Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladolcevita

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:20

suleilitha schreef:
Lasso die trouwens ook geen lasso bleek te zijn volgens iemand die een paard bij deze mensen in de wei heeft lopen...
Nog even en het wordt een echte western, compleet met Indiaantjes en al Haha!

nou leuk toch? Ik hou wel van een beetje actie hier in het boerenland. Ik ga mijn tipi alvast opzetten. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:22

kirstin schreef:
Hier iemand die zeer dichtbij de bron zit. Ik ben de dochter van de vriend en dus het nichtje van de boer.

Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om te lezen dat hier wel mensen zijn die nuchter en logisch kunnen nadenken en niet gelijk oordelen. Ook al is het een makkelijk bericht om je mening over te vormen. (negatief)

Het was voor de heren in ieder geval geen leuke dag gisteren. Ze hebben inderdaad heft in eigen handen genomen, dit komt omdat ze van jongs af aan met dieren zijn opgegroeit en dus heel goed weten wat ze doen. Het zijn inderdaad wel echte boeren, zoals eerder werd geschreven en mijn vader reageerde niet heel erg tactisch toen de politie wilde dat zijn broer stopte toen het paard voor 2/3 eruit was, (ze zijn toen doorgegaan, in een totaaltijd van 5 minuten was het paard eruit gehaald) maar het is een heel zware beschuldiging deze twee heren voor dierenmishandelaars uit te maken. Mijn paarden blijven in ieder geval gewoon bij mijn vader staan Knipoog Sterker nog dankzij deze heren was mijn merrie 6 weken geleden uit de sloot gered, en als ze wat later waren stond ze nu niet met gezond veulen buiten. Overigens hadden ze een soort halster gemaakt om de kans op nekproblemen zo klein mogelijk te maken. Hij zit echt niet te wachten op een nekprobleem bij een paard.

De politie heeft zeer aggressief gehandeld. 2 mannen van 66 en 60 jaar zo respectloos behandelen... Daar kan ik mij kwaad om maken. Ze hebben gedreigd met geweld en hebben zich hardhandig opgesteld.

Nogmaals, het zijn boeren, dus het zal voor de onwetende mens niet echt een geweldig gezicht geweest zijn. Sterker nog, ik vind het zelf ook heel erg naar om naar te kijken. Een paard vecht voor zijn leven en je hoopt toch maar dat het goed afloopt. Maar het is goed afgelopen en het paard staat inderdaad gewoon te grazen (heb hem net nog zien staan).

Lees dit nog maar eens door., Ladolcevita. Er was geen sprake van een lasso. noch van een touw wat klakkeloos over het hoofd van het paard was geslingerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:22

De actie verliep hardhandig............ toen ik nog begrijpend Nederlands lezen kreeg op school was hardhandig iets heel anders dan hard rijden Lachen Lachen

Tja en ik trek ook niet eerst mijn fluwele handschoentjes aan als ik mijn paard uit een sloot moet trekken Lachen Lachen Lachen dan is het gewoon even verstand op nul en gaaaaaaan met die banaan, en dan zal ik inderdaad misschien nog wat joelen naar het paard, een omstander omver denderen en in een wat rapper tempo een band om de nek sjorren.........

maar je mag mij gek vinden hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:24

Liever hardhandig dan verzopen en beter gelopen dan gestropen Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:28

Ik snap al die reacties over mishandeling niet.

Al hadden ze het dier er aan haar oren uit getrokken...Maakt toch niet uit? Als ze er maar uit is toch? Op zo'n moment kan het dat beest een worst wezen of ze haar nou met haar staart eruit trekken, aan haar neusgaten, aan haar oren of op een "verantwoordde" manier. Het lijkt me sterk dat het dier dacht "baasje baasje nee baasje! Het moet om mijn kkoooohooonntt!" Denk dat die dacht: "baaaaas ik wil er uuiiitttt!!!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:42

Ja maar Kath, als dat paard zijn wervels uit mekaar waren getrokken had ie waarschijnlijk gedacht: AAAAAAAAAAAAAUW..

