RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:12

HTS, Rubis was NIET haar eerste paard. Zij heeft dus wél de ervaring in de verzorging van paarden ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:17

Als je eerder paarden hebt gehad, betekent t niet gelijk dat je de verzorging kent ;) maar dat terzijde, ik vind inderdaad dat horsetopshop erg goede punten aan kaart!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:18

@ HTS, 5000 euro betreft het ' schikkingsvoorstel' = 3000 euro aankoop + 2000 euro medische kosten.

Kortom, er wordt schadeloosstelling geeist.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:20

Oh dus is het meteen een slechte eigenaar? Nou gaat lekker hier....

Wat mij opvalt is dat de mensen die wel voor koper opkomen NIET de verkoper door het slijk halen. Maar een groot gedeelte van de mensen die alleen maar de verkoper ophemelen wel de koper door het slijk halen en alles doen om te bewijzen dat zij fout is en niet de verkoper. Vind het gewoon een heksenjacht zoals ik al eerder heb aangekaart en vind het eigenlijk een beetje sneu... Vooral omdat de uitzending gewoon niet volledig was en hierdoor belangrijke informatie ontbrak voor de kijkers

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:22

Lifaya, over de uitzending heb ik al eerder hierboven of vorige pagina gepost, dat de zender tuurlijk ook op kijkcijfers uit is en wij mogelijk maar 10% weten. Maar wat mij wel verbaasd zoals hierboven is gezegd, als zij wist hoe of wat kwa paarden en verzorging, waarom dan al een hoestent paard kopen? of dit niet gelijk aankaarten bij de verkoper en melden dat je het laat onderzoeken zodat de verkoper ook kon melden ok laat me weten wat er is en we komen er wel uit als er iets ernstigs is ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:23

Thx Suelza, dat heb ik dan niet goed begrepen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:25

Tiffany schreef:
Gulpje schreef:
Het zou prima zijn als hier een slotje op komt. Ongevraagd foto's plaatsen, mensen die pretenderen rechter, advocaat en dierenarts te zijn. Hoe kom je nu nog verder in dit topic? Het is en blijft een zaak met allemaal verliezers en ik vind het echt een beetje eng dat mensen zo geobsedeerd gaan lopen graven en zoeken naar bewijzen om het meisje aan de schandpaal te nagelen. En ik vind dat de fokker nergens door het slijk wordt gehaald. Dan zouden ze geroepen hebben dat de man slecht bekend staat en een oplichter is en dat is nergens gebeurd.

En verder geld inzamelen om een advocaat in te huren? :') Hij lijkt het onschuldige naakte Kindeke Jezus wel in een kribje, hoe hij hier wordt opgehemeld! Ik wil wedden dat de helft van de kijkende Bokkers hem niet eens kon verstaan :+ Die man heeft een bedrijf notabene, er zijn dan gewoon risico's dat klanten niet tevreden zijn over hun aankoop en dan kán het gebeuren dat er een conflict komt wat uitdraait op een rechtszaak. Geld inzamelen, echt kappen nou....

En dat zegt iemand die twee foto's in haar profiel hebt om andere belachelijk te maken, heb je daar wel toestemming voor :+ ?

En niemand is op zoek naar bewijzen om haar aan de schandpaal te nagelen, er worden wat topics bijgehaald. No big deal.

Op de ene foto is de persoon totaal onherkenbaar én ik heb deze foto nergens openlijk in een topic geplaatst. WB de tweede foto bedoel je het zusje waar we niet over praten? Nooit van Little Britain gehoord? :')

En wb je tweede zin, ik vind het eng en obsessief gedrag, maar praat het maar goed voor jezelf :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:26

Wellicht willen de dames die elkaar vliegen proberen af te vangen wat betreft spelfouten, ongevraagd foto's plaatsen, suggesties om het topic gesloten te krijgen etcetera, dat verder per pb doen?

Tja hoefbevangenheid... een paard kan door allerlei oorzaken hoefbevangen raken en dat kan van de ene op de andere dag gebeuren. Het lijkt me niet dat dit als koopontbindend gezien kan worden.
Anderzijds is het zo dat als een paard ooit bevangen is geweest ( bv voordat er van verkoop sprake was) dan kan het een zwakke plek blijven en is het mogelijk dat zich dit herhaalt. Bij een keuring had een DA ook kunnen zien of er ooit ( laten we zeggen binnen een termijn van 9 maanden) sprake van is geweest - ook als koper kun je dat zelf ontdekken: hoefringen met een aflopende vorm zijn dan een alarmbelletje.

