Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keke

Re: Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:04

Ik vind hem erg lelijk. Wel handig dat je je sporen erin kunt schroeven. Ben benieuwd hoe de laars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:05

Ik vind het een mooie laars en ik vind het ook erg leuk dat Nike uberhaupt aandacht besteed aan de paardensport! Dat moet een van de eerste echte sportmerken ter wereld zijn die dat doet. Alleen vind ik het zonde van die spoor, het steekt af bij het geheel.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:49

Ik vind ze afzichtelijk. Maar op zich wel revolutionair dat Nike een rijlaars maakt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:51

Geweldiggggg, die wil ik hebben.Echt ik meen het

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:57

Als ze heel erg lekker zouden zitten zou ik ze wel kopen, die Mountain Horse laarzen zitten ook lekker en behalve rijden loop je er misschien ook nog wel heel fijn op. Mijn leren rijlaarzen gebruikte ik alleen voor wedstrijden, maar echt erop lopen, pff
best wel pijnlijk terwijl ik ze op maat had laten maken Verdrietig

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:14

Ik vind hem lelijk, zou hem niet willen hebben.

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:14

ik vind ze wel geinig
zou dr niet mee gaan lopen
maar voor de show vind ik ze wel leuk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:17

Misschien niks voor de wedstrijd, maar als ze echt comfortabel zouden zijn zouden ze super gewoon voor elke dag.

makeAwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:37

Het lijkt mij wel makkelijk. Met name omdat ik wel eens verschillende paarden meteen achter elkaar moet rijden, en ik de een wel en de ander niet met sporen rij. Erg mooi vind ik ze helaas niet..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:15

BrittKitt schreef:
_Ivana_ schreef:
What's next? Nu de rij-jasjes ook gestroomlijnd ofzo? Clown

Alleen voor de jockey's! Haha!

En dan krijgt Anky ook nog van die air-strips op haar hoedje, net als de schaatsers ROFL

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:15

Ik vind hem nog best leuk iig Clown

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:16

Keke schreef:
Ik vind hem erg lelijk. Wel handig dat je je sporen erin kunt schroeven. Ben benieuwd hoe de laars zit.

Ik vind ze ook érg lelijk Nagelbijten / Gniffelen

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:38

Poeh poeh! Verschrikkelijk!!! Ik heb er geen ander woord voor Tong uitsteken Duidelijk mijn smaak niet.

Doe mij maar een fijne klassieke leren dressuurlaars, overigens wel vast ingelopen s.v.p. Vork Haha!

Op stal heb ik trouwens altijd een paar fijne gympen staan.
De laarzen draag ik alleen met rijden, dus voor en na het rijden: Gympentijd!! (Nike dan wel van harte welkom!)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:15

Die air strip is gejat van de zwemmers. De eeste die kwam met gestoomlijnt materiaal was speedo met die speciale badpakken. En die zijn in de loop der jaren ook getransformeerd tot wat je nu ziet op TV.

Maar on-topic. Als ik ze in de winkel zie ga ik zeker even kijken of het wat is en eventueel kopen. Lachen

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:21

Ik lees veel reacties over de luchtkussentjes, velen zien er het nut niet van in en denken dat je met een normale zool gewoon kan rijden. Dat is voor velen ruiters met gewrichtklachten dus absoluut niet zo. Daar zou deze laarzen echt een optie voor zijn.
De zolen van een normale rijlaars geven niet mee waardoor er druk op de gewrichten komen te staan (met name het kniegewricht). Mensen met klachten die ervaren zon laars alles behalve fijn tijdens het rijden. De voordeel van luchtkussentjes is dat deze mee veert met de bewegingen en daardoor de druk op de gewrichten sterk afneemt.
(dus reacties zoals "je hoeft er niet mee te hardlopen" zij echter geplaatst door mensen die praten als een kip zonder kop en blijkbaar niet weten hoe hun eigen lichaam te werk gaat te paard)

Zelf loop ik ook met een knieafwijking waardoor het onprettig is om in het zadel te zitten, maar betekent het dan da tik niet mag rijden!?! Nee dus, ieder mag zijn plezier beleven in het leven. De leren rijlaars is hier al enige tijd verbannen voor altijd, zodra ik een uur gereden had en uit het zadel klom kon ik niet meer lopen van de pijn, vele pijnsteken kreeg ik ook tijdens het rijden zelf benadrukt op het lichtrijden. Momenteel wordt er gereden mer rijlaarsjes met verende onderzool, dit vermindert aanzienelijk de klachten, waardoor het rijden weer als prettig ervaren wordt.

Over het ontwerp zeg ik niet veel, ik vindt het mooi, maar enigzins is het wel vernieuwend en uniek. Over de rubberen hak en de sporen heb ik zo mn twijfels (ben helemaal geen liefhebber van sporen). Desondanks vindt ik het erg knap van Nike dat ze het eens op ander gebied gaan proberen, en dat is zeker een applaus waard!

