Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:26

newnails schreef:
Lieszje schreef:
Ow.. begreep eruit dat het paard pas later is gekeurd.
En daarnaast ga ik niet alle pagina's lezen.

Als je niet alles gaat lezen begrijp ik niet dat je dan zo je commentaar geeft sorry hoor, dat is mijn mening

Ik ga gewoon geen 80 pagina's lezen..
Maar wat ik eruit begrepen is, is dat het paard niet volledig gekeurd is..
En dat de foto's dus pas later zijn gemaakt..
Dat hadden ze ook direct kunnen laten doen, en al helemaal voor dat bedrag..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:26

corinepgek schreef:
Ohja en over Lucky. Is dat meisje nou echt zo gedupeerd? Heb niet alles gelezen(82 pagina's is een beetje veel) dus weet niet overal het fijne van. Volgens mij las ik ergens dat Lucky helemaal nog niet kreupel was en sowiezo een B parcours had gesprongen zonder problemen. Kan een meisje van 10 al de ambities hebben om in het Z te gaan springen vraag ik mij wel af?

Als Lucky nou niet kreupel is, en nog wel B en eventueel L parcours kan springen met goede medische zorg dan heeft dat meisje toch alsnog een heel leuk paard eraan?

Tuurlijk keur ik het niet goed, en 6000 euro is dan wel een beetje heel veel geld voor zo'n paard maar zoals ik het begrijp(nogmaals, ik heb niet alles gelezen) is het een lief paard, kan ze er mee rijden en zelfs ook springen? Al zal dat dan geen Z zijn.

Als je geen zin hebt alles te lezen, tik dan helemaal links onder in het witte balkje de naam Lucky en je krijgt alleen de posten waar zijn naam in genoemd is. Het is voor ons gewoon jammer om de hele tijd dit soort posten te lezen en te beantwoorden. ;)

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:28

Inderdaad I rest My case!

listiglistje

Daan_Romi schreef:
Het is al bewezen en de kliniek heeft al de betreffende arts op non actief gezet.

En waar heb jij deze feiten/wijsheden vandaan als ik vragen mag? van "horen" zeggen zeker.....

Ik kan mij niet voorstellen dat een veerarts hier aan meewerkt, of hij moet geldproblemen hebben,
verslaafd aan iets zijn of een relatie met oplichtster hebben :+

Gentlegiant

Als je niet de moeite neemt om te lezen neem dan ook niet de moeite om te posten!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:29

corinepgek schreef:
Ohja en over Lucky. Is dat meisje nou echt zo gedupeerd? Heb niet alles gelezen(82 pagina's is een beetje veel) dus weet niet overal het fijne van. Volgens mij las ik ergens dat Lucky helemaal nog niet kreupel was en sowiezo een B parcours had gesprongen zonder problemen. Kan een meisje van 10 al de ambities hebben om in het Z te gaan springen vraag ik mij wel af?

Als Lucky nou niet kreupel is, en nog wel B en eventueel L parcours kan springen met goede medische zorg dan heeft dat meisje toch alsnog een heel leuk paard eraan?

Tuurlijk keur ik het niet goed, en 6000 euro is dan wel een beetje heel veel geld voor zo'n paard maar zoals ik het begrijp(nogmaals, ik heb niet alles gelezen) is het een lief paard, kan ze er mee rijden en zelfs ook springen? Al zal dat dan geen Z zijn.

Misschien even wat beter lezen....................pony is vaker kreupel dan goed.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:29

listiglistje schreef:
Daan_Romi schreef:
Het is al bewezen en de kliniek heeft al de betreffende arts op non actief gezet.

En waar heb jij deze feiten/wijsheden vandaan als ik vragen mag? van "horen" zeggen zeker.....

Ik kan mij niet voorstellen dat een veerarts hier aan meewerkt, of hij moet geldproblemen hebben,

Ach het zal niet de eerste zijn

Daarom heb ik ook al eens gezegt vertrouw niemand alleen jezelf

lesilla

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:30

Vind soms echt spijtig dat mensen willen discussiëren maar niet de moeite nemen om wat te lezen.
Zo kom je echt nergens want de discussie begint elke keer opnieuw