De kernvraag is dan ook of het paard een historie had - de DA van de verkoper zou dat moeten kunnen bevestigen of ontkennen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:27

Laten we vooral niet persoonlijk worden of zijn hier mensen bewust aan het aansturen op slotjes?! Want ik zie de slotenmaker alweer om de hoek gluren :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:28

Daar heb je een punt idd Janne, Een dierenarts kan toch ook zien in t bestand dmv chip of paspoort kwa verleden van ziektes en behandelingen van t paard ?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:28

Jannepauli schreef:
Wellicht willen de dames die elkaar vliegen proberen af te vangen wat betreft spelfouten, ongevraagd foto's plaatsen, suggesties om het topic gesloten te krijgen etcetera, dat verder per pb doen?

Nee dank je, vind dat echt niet de moeite om over te PB-en.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:29

de emotie's vliegen om je oren in dit topic

de een zegt ik heb gelijk nee zegt de ander ik heb gelijk
het gaat erom wat de wet zegt
dit soort programma's is gemaakt voor emotionele tv
er worden dingen uit hun verband gehaald om de kijkcijfers omhoog te halen
inderdaad er kloppen dingen niet maar wie bepaald wat waar is ?
wij kunnen alleen afgaan van horen en zeggen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:30

Sees schreef:
Phiabink, let it go ;). Dit bezorgt jou klaarblijkelijk dusdanig veel frustratie en stress dat het IMO niet leuk meer is. Waarom negeer je dit topic niet gewoon? Je zult niet iedereen ervan kunnen overtuigen dat Jytte juist gehandeld heeft. Wat boeit het dat een (groot) aantal mensen vindt dat Jytte onjuist gehandeld heeft. Laat het lekker.

Overigens vind ik de opmerkingen over dat het niet fair is dat Jytte door het slijk gehaald wordt ook dubbel, ze doet namelijk hetzelfde met de verkoper alleen heeft deze véél meer op het spel staan. Over een maand is iedereen Jytte weer vergeten maar dit zal de verkoper nog lang blijven achtervolgen. Mocht Jytte in het ongelijk worden gesteld hoop ik dus wel dat er een rectificatie komt al zal dat slechts een pleister op de wond zijn.

Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van de kunde van TV-juristen/rechters e.d. :o.

Ze hebben inderdaad weinig kennis betreffende deze paardenzaak, maar dit zijn toch echt wel kundige en goede advocaten hoor!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:33

catootje schreef:
Sorry hoor, maar vind het belachelijk dat zij nu een gratis top-advocaat krijgt en dat meneer vd Berg overal zelf voor op mag draaien. Hij heeft hier niet om gevraagd, laten ze bij RTL hem ook een gratis advocaat geven.

ja, dat zou sneu zijn voor deze man, hij heeft er niet om gevraagd....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:33

Toch vraag ik me af wat hun beweegredenen zijn om met dit programma mee te doen. Een aantal advocaten bij mij op kantoor zouden zich er niet aan wagen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:34

Mistic schreef:
Toch vraag ik me af wat hun beweegredenen zijn om met dit programma mee te doen. Een aantal advocaten bij mij op kantoor zouden zich er niet aan wagen.

waarschijnlijk omdat de niet vertoonde informatie de zaak sterker maakt voor de koper en het dus de moeite waard is.

Suelza

Mistic schreef:

Geld en publiciteit... en een hoge eigendunk

fokfanaat

Jannepauli schreef:
Tja hoefbevangenheid... een paard kan door allerlei oorzaken hoefbevangen raken en dat kan van de ene op de andere dag gebeuren. Het lijkt me niet dat dit als koopontbindend gezien kan worden.
.

en dat is met hoesten en hengstengedrag ook zo, er kan ook niet bewezen worden dat dit te maken heeft met de lyme antilichamen in het bloed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:35

lifaya schreef:
HTS, Rubis was NIET haar eerste paard. Zij heeft dus wél de ervaring in de verzorging van paarden ;)

Welk paard was dan haar eerste? Uit de informatie die in het programma is gegeven, was Rubis namelijk wél haar eerste eigen paard ;)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:36

