RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:24

russel schreef:
Leerzaam hoor al die advokaatjes in dit topic, misschien kunnen we vragen aan de mods het topic te linken aan het rechtenforum???

naja heb toch echt 4 jaar rechten gestudeerd aan de Erasmus ;)

Therocker

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:53

Al met al heb ik het idee dat Rtl zich wat heeft "vergaloppeerd" met deze uitzending.
En krijg de indruk dat alle betrokken partijen (dus ook beide DA's) het beste af zijn als er een aantal rectificaties vanuit Rtl zouden komen en de zaak verder gesloten word.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:56

Op de site van RTL staat dat het nog niet bekend is of het programma volgend jaar nog terugkomt.. de laatste uitzending ( andere zaak) zou op 18 december zijn. Wie weet komt de 'uitslag' dus nimmer via RTL in de openbaarheid..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:03

Mistic schreef:
Toch vraag ik me af wat hun beweegredenen zijn om met dit programma mee te doen. Een aantal advocaten bij mij op kantoor zouden zich er niet aan wagen.

Misschien zag de zaak er in eerste instantie beter uit (aan de hand van de door Yitte opgestuurde gegevens/documenten) en er later wat minder mooie feiten boven water kwamen zoals bijvoorbeeld de Boktberichten (deze zullen niet door Yitte zelf bij haar opgave voor het programma bijgevoegd zijn geweest :+ ).

Ik weet niet of iemand de pro deo uitzending over een lening heeft gezien waarbij de persoon zei dat hij die lening niet zelf had afgesloten? Gedurende de uitzending (laten we dan aannemen het in chronologische volgorde is opgenomen/uitgezonden) kwamen er feiten boven tafel waardoor de zaak opeens een heel stuk minder rooskleurig werd. :+

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:13

Jannepauli schreef:
Op de site van RTL staat dat het nog niet bekend is of het programma volgend jaar nog terugkomt.. de laatste uitzending ( andere zaak) zou op 18 december zijn. Wie weet komt de 'uitslag' dus nimmer via RTL in de openbaarheid..

In dat geval is hij op te zoeken in de database op www.rechtspraak.nl :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:23

russel schreef:
Leerzaam hoor al die advokaatjes in dit topic, misschien kunnen we vragen aan de mods het topic te linken aan het rechtenforum???

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:51

_Aurora_ schreef:
russel schreef:

Jij vast wel, en al die andere beterweters ook? :Y)

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:57

Gelukkig doen we ook geen uitspraak over deze zaak he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:58

Nee? Vind je? :+

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:59

Geen rechtsgeldige iig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:00

russel schreef:
_Aurora_ schreef:

Ik heb rechten gestudeerd aan de uni. Maar hé, wat weet ik nou, he :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:02

russel schreef:

Er worden geen uitspraken gedaan (en sowieso geen rechtsgeldige :') ), er worden meningen gegeven naar aanleiding van het tv programma en de bijbehorende wet :). En door sommigen wordt ook jurisprudentie aangehaald. Overigens is het makkelijk om de betreffende wet na te zoeken en te interpreteren hoe deze werkt en gelukkig zien aardig wat mensen wél dat de verkoper daarin behoorlijk sterk staat :).

Maar gelukkig houd jij ook altijd je mond wanneer het over je vakgebied gaat en wil jij nooit aangeven hoe het werkt ;).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:08

russel schreef:

Dat is voor de betweters een 'weet' en voor jou een vraag!
:D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:16

_San87_ schreef:
russel schreef:

Er worden geen uitspraken gedaan (en sowieso geen rechtsgeldige :') ), er worden meningen gegeven naar aanleiding van het tv programma en de bijbehorende wet :). En door sommigen wordt ook jurisprudentie aangehaald. Overigens is het makkelijk om de betreffende wet na te zoeken en te interpreteren hoe deze werkt en gelukkig zien aardig wat mensen wél dat de verkoper daarin behoorlijk sterk staat :).

Maar gelukkig houd jij ook altijd je mond wanneer het over je vakgebied gaat en wil jij nooit aangeven hoe het werkt ;).

Oehhh....spannende uitspraak!
Ik zou er even nadrukkelijk bijzetten dat die mening gebaseerd is op de informatie die in dit prachtige topic en in een tv-programma is vrijgegeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:20

Kriel schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou er even nadrukkelijk bijzetten dat die mening gebaseerd is op de informatie die in dit prachtige topic en in een tv-programma is vrijgegeven.

Lezen :).

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:21

Jij ook....en vooral hetgeen je zelf hebt neergezet.
En met name het laatste gedeelte

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:22

Laat ik dan opmerken dat de uitspraak van Jytte's advocaat "kat in 't bakkie" ook maar een mening is :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:24

Ik lees wat ik schrijf. Er staat toch dat de uitspraken hier zijn gebaseerd op wat er in het programma is aangegeven.

Maar goed, ik zal het nog even extra duidelijk voor jou benadrukken:

Er worden geen uitspraken gedaan (en sowieso geen rechtsgeldige ), er worden meningen gegeven naar aanleiding van het tv programma en de bijbehorende wet :). En door sommigen wordt ook jurisprudentie aangehaald. Overigens is het makkelijk om de betreffende wet na te zoeken en te interpreteren hoe deze werkt en gelukkig zien aardig wat mensen wél dat de verkoper, naar aanleiding van de informatie in het programma, daarin behoorlijk sterk staat :).

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:13

Toch vreemd dat Jytte (esmir) ineens haar hele profiel leeghaald, want als je niks te verbergen hebt...............................???

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:15

is dat werkelijk waar gek? Ik vind het vrij logisch als er op bokt op zo'n toon over mij zou worden gesproken zou ik ook alles uit mijn profiel halen :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:26

Kriel schreef:

Deze zin vat dit hele topic mooi samen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:27

dreamer80 schreef:
Toch vreemd dat Jytte (esmir) ineens haar hele profiel leeghaald, want als je niks te verbergen hebt...............................???

Ben benieuwd hoe jij zou reageren als elke Penny Advocaat van Bokt over je zou vallen -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:30

dreamer80 schreef:

Dat vind ik absoluut niet vreemd :).

lifaya schreef:
is dat werkelijk waar gek? Ik vind het vrij logisch als er op bokt op zo'n toon over mij zou worden gesproken zou ik ook alles uit mijn profiel halen :)

Ik denk niet eens dat het daarom is, maar i.v.m. de rechtszaak :). En als het wel daarom is is het ook heel logisch, idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:35

Of omdat ze gewoon even helemaal klaar is met Bokt. Wat ik me overigens heel goed voor kan stellen want, hoewel ik ook zo mijn twijfels heb over de oprechtheid van deze dame, dit topic gaat helemaal nergens meer over en sommigen gaan echt veel te ver in hun oordeel.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:36

dreamer80 schreef:

Het feit dat jij dat moet benoemen en het blijkbaar in de gaten houdt vind ik vreemder.