Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PK_L

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:10

Jakkes, heel veel sterkte voor je oom en tante barbara!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:01

Ik heb tranen in mijn ogen , wat een vreselijke gebeurtenis.

2 paarden in een klap...
Ik hoop dat die misselijke daders gepakt en flink gestrafd worden...

Geen woorden voor zulke lui... echt geen woorden voor...

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:47

Heb het verhaal gisteren gehoord op het nieuws bij SBS6 en ze lieten daar ook de eigenaren zien. Die zijn gewoon helemaal ontdaan. Wat een klap om in 1 klap allebei je dierbaren te verliezen. Verschrikkelijk gewoon! Ik leef met de mensen mee.

En als het echt jongeren zijn, zoals de eigenaren denken, die dit op hun geweten hebben, hoop ik dat ze slapeloze nachten hebben. Dit kan je gewoon echt niet maken, dieren los laten breken en wellicht opjagen. Ze zijn dan niet alleen verantwoordelijk voor het verongelukken van de paarden, maar eigenlijk ook voor het trauma van de automobilist die het dier heeft aangereden.

Ik hoop dat ze de daders snel vinden.

ytjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:09

Ik vind het verschikkelijk dat zo iets gebeurd. Ik ben er van overtuigd dat het met opzet gedaan is. Een paarden die al wat ouder zijn lopen niet zomaar van hun plek weg De paarden weten niet anders dan ze bij de wagen horen. En een paard dat wat ouders si gaat altijd terug na de plek waar hij op dat moment stond.
Ik wens de eigenaren en familie heel beel sterkte met die zware verlies.

Yvonne

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:19

Zag gister de uitzending op sbs. Jeetje ik was ff helemaal ontdaan. Tranen stonden in me ogen en wat een vreselijke beelden zeg.
Dat een mens zoiets kan doen moedwillig paarden vermoorden. Hopelijk worden de dader gestraft voor het onmenselijke wat zij gedaan hebben.

Heel veel sterkte

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:43

barbara1970 schreef:
Ik hoop dat jullie het respect kunnen opbrengen voor tante Aal en ome Doris om niet te speculeren over zijn schuld in dit verhaal want die is er niet.

Heel triest en niet speculeren is een goed suggestie. Ook mbt de bestuurder en de jeugd.

Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.
Dat hoort dan nu in een apart topic.

Hoewel het met het voorval op zich niets te maken heeft is de menselijke achtergrond OEFFFF.
Op een dergelijke hoge leeftijd komt dit héél anders aan. Érg veel sterkte hier vandaan.

hc

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:46

Ik was er al bang voor dat er iets dergelijks gebeurd was.
Afschuwelijk voor alle betrokkenen, Barbara ik wens je oom en tante veel sterkte.
En eigenaarsverantwoording? Tegen sommige situaties sta je als eigenaar dus machteloos....

Wat bezielt mensen toch om zoiets te doen..... Boos!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:55

Huertecilla schreef:
barbara1970 schreef:
Ik hoop dat jullie het respect kunnen opbrengen voor tante Aal en ome Doris om niet te speculeren over zijn schuld in dit verhaal want die is er niet.

Heel triest en niet speculeren is een goed suggestie. Ook mbt de bestuurder en de jeugd.

Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.

Hoewel het met het voorval op zich niets te maken heeft is de menselijke achtergrond OEFFFF.
Op een dergelijke hoge leeftijd komt dit héél anders aan. Érg veel sterkte hier vandaan.

hc

Ja, heel jammer Nors opkijken Had barbara1970 dan maar liever haar mond moeten houden. Dan hadden we tenminste door kunnen discussieren Rolleyes

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:19

Huertecilla schreef:
barbara1970 schreef:

hc

Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.
Dit ongeval heeft niets te maken met eigenaarsverantwoordelijk.

