Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:33

Harvest_Moon schreef:
@ Nebron Isabell zou ik het ook gunnen, ik heb het doping verhaal niet helemaal op de voet gevolgd, maar volgens mij bleek het een fout van haar dierenarts te zijn, zonder dat ze er zelf iets aan kon doen?
Vind het ook leuk dat hij naar zo'n jonge ruiter gaat, dan ben je (hoe oud is hij, 26 ofzo toch?) en dan krijg je ineens Totilas te rijden :) Ach, ik vind hem gewoon sympathiek en zie Totilas liever naar hem gaan dan naar het midden oosten, waar Totilas misschien niet eens aan het klimaat kan wennen en de dressuur sport veel minder ver ontwikkeld is dan hier...

Was idd fout van de DA. Die had de wachttijd veels te laag geschat, waardoor Isabel weer starte, terwijl er nog rest sporen aanwezig waren van de medicatie.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:35

Vooralsnog denk ik dat de dame die blogt wel gelijk heeft. Qua management kan je als paard niet beter terecht komen dan bij Paul SChockemohle en als paard denk ik dat je het bij de familie Rath heel goed hebt.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:35

Erg jammer dat totilas en Edward gescheiden zullen worden.
Hopelijk dat het totilas wel goed blijft gaan.
Voor Edward vind ik het erg zuur. Er waren in eerste instantie andere dingen tegen hem gezegd. En ja tussen de 10-15 miljoen is een boel geld. Maar zeggen ze niet altijd dat dat niet gelukkig maakt......Wat moet je met Zoveel geld.
Hopelijk is de broer van totilas ook zo goed en kan Edward daar mee aan de slag. ( hoe zuur dan ook).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:36

Dat is toch niet definitie of heb ik in de tussentijd iets gemist?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:36

shamyrah schreef:
Erg jammer dat totilas en Edward gescheiden zullen worden.
Hopelijk dat het totilas wel goed blijft gaan.
Voor Edward vind ik het erg zuur. Er waren in eerste instantie andere dingen tegen hem gezegd. En ja tussen de 10-15 miljoen is een boel geld. Maar zeggen ze niet altijd dat dat niet gelukkig maakt......Wat moet je met Zoveel geld.
Hopelijk is de broer van totilas ook zo goed en kan Edward daar mee aan de slag. ( hoe zuur dan ook).

Investeren in zaken? Niet iedereen zet het op de bank :+

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:37

@ Zonnetje81, Dat Matthias Totilas gaat rijden? Nee, zijn stiefmoeder heeft de sportrechten gekocht en aangezien zij zelf niet meer kan starten...

Zonnetje81

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:38

Bestaat dat ook al sportrechten? En wat houdt dat dan in?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:39

Ik snap het wel dat hij verkocht is en vond reacties die gisteren gegeven werden soms echt heel overdreven.
Maar ik vind het wel ontzettend jammer dat wij dit toppaard als sportland Nederland kwijt zijn.
Wat er in dat artikel ook gezegd wordt over het eerdere commentaar van veel Duitsers op het Nederlandse Rollkur systeem etc. Maar straks loopt Totilas de sterren van de hemel voor Duitsland en dan ineens is het een geweldig paard. Terwijl hij op die manier getraind is.
Ik vind het gewoon jammer dat je als je maar genoeg geld hebt zo'n toppaard kan kopen. Het heeft dan niet veel meer met talent van de ruiter te maken, maar meer met welk land heeft het meeste geld en kan zo de prijzen winnen. De Nederlanders zijn zo slim/ dom om daar aan mee te doen, verdienen goud geld. Maar onze sporters doen het slechter, kijk maar naar het springen wat daar gebeurd is.
Kan er wel gezegd worden er staat een KWPN- er op 1! Ja, geweldig. Maar niet meer voor ons land, dus wat dat betreft..
Vooral voor Edward en zijn team is het het zuurste. Gebeurd nu al voor de 2e keer dat er een paard vlak voor de OS onder zijn reet vandaan gekocht wordt. Al mag hij wel ontzettend trots zijn op hetgeen wat hij (en de anderen die er achter staan) met Totilas bereikt heeft!

Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat en hoe Totilas het onder Rath gaat doen, als hij er al echt op gaat rijden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 15-10-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:39

Zonnetje81 schreef:

Gij mag goude kwakje hebben, ik mag goude plakje hebben.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:40

Asyaa schreef:
Zonnetje81 schreef:

Gij mag goude kwakje hebben, ik mag goude plakje hebben.

_O-

Hier moest ik echt heel erg om lachen. Eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet precies, maar ik neem aan dat het ''startrechten'' zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:41

Asyaa schreef:
hestejente schreef:
Come ON zeg :roll: Hij is nu toch ook naar een of ander concours. Toch ook om te rijden zeker.

Ik denk dat ze de 2012OS bedoelde ;)
Niet wedstrijden in het algemeen.

Ja, dat bedoelde ik ook. Er zijn nog andere talentvolle paarden?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:42

Op een of andere manier voel ik wel sympathie voor Rath, als het dan toch zo moet wezen. We zullen zien wat het gaat worden :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:43

Ik vind dit nieuws eigenlijk gewoon om te janken. Het was een prachtige combinatie en de trots van Nederland.