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:33

ik heb gisteren met ergenis zitten kijken wat een volk loopt er toch rond op te wereld bah.
ik vind het verschikkelijk voor alle mensen die hier de dupe van zijn geworden en natuurlijk te paarden die lijden er het meeste onder.
nou hebben sommige gelukkig een goed baasje gevonden.
ik hoop dat jullie gerechtigheid krijgen voor het leed wat jullie is aangedaan.
en dat dit mens maar mag stoppen met die praktijken waar ze mee bezig is.
opsluiten en niet meer los laten.
ohja en newnails laat je niet gek maken door al die oenen(om maar netjes te zeggen) die hier halve berichten lezen en denken alles te weten.
ik denk dat iedereen die gisteren heeft gekeken wel kan nagaan dat dit zo niet hoort wat zij doet met levende dieren.
ik hoop wel dat jullie plezier hebben van jullie paardje ondanks alles.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:33

Ik vind het schandalig wat er allemaal af gespeeld heeft. Helaas is deze handelaar niet de enige. Ik hoop dat mensen hierdoor aleter worden.
Ik lees mee in het topic, het gaat echter zo hard dat ik af en toe het niet bij kan houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:35

Hmmm had laatst op bokt ook al met verbazing het verhaal van Rachaell gelezen met haar pony Peter. Paardje doet het wèl goed.... maar zitten gewoon valse papieren bij......

Moet toch genoeg reden zijn alles bij elkaar om dat wijf juridisch te "hangen" ??

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:35

Misschien mijn eerdere post lezen?!

Dus nee niet van horen zeggen.

En dat jij je het niet kan voorstellen, wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Wij dachten ook dat dit niet zou kunnen in nederland!

En of de betreffende arts verslaafd is, een relatie heeft met/tot?? Ik heb geen idee, ben ik totaal niet in geinterresseerd.
Hij heeft meerdere mensen opgelicht/ verkeerd voorgelicht enz. En buiten dat ook zijn collega's in een moeilijk parket gebracht.
En ja hij heeft meerendeel van de paarden gekeurd van ******* en de keuringsrapporten waren 9 van de 10 keer onjuist!

En ja, dit is bewezen.

listiglistje schreef:
Daan_Romi schreef:

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:36

Ik wil me niet met jullie discussie bemoeien, maar wel even een reactie geven op de uitzending. :)
Ik heb het gisteravond gemist, maar heb hem net terug gekeken.
Voordat ik gekeken had dacht ik door jullie reacties op bokt, wat een misselijk wijf zeg, maar nu ik het gezien heb vind ik deze benaming nog te vriendelijk voor iemand die paarden laat lijden en zo disrespectvol met een levend dier om gaat.
Ik vind het echt heel knap dat Roelie zich ingezet heeft om deze vrouw te stoppen met haar misselijk daden.

Weet iemand wat er verder met deze vrouw gebeurd?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:37

marengo schreef:
Het HELE verhaal was complete ONZIN, van het gereutel wat de zogenaamde advocaat uitkraamde, tot het verhaal over het palomino worden, tot het verhaal dat het veulen het aan zijn longen had door rhino......tot dat het veulen "er wel overheen zou groeien".
Doodgaan aan een longontsteking komt eerder.
En deze vriendelijke, makkelijke merrie geschikt voor IEDEREEN, staat dan vastgehouden te worden met een ketting over de neus ???

met alle respect...
Ik had vroeger een merrie, daar durfde ik een beginner op te zettten, maar met een veulen aan de voet had je een tijger aan het touw, vooral als het veulen 'te ver' weg liep... verder dood braaf...
Nadeel van dit soort uitzendingen dat er veel geknipt wordt en je niet echt alles te horen en te zien krijgt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:38

Daar ben ik ook erg benieuwd naar Eefsoll.

newnails

tribeworld schreef:
ik heb gisteren met ergenis zitten kijken wat een volk loopt er toch rond op te wereld bah.
ik vind het verschikkelijk voor alle mensen die hier de dupe van zijn geworden en natuurlijk te paarden die lijden er het meeste onder.
nou hebben sommige gelukkig een goed baasje gevonden.
ik hoop dat jullie gerechtigheid krijgen voor het leed wat jullie is aangedaan.
en dat dit mens maar mag stoppen met die praktijken waar ze mee bezig is.
opsluiten en niet meer los laten.
ohja en newnails laat je niet gek maken door al die oenen(om maar netjes te zeggen) die hier halve berichten lezen en denken alles te weten.
ik denk dat iedereen die gisteren heeft gekeken wel kan nagaan dat dit zo niet hoort wat zij doet met levende dieren.
ik hoop wel dat jullie plezier hebben van jullie paardje ondanks alles.

