Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:58

Lieszje schreef:
Ow.. begreep eruit dat het paard pas later is gekeurd.
En daarnaast ga ik niet alle pagina's lezen.

Als je niet alles gaat lezen begrijp ik niet dat je dan zo je commentaar geeft sorry hoor, dat is mijn mening

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:59

ik heb het gezien, en schrok toen ik de naam Kamilia hoorde want ik weet van welke bokker dit paard was.. heb het in discussie's nog voor haar opgenomen ook:(

vond het een heel informatieve uitzending en top dat Stegeman het uitzenden doorgezet heeft!

ik ben het wel eens hoor dat als je een paard koopt als zijnde goed sportpaard dat je het dan beter door een eigen dierenarts moet laten keuren maar goed, ik ben zelf ook iemand die we redelijk af gaat op de betrouwbaarheid van de mens... wordt je maar weer eens met je neus op de feiten gedrukt...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:01

__danielle__ schreef:
ik ben het wel eens hoor dat als je een paard koopt als zijnde goed sportpaard dat je het dan beter door een eigen dierenarts moet laten keuren maar goed, ik ben zelf ook iemand die we redelijk af gaat op de betrouwbaarheid van de mens... wordt je maar weer eens met je neus op de feiten gedrukt...

Even lezen.. Paard is ook door een onafhankelijke dierenarts gekeurd.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:03

Nogmaals voor de gene die het niet gelezen hebben DE PONY IS GEKEURD KLINISCH GOED GEKEURD RÖNTGOLOGISCH NIET GEKEURD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo was het toch :o

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:04

nombrado schreef:
listiglistje schreef:
Paard uit mijn post liep ook regelmatig kreupel, na het spatbeslag niet meer......
Ik zeg alleen dat een goed (spat)beslag ooit wonderen verricht!

ik ken paarden die volgens de rontgenfoto's niet meer kunnen lopen volgend dierenartsen
spat , artrose enzenz
die de sterren van de hemel lopen <3

Ja zo een heb ik er ook met spat, maar zo zijn er ook die op de foto's goed zijn maar die stokkreupel lopen. Lucky heeft spat en is er steeds kreupel aan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:05

JA dat roep ik al vaker

Dat keuren is waar maar dat weten we wel
Als je daar over wilt praten maak je maar een ander topic dit gaat over de handelaar

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:05

melissaxx94 schreef:
Nogmaals voor de gene die het niet gelezen hebben DE PONY IS GEKEURD KLINISCH GOED GEKEURD RÖNTGOLOGISCH NIET GEKEURD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo was het toch :o

B-)

Gentlegiant schreef:
JA dat roep ik al vaker

Dat keuren is waar maar dat weten we wel
Als je daar over wilt praten maak je maar een ander topic dit gaat over de handelaar

Nu wordt er denk ik niet meer overheen gelezen.

Dressagegirl

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:07

Magda_90 ik denk doe het niet zo groot, maar jij hebt het al gedaan :')!
Dat van dat keuren moest gewoon even. Vooral mensen die half lezen en vervolgens 600x vragen :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:09

Meestal wordt er dan net even wat extra aandacht aan besteed. :)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:11

Ik weet wel dat ze hier geen bril meer voor nodig hebben ahha :=.

En nogmaals over die handelaar vind het volkomen belachelijk hoe ze te werk is gegaan! Zeker voor de gedupeerden vind ik het heel zielig! Vooral voor de gene die Kamilia helemaal geweldig vond en wou kopen! En er vervolgens een kindje op zet wat er gelijk mee achterover klapt!. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik zo jong was en pa en ma zouden zo'n paard voor mij moeten kopen! Dat kan vreselijk slecht aflopen!

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:11

Kan iedereen nou keertje ophouden over dat keuren?!?! En buiten dat werkte de veearts daar in de buurt (bekende kliniek) gewoon onder 1 hoedje met haar!

