Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:43

unamie schreef:
Norway_girl schreef:
Want scheit aan Anky, maar Bonfire geniet welverdiend van zijn pensioen en is op aanzienlijke leeftijd, en verkeerd in op en top conditie, na al dat martelwerk. Hè, wel een beetje vaag niet?!

En al die andere paarden dan, die via de achterdeur weer vertrekken....hoe oud zijn die geworden?

Deze methode vind ik hoe dan ook absoluut niet paardvriendeijk
http://www.hippson.se/cldocpart/39762.jpg

Dit zijn foto`s, daar heb ik niets aan, ik ga daar niet over oordelen Ik wil het eerst zien. En geen filmpje van jaren terug

Verder over die paarden die via de achterduer vertrekken, mag jij mij vertellen welke dat zijn? Want ik weet van alle paarden die anky hoger dan PSG rijden niet via de achterdeur vertrekken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:44

Charlenexx schreef:
En jongens ik verzin het niet, ik heb dit gehoord van een oud-stagiar van Stal van Grunsven....

Ja, en de "ik heb gehoord van...."-verhalen zijn nu eenmaal de leukste om verder te vertellen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:45

Norway_girl schreef:
Charlenexx schreef:

Neee! Dat zeg ik niet, er zijn ook zat goede dressuur ruiters. Maar wat iemand anders net ook al zegt mensen gaan thuis ook al die onzin uitproberen en die kunnen het helemaal niet, waardoor de paarden verkeerd belast worden.

En als je vaak interviews zou lezen/leest van internationale springruiters, die springen thuis nooit hoog. Albert zoer springt met Okidoki en sam thuis nooit hoger dan 1.10 en dat is bij wel veel meer ruiters.

Over de slof...(hoort niet echt bij dit topic maar a la) Die kan je misbruiken door de kin op de borst te trekken, nogmaals meestal door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Bedoel heb jij Jos Lansink of iemand anders ooit weleens een slof zo strak zien trekken?

En even over de opmerking Heel vaak over 1.50 laten springen dan leert ie t wel... Zo werkt het echt niet Haha! een paard kan die hoogte of niet je kunt t m niet leren en dus ook niet heel vaak zon hoogte laten springen word zon beest alleen maar bang van. Het gaat niet om de hoogte bij het springen maar om de manier waarop!

@ iedereen over de paarden wissel ding van anky, zoals ik al in een eerdere post zei.. Dit gaat op LANDELIJK en NATIONAAL niveau, niet om Salinero!

Sta jij dan elke dag met jouw neus op de traning van die gasten dan??

Heb het wel vaak gezien ja. Maar als je kan paardrijden en ik gok erop dat ze dat toch wel kunnen (niet allemaal maar een Jos, Marcus, Ludger etc toch wel..) dan hoef je die slof toch ook niet aan te trekken. Zo moeilijk is het niet om een fijn paard goed over de rug te krijgen hoor :S Een slof is alleen een hulpmiddel om minder te hoeven doen met de hand. Dus kun jij het paard simpeler en met minder spanning het paard over de rug te laten lopen dat is alleen maar weer fijn voor het paard...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:45

unamie schreef:
Norway_girl schreef:
Want scheit aan Anky, maar Bonfire geniet welverdiend van zijn pensioen en is op aanzienlijke leeftijd, en verkeerd in op en top conditie, na al dat martelwerk. Hè, wel een beetje vaag niet?!

En al die andere paarden dan, die via de achterdeur weer vertrekken....hoe oud zijn die geworden?

Deze methode vind ik hoe dan ook absoluut niet paardvriendeijk
http://www.hippson.se/cldocpart/39762.jpg

overal verdwijnen paarden door de achterdeur... (bij iedere stal)

en ik snap dat anky geen tijd en geld gaat steken in een paard wat t net niet heeft...
stel ik zou een dochtertje hebben en vind dat zij de top moet halen met ballet en ze heeft t niet in zich, is zonde van haar en dr trainers tijd en mijn geld...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:46

chevax schreef:
Charlenexx schreef:
En jongens ik verzin het niet, ik heb dit gehoord van een oud-stagiar van Stal van Grunsven....

