[HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Re: [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:11

Zie jullie morgen weer! :evaw: Haha

Roodvos

Tot morgen maar weer :wave:

dalinda_15

wanneer worden de starttijden voor morgen bekend?

eenitraM

Ik denk dat het in de toekomst geen verkeerd idee is om een wegstreepresultaat toe te passen. De hoogste en de laagste score wordt weggestreept. Ben je van al dit gezeik af.

xChanelx

R12312 schreef:
xChanelx schreef:
Ik raak hier gefrustreerd door :o
Waarom dit 81 en Edward en Diederik 75?

Omdat dit vermoedelijk veel losgelatener is.

Diederik reed goed, maar oogde wel heel strak. Zelfde als bij Edward en HP. Durglassigkeit is een groot gegeven op deze OS.

Maar als dat belangrijk is, waarom scoren er dan ook genoeg combinaties hoog die daar totaal niet aan voldoen?

Ik heb het idee dat correct rijden niet beloond wordt, maar spectaculair rijden wel. Bijvoorbeeld de piaffe van Valegro was niet correct, maar kreeg een 9, terwijl die laatste piaffe van Voice een 8 of 9 kreeg, maar imo veel correcter gereden was.
Ik zie ontzettend veel verzet en spanning en unhappy athletes die hoog beloond worden.

joke20

Shunshinee nee nog niet gevonden

R12312

Bloodymary schreef:
Dat is toch echt zo he dat het niet klopt, of zijn wij nou zo chauvinistisch?

Denk het wel, want ik zit die proef van HP terug te kijken en daar worden toch best wel veel foutjes gemaakt en in stap is ie zowat onkant. Sowieso een beetje een zuur beeld en erg veel douwen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:13

Even voor de duidelijkheid: de Belgische media zeggen dat Jorinde naar de Special zou mogen omdat ze bij de beste 8 individuele ruiters is. Maar ze kijken toch ook naar de individuele ruiters van de landen die zich niet geplaatst hebben he? Bijvoorbeeld de Spanjaarden: die twee met 76,... en 74,... moeten toch ook meegeteld worden bij de individuele ruiters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:14

Tot morgen :wave:

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:15

tot morgen :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:16

eenitraM schreef:
Ik denk dat het in de toekomst geen verkeerd idee is om een wegstreepresultaat toe te passen. De hoogste en de laagste score wordt weggestreept. Ben je van al dit gezeik af.

Dat klinkt als een heel goed idee!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:17

xChanelx schreef:
Maar als dat belangrijk is, waarom scoren er dan ook genoeg combinaties hoog die daar totaal niet aan voldoen?

Ik heb het idee dat correct rijden niet beloond wordt, maar spectaculair rijden wel. Bijvoorbeeld de piaffe van Valegro was niet correct, maar kreeg een 9, terwijl die laatste piaffe van Voice een 8 of 9 kreeg, maar imo veel correcter gereden was.
Ik zie ontzettend veel verzet en spanning en unhappy athletes die hoog beloond worden.

Ik heb valegro niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, maar Gal gisteren wel en ik vond dat Voice de hele tijd te kort in de hals bleef en daarmee dus niet zo correct.

Marvel

Zou een mooi idee zijn, maar het blijft nog steeds een jury met een eigen referentiekader en een voorkeur.
Dus als alle duiters in de 80% blijven scoren en Nederland niet verder dan 76% komt, dan heeft dat helaas ook weinig zin.

vur

Ik vind de proeven van de Nederlanders over het algemeen technisch duidelijk slechter dan van de Nederlanders. Bovendien ziet het er over het algemeen veel strakker, onrustiger en met meer spanning uit dan de Duitsers. Ik vind het eerlijk gezegd prima dat de Duitsers er duidelijk boven staan. Ik kan echt genieten van hoe de Duitsers zitten te sturen. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:19

Zo erg is het toch niet dat Nederland een keer niet bij de medailles zit? Juist goed in mijn ogen, geeft voer om kritisch te kijken naar wat andere landen doen. In Duitsland waren Weihegold, Cosmo en Showtime vorig jaar helemaal nog niet op dit niveau.

