Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:20

Neon schreef:
Dit geldt dus niet voor de knollen...

Waar kan ik dat vinden dan? Niet dat ik het niet geloof hoor...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:22

jenn0dv schreef:
Wat een zooitje bende staat er toch tussen. Wie gaat er in godsnaam naar Limburg rijden om 2 stomme lampjes op te halen voor een tientje. Of een 2e hands kruiwagen voor bijna 120 euro? Die heb je op het net voor 150, wordt hij nog thuis gebracht ook. Wat een grap dit, ik vraag me af wie het hardste lacht. Niet die paardjes in ieder geval...

He, maar je kunt wel leuk zeggen dat je een kruiwagen gered hebt! :D :D
Mensen zijn knettergek om zulke bedragen te bieden, de meeste van de oudere paarden zijn gewoon verrot en zijn het beste af bij de slager...

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:26

Speedster schreef:
Ik vind dit trouwens best interessant: https://www.bva-auctions.com/content/terms

Daar staat toch duidelijk:
Citaat:
Bent u een consument?
Dan zijn er een drietal voorwaarden van toepassing:

Allereerst de overeenkomst met de verkoper (onze opdrachtgever): algemene verkoopvoorwaarden voor consumenten.
Daarnaast de overeenkomt met BVA: algemene veilingvoorwaarden voor consumenten.

En tot slot de onderstaande voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Waarin staat:
Citaat:
Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van diensten
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Wat betekent dit in deze? Dat je je wel degelijk mag bedenken en het gekochte kavel kunt retourneren?

Er staat nl. ook dat het herroepingsrecht uitgesloten kan worden, maar dat vind ik nergens dat dat ook gedaan is.

Dit gaat om levering van diensten. Niet-fysieke goederen. Bv. een opdracht tot schilderen, het laten repareren van je fiets, het laten onderhouden van je tuin... etc.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:29

Oeps ja, hehe... :o?
Het leek me al niet logisch...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:31

Annemiek80 schreef:
jenn0dv schreef:
Wat een zooitje bende staat er toch tussen. Wie gaat er in godsnaam naar Limburg rijden om 2 stomme lampjes op te halen voor een

Wist je dat er ook mensen in limburg wonen? :D

Nee!! Vertel.... :')

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:36

Annemiek80 schreef:
jenn0dv schreef:
Wat een zooitje bende staat er toch tussen. Wie gaat er in godsnaam naar Limburg rijden om 2 stomme lampjes op te halen voor een

Je zal er maar wónen. :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:36

randalinpony schreef:
Annemiek80 schreef:

Nee!! Vertel.... :')

Heb ik van horen zeggen!
Hoewel ik vroeger ook wel eens in America op vakantie ben geweest en daar mensen zag, maar dat kan natuurlijk seizoensgebonden zijn geweest... dat weet je nooit.

Nee zonder dollen, ik kan wel begrijpen dat men op sommige dingen biedt mits deze realistische prijzen zijn (incl. alle kosten) als je bijv. op jezelf gaat wonen of maar een klein budget hebt, en je in de buurt woont en dus de mogelijkheid hebt om het op te halen. Voor mij vanuit zaandam zou het inderdaad totaal onrealistisch zijn om voor wat meubeltjes oid naar limburg te rijden.
Maar dan heb ik het dus niet over de paarden

xSmnn

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:44

ik ben eigenlijk een stille meelezer in veel van de forums maar ik heb toch maar besloten om een keertje te reageren.

zelf ben ik erg geïnteresseerd in een van de paarden van de BVA veiling. ik heb daardoor ook contact proberen te krijgen met BVA ivm de gunning wat dit inhield en waar dat op gebaseerd werd. via BVA een stom en nutteloos antwoord gekregen dus heb ik besloten om de curator even te bellen die me maar wat graag hielp om dit duidelijk te krijgen!

het is namelijk zo dat alleen de oude paarden en paarden die iets mankeren onder gunning staan en dit word wel degelijk gecontroleerd. wel gaan ze ervan uit op dit moment dat mensen die bereid zijn deze prijzen te betalen voor een paard waar iets mis mee is mensen zijn die alleen goede bedoelingen hebben. ook werken ze samen met de dierenbescherming in de controle hiervan!! ook als de prijzen niet zo waren opgelopen waren de paarden niet naar de slacht gegaan en dit is nooit hun bedoeling geweest . hier waren ookal regelingen voor getroffen. aldus de curator.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:49

Je weet t niet.. miss koopt een handelsstal er wel 8 tegelijk op, voor hen n stuk interessanter want de btw is aftrekbaar. De paarden weer wat verzorging geven en rijden of zadelmak maken en of castreren en weer met winst verkopen.. dan is een eindje rijden wel de moeite waard. Net als bij de paardenmarkten.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:51

xSmnn schreef:
ik ben eigenlijk een stille meelezer in veel van de forums maar ik heb toch maar besloten om een keertje te reageren.

zelf ben ik erg geïnteresseerd in een van de paarden van de BVA veiling. ik heb daardoor ook contact proberen te krijgen met BVA ivm de gunning wat dit inhield en waar dat op gebaseerd werd. via BVA een stom en nutteloos antwoord gekregen dus heb ik besloten om de curator even te bellen die me maar wat graag hielp om dit duidelijk te krijgen!

het is namelijk zo dat alleen de oude paarden en paarden die iets mankeren onder gunning staan en dit word wel degelijk gecontroleerd. wel gaan ze ervan uit op dit moment dat mensen die bereid zijn deze prijzen te betalen voor een paard waar iets mis mee is mensen zijn die alleen goede bedoelingen hebben. ook werken ze samen met de dierenbescherming in de controle hiervan!! ook als de prijzen niet zo waren opgelopen waren de paarden niet naar de slacht gegaan en dit is nooit hun bedoeling geweest . hier waren ookal regelingen voor getroffen. aldus de curator.

Niks nieuws eigenlijk.
Maar je schrijft dat ze er wel van uitgaan dat de mensen die dus (te) veel geld bieden voor een paard dat iets mankeert goede bedoelingen hebben. Zouden al deze bieders dan ook WETEN dat de dieren iets mankeren?? Want het staat toch niet allemaal op de veilingsite bij de betreffende paarden.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:52

xSmnn schreef:

Als hier meteen onderzoek naar was gedaan door bv pvdd en spin en dit bekend gemaakt was geworden, had dat een hoop ophef gescheeld.....

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:54

Je moet niet vergeten dat een handelsstal ook 'winst' moet maken, het opknappen/inrijden kost tijd en ben je zo 3/4 maanden verder voor ze terug in de verkoop gaan.
kost je dus 600-1000 euro per paard om hem op te knappen/trainen voor hij terug de verkoop in kan, bovenop de al redelijk onrealistische aankoopprijzen (als ze paarden zouden aankopen), dan blijft er maar weinig winst over voor de moeite die je er aan hebt, plus ze nemen plek in van paarden die beter/sneller verkoopbaar zijn.
Naar mijn mening zouden er weinig handelaren meer op afkomen op misschien een enkele van de paarden na

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:57

Op basis waarvan zouden ze dan een paard niet willen gunnen? Het niet meer geschikt zijn om te berijden of voor de sport is een non-argument, want dat had dan in de omschrijving van het kavel moeten staan. Mijns inziens is het gunnen en beoordelen op geschiktheid van de bieder dus een loze kreet. Je moet wel iets op hebben om op te beoordelen. Slachten zal immers niet aan de orde zijn met die prijzen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:00

Annemiek80 schreef:
Je moet niet vergeten dat een handelsstal ook 'winst' moet maken, het opknappen/inrijden kost tijd en ben je zo 3/4 maanden verder voor ze terug in de verkoop gaan.
kost je dus 600-1000 euro per paard om hem op te knappen/trainen voor hij terug de verkoop in kan, bovenop de al redelijk onrealistische aankoopprijzen (als ze paarden zouden aankopen), dan blijft er maar weinig winst over voor de moeite die je er aan hebt, plus ze nemen plek in van paarden die beter/sneller verkoopbaar zijn.
Naar mijn mening zouden er weinig handelaren meer op afkomen op misschien een enkele van de paarden na

Zou iemand die aan huis 1 of een paar stallen heeft en paardjes 'op'koopt, opknapt en weer verkoopt wel of geen handelaar zijn? Want voor zo iemand is het misschien wel lonend.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:03

Ik denk dat deze paarden weinig lonend zijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:04

faramunda schreef:
Je weet t niet.. miss koopt een handelsstal er wel 8 tegelijk op, voor hen n stuk interessanter want de btw is aftrekbaar. De paarden weer wat verzorging geven en rijden of zadelmak maken en of castreren en weer met winst verkopen.. dan is een eindje rijden wel de moeite waard. Net als bij de paardenmarkten.