Mistic schreef:

Naamsbekendheid ?
Sensatie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:36

Marjoow schreef:
lifaya schreef:

Welk paard was dan haar eerste? Uit de informatie die in het programma is gegeven, was Rubis namelijk wél haar eerste eigen paard ;)

en er is volgens mij al meerdere malen in dit topic gezegd dat die uitzending niet klopte en er dingen, zoals de leeftijd van Rubis en dat dit dus zogenaamd haar eerste paard zou zijn, niet klopte. Zij had hiervoor nog een fjord.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:37

lifaya schreef:
Marjoow schreef:

en er is volgens mij al meerdere malen in dit topic gezegd dat die uitzending niet klopte en er dingen, zoals de leeftijd van Rubis en dat dit dus zogenaamd haar eerste paard zou zijn, niet klopte. Zij had hiervoor nog een fjord.

Volgens mij was dat haar verzorgpaard hoor ;)

[edit] Excuus, ik zie het :)
Laatst bijgewerkt door Marjo op 14-12-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:38

ach je weet het toch beter :') ik heb het alleen maar van de koper zelf gehoord, maar dat is zeker geen betrouwbare bron? :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:38

Hoe dan ook.... Als ik even naar mijzelf kijk....

Toen ik 8 jaar was kocht mijn moeder ons eerste paard. Een Haflinger.
Ik mocht elke dag mee. Een beetje erop hobbelen, poetsen, snoepje geven. Dat is het begin. Uiteindelijk kom ik op een leeftijd dat ik wat meer ga leren over het voeren. Wat heeft het paard nou nodig? Ziektes. Je gaat dingen herkennen.
Ik was elke dag bezig met ons paard. Je maakt van alles mee, regelt van alles en maakt helaas ook minder leuke dingen mee. Je leert hoe te handelen, hoe op te lossen en hoe te regelen en te onderhouden.

Nu, 20 jaar later, kan ik zeggen dat ik verstand van paarden heb. Waarom? Omdat ik in die 20 jaar van alles gedaan hebt, geleerd hebt en meegemaakt hebt.

Koper heeft altijd paarden van andere gereden en Rubis was haar eerste eigen paard volgens het programma.
Paarden van andere rijden heeft werkelijk niks met de verzorging te maken. Dus in hoeverre zou koper dingen kunnen herkennen? In hoeverre heeft koper verstand van zaken?

Hoeveel mensen met paarden zijn er wel niet die een hoefbevangen paard niet zullen herkennen?

Bij mij gaan er meteen alarmbellen rinkelen als een paard erg mager is of staat te hoesten. Ik kijk het niet aan. Ik maak er werk van. En in mijn ogen had koper dat ook moeten doen.

Dit is absoluut geen aanval of verwijt naar koper toe. Maar het zet je wel aan het denken.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:40

Mioux schreef:
Daar heb je een punt idd Janne, Een dierenarts kan toch ook zien in t bestand dmv chip of paspoort kwa verleden van ziektes en behandelingen van t paard ?

in het programma werd gezegd dat je bij een paard geen medische historie op kan vragen/kan krijgen...

lifaya schreef:
Wat mij opvalt is dat de mensen die wel voor koper opkomen NIET de verkoper door het slijk halen. Maar een groot gedeelte van de mensen die alleen maar de verkoper ophemelen wel de koper door het slijk halen en alles doen om te bewijzen dat zij fout is en niet de verkoper. Vind het gewoon een heksenjacht zoals ik al eerder heb aangekaart en vind het eigenlijk een beetje sneu... Vooral omdat de uitzending gewoon niet volledig was en hierdoor belangrijke informatie ontbrak voor de kijkers

idd
daarom probeer ik her en der ook nog het eea uit te leggen of anders te zien...
tuurlijk zijn er dingen die ze niet handig/netjes heeft aangepakt
maar er zijn meerdere ziektes vast gesteld (waardoor de advocaten vinden dat ze heel sterk staat in een rechtzaak)
er zijn meerdere gedupeerden benaderd
dus we kunnen allemaal heel hard van alles blijven roepen, maar we weten geen van allen hoe het precies zit!
Jytte zal heus wel 3 x nagedacht hebben voordat ze het zover heeft laten komen en baalt waarschijnlijk als een stekker dat RTL maar zo weinig heeft uitgezonden waardoor de meesten het nu zo zien