Nee hoor ik laat me niet gek maken.
En Lucky is super lief en helemaal gefocust op mijn dochter, ze houdt haar (mij ook hoor) echt constant in de gaten.
Lucky is echt een schatje ze zet geen stap verkeerd zelfs niet als ze pijn heeft (tot nu toe dan).
Dank je wel voor je lieve woorden!
Ik sluit mezelf aan bij hetgeen je zei over dat lezen hahah, echt te belachelijk voor woorden, of ze zelf de wijsheid in pacht hebben.
Nou laat ze wakker worden die wijsheid heeft niemand in pacht.

Dressagegirl

Ohja even terug te komen op Kamilia haar rug. Zit de uitzending terug te kijken en er word gezegt. Kamilia heeft problemen in haar rug waardoor het geen gewicht in de drug verdraagt dus levensgevaarlijk wanneer jij er op gaat zitten. ;)
En ze heeft hem wel van de slacht gekocht! :) want er word gezegt hij komt van de slacht!
Laatst bijgewerkt door Dressagegirl op 24-05-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Wat er met deze vrouw gebeurt geen idee ik hoop op een ''vervolg''

Maar ik denk dat ze zelf enkeltje schiphol zal neme?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:41

Ok, gehele aflevering gekeken.
Het schelden vond ik niet diep schokkend, gebeurde niet met een erg schokkende stemtoon. Ik bedreig Ascot er ook wel eens mee dat ik hem door de gehaktmolen haal :Y) (als hij stug links gaat terwijl ik toch echt rechts zei, bv)
Advokaat heeft netjes zn best gedaan zijn cliënt zo goed mogelijk te verdeigen ondanks alle bewijzen. Knap, ook al is de cliënt de 'verkeerde'
Nog steeds lef van Roellie, mevrouw lijkt mij geen prettig persoon om het mee aan de stok te hebben

Lachwekkend dat mevrouw een vosje probeerd te verkopen als toekomstige palomino :+
Schokkend vind ik het 'goedpraten' van de paarden terwijl het slachtpaarden zijn, paarden onder valse voorwendelsen gratis of voor weinig overnemen en vervolgens duur door verkopen, reiskosten vragen voor een reis die paard nooit gemaakt heeft.
En het verzwijgen van de rhino. Damn, je zult maar met jouw drachtige merrie op de pensionstal staan waar dit zojuist verkochte veulen komt te staan... Dat hadden ze best mee mogen nemen in de uitzending, dat alle paarden in de omgeving in gevaar gebracht zijn door het verzwijgen van de rhino %)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:41

Ik geloof dat er volgende week toch weer een aflevering/uitzending komt of niet? was dit het enigste?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:42

melissaxx94 schreef:
Ik geloof dat er volgende week toch weer een aflevering/uitzending komt of niet? was dit het enigste?

Over deze zaak is dit de enige uitzending...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:42

even offtopic:
newnails misschien toch even naar dat spatbeslag kijken en eronder laten zetten,
kan misschien de pijn verlichten en de kreupelheid wegnemen.
Kan Lucky samen met je dochterin de toekomst misschien toch nog lichte basissport lopen ;-)

Klompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:43

Heb de topic grotendeels vluchtig doorgelezen.
Wat gisteren vertoond is, is heel erg. Echt een schurkenstreek. Dat mens moet op een groot plein in een schavot door het publiek met eieren en tomaten worden bekogeld. En ook zij zal niet de laatste zijn.
Helaas blijven er altijd mensen (en dat zijn er meer dan wij denken) die geld verdienen over de rug van een ander.
En het klinkt misschien een beetje onwerkelijk, maar hier kun je bar weinig aan doen. Ontmasker je vandaag de ene, staat er de volgende dag weer een nieuwe op die alleen gedreven wordt door geld.
Welkom op deze wereld.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar een gewiekste oplichter kan twee mensen makkelijk aan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:44

newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

Met alle respect....
2 X week priveles zegt niet zo heel veel, ligt er net aan van wie je les krijgt en wat de les inhoudt...
Iedere moeder denkt dat haar kind ene natuurtalent is... zou je dochter dat zijn dan zouden er wel aanbiedingen komen, hadden ze wel verteld over goede pony's en had je jezelf niet hoeven aanbieden en laten misbruiken als goedkope stalknechten.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:45

ik vond het alberto stegeman niet zo super goed doen, en ja het is natuurlijk usper dat hij het doet! maar hij word zo snel opgewonden, legt andere mensen de woorden in de mond. Ik vind hem niet zo proffesioneel
ik zou liever Peter de vries hier op zien zitten! :Y) die blijft rustiger en denkt meer na voordat hij antwoord, hij vraagt precies de goede dingen.
EN NOGMAALS; ik vind het wel super dat die het heeft gedaan, want ik denk dat zo'n zaak voor peter de vries 'te min' is.