Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Verder: beleren kan echt wel meteen bitloos hoor, echt niet moeilijk, de meeste paarden pakken het net heel snel op! Veel paarden werden vroeger EERST bitloos opgeleerd, en pas wanneer ze al een gas, rem en stuur hadden ging er een bitje in.
... er had ook iemand dus gezegt dan meteen wat research gedaan te hebben en dat hij alleen maar vond over dressuur, dit klopt, ik deed dit ik rij alleen dressuur en leer de paardjes op, ik loop L1 met de ene en B2 met de andere alletwee clintons, ik ben nog maar het eerste jaar bezig met paarden ook met die, zijn nog in opleiding, en kmoet zeggen, er springt al eentje heel goed, was het eerste tornooi 2e geworden zonder echt zot te rijden. de andere wordt nog beter. dus na 1jaar valt er niet veel over aan te merken... wat die 2.5jarige was, had de kracht van die da beter wordt maar de vinnigheid en soepelheid van de andere, omdat we natuurlijk de andere ook hebben zien opgroeien en zagen wat die gemeen had of juist niet.... er is nooit ter sprake gekomen dat het een toppaard is , dusja....voor de mensen die ons niet geloven dat de tong afgesneden is, we gaan er een van deze weken mee naar gent, proffesor gaat hem onderzoeken of het echt zo is, ma de ene veearts gaat niet zen carriere op het spel zetten, het voor de TV zeggen om ons maar een beetje te helpen, hij was er trouwens 200% zeker van. dieren in nesten een vlaams programma, wilt ons volgen nu, als we bij de proffesor gaan en later ook voor te zien hoe het paard evolueerd, onder het zadel.... als iemand nog vragen heeft wil ik er gerus op antwoorden, maar ik wil niet dat iemand nog atlijd zegt da wij hier iets mee te maken hebben, dat het ons fout is, of dat het een ongelukje was
Wat ik mij afvroeg kan hij eigelijk nog makkelijk drinken nu.[/quote]
katiavl schreef:Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren
DeSaedeleir schreef:Knavia schreef:Ik heb verwondingen van het draad gezien aan benen en andere delen van paarden waarbij je als je niet beter wist zou zweren dat het met een mes was gedaan.
Dus zonder het zelf gezien te hebben vind ik het een boute uitspraak om te beweren dat het kwade opzet moet zijn.
Paarden kunnen de tong best ver 'uitsteken', en als er op dat moment iets gebeurt..
Maar goed, waarschijnlijk komen we er toch niet achter hoe het is gebeurd, maar het valt me wel op dat mensen in het algemeen altijd geneigd zijn om uit te gaan van criminele activiteiten. Kijk maar eens hoe vaak er wel niet een jong veulen is 'gestolen' uit de wei, om dagen later dood in een sloot te worden gevonden. Of afgesneden staarten (jaja, kaarsrecht...) waarbij een geit of ander paard de boosdoener bleek te zijn...
Voor het dier betekent het in ieder geval aanpassen met het eten. Gelukkig is de tong voor paarden minder belangrijk dan voor koeien (koeien plukken het gras/ruwvoer/brok met de tong, paarden met de snijtanden) en kan ie hopelijk met het stompje wat er nog zit wel het eten sturen in z'n mond.
kan jij je tong nog sturen na waar het vasthang aan da velletje, ik dacht het niet, kekt ik zent kotsmuug da mensen ons ni willen geloven, als je da niet doet zit ma lekker in je zetel lach ons uit i p v ier coment staan te posten wat ons maar afblaft. dus de wat de veearts 200% op papier geschreven heeft doet jou niets... wacht dan tot de proffesor het heeft bevestigd, trouwens als dit onbelangrijk is waarom wist dirk demeersman het dan die de dag dat het uitgegeven was al wist toen hij in aken zat.... voor da men schoonzus haar ma, (de fokker ) hem opgebelde, en hij was zelfs geintereseerd, bleef maar vragen stellen en da is een prof, dus ik denk mensen da het bijna niet geloven echte amateurs zijn die niet zooo echt veel van paardensport kennen.

Knavia schreef:(Overigens volledig off-topic: wat een géwéldig taalgebruik, als ik uw tekst hardop lees, dan praat ik plots Vlaams, prachtig, en nee: dit is niet spottend bedoeld, vind het een ontzettend mooi taaltje)
katiavl schreef:Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren