Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:37

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Viel mij ook al op. En dan ook nog eens aangeven dat hij geschikt is voor de hogere dressuursport...
Heel bijzonder. -O-

Ik ken het achtergrondverhaal van het paard overigens niet, maar het viel mij op dat hij gek op de benen stond en dat daar niks over gezegd wordt. En daarbij snap ik niet helemaal hoe een paard uit de 'hogere prijsklasse' (die ze dus ook doorberekenen volgens hun bericht) bij hen terecht komt.

Daihyo

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 09:42

Als het griffelbeen gunstig gebroken is en verwijderd, kan een paard nog prima bereden worden, ook in de sport. Maar daar zou ik dus wel foto’s van laten maken bij de keuring.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 10:04

Hoe zit het met de meldingsplicht? Helemaal als je een dier aanbiedt als rijdier? Je bent wel verplicht te melden wat een dier mankeert. Helemaal omdat het toch geen consumenten meer zijn met stichting en bv enzovoorts. Vooral bij de wat serieuzere zaken. Een dier dat niet meer op gras mag aanbieden als weidemaatje is dan wel kwalijk. Of een dier met ks aanbieden zonder dat te melden.

Griffelbeen is niet zo boeiend als het goed en op tijd verwijderd is. Kan wel wat schade achtergelaten hebben eventueel, maar dat zouden ze zelf ook moeten weten. Bij zulke dieren zou ik gewoon het dossier van de da erbij geven. Kijk dit is gedaan en zo ziet het eruit. Voldaan aan meldingsplicht en de particulier weet war die aan begint.

Ik heb ooit een rechtszaak gevolgd over dier bij asiel of stichting vandaan die van alles mankeerde. Even kijken of ik die terug kan vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:13

Geen idee of dit verplicht is. Zou het anders onder verborgen gebrek vallen?
Fatsoenlijk om te melden is het sowieso.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:19

Maar komen ze niet onder het gedoe van "verborgen gebreken" uit omdat je het paard dus adopteert en niet koopt?
En als je het paard terug wilt doen, ben je gewoon je paar duizend euro kwijt..

Ik walg steeds meer van hun praktijken. Ik ben benieuwd hoe het achter de schermen gaat met info verzamelen en hier werk van te maken. Hopelijk komt er snel schot in de zaak en kunnen ze aangepakt worden ..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:20

Nyaleti schreef:
Maar komen ze niet onder het gedoe van "verborgen gebreken" uit omdat je het paard dus adopteert en niet koopt?
En als je het paard terug wilt doen, ben je gewoon je paar duizend euro kwijt..

Interessante vraag. Maar dat kan alleen een jurist beantwoorden denk ik.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:27

upendo schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

In het filmpje op youtube over dit paard zegt de dierenarts dat het afgebroken deel eruit gehaald moet worden. Als dat gebeurt is (is dat zo?), hoeven ze er verder geen last van te hebben. Maar dan is vermelden nog wel zo netjes. Daarnaast is het opgelopen bij "van de vrachtwagen afvallen bij uitladen". Bij recente filmpje van de verhuizing zie je dat dit paard apart van de rest vervoerd word en met heel veel spanning de veewagen uitspringt :oo . Ze zouden ook wel even mogen vermelden dat het paard spanning heeft met laden/vervoeren omdat een nieuwe blessure op die manier wel in een erg klein hoekje zit.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:32

Die schimmel kun je dus adopteren, maar valt wel in de hogere prijsklasse, alle keuringen zijn toegestaan, zijn er mensen die daar werkelijk in trappen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:37

Ja, na een griffelbeenoperatie is het losse stuk eruit gehaald dus in die zin is er een kleine kans op restschade, tenzij je littekenvorming of botwoekering krijgt.

Maar een adoptie in de hogere prijsklasse is toch wel heel bijzonder.. Of je verkoopt het beest of je doet een normale adoptieprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:46

Moderatoropmerking:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:50

Er is ook een foto verwijderd en een andere foto Bij Gaplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:54

De foto met de slof is inderdaad weg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:02

Was standfoto daar zag je een afwijking op stand linkerachterbeen. Maar die zie je op andere foto's ook gewoon maar minder duidelijk.

