Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sterregoud schreef:Nikass schreef:Ik heb even getemd, want ik wist niet dat ik tot een groep behoor die immens leed veroorzaakt. Nogal een aanval op de persoon, vindt je zelf ook niet?
Zoals je weet, sterven er elk jaar in de OVP vele honderden, soms zelfs duizenden dieren een nare, langgerekte dood.
Door dit beleid te steunen, doe je mee met het instandhouden van dit leed.
Alane schreef:dan maar even kort:
Wat zou er oa kunnen gebeuren wanneer de intensieve veehouderij zou ophouden te bestaan en alles bio gehouden wordt in Nederland?
de meeste mensen zouden geen zuivelproducten meer kunnen betalen, geen vlees en aanverwant want de prijs zal zo hoog oplopen.
restaurants enz gaan op de fles
De prijzen van alles schiet sky high, terwijl lonen gelijk blijven.
Dan de export gaat op zijn gat, handelsverdragen worden opgeheven... Alles wordt duurder, in China zullen babies sterven etc etc...
ach de intensieve veehouderij zou er de oorzaak van zijn dat we in 2017 geen schoon drink water meer zouden hebben.....
terpentijn schreef:Hoe dienstig is het om in een topic/discussie over het OVP "beleid" continu allerlei andere misstanden er bij de haren bij te slepen? Is dat om de aandacht er van af te leiden, zoals Nikass steeds te pas en te onpas en tot in den treure doet?
Heeft helemaal geen zin om de ene vreselijke misstand met de andere te vergelijken, in dit topic gaat het over de OVP waar al decennia wanbeleid ten koste van heel, heel veel dieren wordt gevoerd, wat niemand maar schijnt te willen erkennen.
Op die manier krijg je iets van "ja maar dit is nóg erger", dat is gewoon een weinig zinvolle, en ook niets oplossende vergelijking.
Daar zijn dan ook andere topics voor.
Nikass schreef:NB Alane: het vlees van die paarden uit Amerika wordt geïmporteerd door Nederland
Mizora schreef:Dat kan ook moeilijk anders omdat er al bijna 1500 edelherten overleden zijn deze winter ( tot 1 maart). Dat komt neer op een edelhert per 3 hectare (excl. water, inclusief riet). En als het exclusief riet zou zijn zelfs per 2.3 hectare. Dat wordt vanzelf een ziektebron en een uiterst onaangenaam en stinkend landschap.
bigone schreef:terpentijn schreef:Hoe dienstig is het om in een topic/discussie over het OVP "beleid" continu allerlei andere misstanden er bij de haren bij te slepen? Is dat om de aandacht er van af te leiden, zoals Nikass steeds te pas en te onpas en tot in den treure doet?
Heeft helemaal geen zin om de ene vreselijke misstand met de andere te vergelijken, in dit topic gaat het over de OVP waar al decennia wanbeleid ten koste van heel, heel veel dieren wordt gevoerd, wat niemand maar schijnt te willen erkennen.
Op die manier krijg je iets van "ja maar dit is nóg erger", dat is gewoon een weinig zinvolle, en ook niets oplossende vergelijking.
Daar zijn dan ook andere topics voor.
Amen!! Een paar zijn er op elkaar aan het katten ipv gewoon het over de OVP te laten gaan. Het kan ALTIJD erger. Zit ook wel in de Nederlandse natuur om ernstige zaken af te doen met die afgezaagde opmerking. Wanneer ik vroeger bij ma kwam en zei dat ik honger had was haar standaard antwoord: Bestaat niet, in Biafra hebben ze pas honger. Stop ermee om allerlei toestanden met elkaar te vergelijken en elkaar te proberen te bekeren, werkt niet, zo word de OVP in deze discussie ondergesneeuwd.
knollentuin schreef:Ik kwam deze tegen, maakt voor mij de boel wel heel duidelijk... [ [url=m/dknUNB.jpg]Afbeelding[/url] ]