Een groep mensen heeft bewust de paarden opgejaagd, Floris is zelfs zo in paniek geraakt dat hij zijn ketting losgetrokken heeft.
Floris stond voor de zekerheid ook altijd aan de ketting, voor het geval er eentje los zou breken oppperde ome Doris altijd.
Het losbreken van de paarden was nog niet genoeg want ze zijn er zelfs nog met brommertjes of scooters achteraangereden.

11 kilometer verderop (slechts 3 kilometer van hun eigen weiland af waar ze in de wintermaanden altijd stonden) was het de politie gelukt de paarden in te sluiten en te kalmeren.
Tot dat 1 persoon besloot door de politieafzetting heen te rijden en daarbij Floris frontaal raakte.
Floris was eigenlijk zo goed als direct overleden.
Kees is daarbij zo in paniek geraakt dat hij geprobeerd heeft over de vangrail heen te springen.
Daarbij heeft hij zijn achterbenen opengehaald. Ome Doris is met Kees naar de kliniek in Ermelo gereden maar het was te erg, alles in zijn achterbenen was kapot, hij is ook ingeslapen in de kliniek.

Floris was al 11 jaar bij ome Doris en Kees 3 jaar.

Pas geleden waren we nog bij ze op bezoek, ze reden vrijwel altijd de zelfde route, ik had worteltjes meegenomen en die heeft mijn zoontje van 5 aan ze gevoerd, dat zegt alles over het karakter van deze 2 onvervangbare schatten.

De politie heeft de zaak nog steeds in onderzoek, ik hoop dat degene die dit op hun geweten hebben hiervoor verantwoordig af zullen moeten leggen.

Het leven van deze 2 schatten is kapot, ze hebben al zoveel meegemaakt en nu word dit van ze afgepakt, het leven van veel mensen is in gevaar geweest en we zijn dankbaar dat er verder geen gewonden of erger zijn gevallen.

Ze zijn nu thuis, veel eerder dan gepland, tante Aal zei vanmorgen, we kunnen wel nieuwe paarden kopen maar dit waren onze kinderen.

En daarmee wil ik zeggen dat dit niets te maken heeft met eigenaarsverantwoordelijkheid maar alles met een onbeschrijvelijk verdriet van 2 lieve mensen die door toedoen van andere hun kostbaarste bezit zijn kwijtgeraakt. Huilen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:25

@ barbara: en zo is het.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-08-08 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:25

Citaat:
In de nacht van dinsdag op woensdag overleed een paard na een frontale botsing met een auto op de A28 bij Nijkerk. Een tweede dier is later afgemaakt omdat het tijdens zijn vluchtpoging een ernstige peesblessure opliep.

Kort na het ongeval lukte het de politie om het nog loslopende paard te vangen, maar het dier kon niet gered worden. De politie sluit niet uit dat de dieren zijn geschrokken van de geluiden van een groep jongeren of op andere wijze opzettelijk uit een nabijgelegen weiland zijn gejaagd. De afzetting van het weiland bleek beschadigd. De eigenaar en zijn vrouw sliepen in een nostalgische woonwagen vlak bij de paarden. Rond middernacht werden ze wakker van het geluid van één of meer bromfietsen en joelende jeugd. Kort daarna hoorden ze het geluid van hun wegdravende paarden.

http://www.horses.nl

Barbara, jij en je familie heel veel sterkte gewenst.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:29

Barbara, sterkte, voor jouw oom een tante en zeker ook jou. Ach gut Je verhaal hierboven is zoals het is, niemand kan het beter vertellen dan jij.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:34

Dat filmpje slaat echt alles! Arme mensen arme dieren, Barbara voor jou oom en tante en jou en allen ontzettend veel sterkte!

Dat die daders maar gepakt worden, en een flinke boete en straf krijgen!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:40

Ik zag het gisteravond op sbs, wat vreselijk triest voor je oom en tante.
Ik hoop dat de daders zich bij de politie zullen melden want een beetje mens kan er niet mee leven dat hij de dood van 2 paarden op zijn geweten heeft.