Op het moment dat het paard naar een particulier gaat komt de btw er weer net zo vrolijk bovenop.

Rekenvoorbeeld:
Handelsstal biedt € 1000. Komt 160 euro aan veilingkosten bij en € 240,36 btw.
De btw vorderen ze terug bij hun (3)maandelijkse btw aangifte.

Na twee maanden wordt het paard aan een particulier verkocht verkocht voor 2000 euro. Hierin zit wel (2000 / 1,21) € 347 btw. De handelsstal houdt er om dit volkomen fictieve (!) voorbeeldje dus € 1653 aan over. Minus 1160 euro aanschaf is een krappe 500 voor de kosten die in die tijd gemaakt zijn en het risico dat ze gelopen hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:07

janouk schreef:
Gelukkig maar :o ............ik maakte me al zorgen dat de kruiwagens geen nieuwe eigenaar zouden krijgen en naar de vuilnisbelt moesten.

...............maar er is al 95 euro geboden op de kruiwagen, inclusief btw en veilingkosten is dat toch al gauw 140 euro. En tel daarbij op dat je er helemaal heen moet rijden en wachten op je beurt........en dat duurt al gauw 2 uur bij de ophaaldag. Goh je moet wel heel erg van kruiwagens houden.

Nou, dat weet ik zeker, dat ze goed voor de tweedehands kruiwagen zullen zorgen.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/9665/3742835

_/-\o_ :D _/-\o_ :D

Dit zijn geen gewone kruiwagens hé?
Is 160/180 liter, 2 wielig, nieuwwaarde is al gauw 200 euro of meer.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:08

Annemiek80 schreef:

Ik heb het dan wel over handelsstallen die hier geen 3/4 maanden mee bezig zijn en dus ook geen 600-1000 euro per paard kwijt zijn...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:13

Laulitz schreef:
Volgens mij zijn de bij de cranenbroek rond de 50 euro, volgens mij waren die met 2 wielen echt niet veel duurder. Ik weet dat ook uit mijn hoofd omdat wij er eentje willen kopen :Y)

Dat lijkt me stug, als die echt 2 wielers hebben voor 50 euro, storten die in bij de eerste schep mest die je erin gooit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:14

ach... een googletje op 'kruiwagen twee wielen' zegt al genoeg.

xSmnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:18

Nicky1963 schreef:
xSmnn schreef:

Niks nieuws eigenlijk.
Maar je schrijft dat ze er wel van uitgaan dat de mensen die dus (te) veel geld bieden voor een paard dat iets mankeert goede bedoelingen hebben. Zouden al deze bieders dan ook WETEN dat de dieren iets mankeren?? Want het staat toch niet allemaal op de veilingsite bij de betreffende paarden.

ze gaven wel duidelijk aan dat de paarden waarvan ze weten dat er iets mis is gecontroleerd worden door de dierenbescherming.... bij sommige paarden staat het niet op de site maar ik denk dat dat meer te maken heeft met dat de eigenaar niet heeft voldaan aan zijn informatieplicht om er zelf meer geld voor te krijgen .... helaas kunnen bva en de curator hier niks aan doen ...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:20

Ibonn schreef:
Speedster schreef:
Als ze bepaalde paarden niet gunnen, omdat ze de bieder niet goed genoeg vinden, zullen we dat vast op fb van SPIN e.d. teruglezen, want die kunnen zichzelf daarmee natuurlijk lekker op de borst kloppen.

dat is geheel tegen de regels en kan aangevochten worden door de hoogste bieder wat die krijgt nl de melding dat hij de hoogste bieder was bij sluiting vd veiling. Die veranderde voorwaarden zijn de afgelopen dagen genoemd maar ik denk dat dit puur voor de media is. Bva moet gewoon de regels volgen en daar staat niet in dat je ook goed moet zijn voor je koopwaar.

Precies, ik geloof ook geen zak van dat gespeculeer hier.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:20

Wico zit inmiddels op 6700. Begint de prijsrace dan toch al bijna..?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:22

Hopke89 schreef:
Wico zit inmiddels op 6700. Begint de prijsrace dan toch al bijna..?

Wat Wico betreft is de prijsrace toch al lang aan de gang?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:24

Zijn er nog bokkers die gaan bieden of al aan het bieden zijn?