Daarom zei ik, als het niet anders kan dan zou ik het ook gewoon zo doen, dan doe je alles om je paard het te laten overleven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:43

VivaLaVida schreef:
Ja maar Kath, als dat paard zijn wervels uit mekaar waren getrokken had ie waarschijnlijk gedacht: AAAAAAAAAAAAAUW..

Daarom zei ik, als het niet anders kan dan zou ik het ook gewoon zo doen, dan doe je alles om je paard het te laten overleven..

En als ze niets hadden gedaan, dan had ie helemaal niets meer gedacht. Wat kies je dan?
een paard dat eventueel AAAAAAAAAUUWWW kan denken. Of een paard dat HEEEEEEEEELLLLPPPPP denkt en daarna niets meer en volledig in paniek sterft terwijl jij er op staat te kijken?

maar goed dat het om een merrie gaat en niet om een hengst of een ruin. Die hebben nog andere uitsteeksels om ze eventueel aan uit te trekken behalve oren en neusgaten en staart Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:45

Als ze mij uit het water zouden moeten trekken en ik verrekte daarbij wat toestanden zou je mij niet horen meuten Haha!

nee, brandweermannen die een uur lopen klojoën, dat had de dood van het dier wel kunnen worden, een paard kán sterven van de stress.
Dan beter even paar minuten op de tanden laten bijten, dat is ie zo vergeten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:46

suleilitha schreef:
Als ze mij uit het water zouden moeten trekken en ik verrekte daarbij wat toestanden zou je mij niet horen meuten Haha!

nee, brandweermannen die een uur lopen klojoën, dat had de dood van het dier wel kunnen worden, een paard kán sterven van de stress.
Dan beter even paar minuten op de tanden laten bijten, dat is ie zo vergeten...

om nog maar te zwijgen over het veulen dat danig gevaar loopt bij dit soort stress...Ik zou idd ook blij zijn als ze me er uit haalde, maakt me niet uit hoe, al trokken ze me aan mn haar aan de kant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:47

kirstin schreef:
Sterker nog dankzij deze heren was mijn merrie 6 weken geleden uit de sloot gered, en als ze wat later waren stond ze nu niet met gezond veulen buiten).

oh, ik had dus begrepen dat het deze merrie was die drachtig was en inmiddels bevallen.. verkeerd gelezen/onthouden.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:44

wij hebben een paard ook wel eens op een manier de sloot uit gehaald die ethisch niet helemaal verantwoord was misschien.maarja soms zijn er geen andere opties, misschien is het een idee als het tot een rechtzaak zou komen een actie er voor te voeren?

gr martijn

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:42

Ik heb het idee dat het hardhandige wordt verward met het boerse gedrag hoe ze handelen. Hij zal vast niet hebben overlegd met de brandweer wat ze tot nu toe hebben gedaan en hoe ze dit probleem verder aangaan pakken. ook zullen ze niet een omgevingsanalyse hebben gemaakt. Ik zie voor mij dat hij aan komt rijden. Uitstapt, zonder woorden touw omlegd en het paard eruit getrokken, losmaken en weer weg wil rijden. Een man van weinig woorden, maar van daden.

Tjah, dat ziet er natuurlijk heel lomp uit voor omstanders, maar zo is hij. Overigens staat nergens dat ze al urEN bezig waren. En al waren ze slechts 5 minuten bezig, het is opgelost!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:43

VivaLaVida schreef:
kirstin schreef:
Sterker nog dankzij deze heren was mijn merrie 6 weken geleden uit de sloot gered, en als ze wat later waren stond ze nu niet met gezond veulen buiten).

oh, ik had dus begrepen dat het deze merrie was die drachtig was en inmiddels bevallen.. verkeerd gelezen/onthouden.

Dat was mijn eigen merrie, die een paar weken geleden in de sloot lag

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:47

Wellicht voelden de hulpverleners ter plaatse zich gepasseerd en op het ego getrapt omdat de boeren het zelf wilden oplossen.
Misschien niet al te zachtjes, maar het werkte wel...

