Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:39

idd vivian_ve, dat is denk ik wat de dierenarts ermee bedoeld.
Idd succes en hopen dat het toch nog iets wordt voor het paardje:)

Baroque
Berichten: 49
Geregistreerd: 16-09-05

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:56

Wat zitten we toch in een rare wereld....!!!
Weet je wat ik vind dat met zulke idioten moet gebeuren?? Die moeten ze in een kamertje zetten met de eigenaar van het paard en die zou met dat monster mogen doen wat hij wil, dus op dezelfde manier te werk gaan als met het paard gebeurt is.... Extreme duivel

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:00

Fijn dat we hier de eigenaar ook even zien Ja

Ik hoop dat het paardje zich idd al wat beter voelt Ja Verder: beleren kan echt wel meteen bitloos hoor, echt niet moeilijk, de meeste paarden pakken het net heel snel op! Veel paarden werden vroeger EERST bitloos opgeleerd, en pas wanneer ze al een gas, rem en stuur hadden ging er een bitje in.
Dus dat kan best.
Enkel voor dressuur wedstrijd is dit lastig....

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:29

hey, je hebt misschien gelijk dat ik alles negatief opvat, maar dat sommige mensen nog denken ,nadat de veearts bevestigde een snijwond, dat het gaat om een ongeluk.en er is hier wel iets fout begrepen... dit gaat niet om een toppaard, er werd geschreven dat het een zoon is van het toppaard Clinton, dus een klein misverstandje Lachen... er had ook iemand dus gezegt dan meteen wat research gedaan te hebben en dat hij alleen maar vond over dressuur, dit klopt, ik deed dit ik rij alleen dressuur en leer de paardjes op, ik loop L1 met de ene en B2 met de andere alletwee clintons, ik ben nog maar het eerste jaar bezig met paarden ook met die, zijn nog in opleiding, en kmoet zeggen, er springt al eentje heel goed, was het eerste tornooi 2e geworden zonder echt zot te rijden. de andere wordt nog beter. dus na 1jaar valt er niet veel over aan te merken... wat die 2.5jarige was, had de kracht van die da beter wordt maar de vinnigheid en soepelheid van de andere, omdat we natuurlijk de andere ook hebben zien opgroeien en zagen wat die gemeen had of juist niet.... er is nooit ter sprake gekomen dat het een toppaard is , dusja....voor de mensen die ons niet geloven dat de tong afgesneden is, we gaan er een van deze weken mee naar gent, proffesor gaat hem onderzoeken of het echt zo is, ma de ene veearts gaat niet zen carriere op het spel zetten, het voor de TV zeggen om ons maar een beetje te helpen, hij was er trouwens 200% zeker van. dieren in nesten een vlaams programma, wilt ons volgen nu, als we bij de proffesor gaan en later ook voor te zien hoe het paard evolueerd, onder het zadel.... als iemand nog vragen heeft wil ik er gerus op antwoorden, maar ik wil niet dat iemand nog atlijd zegt da wij hier iets mee te maken hebben, dat het ons fout is, of dat het een ongelukje was
Ivo[/quote]
bij welke prof zit je als ik vragen mag? Bloos Wat ik mij afvroeg kan hij eigelijk nog makkelijk drinken nu.[/quote]
ik rij ni bij een prof, en drinken kan hij zonder probleem

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:32

Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren Lachen

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:21

katiavl schreef:
Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren Lachen

ah, da weet ik niet zelle, kan ik u achteraf weten te zeggen, voorwa?

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 03:48

DeSaedeleir schreef:
Knavia schreef:
Ik heb verwondingen van het draad gezien aan benen en andere delen van paarden waarbij je als je niet beter wist zou zweren dat het met een mes was gedaan.
Dus zonder het zelf gezien te hebben vind ik het een boute uitspraak om te beweren dat het kwade opzet moet zijn.
Paarden kunnen de tong best ver 'uitsteken', en als er op dat moment iets gebeurt..
Maar goed, waarschijnlijk komen we er toch niet achter hoe het is gebeurd, maar het valt me wel op dat mensen in het algemeen altijd geneigd zijn om uit te gaan van criminele activiteiten. Kijk maar eens hoe vaak er wel niet een jong veulen is 'gestolen' uit de wei, om dagen later dood in een sloot te worden gevonden. Of afgesneden staarten (jaja, kaarsrecht...) waarbij een geit of ander paard de boosdoener bleek te zijn...