Zo zie je maar dat de wereld alleen maar om geld draait. Bah.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:43

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen hier uithalen naar de Duitsers. De Duitsers kopen winst weg bij de Nederlanders? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hoe komt Nederland aan al die toppaarden? Juist, uit Duitsland. Neem bijvoorbeeld Bonfire, Salinero, Sunrise en Gribaldi. Zonder die "stomme Duitsers" was er helemaal geen Totilas geweest.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:46

Is er ook maar één van de paarden die je noemt opgeleidt door een Duitser Bomba? Nee! Het is nog altijd de verdienste van de Nederlandse ruiters dat die paarden het zo goed doen!
Het gaat erom dat Edward het paard tot topniveau opgeleidt heeft en iemand anders er straks de vruchten van plukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:47

Bomba schreef:
Ik begrijp niet waarom zoveel mensen hier uithalen naar de Duitsers. De Duitsers kopen winst weg bij de Nederlanders? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hoe komt Nederland aan al die toppaarden? Juist, uit Duitsland. Neem bijvoorbeeld Bonfire, Salinero, Sunrise en Gribaldi. Zonder die "stomme Duitsers" was er helemaal geen Totilas geweest.

Punt is die paarden zijn hier heen gehaald als kleine opdondertjes, en op nederlands grondgebied gesmeed tot de prof atleten dat het zijn geworden. Wat hier gebeurd is iets heel anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:48

Eerst werd Laura Bechtoldsheimer afgebrand door een aantal mensen omdat ze de mogelijke amazone van Totilas zou kunnen zijn, toen Emma Hindle en nu Matthias Rath.

En dat terwijl er niks vaststaat :) Dat vind ik jammer.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:53

horseyfries schreef:
Het gaat erom dat Edward het paard tot topniveau opgeleidt heeft en iemand anders er straks de vruchten van plukt.

ja zeker!...Toot heeft namelijk een soort van dashboard waarop je in kunt voeren wat voor kunstje hij uit de hoed moet toveren...met één druk op de enter knop gaat alles vanzelf...dream on!.
je zult toch wel een behoorlijk stukje moeten kunnen sturen om eruit te halen wat er inzit ;)
Laatst bijgewerkt door judithh op 15-10-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:53

judithh schreef:
horseyfries schreef:
Is er ook maar één van de paarden die je noemt opgeleidt door een Duitser Bomba? Nee! Het is nog altijd de verdienste van de Nederlandse ruiters dat die paarden het zo goed doen!

ja zeker!...Toot heeft namelijk een soort van dashboard waarop je in kunt voeren wat voor kunstje hij uit de hoed moet toveren...met één druk op de enter knop gaat alles vanzelf...dream on!.
je zult toch wel een behoorlijk stukje moeten kunnen sturen om eruit te halen wat er inzit ;)

Dat denk ik dus ook!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:54

horseyfries schreef:

Daar heeft hij gewoon voor betaald gekregen, het is zijn baan. Als hij nu gaat lopen janken had hij ervoor moeten zorgen dat hij een aandeel in dat paard had. Had hij niet, dus heeft hij er niets over te zeggen. Dat is niet leuk voor hem maar zo werkt de wereld nou eenmaal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:54

hestejente schreef:
horseyfries schreef:

Daar heeft hij gewoon voor betaald gekregen, het is zijn baan. Als hij nu gaat lopen janken had hij ervoor moeten zorgen dat hij een aandeel in dat paard had. Had hij niet, dus heeft hij er niets over te zeggen. Dat is niet leuk voor hem maar zo werkt de wereld nou eenmaal.

Ja en dat wist hij zelf vantevoren ook wel dat het zo zou kunnen gaan lopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:55

Het is niet het eind van de wereld. Snap niet waarom mensen zich zo druk maken. Er worden elke dag paarden verkocht, maar daar schenkt niemand aandacht aan.
Het gaat er toch niet om wat WIJ vinden, wat Nederland vindt? Het gaat erom wat goed is voor het paard, en wie de meeste centen heeft. Welkom in 2010, zo werkt het leven tegenwoordig.

Wat maakt het uit als hij voor Duitsland medailles binnen gaat halen? Iedereen weet waar hij vandaan komt, en bovendien, ik vind dat het er niet om gaat welk land de meeste medailles binnenhaalt, maar gewoon om wie de beste proef rijdt. Of dat nou een Nederlander, Duitsen of Marsmannetje is, I don't care. Als het maar mooi is om te zien en een fijn plaatje geeft.

zonnestraal2

iedereen wordt ''afgebrand'' omdat vrijwel iedereen liever Edward op de rug van Totilas ziet en niemand anders.

de verkoop van Totilas voelt bijna alsof Totilas dood is :(

Suzanne37

Bomba schreef:

Die zijn toch stuk voor stuk niet eerst in Duitsland opgeleid tot topniveau dus totaal geen vergelijking! En Totilas is hier gefokt en niet in Duitsland.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:56

judithh schreef:
horseyfries schreef:

Dat denk ik ook, ik denk niet dat ik zo maar passagerend met hem wegrijd. :=