Ow ja, nee ik mag geen namen noemen en dat doe ik dus ook niet. Dat wordt tzt echt wel naar buiten gebracht.

Ik ben blij dat lucky zo'n lief baasje heeft, had het heel anders kunnen treffen..

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:15

Wat een smerige leugenaars in dit land,

Geld opstrijken over de rug van een ziek/slecht dier.

En dan nog zeggen dat ze heel goed zijn enz.. ARME PAARDEN, Arme gedupeerde mensen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:18

Wat een gedrocht die vrouw zeg, tjong, wát een praktijken. :n Blij dat ik met dit mens nooit in aanraking ben geweest.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:19

Ik vind wel dat Stegeman haar een beetje appart benaderd heeft. Het eerste wat hij zei was dat ze slachtpaarden verkocht, dat Kamilia van de slacht kwam.

Maar volgens mij vertelde ze in de beelden dat ze Kamilia gratis had gekregen, dat het paard eigenlijk wel naar de slacht zou moeten is dan een 2e. Maar daarom ontkende ze dus ook wat hij zei. Toen begon die gelijk haar uit te foeteren. Dan zou ik ook niet meer naar hem willen luisteren hoor :P.

Wat ze gedaan heeft is natuurlijk vreselijk, geld verdienen over de rug van andere mensen en vooral die arme paarden heen maar hij had het wel slimmer aan kunnen pakken. Rustiger aanspreken en eerst eens zijn bewijzen aan haar voorleggen in plaats van allemaal dingen te gaan roepen, want sommige dingen die hij zei waren dus ook gewoon helemaal niet waar. Beetje meer zoals ze in wegmisbruikers zouden doen. Op een rustige manier de beelden laten zien en vervolgens de rijbewijs innemen en dan een prettige dat verder wensen. Nu klonk hij een beetje wanhopig, vond ik wel jammer.

Verder hoop ik natuurlijk dat deze advertentie wel een hoop paarden en mensen leed gaan schelen. Hoop dat iedereen die een paard wil kopen en de aflevering gezien heeft een stuk voorzichtiger gaat zijn, een paard sowiezo laten keuren voor aankoop en de betreffende persoon vantevoren natrekken.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:20

@ Corinepgek nee Ze had Kamilia gehad van de slacht GRATIS :)

marengo

roelie85 schreef:
Mindfields schreef:
en Roelie, hoe zit het dan met haar eigen lichamelijke gezondheid waarover ze op Bokt enorm zielig zat te doen?

Ach ze is toch zo ziek!
Voor de mensen die een beetje verstand hebben van het menselijk lichaam: Ze heeft een bloedprop van 2 cm doorsnee in haar hersenen zitten! figger it out!?

Ow...........daarom spoort ze niet, is dat het probleem dat ze niet helemaal "helder van geest" is.....................want iemand die dat wel is doet zo niet.
Overigens, denk ik dat als DAT echt zo was, ze niet meer rond zou lopen.
Nog meer onzin :Z

magda_90

Er worden hier berichten weggehaald heb ik het idee?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:21

Daan_Romi schreef:
En buiten dat werkte de veearts daar in de buurt (bekende kliniek) gewoon onder 1 hoedje met haar!

Ow ja, nee ik mag geen namen noemen en dat doe ik dus ook niet. Dat wordt tzt echt wel naar buiten gebracht.

Ik vind dit nogal een ernstige beschuldiging.....pleit niet voor je :n

Voor hetzelfde geld heeft madame in kwestie er diezelfde ochtend bute of andere pijnstillers ingegooid
en was de pony tijdens de KLINISCHE keuring gewoon goed en dus ook goed genoeg bevonden door de veearts!
Er wordt nl niet standaard bloed getrokken bij een klinische keuring....

Een goede gerenomeerde kliniek gaat echt niet zijn goede naam te grabbel gooien...
Een koper/klant bepaald immers wat er allemaal moet gebeuren tijdens een keuring en is hier dus ZELF verantwoordelijk voor!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:22

magda_90 schreef:

Klopt ;) offtopic berichten is aantal pagina's terug geplaats door een mod! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:22

magda_90 schreef:

dat idee heb ik ook, mis een aantal berichten van me zelf.

