Hier iemand die zeer dichtbij de bron zit. Ik ben de dochter van de vriend en dus het nichtje van de boer.
Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om te lezen dat hier wel mensen zijn die nuchter en logisch kunnen nadenken en niet gelijk oordelen. Ook al is het een makkelijk bericht om je mening over te vormen. (negatief)
Het was voor de heren in ieder geval geen leuke dag gisteren. Ze hebben inderdaad heft in eigen handen genomen, dit komt omdat ze van jongs af aan met dieren zijn opgegroeit en dus heel goed weten wat ze doen. Het zijn inderdaad wel echte boeren, zoals eerder werd geschreven en mijn vader reageerde niet heel erg tactisch toen de politie wilde dat zijn broer stopte toen het paard voor 2/3 eruit was, (ze zijn toen doorgegaan, in een totaaltijd van 5 minuten was het paard eruit gehaald) maar het is een heel zware beschuldiging deze twee heren voor dierenmishandelaars uit te maken. Mijn paarden blijven in ieder geval gewoon bij mijn vader staan

Sterker nog dankzij deze heren was mijn merrie 6 weken geleden uit de sloot gered, en als ze wat later waren stond ze nu niet met gezond veulen buiten. Overigens hadden ze een soort halster gemaakt om de kans op nekproblemen zo klein mogelijk te maken. Hij zit echt niet te wachten op een nekprobleem bij een paard.
De politie heeft zeer aggressief gehandeld. 2 mannen van 66 en 60 jaar zo respectloos behandelen... Daar kan ik mij kwaad om maken. Ze hebben gedreigd met geweld en hebben zich hardhandig opgesteld.
Nogmaals, het zijn boeren, dus het zal voor de onwetende mens niet echt een geweldig gezicht geweest zijn. Sterker nog, ik vind het zelf ook heel erg naar om naar te kijken. Een paard vecht voor zijn leven en je hoopt toch maar dat het goed afloopt. Maar het is goed afgelopen en het paard staat inderdaad gewoon te grazen (heb hem net nog zien staan).