Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:22

diablo, mijn moeder ergert zich dus bont en blauw aan de kinderen van nu...volgens haar is er dus een mega groot vershil.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:24

ja, laten we weer terug gaan naar 50 jaar geleden. Moeders die lekker thuis mogen blijven om voor huishouden en kinderen te zorgen. Kinderen die gewoon de hele week, ook zaterdag naar school gaan. En zondags naar de kerk.
toen brutale kinderen niet bestonden, en slaan thuis en op school nog gewoon was.

helaas mochten die moeders toen ook niet paardrijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:26

Gelukkig ben ik nog geen 50 Haha!
En mijn moeder heeft een 10 rittenkaart gehad, maar was als de dood en is gestopt Haha!

Maar wat discipline van toen...niet zo heel verkeerd.
Samen gemengt met de overdreven vrijheid van nu...mooie mix denk ik Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:27

juval schreef:
ja, laten we weer terug gaan naar 50 jaar geleden. Moeders die lekker thuis mogen blijven om voor huishouden en kinderen te zorgen. Kinderen die gewoon de hele week, ook zaterdag naar school gaan. En zondags naar de kerk.
toen brutale kinderen niet bestonden, en slaan thuis en op school nog gewoon was.

helaas mochten die moeders toen ook niet paardrijden...

Maar een heel klein grut is werkend en moeder hoor. Daar vergis je je snel in. De meeste moeders blijven nog steeds thuis voor het huishouden, en zitten met een theetje klaar als het kind uit school komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:37

Kinderen hebben wel meer praatjes, zijn zelfbewuster, maar ook slimmer heb ik het idee. Dat doet de maatschappij, de opvoeding. Maar er is ook zoveel voor kinderen. Als die Hi-Tech speelgoed, kost een berg en je moet als ouder daar wel aan meedoen. Kinderen worden er sneller en slimmer van, maar best fijn want op school gaat het ook al sneller dan vroeger.

Nu gaan ze al met 2 naar de creche, is normaal, sommige kinderen zijn daar nog lang niet aan toe, maar het is modern, goed voor het kind, zeker als ze nog geen broers en zussen hebben, leren ze spelen met andere kinderen en leren ze dagelijkse dingetjes. Vraag mij af of een kleuter niet gewoon aan mama's rokken mag hangen op die leeftijd, waarom meteen in en omgeving die niet elk kind spannend en uitdagend vind. Maar dan leren ze bij te blijven, komen ze niet achter in ontwikkeling.

Evolutieleer, toch?

Maar om nou te zeggen dat je als moeder vroeger nergens kwam en dat de kinderen hele dagen zoet in het hoekje zaten? Nee, hoor. Maar toen werden de kinderen nooit iets gevraagd, mama's wil wat wet en juffrouws wil wat wet, de winkelvrouw mocht wat zeggen als kinderen luidruchtig en lastig waren. Nu mogen kinderen zeggen wat ze willen, mogen ze kiezen, mogen ze eisen stellen, krijgen ze geld voor hun verjaardag en minstens 10 euro geven anders zijn ze hoorbaar en zichtbaar beledigd. Kan mooi bij de nieuwe Wii gelegd worden... Nagelbijten / Gniffelen

Maar kinderen worden nog steeds opgevoed, maar ze hebben een stem en een wil gekregen. En als je daar als ouder goed mee om kan gaan, is er volgens mij geen probleem. Een afgeremd en gefrustreerd kind zal je dan niet zo snel krijgen. Maar tegenwoordig zijn er volgens mij meer probleem kinderen, ADHD, Asperger, en andere gedragsstoornissen die ergens vandaan komen, voedsel/genen, wat dan ook. Dat is het enige wat ik mij soms verbaas, dat was vroeger toch niet zo? Een enkele moeilijke in de klas, maar geen halve groep.

Maar als ik een 3 jarige de naam van mijn paard hoor zeggen en gedragsconclusies kan maken over mijn paard, dan ben ik heel erg onder de indruk. Volgens mij bestond de buitenwereld voor mij nog niet op die leeftijd,weet niet hoor, maar zo vrijelijk een gesprek voeren met zoveel waarheden, nee dat deed ik niet, dat was ook niet normaal in die tijd.

Dan best moeilijk om zulke kinderen in het gareel te houden, op school worden ze al zo gemaakt en thuis moet je er ook mee verder.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:13

runningkawa schreef:
Gelukkig ben ik nog geen 50 Haha!
En mijn moeder heeft een 10 rittenkaart gehad, maar was als de dood en is gestopt Haha!

Maar wat discipline van toen...niet zo heel verkeerd.
Samen gemengt met de overdreven vrijheid van nu...mooie mix denk ik Ja

Precies, deze mix bedoel ik.
Alleen ik vind de vrijheid niet overdreven.
Oh en trouwens, zolang de kinderen thuis wonen, blijft mijn wil, wet.
Geen PC is geen Pc, geen TV is geen TV, geen snoepje in de supermarkt is ook geen snoepje.

Bloos misschien ben ik juist wel een hele strenge moeder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:21

Voor mij niet Lachen
Voor mij ben jij dan een gewone ouder Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:35

Dit voorval staat los van discipline...Het is de natuurlijke drang van ieder kind al op vroege leeftijd zijn eigen kunnen en denken verder te onderzoeken en te ontwikkelen. Daar kun je als ouder zijne maar 1 ding aan doen: je kind vastketenen...en ik ben benieuwd wat voor reacties dat dan op Bokt uit zou lokken Haha!

Niet-ouders: ga eens wat lezen van Piaget en Erikson over de verschillende fase/stadia van de ontwikkeling van de mens, zeer verhelderend...!!!!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:50

Wel ouders kunnen er ook nog wat van opsteken.
Boeiend onderwerp trouwens.