Heel veel sterkte voor je oom en tante Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:44

Huertecilla schreef:

Ga dan fijn je eigen topic aanmaken aub. In plaats van over het verdriet van anderen heen je gelijk door te drammen dat ze toch wel èrg verantwoordelijk waren voor deze paarden. Bah.

Barbara: heel veel sterkte gewenst voor je oom en tante!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:47

Barbara: Wens jou en je oom en tante heel veel sterkte toe! Dit is echt vreselijk Verdrietig

Ik hoop dat ze de daders snel te pakken krijgen!

Onali

Barbara jouw verhaal maakt een hoop duidelijk, Ik wens je oom en tante veel sterkte. Dit had niet mogen gebeuren

tita

ik vraag me af of de matrix borden niet aanstonden

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:55

Wat vreselijk Barbara. Heel veel sterkte voor jou en je oom en tante toegewenst! Wat een vreselijk verhaal, om op deze manier je paarden te moeten verliezen... arme paarden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:55

barbara1970 schreef:
Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.(

In een níeuwstopic was dat wél gepast.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik telkenmale op niet speculeren gehamerd.

Nu jij een zwaar emotioneel persoonlijk element hebt toegevoegd wordt het ´persoonlijk´ en zoals ik al schrijf daardoor verdwijnt de inhoudelijkheid beter uit dit topic.
De bestuurder van de auto is gewond en hij en familie komen er ook niet zonder emoties vanaf. Als zijn dochter Boktster blijk te zijn verandert dit inhoudelijk niets.

Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.

hc

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:57

jeetje vreselijk 2 paarden kwijt door onopgevoede jeugd en iemand die zomaar door afzetlint rijdt.

is dat trouwens niet strafbaar zomaar door afzetlint heen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:59

Huertecilla schreef:
Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.

hc

Tjee, wat een conclusie... Koe
dat geldt voor het houden van alle dieren, kinderen, voertuigen, gebouwen, bomen, enz....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:03

Lia_ schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Tjee, wat een conclusie... Koe
dat geldt voor het houden van alle dieren, kinderen, voertuigen, gebouwen, bomen, enz....

Clown

Helemaal mee eens Lia!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:05

Huertecilla schreef:
barbara1970 schreef:
Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.(

In een níeuwstopic was dat wél gepast.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik telkenmale op niet speculeren gehamerd.

Nu jij een zwaar emotioneel persoonlijk element hebt toegevoegd wordt het ´persoonlijk´ en zoals ik al schrijf daardoor verdwijnt de inhoudelijkheid beter uit dit topic.
De bestuurder van de auto is gewond en hij en familie komen er ook niet zonder emoties vanaf. Als zijn dochter Boktster blijk te zijn verandert dit inhoudelijk niets.

hc

Met alle respect: wat een gezeik!

De automobilist uis zeer onvoorzichtig geweest door alsnog inhaalmaneuvres uit te voeren terwijl hij de zwaailichten van de politie ziet. Een beetje mens blijft rustig achter zijn voorganger en rijdt pas door nadat hij weet wat er gaande is en zeker weet dat hij door KAN rijden. Om een paard in praktisch één klap te doden heb je wel wat vaart nodig!

En nu heeft hij 'gelukkig alleen' het paard doodgereden! Wat als hij een van de agenten die het paard probeerde te vanegn had doodgereden? Dan werd er hier nu heel erg anders gesproken...
!

Natuurlijk houdt de bestuurder en gevoelens en emoties aan over (dat mag ook wel...), maar hij leeft en ik denk dat zijn toestand niet zo erg is als de oom en tante van Barbara...Als echte paardenvriend kun je je inleven en kun je je voorstellen dat het verlies van twee paarden een enorme klap is!

Maar nee, jij wilt er op een lekkere objectieve manier naar kijken terwijl Barbara al verzocht om dit niet te doen omdat er al genoeg kwetsende dingen in dit topic staan...

Ga lekker door, you're doing a great job! Hamer

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:08

ik heb net de beelden bekeken van sbs en de tranen sprongen in mijn ogen echt vreselijk

barbara: ik wens je oom en tante heel veel sterkt toe