Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:38

Ik denk dat ze sws meer donateurs zouden werven als ze de adoptieprijzen afhankelijk van wat het dier hun kost baseren. Het is niet zo dat je even een goedkoop gezond paard koopt, het wordt niet je eigendom namelijk :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Zhads

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:28

Een vriendin van me heeft het gevraagd. Adoptiekosten voor Jägermeister bedraagt €5950.
Op haar nette bericht met meerdere vragen was hun reactie weer heerlijk uitgebreid :+ (meerdere vragen en de reactie was 1 zin met de prijs voor dit paard)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:29

Dat valt me dan weer mee gezien dat de hko-er dat ook als prijs heeft/had

Niettemin een schandalige adoptie prijs.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:52

Ik vind t wel raar dat het dezelfde prijs is, maar dat het op verschillende manieren wordt omschreven. Ik vind die Jagemeister wel een leuk koppie hebben, die zijn ze vast zo kwijt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:56

Tja, wanneer die schimmel gezond was dan verkoop je hem als eigenaar toch gewoon zelf?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:01

BigOne schreef:
Tja, wanneer die schimmel gezond was dan verkoop je hem als eigenaar toch gewoon zelf?

Dit is een van de groep van negen die in beslag zijn genomen dus er is geen eigenaar om verkopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:24

de Variant als hengst zal toch wel een andere zijn dan ik in gedachte heb?
De afrikaner x eros.
Want dat zijn dan denk ik wel oude rietjes geweest dan of niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:32

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:48

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:52

Nou ik zie al wel dat dit nog steeds geen openheid biedt. Het zou ze sieren als ze de inkomsten juist wel splitsen, want dan kun je duidelijkheid gaan creëren. Blij dat ik geen €5.- heb betaald om dit laatst in te zien _O-
Wat ik opvallend vind, is dat ze in 2020 €27.762.- aan donaties hebben ontvangen, en in 2021 €116.125.- Dat vind ik nog al een gigantisch verschil. Henk, kun je uitleggen waarom dit verschil zo groot is? Het gaat bijna om een ton.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:12

pmarena schreef:
https://www.paardzoektbaas.nl/standaard ... NryhZ-Io94 (6 bladzijdes)

Het taalgebruik is wel van een ontzettend matig niveau hoor..... maargoed als de zorg voor de paarden maar goed is, dat is het belangrijkst....

Doelgroep jongeren en kinderen :?
Dacht dat de doelgroep van pzb alleen (verwaardloosde) paarden was.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:29

Eef_Bam schreef:
BigOne schreef:

Misschien is hij wel gezond maar heeft hij gedragsproblemen. Zoals hij omschreven wordt en de veewagen uitsprong is het zeker geen makkelijk dier, bovendien een die zichzelf kan verwonden in zijn paniek. Ben benieuwd of er ook rijbeelden van zijn? Denk dat daar binnen de pzb-fans lastig een competente eigenaar voor te vinden is.

Vind dat er wel teveel bijgehaald word waar we niks vanaf weten trailer probleem de paarden kwamen gestrest aan en wellicht was het eenmalig en anders wellicht getraint /opgelost. Dus dat hij toen laad problemen liet zien wil niks zeggen over wat hij nu toont. Dit hoeft dus ook als dit niet meer aanwezig is niet in de adv te staan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:49

capopjekop schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Precies.
Maar hier gaat het om de doelgroep waarvoor de stichting is opgericht. In dit geval dus dieren (paarden).

De doelgroep voor hun socialmedia's is dan weer meer gericht op jongeren/kinderen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:00

Vind dat er wel teveel bijgehaald word waar we niks vanaf weten trailer probleem de paarden kwamen gestrest aan en wellicht was het eenmalig en anders wellicht getraint /opgelost. Dus dat hij toen laad problemen liet zien wil niks zeggen over wat hij nu toont. Dit hoeft dus ook als dit niet meer aanwezig is niet in de adv te staan.[/quote]

StalNollie, dit paard heeft 9 maanden geleden zijn griffelbeentje gebroken doordat hij zo uit de vrachtwagen denderde. Hetzelfde deed hij onlangs bij de verhuizing naar de nieuwe plek. Dus dit is niet eenmalig.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:53

StalNollie schreef:
Eef_Bam schreef:
[quote="BigOne"
[/quote

Misschien is hij wel gezond maar heeft hij gedragsproblemen. Zoals hij omschreven wordt en de veewagen uitsprong is het zeker geen makkelijk dier, bovendien een die zichzelf kan verwonden in zijn paniek. Ben benieuwd of er ook rijbeelden van zijn? Denk dat daar binnen de pzb-fans lastig een competente eigenaar voor te vinden is.

Vind dat er wel teveel bijgehaald word waar we niks vanaf weten trailer probleem de paarden kwamen gestrest aan en wellicht was het eenmalig en anders wellicht getraint /opgelost. Dus dat hij toen laad problemen liet zien wil niks zeggen over wat hij nu toont. Dit hoeft dus ook als dit niet meer aanwezig is niet in de adv te staan.

Kijk anders even de eerste 10 seconden van de recente verhuisvideo, daar zie je dit dier de veewagen uit knallen :+ . Aan het einde van de video zit hetzelfde stukje en wordt gezegd dat het om Jagermeister gaat.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 05-10-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:06

Setteli schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Waar lees je dat dan? Ik zie het niet op hun fb pagina. Wel hebben ze een super schattig veulen ter adoptie.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:11

Wel een super leuk veulen idd.. Ben benieuwd wat ze daarvoor gaan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:12

Vooral benieuwd of die uit die groep komt die deze week is toe gekomen. Want wat ze er dan ook voor vragen: Mooi verdiend.

Edit: Hij staat op de foto van de vrachtwagen achter de tinker. Dus komt inderdaad uit die groep.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:12

Vraag me af of ze n x percentage moeten afstaan aan bv de instantie die ze in beslag genomen hebben en bij hun neerzetten... hoe zou dat in hun werk gaan?
Ze mogen natuurlijk hun onkosten eruit halen maar elk paard voor minimaal €2000 ter adoptie aanbieden is mooie winst lijkt me...
Als je bekijkt dat een paard gemiddeld €150 minimaal per maand kost (excl smid dierenarts), dan is dat na 3 maanden nooit €2000 ff makkelijk gezegd.

Ben wel benieuwd hoe dit verantwoordt wordt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:19

Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:36

Bijna 4000 voor het veulentje :(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:55

Dreamboy schreef:
Setteli schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Waar lees je dat dan? Ik zie het niet op hun fb pagina. Wel hebben ze een super schattig veulen ter adoptie.

Op hun website https://www.paardzoektbaas.nl/product/w ... met-paard/[/quote]
Dank je. Daar had ik niet gekeken. Maar hoe weet jij zo zeker dat die vergunning niet is afgegeven dan? Als ik dat vragen mag?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:58

@Babootje; de cijfers al bekeken?
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet gegaan ben naar die open dag, want dit was exact wat ik had verwacht; nog eigenlijk geen echte duidelijkheid voor donateurs over de geldstromen.
Bestuur krijgt geen inkomsten uit PZB, maar Calijn heeft al vaker op SM aangeven dat PZB haar fulltime baan is.
Hoe dan?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:00

Dreamboy schreef:
Setteli schreef:

Dank je. Daar had ik niet gekeken. Maar hoe weet jij zo zeker dat die vergunning niet is afgegeven dan? Als ik dat vragen mag?

Omdat ik deze vergunningen afgeef in deze gemeente :D En ik weet dat 1 van mijn collega's deze aanvraag ook niet heeft gehad