Ja maar dat is wat de advokaat ook zei, het is een paard dat slachtklaar zou zijn. maar het is geen slachtpaard

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:23

Ohja en over Lucky. Is dat meisje nou echt zo gedupeerd? Heb niet alles gelezen(82 pagina's is een beetje veel) dus weet niet overal het fijne van. Volgens mij las ik ergens dat Lucky helemaal nog niet kreupel was en sowiezo een B parcours had gesprongen zonder problemen. Kan een meisje van 10 al de ambities hebben om in het Z te gaan springen vraag ik mij wel af?

Als Lucky nou niet kreupel is, en nog wel B en eventueel L parcours kan springen met goede medische zorg dan heeft dat meisje toch alsnog een heel leuk paard eraan?

Tuurlijk keur ik het niet goed, en 6000 euro is dan wel een beetje heel veel geld voor zo'n paard maar zoals ik het begrijp(nogmaals, ik heb niet alles gelezen) is het een lief paard, kan ze er mee rijden en zelfs ook springen? Al zal dat dan geen Z zijn.

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:24

Het is al bewezen en de kliniek heeft al de betreffende arts op non actief gezet.

listiglistje schreef:
Daan_Romi schreef:
En buiten dat werkte de veearts daar in de buurt (bekende kliniek) gewoon onder 1 hoedje met haar!

Ik vind dit nogal een ernstige beschuldiging.....pleit niet voor je :n

Voor hetzelfde geld heeft madame in kwestie er diezelfde ochtend bute of andere pijnstillers ingegooid
en was de pony tijdens de KLINISCHE keuring gewoon goed en dus ook goed genoeg bevonden door de veearts!
Er wordt nl niet standaard bloed getrokken bij een klinische keuring....

Een goede gerenomeerde kliniek gaat echt niet zijn goede naam te grabbel gooien...
Een koper/klant bepaald immers wat er allemaal moet gebeuren tijdens een keuring en is hier dus ZELF verantwoordelijk voor!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:25

melissaxx94 schreef:
@ Corinepgek nee Ze had Kamilia gehad van de slacht GRATIS :)

Volgens mij is dat niet wat er in de uitzending gezegt werd hoor. En dat lijkt me nogal sterk. Als je een paard van de slacht wilt kopen zal je toch minstens de prijs moeten betalen die het paard op zou brengen als het daadwerkelijk geslacht zou worden. Slachter zou anders wel dom zijn als hij dat zo zou doen, neem aan dat ie zelf ook het paard gekocht zou moeten hebben.

Daan_Romi

En pleit niet voor mij?!

Ik lieg niemand voor en geef geen vals rapport af voor een beetje geld

newnails

corinepgek schreef:
Ohja en over Lucky. Is dat meisje nou echt zo gedupeerd? Heb niet alles gelezen(82 pagina's is een beetje veel) dus weet niet overal het fijne van. Volgens mij las ik ergens dat Lucky helemaal nog niet kreupel was en sowiezo een B parcours had gesprongen zonder problemen. Kan een meisje van 10 al de ambities hebben om in het Z te gaan springen vraag ik mij wel af?

Als Lucky nou niet kreupel is, en nog wel B en eventueel L parcours kan springen met goede medische zorg dan heeft dat meisje toch alsnog een heel leuk paard eraan?

Tuurlijk keur ik het niet goed, en 6000 euro is dan wel een beetje heel veel geld voor zo'n paard maar zoals ik het begrijp(nogmaals, ik heb niet alles gelezen) is het een lief paard, kan ze er mee rijden en zelfs ook springen? Al zal dat dan geen Z zijn.

Inderdaad toch maar even alles lezen dan, zou ik zeggen, dan hoefde je deze post niet te doen!