Maar dit alles is behoorlijk off topic geworden.
Ik ga eens even informeren hoe het met dit kindje nu is.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:10

Ik heb gisteren mn buurmeisjes niet meer gesproken (ben naar het theater geweest). Ook ik ben erg benieuwd hoe het met dit kindje is.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:27

Ik kwam laatst ook langs een wei waarin 3 pony's/paarden los rondliepen. Daar was ook een volwassenvrouw die een van de beesten vasthad, mee bezig was, maar tussen de andere beesten door liep gewoon een kind van een jaar of 3/4 los. Onverantwoordelijk gewoon.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:58

Adil18 schreef:
Dit voorval staat los van discipline...Het is de natuurlijke drang van ieder kind al op vroege leeftijd zijn eigen kunnen en denken verder te onderzoeken en te ontwikkelen. Daar kun je als ouder zijne maar 1 ding aan doen: je kind vastketenen...en ik ben benieuwd wat voor reacties dat dan op Bokt uit zou lokken Haha!

Niet-ouders: ga eens wat lezen van Piaget en Erikson over de verschillende fase/stadia van de ontwikkeling van de mens, zeer verhelderend...!!!!

Vast ketenen zou ik echt nooit doen. Heb ik ook het kind niet naar. Haha!
Je moet gewoon een balans vinden in waarin je je kind vrij laat en waarin je je kind bijstuurt. En bij sommige leeftijden (bv 2 jaar) moet je nou eenmaal wat meer bijsturen Knipoog . Vastbinden vind ik een beetje symptoombestrijding. Ik heb het nooit gedaan bij Nikki en zal het nooit doen. En dat is absoluut een zeer ondernemend typje, hoor, die regelt alles zelf wel, zo eentje. Haha!

Ik heb zelf een tijdje kinderpsychologie gestudeerd en moet vaak op bokt lachen om hoe bepaalde mensen zonder kinderen, bepaalde mensen die zelf nog kind zijn en/of bepaalde mensen die net kind-af zijn Haha! het allemaal zo 'goed' weten. Zonder rekening te houden met de fysieke, mentale en sociale ontwikkeling van het kind. Ik denk dat je inderdaad dan niet zoveel verschil ziet met de kinderen van vroeger. Lachen
Kinderen jengelen om diverse oorzaken. Ja, er zijn kinderen die geen grenzen weten, er zijn ook kinderen die in de peuterpubertijd zitten en er zijn kinderen die moe zijn of honger hebben. Dan kunnen ze verschrikkelijk jengelen. Heel vervelend, dat weet elke ouder echt wel en ook ik sta echt niet te lachen als die van mij een jengelmoment (of zelfs dag Bloos ) heeft. Het zij zo, het gebeurt.

Daarbij, als ik hier op bokt rond kijk hoe respectloos sommige mensen zijn, hoe sommigen met oogkleppen rond lopen, hoe sommigen hoog van de toren blazen, dan denk ik; 'nou, ben benieuwd wat jij voor kinderen krijgt, als je ze krijgt'. Goed voorbeeld doet volgen. En niemand, NIEMAND is perfect. Zeker vele bokkers niet (en daar behoor ik ook toe). Tong uitsteken

Alani, ik hoop oprecht dat het beter gaat met je buurjongetje. En ook met de ouders en familie. Ach gut

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:36

Het gaat goed met het kindje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:37

Dat is héél fijn om te horen Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:14

Dat is zeker heel erg fijn om te horen.... Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:37

Daar ben ik ook blij om Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:57

Gerner schreef:
Wel ouders kunnen er ook nog wat van opsteken.

Absoluut waar Lachen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:00

Ik weet niet of het al ergens staat (heb heel globaal de pagina's doorgekeken Tong uitsteken ). Maar hier is een kleine update (het is redelijk dichtbij en deze mensen zitten op dezelfde ponyclub waar ik op zat).
Het gaat inderdaad wel goed met het kind. Hij heeft zijn bovenbeen gebroken en lag een aantal dagen geleden nog wel in het ziekenhuis.
Ze weten alleen niet zeker of hij wel getrapt is door een paard. Hij heeft namelijk niet echt een blauwe plek o.i.d. dat erop wijst dat hij getrapt is. Maar anders snap ik niet hoe je je bovenbeen kan breken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:51

Door heel rottig te stuikelen kan dat wel.

ik ken een kindje dat had zijn been gebroken omdat hij met spelen over een bal viel Lachen
En een volwassen persoon omdat die van de stoeprand iel, dus dat kan wel.

Gelukkig is het alleen "maar" bij een gebroken beentje gebleven en geen raar ernstige dingen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:53

Het kan natuurlijk ook wel, maar een kind breek zowiezo niet snel iets. En een been breken snap ik, maar je bovenbeen breken d.m.v. vind ik wel knap Knipoog
Ook omdat hij natuurlijk in het weiland lag...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:54

Ik ben zondag van mn allerliefste Bronco gelanceerd en zo vreselijk hard terechtgekomen dat ik eigenlijk alle botten had moeten breken, het is bij een gescheurde hamstring gebleven. Enkele jaren geleden kreeg ik een paardenhoofd niet eens zo heel erg hard tegen mn borstkas, twee gebroken ribben.......het kan gewoon domme pech zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:56

het kind kan ook omver gelopen of geduwd zijn door paard en net verkeerd te zijn terrecht gekomen
gelukkig gaat het inmiddels weer goed met de kleine
hoop dat mensen nu alleen wat bewuster zijn, hoe gevaarlijk het kan zijn, kinderen en paarden