Voor het dier betekent het in ieder geval aanpassen met het eten. Gelukkig is de tong voor paarden minder belangrijk dan voor koeien (koeien plukken het gras/ruwvoer/brok met de tong, paarden met de snijtanden) en kan ie hopelijk met het stompje wat er nog zit wel het eten sturen in z'n mond.

kan jij je tong nog sturen na waar het vasthang aan da velletje, ik dacht het niet, kekt ik zent kotsmuug da mensen ons ni willen geloven, als je da niet doet zit ma lekker in je zetel lach ons uit i p v ier coment staan te posten wat ons maar afblaft. dus de wat de veearts 200% op papier geschreven heeft doet jou niets... wacht dan tot de proffesor het heeft bevestigd, trouwens als dit onbelangrijk is waarom wist dirk demeersman het dan die de dag dat het uitgegeven was al wist toen hij in aken zat.... voor da men schoonzus haar ma, (de fokker ) hem opgebelde, en hij was zelfs geintereseerd, bleef maar vragen stellen en da is een prof, dus ik denk mensen da het bijna niet geloven echte amateurs zijn die niet zooo echt veel van paardensport kennen.


U begrijpt me verkeerd, ik doelde erop dat ik de reacties hier op Bokt, met hints dat het hier om een afrekening in het criminele circuit zou gaan, nogal ver vind gaan.
Zonder reacties van mensen die daadwerkelijk met het dier zelf te maken hebben, is het voor ons onmogelijk om uit een enkel persbericht conclusies te trekken, desondanks wordt dit maar al te snel gedaan.
Van die draadwonden gelijkend snijwonden, daar blijf ik bij. Maar ik heb van uw paard geen enkel beeldmateriaal gezien, dus ik pas wel op om enige conclusie te trekken uit wat op Bokt staat.
Indien U het gevoel heeft dat ik U heb aangevallen, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan, want dat is nimmer mijn bedoeling geweest.

(Overigens volledig off-topic: wat een géwéldig taalgebruik, als ik uw tekst hardop lees, dan praat ik plots Vlaams, prachtig, en nee: dit is niet spottend bedoeld, vind het een ontzettend mooi taaltje)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 06:42

onvoorstelbaar wat mensen een paard (dier) aan kunnen doen. Als het draaid om geld ....

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:54

Bah wat vreselijk!
Dan hou je echt niet dieren! Boos!

Ann_l0ves_fe

Berichten: 2070
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Schagen

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:59

Ongelovelijk dit!
Wat een *$&%(# Scheve mond

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:05

Knavia schreef:
(Overigens volledig off-topic: wat een géwéldig taalgebruik, als ik uw tekst hardop lees, dan praat ik plots Vlaams, prachtig, en nee: dit is niet spottend bedoeld, vind het een ontzettend mooi taaltje)


Vond ik ook. Erg 'leuk' om te lezen (voor zover je in dit topic van 'leuk' kunt praten)

@paardeigenaar: heel veel succes met alles.

En zoals al een paar keer gezegd is: een paard bitloos beleren kan prima! Ik hoop dat dat voor jullie de oplossing is.

En veel sterkte in de examens.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:12

Wat de reden ook mag zijn, dit is gewoon een walgelijke actie!
Ik hoop dat de dader gepakt gaat worden en een ongelooflijk bedrag moet gaan betalen als schadevergoeding...En een tijdje in de cel om over zijn daad na te denken natuurlijk...

Zo zonde! Ik ben persoonlijk helemaal fan van Clinton. Echt een paard met karakter en zo ongelooflijk veel vermogen! Misschien niet de makkelijkst, maar een absoluut toppaard! Ik hoop echt dat het nog helemaal goed gaat komen met dit paard en hij zich gaat bewijzen onder het zadel!

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:37

katiavl schreef:
Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren Lachen

Ja Bloos

ElkeZ
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:31

@ de saedeleir, ik maak jullie totaal niet zwart. Wat ik hoor zijn ook maar roddels ze... zo goed ken ik jullie niet. Vind het verschrikkelijk dat er zulke mensen rondlopen dat zoiets doen. Ik hoop echt dat dit paard gelukkig is. Maar neem dit zeker niet op als een persoonlijke aanval... Je stuurt nl zelf aan dat je vader ruzie heeft met verschillende mensen...

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:02

Omdat dit wel erg een persoonlijk verhaal aan het worden is hier even een slotje voor overleg.