Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
barbara1970 schreef:Ik hoop dat jullie het respect kunnen opbrengen voor tante Aal en ome Doris om niet te speculeren over zijn schuld in dit verhaal want die is er niet.
Huertecilla schreef:barbara1970 schreef:Ik hoop dat jullie het respect kunnen opbrengen voor tante Aal en ome Doris om niet te speculeren over zijn schuld in dit verhaal want die is er niet.
Heel triest en niet speculeren is een goed suggestie. Ook mbt de bestuurder en de jeugd.
Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.
Dat hoort dan nu in een apart topic.
Hoewel het met het voorval op zich niets te maken heeft is de menselijke achtergrond OEFFFF.
Op een dergelijke hoge leeftijd komt dit héél anders aan. Érg veel sterkte hier vandaan.
hc
Huertecilla schreef:barbara1970 schreef:Ik hoop dat jullie het respect kunnen opbrengen voor tante Aal en ome Doris om niet te speculeren over zijn schuld in dit verhaal want die is er niet.
Heel triest en niet speculeren is een goed suggestie. Ook mbt de bestuurder en de jeugd.
Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.
Hoewel het met het voorval op zich niets te maken heeft is de menselijke achtergrond OEFFFF.
Op een dergelijke hoge leeftijd komt dit héél anders aan. Érg veel sterkte hier vandaan.
hc
Citaat:In de nacht van dinsdag op woensdag overleed een paard na een frontale botsing met een auto op de A28 bij Nijkerk. Een tweede dier is later afgemaakt omdat het tijdens zijn vluchtpoging een ernstige peesblessure opliep.
Kort na het ongeval lukte het de politie om het nog loslopende paard te vangen, maar het dier kon niet gered worden. De politie sluit niet uit dat de dieren zijn geschrokken van de geluiden van een groep jongeren of op andere wijze opzettelijk uit een nabijgelegen weiland zijn gejaagd. De afzetting van het weiland bleek beschadigd. De eigenaar en zijn vrouw sliepen in een nostalgische woonwagen vlak bij de paarden. Rond middernacht werden ze wakker van het geluid van één of meer bromfietsen en joelende jeugd. Kort daarna hoorden ze het geluid van hun wegdravende paarden.
Huertecilla schreef:Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.
barbara1970 schreef:Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.(
Huertecilla schreef:Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.
hc
Lia_ schreef:Huertecilla schreef:Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.
hc
Tjee, wat een conclusie...![]()
dat geldt voor het houden van alle dieren, kinderen, voertuigen, gebouwen, bomen, enz....
Huertecilla schreef:barbara1970 schreef:Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.(
In een níeuwstopic was dat wél gepast.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik telkenmale op niet speculeren gehamerd.
Nu jij een zwaar emotioneel persoonlijk element hebt toegevoegd wordt het ´persoonlijk´ en zoals ik al schrijf daardoor verdwijnt de inhoudelijkheid beter uit dit topic.
De bestuurder van de auto is gewond en hij en familie komen er ook niet zonder emoties vanaf. Als zijn dochter Boktster blijk te zijn verandert dit inhoudelijk niets.
Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.
hc