Ongelooflijk dat menigeen weg komt met ernstige verwaarlozing, waarvan men eerst tig jaar lief vraagt of ze het alsjeblieft beter willen doen, en dan deze mannen op de nek springen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:48

ik denk dat het inderdaad zoiets is Jacimatho Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:47

jeetje ik woon toevallig in pijnacker
en fiets dagelijks langs de groenekade als ik opweg ben naar mijn paarden, vind het wel erg om te horen, maaar weet toevallig dat dit een heel vervelende sloot is om je paard eruit te vissen, maar in dit geval ben ik het helemaal eens met KiWiKo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:57

Nors opkijken Zijn er ook leuke sloten dan om je paard uit te vissen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:36

Er zijn wel leuke sloten ja, bijv. die waar een paard vanzelf weer uit kan als hij er in mocht storten Haha!

Of die sloten waar je paard nieteens in beland Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 09:57

Kom ook hier uit de regio en het verbaasd mij keer op keer hoeveel paarden hierin de regio te water belanden. Dus wil niet mengen in de discussie goed of fout (ken dus de heren beetje, tact is niet hun belangrijkste woord, maar wel uit een goed hart). Maar waarom nou niet gewoon omheining om het land??? Dat zal een hoop ellende besparen. En op de groenekade liggen ze vaak in de sloot.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:00

amondi schreef:
ilovelucky schreef:
Alle paarden staan er gewoon rustig bij (4) en de koeien ook (3).
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is, de brandweer is gebeld door mensen die bij het land wonen.

Wat ik nu net hoor, door telefoontje dat het niet ons paard was maar de beste vriend van ons paard. Ook daar hebben we naar gekeken en ging alles goed mee. alleen beetje bagger op der lijf.

Helemaal niks aan de hand dus, een opgeblazen verhaal.

Oeps, dit meen je niet! wordt het dan niet eens tijd om eens een hekje neer te zetten.......

Of ben ik nou een Penny?

Hij heeft verschillende landen waar paarden in staan, die man is al zijn hele leven boer dus heeft het in zijn leven vaak zat gedaan ook voor andere mensen zo bedoel ik het. (het land is btw niet van hem maar van me vader die het huurt van de gemeente Knipoog )

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:33

ik zou niet zo ruw mijn paard uit het water halen, maar als ik moest kiezen natuurlijk wel.
Maar waarom hielpen niet andere mensen mee, dan had het misschien anders gekund.. ?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:06

Mitchall, je bedoelt waarschijnlijk, dat je als je géén keuze had, je je paard er ruw uit zou halen. Knipoog
En inderdaad, die andere mensen hielpen niet mee, waarschijnlijk omdat ze dat te gevaarlijk vonden, vies konden worden, niet mochten van de brandweer, of omdat ze geen idee hadden hoe ze dat zouden moeten doen.
Maar wel iemand voor dierenbeul uitmaken die met succes wél wat doet, ja, zo vreemd zitten (sommige) mensen in elkaar...

En ik denk dus ook dat de brandweer zich gepasseerd voelde, misschien ook omdat ze bang waren dat, als het mis zou gaan, zij de verantwoordelijkheid zouden hebben en op het matje geroepen worden door één of andere hoge baas...

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:11

idd niks over de methode, maar wat moesten al die omstanders dan op het land wat die mensen huren dus in dit geval hun prive terrein was. is dat geen huisvredebreuk? had de politie toestemming van de eigenaren om zich er mee te bemoeien? had de brandweer toestemming om er te komen?

en dan nog wat ik heb altijd geleerd dat als je er geen verstand van hebt dat je je er dan beter ook niet mee kan bemoeien maar gewoon mensen die het verstand wel hebben hun gang te laten gaan,

ze moeten zelf aangifte doen van dierenmishandeling door die zogenaamde hulpverleners en van huisvredebreuk door al die onnodige stadse toeschouwers, en van machtsmisbruik van die verwende agentjes die geen criminelen durven op te pakken.