Ik denk dat er wel toekomst inzit. Tenslotte zal er met de tijd heus wel het een en ander aan verbeterd worden, ten slotte zijn ze nog maar groentjes op dit gebied.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:22

Ik vind ze wel mooi! Nét wat sportiever en eleganter dan zo'n stijve leren laars van bv petrie.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe het eruit ziet als je de spoor eraf schroeft. Dan houd je vast een lelijk gat over.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:23

RhealLover schreef:
Ik lees veel reacties over de luchtkussentjes, velen zien er het nut niet van in en denken dat je met een normale zool gewoon kan rijden. Dat is voor velen ruiters met gewrichtklachten dus absoluut niet zo. Daar zou deze laarzen echt een optie voor zijn.
De zolen van een normale rijlaars geven niet mee waardoor er druk op de gewrichten komen te staan (met name het kniegewricht). Mensen met klachten die ervaren zon laars alles behalve fijn tijdens het rijden. De voordeel van luchtkussentjes is dat deze mee veert met de bewegingen en daardoor de druk op de gewrichten sterk afneemt.
(dus reacties zoals "je hoeft er niet mee te hardlopen" zij echter geplaatst door mensen die praten als een kip zonder kop en blijkbaar niet weten hoe hun eigen lichaam te werk gaat te paard)

Zelf loop ik ook met een knieafwijking waardoor het onprettig is om in het zadel te zitten, maar betekent het dan da tik niet mag rijden!?! Nee dus, ieder mag zijn plezier beleven in het leven. De leren rijlaars is hier al enige tijd verbannen voor altijd, zodra ik een uur gereden had en uit het zadel klom kon ik niet meer lopen van de pijn, vele pijnsteken kreeg ik ook tijdens het rijden zelf benadrukt op het lichtrijden. Momenteel wordt er gereden mer rijlaarsjes met verende onderzool, dit vermindert aanzienelijk de klachten, waardoor het rijden weer als prettig ervaren wordt.

Over het ontwerp zeg ik niet veel, ik vindt het mooi, maar enigzins is het wel vernieuwend en uniek. Over de rubberen hak en de sporen heb ik zo mn twijfels (ben helemaal geen liefhebber van sporen). Desondanks vindt ik het erg knap van Nike dat ze het eens op ander gebied gaan proberen, en dat is zeker een applaus waard!

Ik denk dat er wel toekomst inzit. Tenslotte zal er met de tijd heus wel het een en ander aan verbeterd worden, ten slotte zijn ze nog maar groentjes op dit gebied.

Sta helemaal achter je punt. Heb zelf een zwakke rug dus denk dat die laarzen ook hiervoor wel een voordeel hebben. Daarnaast zijn de sporen te verwijderen en er weer op te zetten. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:25

Rheallover, zouden voor jou die GPG beugels dan geen optie zijn?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:29

Thnx Lous, was spontaan over het spoortje heen gelezen Bloos

Lielle; GPG beugels hebben we liggen, echter valt het erg tegen ondanks de goede verhalen (zijn erg zwaa rin verhouding met normale beugel, bewegen niet lekker mee met je hulpen etc). Zo zie je toch maar weer hoe belangrijk schoeisel kan zijn in de paardensport.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:32

Ik dacht nu krijgen we een hip kleurig ding..
Maar nee deze vind ik echt lelijk Tong uitsteken..
Het lijkt me trouwens inet lekker zitten en dat rubber op de achterkant lijkt me ook niet echt fijn tegen het paard aan..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:32

en de sprenger beweegbare beugels? Die heb ik zelf (ivm veiligheid) en die bevallen wel heel goed.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:36

vind ze wel tof eigenlijk. Wat is het probleem met rubber?Je hebt toch ook rubberen rijlaarzen? of zie ik dat nou verkeerd. Ze zullen er echt wel over nagedacht hebben, denk ik zo.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:37

Lous schreef:
RhealLover schreef:

Sta helemaal achter je punt. Heb zelf een zwakke rug dus denk dat die laarzen ook hiervoor wel een voordeel hebben. Daarnaast zijn de sporen te verwijderen en er weer op te zetten. Knipoog

dit heb ik al eerder aangegeven in dit topic, maar nu goed verwoord!
ik vind de laars helemaal niet lelijk en als er ooit om proef personen gevraagd zou worden meld ik me bij deze ook aan Koe

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 00:07

Sorry absoluut niet mijn smaak. Ik denk dat hij wel lekker zal zitten maar ik ben denk ik te ouderwets want ik vind de zwarte leren laars nog het mooist.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 00:22

Vind ze echt spuuglelijk. Misselijk
Ik houd het bij mijn leren derby laarzen of mijn jodphurs met chaps.