Ja, en de "ik heb gehoord van...."-verhalen zijn nu eenmaal de leukste om verder te vertellen.

ja joh dan is het toch niet waar, mij zal het niet boeien. Ik rijd geen dressuur, we bespreken hier de methodes van Anky. En ze wint superveel enzo, maar HOE verklaar je dat ZOVEEL mensen er commentaar/roddels op hebben als ze het zo vriendlijk doet?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:47

Charlenexx schreef:
Heb het wel vaak gezien ja. Maar als je kan paardrijden en ik gok erop dat ze dat toch wel kunnen (niet allemaal maar een Jos, Marcus, Ludger etc toch wel..) dan hoef je die slof toch ook niet aan te trekken. Zo moeilijk is het niet om een fijn paard goed over de rug te krijgen hoor :S Een slof is alleen een hulpmiddel om minder te hoeven doen met de hand. Dus kun jij het paard simpeler en met minder spanning het paard over de rug te laten lopen dat is alleen maar weer fijn voor het paard...

nu ben ik niet heel erg anti slof, mar van deze uitspraak gaan mn nekharen overeind staan... over de rug rijden is basis moet je kunnen bereiken zonder hulpmiddelen

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:48

Nimmy schreef:
unamie schreef:

en ik snap dat anky geen tijd en geld gaat steken in een paard wat t net niet heeft...
stel ik zou een dochtertje hebben en vind dat zij de top moet halen met ballet en ze heeft t niet in zich, is zonde van haar en dr trainers tijd en mijn geld...

Wat zou jij een harde moeder zijn :| Je wil je kind daarin toch steunen om te doen waar ze van houd of ze nou Olympisch Goud kan halen of niet.. Soort van te gierig om haar daar zo veel mogelijk in bij te staan.
Zou wat zijn, dan hadden mijn ouders het paardrijden ook al 10 jaar geleden stop moeten zetten omdat ik toen nog niet zo goed was als nu Vork

The_Stig

ja joh dan is het toch niet waar, mij zal het niet boeien. Ik rijd geen dressuur, we bespreken hier de methodes van Anky. En ze wint superveel enzo, maar HOE verklaar je dat ZOVEEL mensen er commentaar/roddels op hebben als ze het zo vriendlijk doet?[/quote]

Afgunst, jaloezie??????????

Nimmy

Charlenexx schreef:
chevax schreef:
]

ja joh dan is het toch niet waar, mij zal het niet boeien. Ik rijd geen dressuur, we bespreken hier de methodes van Anky. En ze wint superveel enzo, maar HOE verklaar je dat ZOVEEL mensen er commentaar/roddels op hebben als ze het zo vriendlijk doet?

ehm ehm ehm....

denk heel diep na.....

ja ik weet t jaloersie!!! Pling

Norway_girl

Charlenexx schreef:
Norway_girl schreef:

Sta jij dan elke dag met jouw neus op de traning van die gasten dan??

Ja joh en dàt vind jij. Ik vind een slof op een paard over de rug te laten lopen bagger, maar daar gaat het hier ff niet om.
Jij weet helemaal niet wat er achter de schermen gebeurt van die ruiters, en dat je het wel vaak gezien heb, waneer was dat dan? Op een open dag, demonstratie, opwarmingsarena of clinic? Dacht je dan echt dat ze met toeschouwers naast de ring met een strakke slof rijden? Dacht het niet.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:49

Nimmy schreef:
Charlenexx schreef:

nu ben ik niet heel erg anti slof, mar van deze uitspraak gaan mn nekharen overeind staan... over de rug rijden is basis moet je kunnen bereiken zonder hulpmiddelen

Maar wat als je nou een heel stressig paard hebt, dat constant om zich heen wil kijken en dan zijn kaak vast zet waardoor je hem er moeilijk doorheen krijgt je sterk moet worden om je zin door te drijven waardoor bij dat paard spanning ontstaat en het hele proces om hem daar te krijgen 3 x zolang duurt. Wat is dan fijner denk jij?!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:50

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:
En uit welk onderzoek komt dat? Dat dressuurpaarden meer rug / spierproblemen hebben dan springpaarden?

En proberen een paard hoger te laten springen? Hoe dan? Gewoon heel vaak over 1.50 springen? Dan leert 'ie het wel (en ondertussen overbelast 'ie aardig wat spieren in zn rug en spronggewrichten.

En springruiters in het algemeen genomen, die gebruiken toch best vaak een slof? Dat is pas een onnatuurlijke manier van naar beneden en kin op de borst!

Ik van je niet aan, ik vind alleen dan uit veel van je reacties blijkt dat dressuurruiters van alles slechts met paarden doen en dat de springkant dat zelden doen.

Neee! Dat zeg ik niet, er zijn ook zat goede dressuur ruiters. Maar wat iemand anders net ook al zegt mensen gaan thuis ook al die onzin uitproberen en die kunnen het helemaal niet, waardoor de paarden verkeerd belast worden.

En als je vaak interviews zou lezen/leest van internationale springruiters, die springen thuis nooit hoog. Albert zoer springt met Okidoki en sam thuis nooit hoger dan 1.10 en dat is bij wel veel meer ruiters.

Over de slof...(hoort niet echt bij dit topic maar a la) Die kan je misbruiken door de kin op de borst te trekken, nogmaals meestal door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Bedoel heb jij Jos Lansink of iemand anders ooit weleens een slof zo strak zien trekken?

En even over de opmerking Heel vaak over 1.50 laten springen dan leert ie t wel... Zo werkt het echt niet Haha! een paard kan die hoogte of niet je kunt t m niet leren en dus ook niet heel vaak zon hoogte laten springen word zon beest alleen maar bang van. Het gaat niet om de hoogte bij het springen maar om de manier waarop!

@ iedereen over de paarden wissel ding van anky, zoals ik al in een eerdere post zei.. Dit gaat op LANDELIJK en NATIONAAL niveau, niet om Salinero!

Volgens mij heb jij een hoop sarcasme in mn stukje gemist...

Oja Edit* ik zeg niet dat je dat zegt (volgen we het nog?), maar dat het uit je stukjes klinkt.
Laatst bijgewerkt door OoappeloO op 09-07-08 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimmy

Charlenexx schreef:
Nimmy schreef:

Wat zou jij een harde moeder zijn :| Je wil je kind daarin toch steunen om te doen waar ze van houd of ze nou Olympisch Goud kan halen of niet.. Soort van te gierig om haar daar zo veel mogelijk in bij te staan.
Zou wat zijn, dan hadden mijn ouders het paardrijden ook al 10 jaar geleden stop moeten zetten omdat ik toen nog niet zo goed was als nu Vork[/quote]

woordje vergeten, stel dat IK zou willen dat ze.... (zijzelf dus niet)

Cherrypop

Norway_girl schreef:
Ja joh en dàt vind jij. Ik vind een slof op een paard over de rug te laten lopen bagger, maar daar gaat het hier ff niet om.
Jij weet helemaal niet wat er achter de schermen gebeurt van die ruiters, en dat je het wel vaak gezien heb, waneer was dat dan? Op een open dag, demonstratie, opwarmingsarena of clinic? Dacht je dan echt dat ze met toeschouwers naast de ring met een strakke slof rijden? Dacht het niet.

Ja of gewoon bij hun op stal xD

Blue_Eyes

Charlenexx schreef:
chevax schreef:

Hoge Bomen Vangen Veel Wind....

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:51

Charlenexx schreef:
Zou wat zijn, dan hadden mijn ouders het paardrijden ook al 10 jaar geleden stop moeten zetten omdat ik toen nog niet zo goed was als nu Vork

Zo gaat dat niet in die sport charlenexx, het draaid hier om geld en tijd is geld.

Nimmy

@charlennxx langer doortrainen, basiswerk doen, hem bezig houden zodat de aandacht bij mij is ipv om hem heen kijken...

Norway_girl

Charlenexx schreef:
Norway_girl schreef:

Ja of gewoon bij hun op stal xD

Ja waneer dan, vertel het eens dan, ik wil het wel weten stage lopen ofzo?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:52

Ja, en de "ik heb gehoord van...."-verhalen zijn nu eenmaal de leukste om verder te vertellen.[/quote]

ja joh dan is het toch niet waar, mij zal het niet boeien. Ik rijd geen dressuur, we bespreken hier de methodes van Anky. En ze wint superveel enzo, maar HOE verklaar je dat ZOVEEL mensen er commentaar/roddels op hebben als ze het zo vriendlijk doet?[/quote]

Wel eens van het fenomeen "afgunst" gehoord? Dat is toch vaak voor andere ruiters die wat minder talentvol zijn van toepassing. Wel erg grappig trouwens dat er zoveel mensen rond losrijringen staan die filmen en fotograferen, dat vervolgens op internet plaatsen met het nodige commentaar, maar op het moment dat ze lángs die ring stonden, toen ze dus tegen Anky of wie dan ook konden vertellen dat ze het verkeerd doen, hebben ze die kans laten schieten...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:52

OoappeloO schreef:

ja sorry ik word zo aangevallen dat ik het niet helemaal meer kan onderscheiden Verdrietig

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:53

Gossiemijne nou, Charlene wordt aangevallen.... ik ken er nog een en die heet Anky, die komt zichzelf hier alleen niet verdedigen.

Cherrypop

@ Het hele afgunst jaloezie/verhaal. Waarom zouden er zoveel mensen tot aan de belangrijkste mensen aan toe, bij een bestuur of wa allemaal jaloers zijn? Die hebben allemaal niets beters te doen dan Anky doelloos te gaan zitten beschuldigen??

Norway_girl

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:

ja sorry ik word zo aangevallen dat ik het niet helemaal meer kan onderscheiden Verdrietig

Nee je word niet aangevallen, dit heet een discussie.

Zeeuwtje68

OoappeloO schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Als het aan mij ligt wint ze nooit meer!
Ik heb er echt geen goed woord voor over.
Nou ik dit gezien heb en weet dat ze zo omgaat met haar paarden!

En je denkt dat alleen Anky zo rijdt? Nagelbijten / Gniffelen Als we jou idee volgen houden we geen sport mee over, de hele top weg, Suptop dan ook want uhhh denk niet dat die bitloos rondhuppelen met hun paardjes. Maarja, ooit eens een gemiddelde B ruiter zien starten? Tsja, wie moet er dan nog winnen?

Nee dat denk ik niet maar hier gaat het over Anky en wat ik gezien heb daar walg ik van mag dat?
Trouwens als het zo moet om je paard op top nivo te krijgen.
Dan is er heel wat fout in dat wereldje en mogen ze van mij het afschaffen.
Eerder vandaag nog dan morgen.
Dus om de top te bereiken mag je zo met je paard omgaan???
Nou dan maar geen top of wat dan ook.
Liever GEEN paard als het zo moet!! Boos! Boos! Boos!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:54

OoappeloO schreef:
Charlenexx schreef:
[quote="OoappeloO"
En uit welk onderzoek komt dat? Dat dressuurpaarden meer rug / spierproblemen hebben dan springpaarden?

En proberen een paard hoger te laten springen? Hoe dan? Gewoon heel vaak over 1.50 springen? Dan leert 'ie het wel (en ondertussen overbelast 'ie aardig wat spieren in zn rug en spronggewrichten.

En springruiters in het algemeen genomen, die gebruiken toch best vaak een slof? Dat is pas een onnatuurlijke manier van naar beneden en kin op de borst!

Ik van je niet aan, ik vind alleen dan uit veel van je reacties blijkt dat dressuurruiters van alles slechts met paarden doen en dat de springkant dat zelden doen.
[/quote

Oja Edit* ik zeg niet dat je dat zegt (volgen we het nog?), maar dat het uit je stukjes klinkt.

Je vergeet trouwens wat: ik vroeg uit welk onderzoek je dat hebt gehaald.