[quote="OoappeloO"
En uit welk onderzoek komt dat? Dat dressuurpaarden meer rug / spierproblemen hebben dan springpaarden?
En proberen een paard hoger te laten springen? Hoe dan? Gewoon heel vaak over 1.50 springen? Dan leert 'ie het wel (en ondertussen overbelast 'ie aardig wat spieren in zn rug en spronggewrichten.
En springruiters in het algemeen genomen, die gebruiken toch best vaak een slof? Dat is pas een onnatuurlijke manier van naar beneden en kin op de borst!
Ik van je niet aan, ik vind alleen dan uit veel van je reacties blijkt dat dressuurruiters van alles slechts met paarden doen en dat de springkant dat zelden doen.
[/quote
Neee! Dat zeg ik niet, er zijn ook zat goede dressuur ruiters. Maar wat iemand anders net ook al zegt mensen gaan thuis ook al die onzin uitproberen en die kunnen het helemaal niet, waardoor de paarden verkeerd belast worden.
En als je vaak interviews zou lezen/leest van internationale springruiters, die springen thuis nooit hoog. Albert zoer springt met Okidoki en sam thuis nooit hoger dan 1.10 en dat is bij wel veel meer ruiters.
Over de slof...(hoort niet echt bij dit topic maar a la) Die kan je misbruiken door de kin op de borst te trekken, nogmaals meestal door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Bedoel heb jij Jos Lansink of iemand anders ooit weleens een slof zo strak zien trekken?
En even over de opmerking Heel vaak over 1.50 laten springen dan leert ie t wel... Zo werkt het echt niet

een paard kan die hoogte of niet je kunt t m niet leren en dus ook niet heel vaak zon hoogte laten springen word zon beest alleen maar bang van. Het gaat niet om de hoogte bij het springen maar om de manier waarop!
@ iedereen over de paarden wissel ding van anky, zoals ik al in een eerdere post zei.. Dit gaat op LANDELIJK en NATIONAAL niveau, niet om Salinero!