal eens dat de beste moet winnen. Net zoals dat de jury op 1 lijn moet zitten, dan is t helemaal fair.

Dat kan niet, want ze zitten allemaal op een andere positie :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:33

R12312 schreef:
Jotoma schreef:
Helemaal eens dat de beste moet winnen. Net zoals dat de jury op 1 lijn moet zitten, dan is t helemaal fair.

Dat kan niet, want ze zitten allemaal op een andere positie :D

:D

Jij bent stukken scherper dan ik ben.

Quote myself today:
Jan met de lange achternaam
Verder kijken dan je neus dik is

En deze past keurig in dit rijtje :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:42

CharleyT schreef:
Je kunt natuurlijk de schuld bij Eddy de Wolf neerleggen van die vierde plek, maar das wel heel goedkoop.
Had het drietal gewoon over beide proeven beter gereden waren we 3/2e geweest, maar helaas.
In de Grand Prix Special had Diederik 76,029, Eddy gaf hem 76,2!!, (als voorbeeldje).
De uitslagen serieus doorspitten geeft eerlijker informatie dan hier maar wat raaskallen, er is gemiddeld genomen niet zo beroerd gejureerd als sommige rondbazuinen.
Accepteren dat we dit keer niet mee doen voor eremetaal is misschien moeilijk te verteren.

Precies, onze hollanders maakten teveel fouten en hebben ze gewoon veel minder mooi door het lijf en los. Aanleuning blijft een probleem net als spanning bij de paarden.

Er is van te voren gemeld dat er in Rio heel erg op het welzijn gejureerd zou worden. Mijn inziens is er precies gejureerd zoals de FEI het voorschrijft.
En dan heeft Eddy Nederland niet benadeeld, maar de ruiters zichzelf.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:43

Wie weet waar ik de proef van Charlotte terug kan kijken?

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:57

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:09

Easy_Rider schreef:
Maar buiten dat, Eddy de Wolff van Westerode moet gewoon netjes jureren. De Nederlanders de punten geven die ze verdienen en dus niet onderwaarderen en de Duitsers de punten geven die ze verdienen en dus niet overwaarderen. :j

Check nou eerst de uitslagen eens voor je deze onzin op het net zet!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:17

Easy_Rider schreef:
Ik ben het er zeker mee eens dat nederland gewoon niet goed genoeg was en ik gun het de amerikanan van harte. Terecht gewonnen denk ik. Dan hadden de NL'ders gewoon beter moeten rijden.

was je de duitse Easy Reiter geweest had je Eddy een toffe peer gevonden die tenminste zag hoe goed je duitse combinaties waren.
dressuur is en blijft een geweldige sport, al was het maar om de emoties rond de paarden, de jury en de discussies achteraf. Tis nooit saai tenminste.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:29

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:46

Getsie :=

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:47

Citaat:
Er is van te voren gemeld dat er in Rio heel erg op het welzijn gejureerd zou worden. Mijn inziens is er precies gejureerd zoals de FEI het voorschrijft.
Prima ontwikkeling. Het viel ook op dat na de kur werd ingezoomd op spoorgebruik, teugelvoering en open monden. Bij Adelinde, Edward en bij HP gebeurde dat ook (dacht ik).
Internationaal lijken we ook niet als erg paardvriendelijk te worden gezien. Als je bijvoorbeeld deze Facebook pagina ziet: hippocampus.horse.trainings.methods.discussion. Dat zal wellicht zijn invloed hebben gehad op de punten..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:47

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:51

Niqui schreef:
Citaat:
Prima ontwikkeling. Het viel ook op dat na de kur werd ingezoomd op spoorgebruik, teugelvoering en open monden. Bij Adelinde, Edward en bij HP gebeurde dat ook (dacht ik).
Internationaal lijken we ook niet als erg paardvriendelijk te worden gezien. Als je bijvoorbeeld deze Facebook pagina ziet: hippocampus.horse.trainings.methods.discussion. Dat zal wellicht zijn invloed hebben gehad op de punten..

Ik denk niet dat de internationale juryleden dat soort facebookpaginas gaan Liken of überhaupt bekijken. Bovendien beoordelen ze wat er in de wedstrijdring gebeurd. De losrijring is voor de stewards enz.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:55

Goed dat er steeds meer beoordeeld wordt op het welzijn; maar dan moet dat wel consequent doorgevoerd worden. En niet bij de één wel en de ander niet. Een ruiter had een paard als een vis op het droge zo open-dicht ging die mond, vol gewicht aan teugels. Dikke punten gereden.

En 9'ens voor een serie wissels met fouten erin? Dan ben je dus gewoon met je neus aan het kijken.

Ik ben het ermee eens dat Nederland niet goed genoeg was en de Duitsers top, maar er is oneerlijk gejureerd. Duitsland, echt, geweldig, perfect. Maar de Britten kregen al punten voor ze binnen waren end at was echt onterecht. Carl Hester had en flutproef, Dujardin heel gewoontjes maar belachelijk hoog gepunt... Daar is gewoon iets scheef gegaan.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:01

Er is gewoon terug aandacht voor losheid en ongedwongenheid, de ultieme basis van het dressuur rijden, en daar is ook op gejureerd. De dressuurwereld kan niet blijven bestaan indien steeds schandalen blijven opduiken van dierenleed en bovendien gaat het geld voor deze sport gaat niet blijven beschikbaar zijn indien de publiciteit steeds negatief is. Sorry maar de open monden, het geknarsetand van de paarden, de verkrampte bewegingen, zijn geen leuk beeld , en niet voor de kenner maar zeker ook niet voor de dierenliefhebber. Het werd de hoogste tijd dat de dressuursport zijn imago oppoetste en deze OS lijken mij de aanzet te geven voor deze verandering.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:05

@hedwig: daar kan ik me zeker in vinden en sta ik helemaal achter. Maar dat is wel iets anders dan de scheve jurering per onderdeel. Waarbij op hetzelfde onderdeel de een een 4 geeft en de ander een 9. Dat contrast mag er naar mijn mening niet zijn.
Ik zie dan liever het strafpuntensysteem zoals bij springen, waar geen discussie (of partijdigheid) bij mogelijk is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:07

BaileyMix schreef:
En 9'ens voor een serie wissels met fouten erin? Dan ben je dus gewoon met je neus aan het kijken.

.

Ik neem het hier toch even op voor de jurys. Er is een reden dat ze allemaal op een andere positie zitten. Vanaf sommige posities kun je dingen niet goed zien. Dat zal in dit geval zijn geweest, of je knipperde net met je ogen, wat menselijk is en wat we allemaal doen.

Die jurering zit zo ingewikkeld in elkaar, dat ik je kan adviseren om eens te vragen of je bij de subtop ergens mag schrijven, dan ga je er echt anders over denken.

Vorige week nog: ene jury gaf dikke voldoendes voor de wissels, andere jury zwaar onvoldoendes, vanuit de eerste positie kon je dus niet zien dat ze in tween gesprongen waren. Daarom zitten er meerdere juryleden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:10

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:13

Maar bij deze ringen heb je jury's vanuit bijna elke hoek. Dus iemand die een 4 geeft en de rest ruim voldoende... Tja dan heeft er maar 1 zitten slapen. :) maar goed jurysport is en blijft een partijdige sport. Kun je inbouwen wat je wil, helemaal objectief krijg je het nooit. :n

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:15

If you cant stand the heat, stay out of the kitchen :D

Ik pleit voor Sjef weer als bondscoach, hebben we ook geen verwende meisjes die nee durven te zeggen om als reserve thuis te blijven :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:15

:D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:16

R12312 schreef:
Ik neem het hier toch even op voor de jurys. Er is een reden dat ze allemaal op een andere positie zitten. Vanaf sommige posities kun je dingen niet goed zien. Dat zal in dit geval zijn geweest, of je knipperde net met je ogen, wat menselijk is en wat we allemaal doen.

Die jurering zit zo ingewikkeld in elkaar, dat ik je kan adviseren om eens te vragen of je bij de subtop ergens mag schrijven, dan ga je er echt anders over denken.

Vorige week nog: ene jury gaf dikke voldoendes voor de wissels, andere jury zwaar onvoldoendes, vanuit de eerste positie kon je dus niet zien dat ze in tween gesprongen waren. Daarom zitten er meerdere juryleden.

Precies, jury's maken dus gewoon fouten. En kunnen dus - soms - niet beoordelen wat ze zien. Want toe, misschien kan je het vanuit een bepaald juryhokje minder goed zien. En dan geef je een 9? Dan ben je er vanwege de naam van de combinatie dus maar gewoon vanuit aan het gaan dat ze het wel goed doen. En dat is schandalig.

Zo krijgen andere landen ook nooit een kans. Al zou Canada/Spanje/Ierland noem maar op nu een killer proef neerzetten: Ze krijgen de punten niet. Als iemand anders vanmiddag Durjardins proef had neergezet was het gewoon een 75% geweest.