Stonden ook reacties onder die foto dat is allemaal weg. Nu hebben ze daar een foto vanuit de poets plaatst opgezet

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:54

Moderatoropmerking:

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:35

Ik stoor mij vooral aan het zinnetje 'valt in de hogere prijs klasse omdat hij erg gezond is'
Hoezo moet het paard dan in een hogere prijsklasse vallen?
En ik ben wel benieud over welke prijs we dan spreken? Even veel als het andere paard wat ze laatst aanboden voor 6.000 of moet ik dan richting de 10.000 gaan denken? Wat me overigens niet zal verbazen als het daar in de buurt komt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:42

AmyJamess schreef:
Ik stoor mij vooral aan het zinnetje 'valt in de hogere prijs klasse omdat hij erg gezond is'
En ik ben wel benieud over welke prijs we dan spreken? Even veel als het andere paard wat ze laatst aanboden voor 6.000 of moet ik dan richting de 10.000 gaan denken? Wat me overigens niet zal verbazen als het daar in de buurt komt.

Omdat het paard erg gezond is. Dus dan kun je de conclusie trekken dat de "goedkopere" paarden minder of niet gezond zijn. Of ben ik nu weer aan het speculeren? :=

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:44

Nee dat was ook precies mijn gedachten :o
Lijkt mij als je alleen maar gezonde paarden verkoopt zoiets niet hoeft te vermelden.
En hiermee jezelf eigenlijk een beetje verlult hebt :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:46

Dreamboy schreef:
AmyJamess schreef:

Omdat het paard erg gezond is. Dus dan kun je de conclusie trekken dat de "goedkopere" paarden minder of niet gezond zijn. Of ben ik nu weer aan het speculeren? :=

Nee dat dacht ik ook.
En die staan al voor een te hoog bedrag er op.

Dat ze deze dan gewoon te koop zetten, dat komt wat logischer over.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:51

Haflinger voor €250, en een shetlander €450.....
Bleu staat voor €5950 ter adoptie..... koop je een gezond goed paard voor toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:26

Nou, de afgelopen jaren niet zo makkelijk een gezonde voor dat geld. Soms als ze karaktertechnisch niet zo fijn waren. Het hele probleem is juist dat prijzen omhoog gingen. Maar voor een paard dat nooit van jou wordt en allerlei rare eisen een bizar bedrag.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:53

Annemiekev schreef:
Haflinger voor €250, en een shetlander €450.....
Bleu staat voor €5950 ter adoptie..... koop je een gezond goed paard voor toch?

Vroeger wel. En afhankelijk van wat je eisen (en bijv. het ras) zijn, zijn ze er nog steeds wel. Genoeg omgeschoolde volbloeden/dravers voor die prijzen en ook halflingers, fjorden, etc. kan je volgens mij nog wel rond die prijs vinden.
Maar ga je richting de KWPNers/warmbloeden kijken dan betaal je dat al snel voor een veulen. Wil je dan een leuk doorgereden dier (en zeker als ze ook nog een beetje leuk lopen, niet eens per se hoog niveau) ben je al zo rond de 10-15K kwijt. En zelfs dan schijnbaar nog genoeg in die prijsklasse met gebreken.

Ik ben stiekem ook wel benieuwd wat ze vragen, maar zou me idd ook niks verbazen als ze richting de 8-10K gaan. Vraag me ergens ook wel af of er echt mensen zijn die dat er voor neerleggen. Zeker omdat ze claimen zelf nog steeds eigenaar te blijven :$

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:55

tylando schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Waar is dat andere paard van haar eigenlijk gebleven? Jade ofzo? Die was toch geblesseerd geraakt en kon niet meer gereden worden... Maar die heb ik nooit voorbij zien komen ter adoptie, of dat die ingeslapen is? Maar hij staat niet meer in het lijstje eigen paarden...
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:23

AmyJamess schreef:

Ik gok meer richting de 10 want er staat er al eentje op voor €5950.- ofzo.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:29

Daphne__ schreef:
tylando schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Waar is dat andere paard van haar eigenlijk gebleven? Jade ofzo? Die was toch geblesseerd geraakt en kon niet meer gereden worden... Maar die heb ik nooit voorbij zien komen ter adoptie, of dat die ingeslapen is? Maar hij staat niet meer in het lijstje eigen paarden...

Ik kom even onder mijn meeleessteen uit

Jade is geadopteerd door de mensen waar ze een tijdje een 2de opvang hadden (ik weet dit omdat ik die mensen volgde op insta toen)
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking