Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren
DeSaedeleir schreef:Knavia schreef:Ik heb verwondingen van het draad gezien aan benen en andere delen van paarden waarbij je als je niet beter wist zou zweren dat het met een mes was gedaan.
Dus zonder het zelf gezien te hebben vind ik het een boute uitspraak om te beweren dat het kwade opzet moet zijn.
Paarden kunnen de tong best ver 'uitsteken', en als er op dat moment iets gebeurt..
Maar goed, waarschijnlijk komen we er toch niet achter hoe het is gebeurd, maar het valt me wel op dat mensen in het algemeen altijd geneigd zijn om uit te gaan van criminele activiteiten. Kijk maar eens hoe vaak er wel niet een jong veulen is 'gestolen' uit de wei, om dagen later dood in een sloot te worden gevonden. Of afgesneden staarten (jaja, kaarsrecht...) waarbij een geit of ander paard de boosdoener bleek te zijn...
Voor het dier betekent het in ieder geval aanpassen met het eten. Gelukkig is de tong voor paarden minder belangrijk dan voor koeien (koeien plukken het gras/ruwvoer/brok met de tong, paarden met de snijtanden) en kan ie hopelijk met het stompje wat er nog zit wel het eten sturen in z'n mond.
kan jij je tong nog sturen na waar het vasthang aan da velletje, ik dacht het niet, kekt ik zent kotsmuug da mensen ons ni willen geloven, als je da niet doet zit ma lekker in je zetel lach ons uit i p v ier coment staan te posten wat ons maar afblaft. dus de wat de veearts 200% op papier geschreven heeft doet jou niets... wacht dan tot de proffesor het heeft bevestigd, trouwens als dit onbelangrijk is waarom wist dirk demeersman het dan die de dag dat het uitgegeven was al wist toen hij in aken zat.... voor da men schoonzus haar ma, (de fokker ) hem opgebelde, en hij was zelfs geintereseerd, bleef maar vragen stellen en da is een prof, dus ik denk mensen da het bijna niet geloven echte amateurs zijn die niet zooo echt veel van paardensport kennen.
Knavia schreef:(Overigens volledig off-topic: wat een géwéldig taalgebruik, als ik uw tekst hardop lees, dan praat ik plots Vlaams, prachtig, en nee: dit is niet spottend bedoeld, vind het een ontzettend mooi taaltje)
katiavl schreef:Ze bedoeld bij welke professor in gent ga je het laten controleren