De Nederlandse paarden (alle vier, ook Parzival) lopen al ruim 4 jaar op dit niveau.

Anoniem

vur schreef:
Ik vind de proeven van de Nederlanders over het algemeen technisch duidelijk slechter dan van de Nederlanders. Bovendien ziet het er over het algemeen veel strakker, onrustiger en met meer spanning uit dan de Duitsers. Ik vind het eerlijk gezegd prima dat de Duitsers er duidelijk boven staan. Ik kan echt genieten van hoe de Duitsers zitten te sturen. :j

Ik ook hoor, maar vond Frau Werth echt niet zo goed als ze beoordeeld werd deze keer. Ze zit gewoon echt niet meer fijn.

banditlove

Hoe heeft hans peter Minderhout gereden ik heb hem gemist :(

R12312

vur schreef:

Eens!

En het is ook echt idioot hoe klein Isabell die pirouettes rijdt :D Echt waanzinnig om te zien.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:20

banditlove schreef:

mijn stream vond het niet leuk maar, maar het grootste stuk heb ik

http://nilsboeser.nl/olympics/

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:21

R12312 schreef:
vur schreef:

Eens!

En het is ook echt idioot hoe klein Isabell die pirouettes rijdt :D Echt waanzinnig om te zien.

Ik zie trouwens een fout in de eerste zin, de tweede Nederlanders moeten natuurlijk Duitsers zijn. :D

Kendra

Ik denk dat er niet zo heel veel mis is met de uitslag. Nederland mist op dit moment een paar combinaties die makkelijk boven de 80% scoren. Erg jammer, maar dat is dan niet anders. Dus moeten we zorgen dat (potentiële) toppaarden in NL blijven, bij NL-ruiters.
Ook ogen de huidige combinaties niet erg ontspannen en daardoor missen de paarden wel eens wat schwung. Dat telt blijkbaar zwaar en - zie ook de opmerking van R12312 over het gebrek aan Durglässigkeit.
Je kunt veel van Valegro zeggen, maar hij doet de moeilijkste oefeningen ogenschijnlijk met het grootste gemak, met 2 vingers in de neus. Dat is natuurlijk wel bijzonder en ook hetgeen waar we in de dressuur naar streven. Dan krijg je inderdaad minder spektakel, maar dat is ook echt verleden tijd en wordt niet meer gewaardeerd (en dat is misschien maar goed ook).
Laatst bijgewerkt door Kendra op 11-08-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

banditlove

Nils_010 schreef:
banditlove schreef:

mijn stream vond het niet leuk maar, maar het grootste stuk heb ik

http://nilsboeser.nl/olympics/

Kan de filmpjes niet zien op mobiel maar wat was zijn score?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:22

Stream doet het weer :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:23

Kan ik ergens Charlotte terug kijken?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:24

[/quote]

Oh nee?

En deze melding dan?!

Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek. Waarschijnlijk is er een probleem met onze servers, probeer het later nog eens of navigeer naar één van de volgende pagina's:[/quote]
Ik ben geen IT er, maar volgens mij is het zo dat als de site eruit ligt het beeld bij iedereen weg moet zijn. (Correct me if I am wrong.) En dat is niet zo, want er zijn mensen die nog wel beeld hebben.
Dus is het een ander probleem. Misschien de server die jouw regio bedient ofzo.

Wat niet wegneemt dat het voor jullie heel vervelend is :(:) .[/quote]

Hier een ITer er is toch echt een probleem bij de nos met het verbinden naar de server. Als je al "ingelogt" bent geen probleem maar als je een nieuwe verbinding opzet doet hij het niet. We gaan allemaal naar dezelfde server ze hebben echt niet in elke regio een server staan....